logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » granada 2,3 na 2,9EFi

granada 2,3 na 2,9EFi

Cześć,
zdaję sobie sprawę, że temat prawdopodobnie poruszany miliony razy, przeszukałem archiwum, ale odpowiedzi na swoją wątpliwość nie znalazłem.

Generalnie pytanie brzmi, czy 2,9EFi siądzie do grani na łapach z 2,3? Czy ew. łapy z 2,0v6 również będą pasować?

Czy podzielacie moją opinię, że najlepiej do swapa na 2,9 szukać grani 2,3? Motywuję to możliwością zostawienia oryginalnego przeniesienia napędu [skrzynia, wał, most]. Co prawda dysponuję MTekiem pod V6, ale szczerze mówiąc nie chce mi się rzeźbić w tunelu, mocowaniach i wale. Ponadto przy 2,3 pasował będzie zamach pod 2,9 i będę mógł przełożyć z niego sprzęgło [w 2,0 już chyba nie]. W swoim 2,9 mam niestety zamach pod MTeka, a chcę zostawić N9 w granadzie. Chłodnica z każdej Vki pewnie będzie pasować, silnik 2,9 kompletny z wiązką i kompem mam. Pozostaje tylko założyć pompę paliwa i będzie banglać. Oczywiście wiadomo, że pod pewnymi względami lepiej 2,8 ale ciężej takowe znaleźć. Mam nadzieję, że konwersja z 2,0/2,3 jest podobna. Jeżeli łapy silnika są takie same, to pozostaje jedynie kwestia zmiany zamachu w przypadku 2,0. Jeśli moje założenia są błędne bardzo proszę o skorygowanie, bo zaczynam się już rozglądać i chciałbym wiedzieć czego najlepiej szukać.
Dziękuję z góry za wszelkie sugestie. Pozdrawiam,
Daniel

ulik87 / 2010-02-01 18:42:20 /


Łapy pod silnik granada V6 każda miała identyczne, więc nie ma różnicy czy to 2.0 czy 2.3 itd. 2.9 siada na tych łapach bez problemu.
Zmiana koła zamachowego i całego sprzęgła to drobiazg, więc tym się nie przejmuj.
Nie zauważyłeś chyba jednak największego problemu jakim jest to, ze 2.9EFI ma wtrysk elektroniczny i trzeba ogarnąć to porządnie żeby jeździło. To nie jest tylko podłączenie kostek i jazda.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 18:54:31 /


No i bak od 2.8i by się przydał, bo w przeciwnym razie przy małej ilości beny w baku na zakrętach i zawrotkach może wystąpić kaszel wnikający z zassania przez pompę powietrza zamiast beny.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 18:56:31 /


dredzioch, to 2,9 swój początek miało w scorpio, potem wsadziłem je do swojej sierry DOHC, ostatnio wyleciał ze sierry cały napęd i wsadziłem 2,9 24v, także "elektronika", czyli 5 kabli na krzyż dla mnie problemu nie stanowi ;) o baku też czytałem, ale głównie będzie eksploatowany na LPG, benzynę chcę zrobić z przyzwoitości. Czyli co, moje obawy zostały chyba rozwiane, łapy siadają od wszystkich Vek, zamach nie problem dokupić w razie jakby się trafiło 2,0v6, chłodnica pasi, skrzynia pasi, zewnętrzna pompa paliwa ze 3 bary i ogień ;)

ps. czym konkretnie w środku różnią się te baki? ten od 2,8 ma przegrodę czy jak?

ulik87 / 2010-02-01 19:08:18 /


Tak, przegrode. Pamietaj tez, ze do 2.9 warto dac dyfer od 2.8, zeby jezdzilo jak trzeba.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 19:20:28 /


Bak od 2.8i ma taki śmieszny labirynt (plastikowe pudełko z labiryntem, żeby na przechyłach paliwo za szybko nie uciekało). Przegrody to zbyt mocne słowo w tym przypadku:)
Skoro ogarniasz kable to nie widzę przeciwwskazań do zabawy w swap na 2.9EFI:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 19:21:23 /


No i super. Dziękuję Panowie za konkretne odpowiedzi. Jakby jeszcze jakieś sugestie komuś na myśl przyszły, proszę się nie krępować ;).
Nie pozostaje nic innego jak śledzić ogłoszenia i alledrogo. Mam smaka na tą kombi [jedyne nadwozie jakie biorę pod uwagę, nie licząc 2d, których już praktycznie brak] za 4tysie z podkarpacia, ale nie mam na nią pieniędzy ;P.

ulik87 / 2010-02-01 19:43:20 /


fakt,najgorsza rzecza ,przynajmniej dla mnie to był bak...mam wsadzoną pompe od 2,9 ale nie mam przegród i rzeczywiście na zakretach brak paliwa....no i przy MT jest jeszcze problem z napedem predkościomierza....

