logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » luz na zamkach pierścieni tłokowych

luz na zamkach pierścieni tłokowych

Witam. Mam pytanie odnośnie luzu na zamkach pierścieni tłokowych w silniku 1.7 v4. Stare pierścienie mają luz w granicach od 0.5 do około 1 mm.Zakładać je czy szukać nowych ? Pozdrawiam

manius Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-28 17:48:32 /


Kupic nowe.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 18:29:54 /


jaki koszt nowych pierścieni na 4 tłoki ?

manius Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-28 18:54:20 /


Szczelina pierścienia tłokowego:

górny: 0.38-0.58 mm
środkowy: 0.38-0.58 mm
dolny: 0.38-1.40 mm

http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6

mozna domneimywac ze dla 1.7 bedzie podobnie (porownaj sobie srednice cylindra)

odpowiadajac na pytanie opierajac sie o dane dla 2.8:
zalezy ktory nam podales - ale widac ze jest zawsze w tolerancji (tylko dla gornego blizej gory...blisko skonczenia sie pierscieni, albo blisko dolu dla dolnego i olejowego - czyli nowki sztuki).

albo masz zjechane gladzie cylindrow i wymiana pierscieni da ponownie taki sam luz (co nie ma sensu - wiec mija sie z celem) albo zuzyte sa wlasnie pierscienie - i wtedy wymiana pomoze. Zalezy od ogolnego stanu silnika.

Pierscienie w zaleznosci od marki to kwestia kilkudziesieciu zlotych za komplet na tlok (za Goetze 2 lata temu dawalem po 60 pln za komplet). Putaj np. u Chudera - wiem ze ma. Inni sprzedawcy napewno tez.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 20:45:43 /


http://www.capri.pl/garage/engine-2800-v6

1.7 pewnie ma niewiele inne - Twoje wartosci sa w tolerancji. (blizej gory...albo dolu - zalezy ktory pierscien podales).

Jak masz zejchane gladzie to wymiana pierscieni nic nie pomoze - bedize ten sam lub niewiele mniejszy luz. (doswiadczylem tego ma wlasnym silniku). Wymienic mozna z innych powodow - moze juz sa zapieczone w rowkach (choc mozna pewnie i czyscic.....)

nowe komplety na tlok to w zaleznosci od marki kilkadziesiac pln. 2 lata temu u dawalem za goetze do 2.8 po 60 pln. Pytaj Chudera - powinien miec.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 20:58:09 /


o - dodalem 2 razy to samo tylko za drugim razem juz mi sie nei chcialo tyle pisac......dodaly sie oba choc za pierwszym razem pokazalo sie "nieprawidlowe wywolanie"..... niewazne. Przejrzyj sobie to - obadaj temat. ?nowe pierscienie fajna rzecz, i jak masz rozebrany motor to wymiana prosta........a potem prze....... go specjalnie wyjmowac i rozbierac.....

Twoj wybor

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 21:02:21 /


i pozostaje jeszcze kwestia jakości nowych pierscieni... częsko kilkakrotnie słabsza..

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-28 21:07:42 /


Atom, 1.7 to 2.6 czyli to samo co 1.5/2.3 tylko wiekszy skok.

Mysza liil (EM) / 2009-11-28 23:07:23 /


tak, wiem o tym ze V4 to pochodne V6-tek, dlatego napisalem ze porownujac srednice cylindra moze miec jakies mniej wiecej wyobrazenie czy bedzie ten luz dopuszczalny wiekszy czy mniejszy....

teraz juz wiadomo ze 2.8 ma wieksze cylindry niz 2.3 - wiec limity beda troszke pewnie mniejsze od tych podanych przez mnei wyzej, choc nie wykluczone ze identyczne.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 23:24:44 /


Raczej V6 jest pochodną V4 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-28 23:48:04 /


a niech bedzie;)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-11-29 10:15:49 /