logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Wasze doświadczenia z kołami - jak szerokie się zmieszczą???

Wasze doświadczenia z kołami - jak szerokie się zmieszczą???

Witam!
Przymierzam się do założenia jakichś kół do Capri III 2.8i. Chciałbym kupic do niego jakieś fajne 15-stki, najlepiej chromowane stalowe, coś w stylu off-road, tak, aby założyć na to oponę 225-235, czyli felgi najlepiej 9 cali. Jako, że Capri już dawno nie ma w katalogach z kołami, moje pytanie:
Czy ktoś już ćwiczył temat tego, co się zmieści w nadkolach bez robienia przeróbek? Proszę o komentarze, porady, bo nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu, tym bardziej, że raczej nie zdarza się, żeby w sklepie pozwolili założyć takie koła i podjąć decyzję dopiero po tym jak się okaże, że nic nie obciera.
Chodzi o Wasze doświadczenia - przykładowo:
„Z tyłu mieści się 9 calowa felga z ofsetem 15 (9x15, ET15) z oponą 225/50/15”

Ja osobiście ćwiczyłem temat z czternastkami:

Mieści się:

Przód: felga 7x14 ET 25 z oponą225/45 R 14
Tył: felga 8x14 ET 15 z oponą 255/35 R14

Myślę, że wielu Caprikowcom zaoszczędzi to trochę gotówki i wiele czasu.

A poza tym, czy macie jakieś fajne kontakty w celu zakupu fajnych felg chromowanych?? Coś jak to: http://www.capri.pl/gallery/mk3/mk3-0049.l.jpg
pozdrawiam

lutek / 2002-07-26 19:37:16 /


hehe stary odkąt wszedłem na strone z 2 lata temu i zobaczyłem ta fotke przez rok była u mnie na tapecie...to capri to cudo(widziałeś capri czołga-pozdrawiam)jest w tym stylu...byłem pewien od początku że moje auto będzie tak wyglądać + płomienie przez maske....cóż gdy już nabyłem capri był w kolorze czerwonym(nowy prawie lakier wiec go było szkoda ruszać i tak zostal...ja z moją maną szerokich kółek szukałem czegoś wielkiego nawet 295,lecz doszedłem do wniosku że felgi które posiadam są ładne (7) i taki rozmiar sie nie zmiesci a poza tym mam zdrowy motorek całkiem i nie chciałem na przyspieszeniyu tracic(im szersza tym gorsze)...teraz mój capryś ma podniesione z tyłu zawieszenie i oponki 225/55/15 z tyłu a z przodu 195/50/15 i to w 7 wszystko...wiec jak chcesz kombinowac z szerokimi kołami to powodzenia życze ...lecz powyżej 235 z tyłu bedziesz prawdopodobnie musiał nadkola poszerzyć...pozdrawiam

starrsky / 2002-07-26 20:18:47 /


Offset nie zależy od średnicy koła, więc jeśli wypraktykowałeś ET15 z tyłu i ET25 z przodu, to mniej wiecej zgadza się z naszymi próbami. Przy węższej feldze można z tyłu zejść do ET8-10, ale tak szeroka guma będzie się wozić po 7-calowej feli.
Natomiast z przodu felga ponad 7 cali i guma ponad 205 jest bez sensu. Tył owszem bez podnoszenia resora (a nawet przy delikatnym obniżeniu) przyjmie spoko felę 8 cali (dziewiątka zbyteczna) i gumę rzędu 225-235. Da się na tym jeszcze jako tako jechać w deszczu, a na suchym już jest miód. Nie próbowaliśmy z Mk II (a więc i tzw. III), ale do Mk I spoko wchodzą bez ruszania błotników:
Przód - 13 - 195/65, 205/60
14 - 195/60, 205/55
15 - 195/55, 205/50
16 - 195/45, 205/40
Tył - 13 - 195/70, 205/65, 215/60, 225/55, 235/50
14 - 195/65, 205/60, 215/55, 225/50, 235/45
15 - 195/60, 205/55, 215/50, 225/45
16 - 195/50, 205/45, 215/40, 225/35

Nawet "moja" Perana w RPA miała z przodu tylko 205/55VR15 i 225/50VR15 z tyłu - mimo V8 i 250 szkap nie dali jej z przodu więcej niż 205. Są to wprawdzie wymiary o 1 numer większe, niż podałem wyżej, ale ona ma wyklepane ranty błotników.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-26 21:58:23 /


Czesc!
Ja wsadziłem Felgi 8x15 ET -22!! Mangels triangular chrome z Pajero.
Niestety trzeba przerobić nadkola. Guma 225/55. Jak skończę remont to przyślę zdjęcia. Wygląda zajebiście!!

Damian / 2002-07-29 10:59:37 /


ja dodam tylko tyle że wkładając na przód szerokie gumy musisz liczyć się z tym że auto będzie prowadziło się jak furmanka... tył nie jest tak tragiczny ale z przodu zmieniając za bardzo ofset i szerokość gum można się mocno zdziwić...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-07-29 11:13:27 /


Święta racja Trójkąt ! Szerokie fele i gumy to bajer, ale nie ma to już wiele wspólnego z przyjemną jazdą, szczególnie po warszawskich koleinach. Ja ma tylko 195 z przodu i niestety szybka zmiana pasów wymaga dużej koordynacji ruchów :)

Marek_MK1 / 2002-07-29 11:18:33 /


Dzięki Starsky, ale mój Devil jest namiastką tego w galerii. Ja mam tylne 245/45/R15. Trudno dostać, bo od 245 zaczynają się 17-tki do BMW!
Pozdrawiam!