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 21:07:14 /


chyba ze MT ze sierry lub scorpio przejsciowki 2.9 :]

Mysza liil (EM) / 2010-02-01 22:30:35 /


fakt:D

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-01 22:47:39 /


a powiecie jaka to różnica? bo nie wiedziałem, że scorek przejściówka ma innego MTka niż scorek MKI. mam wolną MT75 pod Vkę właśnie z MKInki.

ulik87 / 2010-02-01 22:48:51 /


aaaa....chodzi Wam o napęd prędkościomierza na linkę?

ulik87 / 2010-02-01 22:50:01 /


Witam.
Sorki, że się w trące w wątek ale jeszcze jeden temat nie został wyjaśniony, a mianowicie - pod MT75 nie trzeba rzeźbić z tunelem a przerobienie pod napęd szybkościomierza na linkę to banał a niewymiernym plusem z zastosowania MT przynajmniej dla mnie jest synchronizowany wsteczny bieg.
Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 23:03:03 /


no OK, zakładamy, że tunelu nie trzeba rzeźbić pod MTka? Jak się ma więc mocowanie łapy skrzyni do budy? Rzeźba? Jak wygląda kwestia wału? podobnie? Bo mam wolny wał od scorpio :) Nie mam jakiegoś strasznego ciśnienia na MTeka, chociaż wiem, że jest mocniejszy, ale myślę, że N9tka poradzi sobie z 2,9 tym bardziej, że ma to być samochód do lansu i cruisingu ;P

ulik87 / 2010-02-01 23:08:15 /


Witam.
Do zrobienia mocowania skrzyni wystarczą dwa krótkie kątowniki a wał z tego co pamiętam to skracasz tylko w tylnej części.
Pozdrawiam

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-01 23:13:31 /


ulik,
1. zamachy w fałkach 2,4-2,8-2,9 EFI były jedynie cięższe niż w 2,3-2,6-2,8 przed-EFI. reszta (wymiary, dziury pod docisk) jest identyczna. Więc bez żadnego problemu siądzie Ci to na N9 jaką będziesz miał w granadzie. Plug&Play i jeźdisz.
2. Dyfra nie zmieniaj jak nabędziesz 2,3. 3,64 to optimum dla tego samochodu (wieloryb 24V ma 3,64). 3,45 już przegina - po mieście ciężko zapiąć IV bieg, a jadąc przepisowo w mieście to i III zardzewieje. Jak nabędziesz 2,0 to już lepiej zmień, 3,89 męczy. No chyba że planujesz często robić użytek z haka. Miałem 2,8 na moście 3,89, lawety jej nie były straszne.
3. polecam zastosowanie chłodnicy sierra-scorpio. Przeróbka żadna (wchodzi z zapasem pomiędzy podłużnice, mocowania sobie dorobisz) a chłodnica o 15 lat młodsza i zapasowa leży na każdym szrocie. Jak masz, to załóż ją z wiskiem i tunelem od skorupy.
4. Zaadaptuj również magiel scorpio-sierra. Magle od granady dzielą się na już cieknące i te które jutro zaczną cieknąć :-( Przeróbka również żadna (dwie tulejki, dwa trójkątne kawałki blachy 2mm, dwie długie śruby, skrócenie wałka kierowniczego, skrócenie drążków kierowniczych, zastosowanie łączników stabilizatora od kadeta D, zdjęcia ma gdzieś fourM 3M) a magiel o 15 lat młodszy i zapasowy leży na każdym szrocie.
Jak chcesz przed zakupem wiedzieć, gdzie rdzewieją karawany, to zapraszam na stronę o ostatniej drodze mojego karawana.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 08:20:26 /


wg moich informacji zamachy pod n9 są węższe niż te pod MTeki. Czyli z reguły są to 2.0/2.3/2.8 no i może 2,4/2,9 które wychodziły z N9. niby nic strasznego, ale wychodzi kolejna rzeźba z łapą sprzęgła. jeśli chodzi o most, śmigam na codzień na 3,61 w ścierze i po mieście bez problemu wysokie biegi wskakują ;) z chłodnicami informacja cenna, obawiałem się, że może być kłopot z podmianką. dzięki za cenne rady!

