logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » zaciski Wilwood lub Hi Spec w Granadzie

zaciski Wilwood lub Hi Spec w Granadzie

Witam Wszystkich! Tak sobie pomyslalem aby do silnika zrobic dodatkowy upgrade hamulcow, z tylu tarcze juz sa, ale przydalo by sie poprawic przod. Przegladalem Nasze forum i pare stronek producentow, dystrybutorow i znalazlem jedynie zestawik firmy Hi Spec niestety strone maja slabo przejzysta zwlaszcza cennik i nie wiem czy mozna kupic same zaciski plus adaptery czy trzeba caly "kit" Podobnie jak nie slabiej z wilwoodem, z tym ze w tym przypadku brak jest bracketow... a moze i sa tyle ze ja znalezc nie moge? Wiec moja prosba : czy ktos internetowo badz organoleptycznie przerabial ten temat w Granadzie? Moze nie musze odkrywac ameryki na nowo??;) Pozdrawiam i przepraszam za brak polskich znakow...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-27 12:31:25 /


u mnie dostaniesz taki zestaw pod granade z wilwooda jezeli potrzebujesz wiecej informacji na ten temat napisz do mnie maila

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-27 12:36:35 /


Najprosciej wzmocnic hamulce wstawiajac zestaw z MB W140, tarcze (320 mm, rozstaw 5x112) siadaja na lekko stoczone piasty, zaciski (czterotloczkowe) laczymy ze zwrotnica za pomoca odpowiedniego bracketu. Graty sa bardzo tanie, zaciski mozna kupic juz za 50 pln za sztuke (tylko trzeba sprawdzic czy nie pochodza z wersji S320 (pod tarcze 310 mm), tarcze najlepiej sciagnac nowe z niemieckiego jebaja (nawet z przesylka wychodzi taniej niz tarcze tej samej firmy z Allegro. Taki zestaw wymaga felg minimum 16 cali i dluzszych szpilek.

Hektor / 2009-11-27 13:13:02 /


hmmm ciekawa alternatywa... kulam sie na 17 wiec nie ma problemu...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-27 13:27:58 /


Masz te same fele co ja, ten zestaw miesci sie w nie bez problemu. Niestety na jebaju nie funkcjonuje juz sprzedawca od ktorego bralem bardzo tanie firmowe tarcze wiec bedzie trzeba jednak brac z Allegro.

Hektor / 2009-11-27 15:01:25 /


Zerkalem, kalkulowalem i ten zestaw wyszedl by okolo 1000 zeta za hardevare plus robota, brzmi interesujaco choc ma kilka minusow : jest to kolejna rzezba;) no i tarcze "wisza" na szpilkach.....

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-27 17:13:41 /


W najtanszej opcji 700 zeta (na nowych (oprocz zaciskow) czesciach). Kazdy zestaw oprocz fabrycznego to rzezba, czy to z Wilwooda czy samorobka. A ze tarcze wisza na szpilkach ... wlasnie tak jest w 99%-ach samochodow, nie ma to zadnego znaczenia, pierscien centrujacy jest (najlepiej wytoczyc wyzszy ktory jednoczesnie centruje felge), tarcza jest dociskana felga do piasty wiec co niby mialoby sie stac? Zreszta tarcze z MB maja dodatkowe otwory dzieki ktorym mozna przykrecic tarcze do piasty na stale.

Hektor / 2009-11-27 17:21:39 /


Jak ich Hektor nie przykęcisz, to po każdej zmianie koła będą inaczej leżały ale nie kątowo (to nie problem) tylko promieniowo, a to jest złe. Trzeba dorobić centrowanie i wymyślić jakieś centrowanie dla felgi, a to jest problem, bo różnica między otworem w tarczy od mietka a czopem fordowskiej tarczy jest mała. Da się to rozwiązać (bo nie da się jedynie ścisnąć złotówki tak, żeby się orzełek posrał), ale pochłonie to trochę kasy bo takiej skomplikowanej wydumki to tokarz za darmo nie zrobi.
Nie jest realne zrobienie tego PORZĄDNIE za 700pln. Realna cena materiałów (tarcze, zaciski, zestawy naprawcze, klocki, przewody może nawet jakieś tłoczki - zależnie od stanu) i prac zleconych (totarz, ferzer) przekroczy swobodnie 1300pln. Rzeźbę na sztukę za 700 - tak, porządną robotę, pod którą się podpiszę - w życiu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-28 10:27:14 /


