logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Blacha za tarczą hamulcową - 2.8i - różnice

Blacha za tarczą hamulcową - 2.8i - różnice

Witam,
Zacząłem składać swoje Capri więc i pytania się nasuwają :)

Czy w przednim zawieszeniu Bilstein - ta blacha osłonowa za tarczą hamulcową jest taka sama jak w 2.0 lub 2.3 (z niewentylowanymi tarczami)?? Zginęły mi gdzieś orginalne osłony - założyłem od 2.3 i po pierwsze tarcza delikatnie ociera - po drugie śruby, którymi przykręcone są zaciski, pomimo oryginalnych dystansów, dopychają tą właśnie blachę to tarczy. Nie jest to wielki problem bo wystarczy przewiercić w miejscu styku śrub - ale jeśli blachy mają inne kształty - chciał bym jednak mieć oryginalne. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć mi na to pytanie?

z góry dziękuję i pozdrawiam

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-18 23:15:03 /


Mialem ten sam problem i wyglada na to ze w wersjach z heblami wentylowanymi rzeczywiscie oslony sa inne ...

Hektor / 2009-12-18 23:43:13 /


sa inne. tak samo jak w granadzie.

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-19 11:14:57 /


Hmm to dziwne bo w granadzie zmieniałem heble na wentyle i nic mi nie ocierało.Chyba że u mnie już były kiedyś wentyle a ktoś założył zwykłe po czym ja z powrotem założyłem heble?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-19 11:32:35 /


ja jak zakładałem do caprika wentyle to ocierała blacha

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-19 11:35:31 /


No ja pisalem o Granadzie, blacha minimalnie obcierala, trzeba bylo lekko ja dogiac.

Hektor / 2009-12-19 11:41:56 /


a mnie zastanawia geometria. tarcza jest grubsza ale:
- mocowanie zacisku do zwrotnicy jest w tym samym miejcu.
- polowki zacisku sa takie same jak w niewentylach tylko maja przekladke w srodku. te na "duze klocki" tez sa z przekladka.

wiec pasowalo by zeby plaszczyzna wewnetrzna tarczy wentylowanej i niewent. przypadala w tym samym miejcu ze wzgledu na wymiar zacisku, a jedynie plaszczyzna zewnetrzna sie zmieniala. tez pasowalo by zeby blacha oslaniajaca byla taka sama. aczkolwiek jest to rozwazanie teoretyczne i mozliwe ze tak nie jest.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-19 12:01:21 /


Ja w oryginalnym zawieszeniu Bilstein (z Capri angola) nie miałem tych blach. Zawieszenie wygladało na nierzeźbione przez druciarzy:

http://www.capri.pl/car/1539/2068

Więc chyba nie zgubiłeś, tylko nie było ich fabrycznie :)

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-19 12:10:00 /


w fabrycznym 2.8i capri blachy nigdy nie było chyba ze ktoś sobie założył od tarcz nie wentylowanych to jest :-)

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-19 16:35:46 /


Dokładnie tak jak mówi kolega Badyl - Camaro mi to potwierdził - więc sprawa jest jasna – blach nie było. Ale ja chyba jednak postaram się zastosować te blachy od 2.0 po drobnej przeróbce - zawsze to bezpieczniej wjeżdżać w kałuże – a tarcze drogie :)

Dzięki!

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-12-19 16:37:22 /


założyć warto bo obecnie produkowane tarcze wentyle do capri są miernej jakości i łatwo się gną. Wolałem więc dmuchać na zimne i u siebie zakładałem osłony od niewentyli. Wymagały kilku klepnięć młotkiem i użycia diaksa.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-19 16:40:01 /


Mam bilsteiny i zwykłe. W bilsteinach i w zwykłych blachy mam takie same.
PS
Korekta oczywiście na to, co Chuder napisał powyżej.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-18 17:14:10 /