ulik87 / 2010-02-02 09:06:13 /


Więc masz złe informacje. Ich wymiary graniczne są identyczne, grubsze są w miejscu nie mającym wpływu na nic, i dlatego są cięższe. Wszystkie zamachy w koloniach są P&P oprócz 2,0.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 09:16:19 /


mam więc rozumieć, że zamach z 2,3 siądzie na 2,9 z MT75, bo wymiary graniczne są identyczne i nie trzeba będzie uskuteczniać żadnych przeróbek z łapą sprzęgła?

ulik87 / 2010-02-02 09:23:48 /


A! i zamach zależy od silnika a nie od skrzyni. W skorupach były tylko ciężkie zamachy (2,4-2,8-2,9) niezależnie od skrzyń, o sierrach się nie wypowiadam, a w granadach lekkie. Ciekawostką jest, że w skorupie, 2,8efi miał ciężki zamach, a w produkowanym w tym samym czasie capri, 2,8 k-jet miał lekki zamach wychodząc z tą samą skrzynią.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 09:25:09 /


żadnych - wymont-zamont i jazda.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 09:29:53 /


powiem więcej, wyciągasz 2,9 z MTka i sadzasz go na N9 (w miejsce 2,0/2,3) i odjeżdżasz bez żadnych przeróbek w rejonie sprzęgła.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 09:32:42 /


:D bardzo pasuje mi to rozwiązanie, czyli mogę szukać byle jakiej Vki i sadzać 2,9 z jego zamachem i sprzęgłem :) oczywiście jakby się trafiło 2,3 to bardzo chętnie założę lżejszy zamach, ale przynajmniej przy 2,0 nie trzeba będzie szukać innego zamachu bo w zapasie będzie ten z 2,9. raz jeszcze dzięki!

ulik87 / 2010-02-02 10:25:48 /


Znalezienie granady kombi V6 z N9 to nie jest niestety taki pikuś.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 10:59:16 /


żartujesz chyba. miałem dwie granady z 4b i obie przed FL. Wszystkie moje poFLowe były spięte z N9. Chyba, że któraś miała C3...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 11:13:20 /


hmmm..to jaka była inna skrzynia pod Vkę oprócz manualnej N9 i automata [c3 jak mniemam]. Zresztą, jaka by nie była, ważne żeby to był manual z Vką :)

ulik87 / 2010-02-02 11:17:39 /


E: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-e i 5: http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-5

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-02-02 11:43:17 /


No faktycznie żartowałem. Jest całe stado kombi z N9 na sprzedaż.
http://www.capri.pl/market/37442 w stanie mocno średnim
i jeszcze ta od Maroo, ale zmienianie w niej silnika z 2.8 na 2.9 jest bezsensowne:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-02 12:10:01 /


to jeszcze mam pytanie dot. wspomagania. pompa w 2,9 znajduje się po przeciwnej stronie niż w 2,3. czy przewody ze scorpio 2,9 podejdą do magla 2,3 czy trzeba szukać przewodów wspomagania z granady 2,8?

ulik87 / 2010-02-28 21:52:14 /


granada 2.8 ma takie same przewody jak granada 2.3.

Szukaj przewodów od granady 2.0 R4 OHC, powinny podejść pod pompę od 2.9. Przewody od scorpio nie pasują do granadowego magla.

Mysza liil (EM) / 2010-02-28 22:01:54 /


Mozna zakuć nowe przewody wykorzystując końcówki oryginalnych przewodów lub całe zrobić nowe.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-02-28 22:40:19 /


Kurka, tego się obawiałem ;/ kolejne kombinacje alpejskie mnie czekają...
coś mi się umaniło, że 2,8 ma pompę po tej samej stronie co 2,9.

ulik87 / 2010-02-28 23:06:26 /


Bo ma, ale tylko 2.8 Efi ze scorpio.