Chyba zle to sobie obrazujesz, tarcza z mietka nie jest zamontowana na piascie z gandzi tak jak oryginalna tarcza czyli od spodu (zreszta byloby to klopotliwe bo tarcza z mietka jest bardzo wysoka i moglaby sie oprzec o zwrotnice). Tarcze z mietka zakladamy na piaste czyli od gory, zeby weszla trzeba lekko stoczyc zewnetrzny okrag piasty, centrowanie mozna zrobic albo staczajac piaste po zewnetrznej tak zeby weszla na wcisk w wewnetrzna czesc tarczy albo dorobic pierscien centrujacy ktory wprasowujemy na oryginalny gandziowy pierscien centrujacy felge. Drugie rozwiazanie jest lepsze w zwiazku z tym ze wytaczamy od razu centrowanie dla felgi oraz eliminujemy klopoty w przyszlosci z demontazem pordzewialej wewnetrznie tarczy ze scisle spasowanej z nia piasty. Tak wiec uklad jest identyczny jak we wszystkich normalnych samochodach, tarcze zalozone luzem na piaste z centrowaniem i dociskane do niej za pomoca felgi centrowanej przez ten sam pierscien. Co do roboty tokarza to nie wiem ile biora gdzie indziej ale ja place w Leborku za wytoczenie dwoch takich scisle dopasowanych wewnetrznie i zewnetrznie tulei 30-50 pln zaleznie od rozmiaru. Policzmy jakie ja ponioslem koszta :
- tarcze TRW - 200 za komplet
- klocki TRW - 100
- wycinane laserowo z najtwardszej stali uchwyty laczace nowe zaciski ze zwrotnica - 50
- dlugie szpilki ARP o twardosci 12.9 - 100
- dorabiane gumowe przewody hamulcowe - 100
- stoczenie piast + wytoczenie tulei centrujacych - 50
- zaciski uzywane - 100
Obrobki typu szkielkowanie / lakierowanie proszkowe oraz montaz nie licze bo to wszystko robie u siebie na warsztacie.
Zreszta jak bede mial wolna chwile to skoncze ten projekt i wrzuce tu fotki. Na razie jestem zajety robieniem ukladow hamulcowych do innych fur (z tego zyje).

Hektor / 2009-11-28 15:12:35 /


Dobrze Hektor Cię zrozumiałem, bo ożeniłem heble ze ścierwa do capri MK I. Teraz zapytam cię:
o gościa który za laserowe wycinanki z projektem autocadowskim wziął 50zł.
centrowanie - z czego? dziura w tarczy 67mm, piasta 63,3, czyli ścianka ma 1,85mm. Jeżeli do tego zastosujesz fordowskie fele, to leżysz i kwiczysz. Przy felech od mietka, to jeszcze podejdzie, ale od biedy. Przy ściankach 2mm ścinają się prowadzenia w dystansach w capri, nie widzę powodu dla którego miały by się nie pościnać cieńsze przy wadze gieni.
sklep, gdzie za 2 tarcze do W140 zapłacisz 200pln za TRW. 337 za kpl za jakieś ścierwo techparts czy inne g... i to na solidnym rabacie
Ponadto przy ludwika felach wywalenie koła choćby o 5mm na zewnątrz skończy się kasacją błotnika.

Generalnie Twoje wyliczenie mocno nie trzyma się kupy i jest mocno niekompletne. Ja mam nieco inną wizję, ale poczekajmy na wprowadzenie jej w życie, będzie fotorelacja.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-30 14:51:47 /


Grandziarz tyle ze Hektor kupił tarcze na ebay. A tarcze na alledrogo znalazłem za 194 za komplet :)

http://www.allegro.pl/item816466894_tarcze_hamulcowe_mercedes_klasa_s_w140_c140_91_99r.html

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-30 15:43:34 /


ups miało być 196

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-30 15:44:22 /


> o gościa który za laserowe wycinanki z projektem autocadowskim wziął 50zł.

Eko-Laser - Bozepole Wielkie, szybko (nierzadko jednodniowe terminy), tanio (tak jak pisalem 50 za dwie sztuki), grubosc i twardosc materialu do wyboru, a jak jestes tak jak ja stalym klientem to nawet nie musisz jezdzic zeby zlozyc zamowienie, wysylasz tylko mejlem projekt i potem odbierasz. Projekty w CADzie robi mi znajomy i nic mnie to nie kosztuje.

