logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Pompa elektryczna vs gaźnik bez powrotu paliwa

Pompa elektryczna vs gaźnik bez powrotu paliwa

Witam .

Z przyczyn niezależnych , musze zastąpić mechaniczną pompę paliwa za pomocą elektrycznej dedykowanej do gaźników .

Moje pytanie dotyczy zachowania się ukłądu przy gaźniku nie posiadającym powrotu paliwa . Czy to zadziała ? Czy za pompą będe musiał dać regulator ciśnienia paliwa , lub jakiś trójnik ?
Czy zamknięcie się zaworu w gaźniku będzie możliwe i czy po zamknięciu zaworu nie wpłynie to negatywnei na trwałość pompy ?
Z góry dzięki za odpowiedzi :)

ps: moje auto to tico z 2009 roku z LPG , ale o to jak wyregulować LPG zapytam w innym wątku ;)

CzarnyMatowy / 2009-11-01 19:05:08 /


hmmm ;] czasem zawór igliczny wyrabia, czasem nie ma sił przeciwstawić się cisnieniu z pompy, wówczas wystarczy trójnik z doświadczalnie zredukowana średnicą jednego wyjścia i na tym robimy powrót , w przypadku braku takiego przewodu powrotowego pod autem, niestety trzeba będzie sobie go dorobić :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 19:11:04 /


Dzięki za szybką odpowiedź :)

Przewód powrotny pod autem jest , tak samo jak zainstalowana pompa elektryczna przy baku ( jak byłą w komorze to był problem z zalaniem jej ) .

rozebrałem kiedyś zawór (?) od gaźnika z powrotem i okazało się że tam jest po prostu zwężka o dużo mniejszej średnicy ( na oko około 1-2 mm) i to załatwiało sprawę

Mam prośbę - napisz jeszcze czy jeżlei zawór iglicowy wydoli , to mielenie pompki na zamkniętym zaworku iglicowym nie spowoduje znacznego skrócenia jej żywota ( w przypadki niezastosowania powrotu )

CzarnyMatowy / 2009-11-01 19:23:02 /


bez wahania wybrałbym opcje z powrotem , zdecydowanie dłużej będzie to działać

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 19:32:37 /


Hmm - czyli trójnik i w powrocie kryza ( zaczne od 3 mm - jak pompa wydoli to zostawię , jak nie to dam 2mm )

Dzięki za podpowiedź :)

ps: mam prośbę - możesz zerknąć w temat :

http://www.racingforum.pl/Ganiki-Mikuni-shemat-podAeczenia-t70891.html

zakładam mikuni i jestem w przeddzień pierwszej próby odpalenia i zbieram wszelakie informacje jakie mogą mi w tym pomóc .

CzarnyMatowy / 2009-11-01 20:04:35 /


Proponował bym szybko zamknąć wątek bo jak sie lokalni malkontenci zwiedzą że chodzi o Tico to... Oj ! Bedzie się działo :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-01 20:10:42 /


kiedyś podczas rozbiórki solexa wypadł mi króciec powrotny a za nim redukcja- krążek mosiężny a w nim otwór około 1 milimetra.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-01 20:10:52 /


to że tico to nie doczytałem :D

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-01 20:12:03 /


brzezin - właśnie o to chodzi - też mi się tak wydawało - małym wiertłem zrobię otwór ( niewierzę żeby to było jakoś dokładnei kalibrowane - wydajność pompy paliwa mechanicznej zależy od obrotów w końcu ) i zobaczymy :)

Aldaron - macie tu fetyszystów odnośnie Tico ? ;)

CzarnyMatowy / 2009-11-01 20:23:23 /


dajecie sie nabrac :P kolega CzarnoMatowy to zagorzały fordziarz ;] btw bardzo chetnie pozbęde sie za "czapke gruszek" 2 cvh 1,6 w tym jednego rst w kawalkach...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 20:24:32 /


tico z 2009 ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-01 20:27:07 /


też mi się wydaje dziwne Tico 2009,ale kto to wie:)

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 20:35:09 /


Pe®ana - jestem zainteresowany tymi CVH , bo to już powoli gatunek wymierający . Teraz ma najcięższe czasy bo już nei jest silnikiem użytkowym , a jeszcze nie jest kultowym .

Daj jakiś namiar do siebie - myślę że sie dogadamy :)

ps: Chłopaki - z tym Tico to żarcik był , od 14 lat mam czarnego matowego karalucha z 1981 roku i go tak dziubdziam powoli ( stąd te pytania )

CzarnyMatowy / 2009-11-01 20:37:06 /


komplet namiarów na mnie (tel, mail i gg masz w profilu)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 20:47:02 /


:)

CzarnyMatowy / 2009-11-01 20:51:53 /


podejzewam ze w przypadku elektrycznej pompy i 1mm przelewu chodzi z jednej strony o redukcje cisnienia, choc raczej w znikomym stopniu, a z drugiej o to zeby paliwo ktore przeplywa przez pompe (na ile sie orientuje to pelni rowniez role chlodziwa silniczka) nie nagrzewalo sie.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-02 00:32:50 /


chłodzi i smaruje

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-02 11:14:22 /


Dzięki za rady :)

Sumując - dam trójnik , gdzie przewody doprowadzające i zasilający gaźnik to 8 , a na powrocie zrobię kryzę do 3 mm .

jak będzie za duży powrót , to będe zmniejszał .

Dzięki za rady :)

CzarnyMatowy / 2009-11-02 18:20:56 /