Mysza liil (EM) / 2010-03-01 05:41:19 /


przewód ciśnieniowy od 2,0 R4 jak napisał Mysza, a powrotny ze zwykłego paliwowego fi 10mm (zbrojona guma a nie jakiś igielit).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-01 07:49:03 /


OK,
po raz kolejny dzięki Panowie!
Albo dorwę przewód od OHCa, albo dam do zarobienia jedną końcówkę i tyle.
Niby ford, z kórym się miało styczność a jednak trzeba będzie się trochę poduczyć ;)

ulik87 / 2010-03-01 08:41:08 /


Naszło mnie kolejne pytanie przed walką :) zbiornik paliwa...
próbował ktoś zasadzać ze scorpio albo sierry? mam scorpiowy z pompą paliwa, ew. mogę pozyskać sierrowy i ta sama pompa po przeróbce powinna podejść. mam wtedy właściwą pompę we właściwym miejscu i problem poszukiwania baku od 2,8 na szprycy z odpowiednią pompą odpada :)

ulik87 / 2010-03-03 13:39:17 /


raczej nikt nie próbował. jak nie znajdziesz baku od wtryskowej, to jesteś skazany na nie przekraczanie połowy zbiornika paliwa (w dół oczywiście)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-03 14:17:07 /


A co powiecie na taki patent,miało by do szansę zadziałać??

bon / 2010-03-03 14:31:37 /


pompka zbiorniczka wyrównawczego działała by cały czas po włączeniu zapłonu.

bon / 2010-03-03 14:33:57 /


może i by działało, ale rzeźba niewspółmierna do efektu. przynajmniej jeśli chodzi o moje potrzeby, tj. odpalenie, rozgrzanie na Pb i przełączenie na LPG ;) gdybym się nie bał to wspawałbym w baku granadowym otwór na pompę ze scorpio i po kłopocie...ale bak ciąć i spawać strach ;) prawdopodobnie skończy się na tym, że kupię zewnętrzną pompę i zaadaptuję do zwykłego, gaźnikowego zbiornika.

ulik87 / 2010-03-03 14:47:39 /


ja zrobiłem i wsadziłem labirynt z blachy do zbiornika, pompę do tego, spawać strach miałem i element mocujący pompę paliwa jest przyklejony do zbiornika, chodzi ładnie.

Jak będziesz używać PB tylko do odpalania, to bez sensu cokolwiek kombinować kup zewnętrzna pompę i po kłopocie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-03 15:10:02 /


http://www.capri.pl/forum/294881#294927

Proponuje postudiować, kilka info o temacie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-03 15:59:37 /


Bak od scorpio ani ścierki nie pasuje. Jest za wysoki, ja w granadzie przespawałem mocowanie pompy i koszyczek ze scorpio.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-03 18:02:25 /


ObI. W takim razie sama pompa też jest za wysoka i trzeba będzie w razie czego skrócić jej stelażyk? Widziałem, że ktoś wlutował mocowanie pompy scorpio. mógłbym się o to pokusić z tego względu, że i tak muszę zdjąć bak bo jedna listwa podtrzymująca jest "nieaktywna". do tego mam cały bak ze scorpio razem z pompą :)

ulik87 / 2010-03-03 18:41:30 /


te baki mają całkiem odmienne kształty.

Mysza liil (EM) / 2010-03-03 18:44:14 /


pewnie gdybym kiedykolwiek miał okazję widzieć live graniowy bak nie zadawałbym takich pytań ;) niemniej dziękuję za cierpliwość w uświadamianiu. wszystko wyjdzie w trakcie. jak tylko pozbędę się budy scorpio, będę mógł przyprowadzić granię do domu i rozpocząć działania.

ulik87 / 2010-03-03 19:20:52 /


Lutowanie nie zdało egzaminu,bedę spawał .

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-03 22:11:06 /


tak mocowanie pompy tez trzeba skrócić, generalnie ja mam spawane przez kogoś. Ale przycinałem sam nożycami. Jakoś diax do mnie nie przemówił :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-03 22:33:52 /


ja sobie ciąłem i spawałem zbiornik, nic strasznego, pod warunkiem pozbycia się oparów.
http://www.capri.pl/image/car/527/2294/94812
jakoś to przeżyłem.
Jeżeli bena ma być tylko dodatkiem do elpidżi, to polecam zbiornik od klekota.
1. Z racji tłustości ropy i strasznego rzygania olejem przez silnik w 99% jest zdrowiutki.
2. ma wyjście paliwa cienkim wężykiem przy dnie do przodu jak w k-jecie (tylko φ 8 a nie φ 15) - idealne do założenia zewnętrznej pompy paliwa (nie ma problemu ssania przez pompę - jest paliwo - jest zalana)
3. pompę paliwa załóż na poziomie dna zbiornika. Zewnętrzne pompy benzynowe mają średnią, żeby nie powiedzieć gównianą zdolność ssania.
4. załóż przed pompą siatkowy filterek paliwa od klekotów (np. PS821 filtrona) - zabezpieczysz pompę przed strasznymi rzeczami pałętającymi się po 30-letnich zbiornikach