> centrowanie - z czego? dziura w tarczy 67mm, piasta 63,3, czyli ścianka ma 1,85mm. Jeżeli do tego zastosujesz fordowskie fele, to leżysz i kwiczysz. Przy felech od mietka, to jeszcze podejdzie, ale od biedy. Przy ściankach 2mm ścinają się prowadzenia w dystansach w capri, nie widzę powodu dla którego miały by się nie pościnać cieńsze przy wadze gieni.

To dziwne to Capri skoro scinalo prowadzenia dystansow, mialem dystanse na przedniej osi w Trans Amie (1750 kg ze mna na pokladzie) z prowadzeniem 1,5 mm (3 mm roznicy miedzy centrowaniem piasty a otworem w felgach z BMW) i przez szesc lat nic sie nie scielo. A tak BTW od kiedy to felga opiera sie na otworze centrujacym? To nakretki maja za zadanie trzymac fele na miejscu.
Poza tym modyfikujac piasty z Grandzi trzeba stoczyc oryginalny pierscien centrujacy (nowy pierscien wprasowujemy wiec ten na piascie musi miec idealny wymiar bez sladow wieloletniej eksploatacji jak to najczesciej ma miejsce) o pare mm ze srednicy, wtedy scianka w nowym pierscieniu nie ma 1,85 mm tylko np. 3,35 tak jak u mnie. Moj zestaw jest robiony pod fele z Merca wiec dlatego stoczylem akurat 3 mm ale na piascie jest jeszcze sporo mieska zeby troche stoczyc i wprasowac pierscien pod fele z Forda. W ostatecznosci mozna tez roztoczyc troche otwory w oryginalnych felgach, w koncu jezeli chcemy miec solidny zestaw hamulcowy to niestety ale trzeba wyskoczyc z kasy i zrobic to bezpiecznie.

> sklep, gdzie za 2 tarcze do W140 zapłacisz 200pln za TRW. 337 za kpl za jakieś ścierwo techparts czy inne g... i to na solidnym rabacie

Tak jak pisalem tarcze sciagalem z niemieckiego jebaja, z przesylka kurierska wyszlo okolo 200 pln, raz udalo mi sie kupic tarcze do BMW e38 za 1/3 ceny z Allegro (identyczny model i firma), chyba nie musze mowic jaki narzut maja sklepy motoryzacyjne na czesciach ...
Aktualnie na Allegro mozna kupic komplet najtanszych tarcz firmy Bradi za 167 pln z przesylka.

> Ponadto przy ludwika felach wywalenie koła choćby o 5mm na zewnątrz skończy się kasacją błotnika.

Wiem cos o tym bo mam te same fele a do tego sprezyny -40 mm i kolo chowa mi sie w blotniku, tarcze z Merca maja bodajze 8 mm grubosci na przylgni i bede musial sie niezle napocic zeby to bezpiecznie poskladac, na szczescie oba blotniki mam laminatowe wiec jest szansa ze opony przezyja, postaram sie zalozyc opony jak najwezsze sie da na te felgi.

> Generalnie Twoje wyliczenie mocno nie trzyma się kupy i jest mocno niekompletne. Ja mam nieco inną wizję, ale poczekajmy na wprowadzenie jej w życie, będzie fotorelacja.

Moje wyliczenie bardzo mocno trzyma sie kupy bo jest oparte na faktach i fakturach.

Hektor / 2009-11-30 18:31:31 /


No to więc Twoje wyliczenie jest mocno niekompletne:
-oparte na faktach i fakturach - a masz proformy na gratisy i kosztorysy własnej roboty? Ja na uturbienie 2,0V6 wydałem 200zł, ale za to samo od kogoś wziąłbym 2000. Jest różnica? Ludwik sam tego nie zrobi, ja to będę robił, ale nie charytatywnie.
-projekty robi znajomy - mi nie robi znajomy, płacę za to. Wycianie jest tanie jak barszcz, projekty kosztują. Dlatego ja ze szkicem idę do frezera i mam zrobione taniej niż cena projektu
-reanimacja zacisków - też większość ludzi musi zapłacić - nie każdy zrobi sam, a na używce w stanie niewiadomym to ja p...lę jeździć
-To dziwne to Capri skoro ścinalo prowadzenia dystansów : oto ono http://www.capri.pl/car/2732 a miejsca na PC i YTP na seryjnym silniku świadczą co samochód przeżywa pod nogą kierowcy.
-A tak BTW od kiedy to felga opiera sie na otworze centrujacym? To nakretki maja za zadanie trzymac fele na miejscu. - jako odpowiedź przytoczę Twój własny cytat: bez sladow wieloletniej eksploatacji jak to najczesciej ma miejsce - i odpowiem Ci pytaniem: skąd zatem ślady wieloletniej współpracy, jeżeli koło jest trzymane szpilkami??? i kolejny Twój cytat: mialem dystanse na przedniej osi w Trans Amie (1750 kg ze mna na pokladzie) z prowadzeniem 1,5 mm (3 mm roznicy miedzy centrowaniem piasty a otworem w felgach z BMW) - Po co dorabiasz dystanse z prowadzeniem skoro koło jest trzymane szpilkami???
mam te same fele a do tego sprezyny -40 mm i kolo chowa mi sie w blotniku - Obawiam się że macie inne fele - Ludwik stoi na 17" od Myszy, laczek 225/50 i z przodu i z tyłu (tarczówki z tarczą położoną na piastę) lekko kolidują.
Podając cenę za wynalazek, który zrobiłeś dla siebie, musisz wziąć poprawkę na pominięte koszty. Ja się parę razy przejechałem na tym, i teraz jak wyceniam wynalazek, to z automatu dodaję 50%, a i tak czasem to jest za mało.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-01 11:17:19 /


