logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » co ile km zmienia się olej w automacie???

co ile km zmienia się olej w automacie???

zakładając że mam syntetyk...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-19 11:02:34 /


Ponawiam pytanie co ile lat lub co ile kilometrów zmieniamy płyn w automatycznych skrzyniach C3 Ford Capri?I który z płynów i jakiej firmy ma
najdłuższą żywotność- to pytanie jest do fachowców za 100 punktów?
Jaki DEX II czy III lać do automatów typu C3? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Albi_Poznan / 2003-01-30 22:40:09 /


>>>---

Ponawiam pytanie co ile lat lub co ile kilometrów zmieniamy płyn w automatycznych skrzyniach C3 Ford Capri?I który z płynów i jakiej firmy ma
najdłuższą żywotność- to pytanie jest do fachowców za 100 punktów?
Jaki DEX II czy III lać do automatów typu C3? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Gościu
computer4321@wp.pl


---
Z tego co wiem, tego oleju sie nie wmienia. Bo i po co:)) A tak na poważnie, to tylko kontrolujesz stan, tzn poziom. I teraz tak do starej skrzyni (C3) dolewa się Dextrona II (gęstośc większa). Do nowszej (C4) Dextron III. Jak dolejesz do starego typu to po prostu będzie się ślizgać, za rzadki jest :))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-30 23:01:09 /


Moim zdaniem olej w automacie napewno trzeba wymieniać. Nie wiem jak często w Capri, ale np w Mercedesie co 30000km.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-30 23:25:07 /


CO ROKU, CZERWONY (fordowski albo inny dobry:mobil castrol) i filtr!!!

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-30 23:37:26 /


hehe... sam zadawałem to pytanie a teraz na nie odpowiem :) wiec olej zmienia się!!! i robi się to po przebiegu od 30 do 60tyś km... przebieg ten zależy od warunków pracy i od rodzaju oleju [minerał czy syntetyk]

wiec do rzeczy c3 z forda jest to skrzynia niezbyt nowa i jest przystosowana do pracy na oleju klasy DEXRON II i tylko taki można do niej wlać... DEXRON III na inne parametry i może powodować nieprawidłową pracę skrzyni lub jej rychłą awarię...

co do wyboru mineral / syntetyk

jeśli jest ta skrzynia jeździła już dłuższy czas na oleju mineralnym to nie wolno zmieniać na olej syntetyczny!!! syntetyk ma właściwości myjące i może doprowadzić do szybkiego uszkodzenia skrzyni biegów...


jeśli skrzynia jeździła od zawsze na syntetyku można nalać mineral ale taki mineral musi być stosowany już do końca...

jeśli wiec jeździsz na mineralu powinieneś w naszych warunkach klimatycznych zmienić olej po ok 40 tyś km

na syntetyku po 60tyś...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 08:42:13 /


no i zapomniał bym... koniecznie musisz zmienić filtr oleju!!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 08:44:09 /


Trojkat, jestes pewien ze to takie wazne co bylo wczesniej lane do skrzyni?
a co jesli nie wiem jaki olej byl wczesniej?
chodzi mi akurat o skrzynie amerykanskie
czy musze spuscic dokladnie i nalac mineralnego D. II?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 09:36:56 /


pic polega na tym że olej mineralny pracujący w skrzyni osadza coś al'a szlam... ma to taką konsystencje ze jest w stanie uszczelnić zużyte uszczelnienia.. jakieś zarysowania na tulejach serw itp, itd... jeśli więc do takiej skrzyni nalejesz olej syntetyk to może skrzynia się rozszczelnić i przestać prawidłowo działać... dodatkowo szlam wymyty ze skrzyni będzie notorycznie zapychał filtr oleju...

jeśli więc nie wiesz na jakim oleju jeździła skrzynia to bezpieczniej jest nalać oleju mineralnego... no chyba że rozbierzesz skrzynie, wyczyścisz ją i zamontujesz nowe uszczelnienia i uszczelki... wtedy można bez problemu lać syntetyk...

co do klasy oleju dexron 2 lub 3 to najlepiej nalać olej zalecany przez producenta skrzyni..
w twoim przypadku jeśli jest to skrzynia sprzed 90roku to jest duże prawdopodobieństwo że powinna ganiać na dex2...

polecam stronę http://www.elf.com.pl opisane na niej są patrametry olejów klasy dex2 i dex3 po tabelkach można łatwo wyłapać różnicę w gęstości i lepkości obu olejów...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 09:53:31 /


choroba, mam jakieś nieodparte wrażenia de'javu... czy przypadkiem 2 lata temu nie było podobnej dyskusji między wami ale przy silnikach? :)
ale nic to...
Oleje mineralne starzejąc się zostawiają osad w różnych zakamarkach, więc jak nalejesz sysntetyka co Ci ten cały bałagan wypłucze (mazut, drobiny metaliczne...). Bezpieczniej zawsze jeżeli już musisz lać to półsyntetyk (nie wiem czy i jakie sa do automatów bo się na nich, że tak powiem: znam tylko teoretycznie na tych skrzynkach ;)).
Inaczej zawsze rozbiórka w drobny mak, mycie, uszelniacze i dopiero wtedy syntetyk.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 11:41:01 /


choroba, nie odświerzyła mi się strona i nie widziałem odp. Troojkata, nie zawracałbym wam głowy :(

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 11:42:26 /


Może głupie sie to wyda dla was... ale jak odróżnić olej Dextron II minerał od syntetyka?? Chodzi mi o zakóp nowego... jakoś nigdy nie znalazłem (bo nie szukałem) opisu.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 12:44:09 /


trzeba szukać info na opakowaniu... ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 13:17:50 /


HEYNES w książce obsługi granady (książka z ok. 1985r) pisze, że dex II tylko do starszych modeli C3 (grani MKI) a do nowszych Granad w automacie dexIII (to ten czerwony chyba) powtarzam co przeczytałem (źródło również pewne)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-31 21:36:49 /


a teraz rozwalajace pytanie:
jak odroznic c3 od c4 bo mam pierwszy w zyciu automat i nawet nie wiedzialem, ze sa 2 typy. czym sie one roznia? czy maja jakies oznaczenia na korpusie bo nie wiem jaki olej wlac-trzeba zmienic.

Kriss_MustangII / 2003-02-01 19:35:10 /


Filtr oryginalny do automatu 54zł.
Wymina co 30 tys km.
Takie własnie wytyczne uzysakłem od mechanika.
Niektórzy robili tak aby mieć pewnośc że wszystki płyn stary się pozbyli.
Wylewali stary do granic możliwości, następnie po 2 tys km znowu spuszczanie i ponowne wlewanie nowego płynu. Ponoć w ten sposób ma się większe prawdopodobieństwo pozbycia się starego płynu.

Albi_Poznan / 2003-03-20 16:07:04 /