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-04 08:15:04 /


jeszcze jedno mnie naszło :)
nie patrzyłem jeszcze na skrzynię bo samochód jest poza domem. rocznik 84, 2,3V6, skrzynia 4ka. według dostępnych tu informacji będzie to typE. w związku z tym pytanie. czy na wałek tej skrzyni siądzie bez problemu sprzęgło z 2,9/transita? chodzi tu o tarczę 242mm.
wywęszyłem również info, że prawdopodobnie ma to odkręcany dzwon. Czy ten dzwon siądzie na N9?
czy pod N9 siada taki sam wał jak pod typE?
dzięki z góry!

ulik87 / 2010-03-07 21:55:02 /


były E z lanym dzwonem i z odkręcanym. Jak ma odkręcany to siądzie na N9.
Jeżeli nie jest to skrzynia z 1,6 , to wszystko jest kompatybilne z twoim sprzęgłem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-08 07:56:15 /


dzięki serdeczne!
tak sobie myślałem, czy nie zasadzić od razu N9tki z diesla, coby 5 biegów posiadać :)

ulik87 / 2010-03-08 11:53:38 /


Czy ładowanie akumulatora z altka w przypadku 2,3 idzie nie bezpośrednio do klemy tylko jakoś na około przez rozrusznik? Dlaczego pytam. Otóż wyjąłem 2,3 i przygotowuję 2,9 do wjazdu. Moją uwagę zwróciło kilka rzeczy:

-do altka wchodzi wtyczka z 3 kablami. 2 czerwone i niebieski. w 2,9 dochodzi jeden czerwony i jeden niebieski. niebieskie to wzbudzenie, czerwony ładowanie. w przypadku 2,3 jeden czerwony nie wiadomo po co [do wskaźnika ładowania?]
-do rozrusznika dochodzą 3 kable. jeden gruby z aku i 2 cienkie [kolorów nie pamiętam]. jeden cienki jest na wsuwkę, drugi nakładany na gwint.
-do plusowej klemy akumulatora dochodzą tylko 2 kable! jeden gruby czerwony, który idzie bezpośrednio do rozrusznika i jeden cienki, czarny bodaj. Nie przyzwyczajony jestem do takiego widoku bo w sierrze miałem ich z 10 ;)

I wracamy do pytania. Skoro od aku odchodzi jeden przewód do rozrusznika, to podejrzewam, że drugi daje plus na stacyjkę. Więc wydedukowałem, że ładowanie aku z altka musi iść jakoś na rozrusznik [stąd 3ci kabel, choć wystarczą 2 do samego kręcenia] i z rozrusznika, kablem rozruchowym na akumulator. Czy tak w istocie jest? Ale po co w alternatorze 3 przewody? Z reguły są 2 tak jak wcześniej pisałem. Wdzięczny byłbym za przybliżenie mi tematu.

Dzięki z góry, pozdrawiam,
D.

ulik87 / 2010-05-01 23:14:27 /


Dobra, dopatrzyłem się w opracowaniu Gryzia o co biega [szacuneczek za robotę]. 2 czerwone kable w altku są dla picu - trzeba będzie je połączyć w jeden, cienki przewód akumulatora rochodzi się dalej na milion innych, ładowanie idzie po nim. Nie wiem tylko po co 3 przewody na rozruszniku, ja zawsze miałem 2.


PS. Ważna kwestia dot. zamachów. Wygląda na to, że nie są zamienne P&P. Znajomy do ściery 2,8 4x4 z czterołapną N9 wsadzał ostatnio 2,9 ze scorpio. Zamienił sobie zamachy [założył ten od 2,8] i mu nie wysprzęglało...łapa nie sięgała do docisku. Musiał przerabiać mocowanie. Wygląda na to, że muszę założyć 2,9 z seryjnym zamachem [wtedy odległości słoneczka zamachu do płaszczyny bloku, która przylega do dzwonu skrzyni są niemal równe (różnica kilku mm). To taka ciekawostka ;)

ulik87 / 2010-05-02 12:28:05 /


zwrot honoru należy się Granadziarzowi.