W niektórych Fordach koło trzyma się na samych szpilkach fabrycznie ;-)) Np. Rostyle nie mają centrowania a most od Mk1 z tyłu ma półośkę schodzącą się z bębnem na równo ...

Podobnie Wolfrace Slot - w miejsce otworu centrującego idzie kubeczek - który nie przylega do centrującego pierścienia w piaście czy półosi z tyłu ... a są takie felgi w mocnych autach ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-01 11:54:38 /


No właśnie takie durne pomysły skończyły się w latach siedemdziesiątych. Teraz wszystko jest na prowadzeniach.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-01 12:05:55 /


Teraz to wszystko jest Made in China ;-P

A jak ktoś chce koło urwać to i tak urwie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-01 12:15:59 /


> A masz proformy na gratisy i kosztorysy własnej roboty? Ja na uturbienie 2,0V6 wydałem 200zł, ale za to samo od kogoś wziąłbym 2000. Jest różnica? Ludwik sam tego nie zrobi, ja to będę robił, ale nie charytatywnie.

Nikt nie kaze Ci tego robic za darmo, bylo pytanie za ile mozna cos takiego poskladac to napisalem ile realnie mnie to kosztowalo, nie masz znajomosci, dojscia do tanszych czesci? - to doliczasz odpowiednio wiecej, to oczywiste, mnie to kosztowalo 700 co nie znaczy ze kogos kto do mnie przyjdzie zeby zrobic taki zestaw rowniez skasuje 700, predzej bedzie to 1000-1200 z montazem na auto.

> Mi nie robi znajomy, płacę za to. Wycianie jest tanie jak barszcz, projekty kosztują. Dlatego ja ze szkicem idę do frezera i mam zrobione taniej niż cena projektu

No a mnie taniej wychodzi pojechanie na laser, co kto lubi i co komu pasuje.

> Reanimacja zacisków - też większość ludzi musi zapłacić - nie każdy zrobi sam, a na używce w stanie niewiadomym to ja p...lę jeździć

To ze zaciski trzeba rozebrac, zweryfikowac stan czesci i ewentualnie zreanimowac to sprawa oczywista. Przypominam ze moje wyliczenia z zalozenia sa dla osob ktore potrafia cos takiego zrobic samemu i nie musza placic za robocizne. Mozna taki zestaw zrobic jeszcze taniej kupujac komplet czesci na szrocie i montujac to w takim stanie w jakim sie kupilo bez zadnych frykasow w stylu piaskowanie, malowanie, regeneracja zaciskow. Ja bym sie tego nie podjal chyba ze na odpowiedzialnosc uzytkownika samochodu co nie zmienia faktu ze tak tez sie da i bedzie jeszcze taniej.

> Oto ono http://www.capri.pl/car/2732 a miejsca na PC i YTP na seryjnym silniku świadczą co samochód przeżywa pod nogą kierowcy.

Nadal jestem zdania ze cos musialo byc nie tak skoro scielo prowadzenia, felga musiala sie naprawde mocno przemieszczac po piascie zeby cos takiego sie stalo. Na tylniej osi w Scierce 4x4 mam dystanse firmy RH z aluminium PA6, kolnierz w nich rowniez ma nie wiecej niz 2 mm grubosci, katuje fure jak moge i z dystansami nic sie nie dzieje a mam je juz kilka lat. Montowalem dziesiatki ukladow hamulcowych i dziesiatki dystansow, nikt nigdy mi nie napisal ze scielo prowadzenie a nierzadko sa to fury uzywane wyczynowo gdzie przeciazenia sa o wiele wyzsze niz w takim Capri (np. BMW M5 uzywane do driftu).