Czołg PCK Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-29 12:02:40 /


ja mam 235 z tylu na 13 i nic nie wystaje:) i nic nie ociera;)

Hoover 3M / 2002-07-31 16:24:12 /


Panowie, gdzie można kupić opony o rozmiarze 235/60 R13 ?

tombar / 2002-08-01 15:00:42 /


z 205 jest problem. mało która firma jeszcze robi. a co dopiero z 235

kliner aka cleaning / 2002-08-01 15:27:47 /


Można kupować deszczowe wyścigowe albo slicki i potem je nacinać w dowolny wzorek. Ale to kosztuje - jeden slick 245/45-13 (to się w slickach nazywa 23/57-13 albo 230/570-13 zależnie od producenta) kosztuje 600-700 zł sztuka.
Niestety na codzień 205/60-13 jest chyba najszerszą jako tako dostępną trzynastką. Wszystko co szersze wymaga conajmniej felg 14'' albo 15" (że nie wspomne o większych). Swoją drogą mam do sprzedania 4 szt. slicków Michelina odpowiadających rozmiarem 245/45-13. Są w idealnym stanie, przejechały kilkadziesiąt (może sto kilkadziesiąt) kilosów, oddam tanio - szczegóły były parę tygodni temu w ogłoszeniu sygnowanym przez Peranę.

Ojciec Perany

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-01 15:57:19 /


To nie jest żadna rewelacja mogę kupić nowe (ze sklepu) opony Yokohama o rozmiarze 235/50 R13 w cenie ok 500 PLN, lub Dunlop SP SPORT 2000 225/45 R13 w cenie od 380 do 450 PLN. Jednak poszukuje opon o profilu 60 takie jak ongiś robione przez Pirelli na rynek amerykański. Niestety teraz nie podam typu, gdyż go noie pamiętam.

tombar / 2002-08-02 07:44:56 /


Szacunek dla Ojca Perany

Maciasek_3M / 2002-08-02 09:01:39 /


nie wiem co to za rodzina ale oni są zajebiści...pozdrawiam

starrsky / 2002-08-02 09:02:54 /


Mieszyłem felgi MHW z Audi 2 częściowe skręczane na przód 7x17 235/40/17 a z tyłu 8x17 255/35/17 i pasiło weszła by też i 9 mierzyłem.Zaś z przodu 8 tarła ,trzeba dystanse długie szpilki i zagiąć ranty.Ja odpadłem koszty felg opon i przeróbek ponad 3000 zł (1 felga 556 euro nowa )za używki koleś chciał ok 2000 z oponami bardzio ładnymi o reszta to koszty w/wymienione.Pozdrawiam

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-20 16:03:09 /


A tak z ciekawości, Jak capri (powiedzmy MkI ) będzie wyglądać z czymś takim : 205/50/15 ET 28 ??

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-04 16:23:41 /


Bo z tego co znalazłem na forum to nawet były takie ale w póżniejszych modelach , a mi chodzi o MkI

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-04 16:28:48 /


Mk I 2300 GT mojego syna ("Perana") na zdjęciach w "My i nasze" stoi na felgach 7J15ET28, ale z gumami 195/50R15 - stanowczo za niskimi. Znacznie lepiej wyglądałby na 205/50 (średnica większa o 2%) albo 195/55 (większe o 3,5%) - są to optymalne rozmiary wśród 15-calówek dla Mk I z motorem V6. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-04 18:08:06 /


Dzięki wielkie za odpowiedż :)
Pozdro.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-04 21:35:55 /


Podepnę się pod pytanie:

Mam w granadzie koła 215/55/16 moje pytanie - czy, i o ile będzie oszukiwał licznik ??

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 10:55:50 /


a wcisnołeś je bez przeróbek? ja mam w grani 205/55/16 i wygląda na to , że więcej nie wejdzie. a oszukuje około 5 km/h :D

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 12:25:45 /


kupiłem granadę na takich felgach, no i jeździ, ale niewiem jakie et mają felgi, czasem obetrze troszke rant błotnika ale to w ekstremalnych warunkach

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 12:34:11 /


Wchodzi bez problemu, 225/50/16 przod 225/55/16 tyl. W droogiej 295/55/15 troche wystaja na zewnatrz ;D ale jak dobija to sie chowaja w nadkola.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 12:43:31 /


Jeżeli nawet bedzie oszukiwał to odrobinkę. Granady miały dwa przełożenia licznika zaleznie od zastosowanych seryjnie opon [pomijając kwestię przełożenia dyfra, ale tu już niech wypowie się Camaro].
Jesli twoje auto [a dokładniej licznik zainstalowany dziś w twoim aucie] wyszło z fabryki na gumach 195/70R14 lub TRX 190/65-390 to masz odchyłkę wskazań 1.7%, czyli przy zegarowych 150 km/h naprawdę będziesz jechał 152.5 km/h.
Jesli natomiast była to któraś z wersji na wysokim profilu 175R14 lub 185R14, to masz teraz odchyłkę 1% w drugą stronę, czyli budzikowe 150 to rzeczywiste 148.5 km/h.
jak widać w obu przypadkach różnice są zaniedbywalne - rozmiar 215/55R16 jest idealnym wśród szerokich "szesnastek' zamiennikiem dla grani.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 12:55:26 /


tak po ciuchu czekałem na wypowiedź Krk4m - wielkie dzięki za info
215/55/16 - idealny zamiennik - popatrz ty się jak trafiłem...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 13:09:36 /


"http://www.gds.impelnet.com/engine/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=3"
Taki mały programik do takich oliczeń jak ktoś nie zanał.

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 13:26:25 /


Powinno byc tego cudzysłowia na końcu.

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-10-24 13:30:52 /