Otóż męczył mnie ten temat i mimo, że miałem już nic nie dotykać i wsadzić 2,9 z ciężkim zamachem postanowiłem, że jednak sobie nimi pożongluję ;) Jak wygląda kwestia? Pomierzyłem odległości od słoneczka docisku do płaszczyzny bloku przylegającej do dzwonu skrzyni. W przypadku 2,3 odległość ta wynosi 85mm, w przypadku 2,9 95mm. Po przełożeniu zamachu od 2,3 na 2,9 odległość ta wynosi 85mm. Czyli identycznie jak w oryginale!!!. Oznacza to jedynie, że gdybym wsadził 2,9 na oryginalnym, ciężkim zamachu to łapa sprzęgła musiałaby się cofnąć o 10mm w porównaniu do oryginalnego układu. Byłoby to o tyle mniej korzystne, że zrobiłoby się jej ciasno, bo dochodziłaby do maksymalnego możliwego odchylenia.

Wątpliwości w tej kwestii wzbudziły u mnie zeznania znajomego, który jak wcześniej pisałem na miejsce 2,8 w ścierze 4x4 z N9 wsadził 2,9 z zamachem od 2,8. Wysnuł teorię, wg której wały korbowe [tak zrozumiałem] w 2,8 i 2,9 mają inną długość/odsadzenie. Ale już na oko widać, że wszystko jest tak samo. Różni się tylko grubość zamachów.

Na przyszłość muszę bardziej ufać wymownemu nickowi "Granadziarz" ;)

ulik87 / 2010-05-02 17:00:07 /


trzeci kabel przy rozruszniku to tzw. "rezystor balastowy". Drugi jego koniec idzie do cewki zapłonowej, a ma za zadanie wzmocnić iskrę w czasie rozruchu silnika.
Co do wysokości zamachu, to w przyrodzie występują łapy sprzęgła o różnym profilu i łożyska sprzęgłowe o różnej wysokości. Tak więc pewnie trzeba by posprawdzać różne konfiguracje, aby znaleźć optimum.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-03 13:35:31 /


O widzisz, dziękuję uprzejmie!
Będę go musiał namierzyć i ew. wysiudać ;) podejrzewam, że przy elektronice 2,9 jest zbędny :) ew. nie założę wtyczki na rozrusznik.

ulik87 / 2010-05-03 14:37:43 /


Aha, co do tych łap. Sytuacja o tyle dziwna, że przecież 2,8 na cienkim zamachu ganiało z tą skrzynią, do której wsadzono 2,9 na tym samym cienkim zamachu z tą samą łapą i tym samym oporowym...dziwna akcja...

ulik87 / 2010-05-03 15:21:07 /


z cyklu chwalę się - zagadała :D połączenie wiązki samochodu z silnikową 1 kabelkiem - "+ po stacyjce". reszta jest podawana po oryginalnej wiązce. na razie sam gaz, później kupię pompę zew. i filtr i będę móżdżył ;) no i oczywiście kwestia nieszczęsnego przewodu pompy wspomy...trzeba się zgłosić do zakładu hydrauliki siłowej. Jeśli ktoś, kto robił taki przewód byłby w stanie wypowiedzieć się jak to zostało zrobione i jakim kosztem, byłbym zobowiązany.

ulik87 / 2010-05-05 16:09:26 /


stary metalowy przewód do magla, nowy gumowy, nowa końcówka na śrubę z przewiewem, nowe podkładki aluminiowo-gumowe. Koszt 60-80 pln. Firma Eumat w Gdańsku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-05-05 20:44:06 /


W Warszawie zawiozłem na pokaz końcówki przewodów,ze zwykłego drutu odcinki powyginane jak powinno być i dorobili cały od początku do końca nowy.Koszt ok.100pln

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-05 21:42:37 /


WIELKIE DZIĘKI Panowie za odzew!
Pomysł z drutem kozak bo zastanawiałem się jak to w ogóle rozegrać, żeby wiedzieli jak zrobić przewód. Jestem w o tyle dobrej sytuacji, że mam zarówno przewód pompa-magiel z grani 2,3 jak i przewód pompa-magiel ze scorpio 2,9 - tak więc są obie końcówki. Tak myślałem, czy nie mogliby zrobić lwiej części przewodu z gumy. w końcu jakoś będę go musiał upchnąć potem do grani.