> Jako odpowiedź przytoczę Twój własny cytat: bez sladow wieloletniej eksploatacji jak to najczesciej ma miejsce - i odpowiem Ci pytaniem: skąd zatem ślady wieloletniej współpracy, jeżeli koło jest trzymane szpilkami???

Slady wieloletniej eksploatacji to wedlug mnie rdzawe wzery i wykwity oraz slady po nieudolnych mechanikach ktorzy przy wymianie tarcz lub lozysk posilkuja sie mlotkiem i przecinakiem obijajac piaste ze wszystkich stron, przynajmniej moje piasty wygladaly jakby mechanik mial problemy z utrzymaniem mlotka.

> Po co dorabiasz dystanse z prowadzeniem skoro koło jest trzymane szpilkami???

Poniewaz rozstaw srub w felach z BMW to 5x120 mm a w felach z Pontiaca to 5x120,65 mm wiec musial byc dorobiony pierscien centrujacy dzieki ktoremu wyeliminowalem bicie i umozliwilem idealnie rowne przykrecenie nakretek plywajacych. Wtedy akurat bylo to konieczne ale oczywiscie i tak zawsze robie centrowanie zeby wyeliminowac mozliwosc bicia kola przy wyzszych predkosciach i ulatwic montaz kola na piascie. Dystanse tez nie zawsze sa wykonane idealnie, dwa razy spotkalem sie z takimi gdzie jeden otwor byl nawiercony pod zlym katem, czasami tez szpilka po wprasowaniu nie stoi idealnie prosto, zdarza sie ze otowory w felgach sa juz mocno wyrobione przez zastosowanie np. nakretek lub srub o zlym ksztalcie lba, pierscien zawsze warto miec na wypadek takich historii.
Nie wiem jaki dokladnie jest dopuszczalny zakres ruchu przylgni felgi po piascie (teoretycznie powinien byc zerowy) ale scinanie centrowania swiadczy o tym ze ten ruch byl zdecydowanie za duzy i grozil nawet scieciem szpilek.

> Obawiam się że macie inne fele - Ludwik stoi na 17" od Myszy, laczek 225/50 i z przodu i z tyłu (tarczówki z tarczą położoną na piastę) lekko kolidują.

Mamy identyczne, gwiazdy 8,5x17 ET30, nic sie nie dzieje przy oponie 225/50 z tylu ale mam bebny i pompowane amory, z przodu nie dalo sie jezdzic z opona o tym rozmiarze bo obcieraly przy skrecie.

> Podając cenę za wynalazek, który zrobiłeś dla siebie, musisz wziąć poprawkę na pominięte koszty. Ja się parę razy przejechałem na tym, i teraz jak wyceniam wynalazek, to z automatu dodaję 50%, a i tak czasem to jest za mało.

Znam ten bol, szczegolnie przejechac sie mozna sciagajac graty zza oceanu kiedy po doliczeniu kosztow transportu i oplat celnych czesci nagle zaczynaja byc dwa razy drozsze niz w chwili zakupu ...

Hektor / 2009-12-01 13:51:42 /


no tośmy się dogadali :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-01 16:18:17 /


No i super. A wracajac do Capri scinajacego centrowanie to przypomniala mi sie sytuacja sprzed kilku lat. Znajomy przyjechal do mnie Camaro twierdzac ze cos mu sie tlucze w zawiasie z przodu. Okazalo sie ze wstawil sobie dluzsze szpilki i dystanse przelotowe z centrowaniem. Problem w tym ze nie wcisnal szpilek na prasie tylko "wciagnal" je w piaste kluczem pneumatycznym za pomoca nakretki. Okazalo sie ze jednak nie dociagnal szpilek do konca i podczas jazdy szpilki jeszcze troche sie dociagnely same a tym samym poluzowaly sie nakretki ktore mozna bylo odkrecic palcami, i to wlasnie luzne kola sie tak tlukly z przodu. Z tym ze centrowania mu nie scielo bo pierscien byl gruby i stalowy ale widac bylo ze fela sie na nim troche opierala bo otwor w feldze sie troche "roztoczyl".

Hektor / 2009-12-01 17:42:02 /