Którędy prowadziliście przewód?

ulik87 / 2010-05-05 23:36:40 /


Ja tez właściwie mam wiekszą część w gumie,przewód idzie za maglem, wzdłuż niego.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-05-06 08:40:36 /


Dzięki!

ulik87 / 2010-05-06 14:45:22 /


Czy osoby, które wrzucały silnik wtryskowy, zmieniały przewody paliwowe?
Zamontowałem już pompkę i filtr, ale miałem problem z paliwem wywalającym przez króciec regulatora ciśnienia paliwa. po odpaleniu silnika na benzynie to ustało, ale boję się, że cisnienie na przewodzie powrotu może być zbyt duże...

ulik87 / 2010-06-17 21:40:39 /


Jaki gaz założyłeś u siebie? Blos?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-17 22:09:22 /


na przewodzie powrotnym nie ma i nie ma prawa być żadnego ciśnienia.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-18 08:44:19 /


założyłem mikser ;) w grani na osiągach jakoś super specjalnie mi nie zależy.

jeśli chodzi o ciśnienie na przewodzie..chodzi o to, że wygląda jakby przewód miał za mały przepływ i nie wyrabiał w odprowadzaniu paliwa z regulatora ciśnienia...stąd tworzy się w nim ciśnienie...chyba wiadomo o co chodzi.

i teraz chciałbym się dowiedzieć, czy ktokolwiek z Was, kto zakładał 2,9 i wtrysk do byłego gaźnikowca, zmieniał też przewody paliwowe?

Generalnie wtrysk zrobiłem tylko pro forma bo i tak jeżdżę z odłączonym zasilaniem pompy na gazie :) przynajmniej mam awaryjne źródło zasilania :)

ulik87 / 2010-06-26 16:56:29 /


Ja zostawiłem te plastikowe oryginalne,jedynie od przedniego nadkola ida gumowe.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-26 21:57:07 /


Ja tez zostawialem w 4.0 Efi. Problem na pewno nie tkwił w przewodach.

Mysza liil (EM) / 2010-06-26 22:03:49 /


to ja nie wiem...ważne, że podłączone i działa. miałem awaryjną sytuację, tj. skończył mi się gaz. pomyślałem raz kozie śmierć. mam kilometr na stację, włożyłem przekaźnik pompy, połączyłem plus na wtryski, odpaliła od pierwszego, nie pociekła ani kropleka, dojechałem...

dlaczego się obawiałem? ano dlatego, że poprzedniego dnia, tuż po zamontowaniu wszystkiego i sprawdzeniu działania pompy waliło mi strumieniem spod wsuwki przewodu powrotnego, która nachodzi na regulator cisnienia. wyeliminowałem wsuwkę, zacisnąłem gumowy przewód na chama cybantem bezpośrednio na króciec regulatora...to samo, cieknie...dałem więc sobie spokój, wyjąłem przekaźnik i pojechałem na przegląd rejestracyjny na gazie...w drodze powrotnej zabrakło mi gazu ;P

ulik87 / 2010-06-27 02:43:25 /


Szybkie pytanie.

Jestem prawie w trakcie przekładki silnika. Czy wspomniany problem z pompą wspomy i altkiem dotyczy tylko tego, że są na odwrót przykręcone? W sensie, czy nie da się ich przerzucić na "dobrą" stronę?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-02 07:41:20 /


Altek jest po tej samej stronie, a pompa wspomy po drugiej i nie przerzucisz raczej bo i po co. Wystarczy waz wspomy od OHCa i juz siada jak ta lala.

Mysza liil (EM) / 2010-10-03 14:25:33 /


czyli, wspoma jest po tej samej mańce co altek? u mnie nad altkiem jest kompresor od klimy...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-03 18:06:18 /


to co to za 2.9? Normalnie po stronie pasazera jest na dole altek, u gory wspoma, a po stronie kieerowcy nisko pod dolotem siedzi sprezarka klimy.

Mysza liil (EM) / 2010-10-03 19:17:31 /


no to wychodzi na to, że będzie okej.

W granadzie (rzekomo 2.3) mam po stronie passengera altek a nad nim klime, po stronie drajwera mam wspome.

W silniku od scorpio (rzekomo 2.9 na pewno EFI) wspomy nie było (wycięta wcześniej) , a klime wyciąłem ze strony drajwera. Altka w nim nie widziałem.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-03 19:28:28 /


Dobra, zakopałem się.
Wiem, że muszę przerobić przewód od wspomagania. Czy przewód od klimy również można w ten sposób dosztukować? Kombinuję jak mogę, ale chyba nie uda mi się zaaplikować osprzętu w/g układu 2.3 - okazało się, że bloki 2.3 i 2.9 są jednak zupełnie inne...Nie chcę rezygnować z klimy, ani robić rewolucji uniemożliwiającej powrót do 2.3 w przyszłości.
Any help?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-22 21:51:25 /


zadzwoń do Piema, niech Ci sfotografuje PBSa. Tam wszystko działało z pomocą moich patentów. Z resztą może coś zobaczysz na moich stronach PBSa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-10-23 00:20:46 /


podepnę się, w swojej granadzie spinam 2.9 12v ze skorupy która była w automacie, z N9 która jest spięta obecnie z moim 2.0 V6.

1. Czy zamach od tego 2.9, który był w automacie może zostać, dać ten od 2.0 czy szukać jakiegoś innego?

2. Wyczytałem że do spięcia z manualem pasuje kompletne sprzęgło od transita 2.5 td, tylko nie wiem w końcu jak z łożyskiem oporowym, podejdzie z tego zestawu czy można zastosować to z obecnego od 2.0 v6?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-19 21:35:06 /


"1. Czy zamach od tego 2.9, który był w automacie może zostać, dać ten od 2.0 czy szukać jakiegoś innego?

2. Wyczytałem że do spięcia z manualem pasuje kompletne sprzęgło od transita 2.5 td, tylko nie wiem w końcu jak z łożyskiem oporowym, podejdzie z tego zestawu czy można zastosować to z obecnego od 2.0 v6? "

Koło zamachowe zostaw od "automata" - na przyszłość nie będziesz miał zagwozdki typu "ile z toczyć zamach by był lżejszy"

Ogarnij się choćby troszeczkę i zerknij sobie jak wygląda koło zamachowe od skrzyni automatycznej i porównaj je z kołem zamachowym silnika do skrzyni manualnej, jak już będziesz świadomy swojej gafy-pytaj dalej.
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-19 21:55:10 /


Koło zamachowe ze sprzęgłem najlepiej znajdź od 2,8 lub 2,9. Ostatecznie może być od 2,3v6.

Fizycznie pasować będzie również koło od 2,0v6 ale sprzęgło jest "małe" i długo nie wytrzyma z momentem obrotowym jaki generuje 2,9.

Łożysko pilotujące które siedzi w wale korbowym będziesz musiał dobrać w zależności od średnicy wałka skrzyni biegów i otworu w czopie wału korbowego. Takowe znajdziesz u kolegi Chudera.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-20 00:18:57 /


Skoro skrzynia n9 to wałek 15mm raczej. A po zewnątrz mi się kojarzy że 22, ale nie dam sobie nic uciąć.

Mysza liil (EM) / 2012-10-20 15:51:44 /


Odświeżyłem pamięć żeby nie siać zamętu na forum,
Łożyska pilotujące wałka sprzęgłowego występowały w rozmiarach zewnętrznych 19 mm dla silników sprzed 82r i 21mm dla późniejszych.
Średnice wewnętrzne to 12,7mm (1/2cala) dla skrzyń 4b i 15mm dla N9.

Któryś z modów mógłby poprawić wcześniejsze wypociny żeby inni użytkownicy się nie motali.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-02 07:24:57 /


ok już sie troche "ogarnąłem" w temacie, ale zostaje jedna kwestia, zamierzam nabyć sprzęgło od transola 2.5 td, wiem że łożysko oporowe jest inne, podejdzie to które miałem ze sprzęgła 2.0 v6 spętego z n9? Ma ono ten sam nr ( luk 500 0071 10 ), co jedno z dwóch dedykowanych do 2.9 w scorpio ( 500 0071 10 i 500 0410 10 ) wg katalogu intercarsa, to w zależności od tego czy n9 czy mt75 pewnie? Co ciekawe to dla 2.5 td ma nr 500 0410 10, ale to by podeszło tylko w przypadku spięcia z mt75, mam racje?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-05 00:39:07 /