logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » 3 pytania odnośnie LPG

3 pytania odnośnie LPG

Witam. Mam trzy pytania odnośnie LPG.

1.Czy zainstalowana instalacja sekwencyjna niweluje możność założenia turbosprężarki lub kompresora?
2.Czy do silnika zasilanego takową instalacją niezbędny jest oryginalny wydech, czy też można się bawić, i montować barany i końcowy tłumik sportowy?
3.Czytałem na stronie, iż kilka osób ma silniki napędzane jedynie LPG. Interesuje mnie takie rozwiązanie, myślę konkretnie o silniku 2.3 16V.

BartekCapri / 2010-03-06 23:42:46 /


Od razu Bartku mówię,że nie uzyskasz na tej stronie konkretnych odpowiedzi na te pytania,wręcz zdenerwujesz co niektórych.

Wydech musi po prostu być,jaki to raczej nie ma różnicy w benie czy LPG.

Gaz w Capri jeździ tak jak w każdym aucie,jeśli chodzi o 2.3 16v-to tak jak w scorpio z tym silnikiem....opinie poznasz na stronie autocentrum.pl.

Turbo i gaz...to tak jak byś chciał lokomotywę towarową,zamiast węglem.......zasypywać starymi zmiętymi gazetami:/

Ja radze ....czytać,czytać,czytać forum...są tu bzdury,ale są też konkrety i wbrew pozorom łatwo je znaleźć.
No i przemyśleć czy stary ford to dobry wybór.
Pozdrawiam i powodzenia:)

bon / 2010-03-07 00:40:45 /


Nie mam zamiaru nikogo denerwować, zadaję po prostu pytania.

BartekCapri / 2010-03-07 00:51:20 /


Wszyscy mamy dobre zamiary:)

bon / 2010-03-07 00:53:17 /


Zadaj te same pytania na forum FST (http://ford-scorpio.pl/forum/), sierrafan.pl lub którymś z forum LPG (http://lpg-forum.pl/, http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/, ).

Tak w trzech słowach:

1. Silniki doładowane można zasilać LPG.
2. Wydech jakiś musi być, najlepiej z nierdzewki (spaliny LPG zawierają dużo wody więc szybciej "zużywają" wydech).
3. Można mieć tylko LPG ale trzeba się liczyć z kłopotami przy odpalaniu na mrozie i z tym, że częściej trzeba regenerować parownik, inną sprawą jest to jak takie rozwiązanie wpływa na silnik.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-07 11:58:16 /


jesli instalacja gazowa jest sekwencyjna, auto musi byc zasilane takze benzyną, rozruch zimnego silnika na gazie zabije Ci instalacje w pare miesiecy ( lub szybciej), a troche pozniej takze silnik (degradujace oddzialywanie bardzo zimnego gazu w fazie niejednokrotnie plynnej, na strukture materialu zaworow i glowicy. Odradzam

stiop3 / 2010-03-07 12:08:26 /


1. tak, ale nie o to chodzi. szukasz mocy czy oszczędności?
2. wydech dobrze jak jest, jak nie ma to też dobrze
3. nie dostrzeglem pytania

Mysza liil (EM) / 2010-03-07 14:15:42 /


kolega szuka i mocy i oszczędności:
a rozwiązanie na to jest jedno
2 rożne samochody :)

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-07 16:47:21 /


Kolega jest po prostu ciekaw, nic nie mówiłem o mocy/oszczędności.

Trzecie pytanie dotyczy silnika napędzanego na sam gaz. Nabywając Capri 1 raz zetknąłem się z LPG. Zauważyłem na forum, że po zainstalowaniu sekwencji, odpada bardzo dużo z oprzyrządowania silnika. No i bak. W wypadku 2.3 16V co by to dokładnie było?

BartekCapri / 2010-03-07 17:11:29 /


to samo

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-07 22:14:10 /


XR i Stop - nie wyświetliło mi wcześniej waszych odp. Dzięki za informacje. Czyli benzyna być musi.

BartekCapri / 2010-03-07 23:01:29 /


Do pracującego gazu sekwencji musi być w pełni sprawny i pracujący system zasilania benzyną.
Sekwencja gazu opiera się na oryginalnym ECU silnika razem z jego ustawieniami i mapami. W skrócie jednostka sterująca wtryskiwaczami gazu ma za zadanie jedynie przeliczyć długość czasu wtrysku gazu względem benzyny biorąc pod uwagę parametry takie jak ciśnienie i temperatura gazu.

Silnik zasilany tylko LPG może być zrobiony na bazie instalacji 1 bądź 2 generacji. W przypadku 2 generacji brany pod uwagę jest sygnał z sondy lambda którą to trzeba umieścić w wydechu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-07 23:36:01 /


Dzięki.

BartekCapri / 2010-03-08 00:23:55 /


Dodam jeszcze że w przypadku 2,3 16v montaż samego gazu mija się z celem gdyż zapłon sterowany jest z ECU silnika i bez niego silnik nijak nie będzie pracował (chyba że zastosujemy jakieś magiczne patenty z aparatem zapłonowym od innego silnika) , więc jeśli podepniemy ECU żeby mieć zapłon to podpięcie benzyny jest już tylko formalnością.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 01:01:58 /


Do 2.3 16v mozna sam gaz (I lub II gen) na mini sterowniku silnika ze sierry gaźnikowej, tylko po modyfikacji - EDIS zamiast klasycznego rozdzielacza.

Mysza liil (EM) / 2010-03-08 07:54:51 /


A co z rozruchem na zimnym?

BartekCapri / 2010-03-08 14:56:20 /


2,3 świece żarowe w parownik, lub podgrzewacz nagrzewnicy od jakiegoś nowego dizla + dobrzy akumulator i nie ma problemu z paleniem nawet przy dużych mrozach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 18:37:13 /


fiuuu

BartekCapri / 2010-03-08 19:01:17 /


w brc-u jest nawet "specjalene" miejsce na świece, z praktyki powiem że przy temp. poniżej 5* daje dużo, i nie chodzi tu tylko o zamarzanie, ale o szybsze rozgrzanie membrany, za czym idzie zmniejszenie jej sztywności na zimnym silniku.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-08 20:34:29 /


Podepnę się...
Podpowie ktoś co z tym zrobić ?
Mapa rozjeżdża się co jakiś czas...
Powyżej 120km/h zaczyna przełączać na benzynę, również przy mniejszej prędkości ale gwałtownym przyśpieszeniu.
Podejrzewam mało wydajny reduktor, ale czy coś jeszcze ?
Motor 4.6v8 fordowski, nie jestem pewien czy lambda sprawna.
Mam nadzieję, że można zapytać ;)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-26 00:16:09 /


jakie ciśnienie gazu,jakie masz wtryskiwacze ?mnożnik powinien być wyższy od jednego(ta żółta kreska)masz mniejszy (za wolne wtryskiwacze)gdzie są powiercone wkrętki?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-26 08:14:51 /


Bliższe dane postaram się w weekend przesłać, na razie na prv puszczę to co mam zgrane przez kabel.
Będę wdzięczny za podpowiedź ale sam chyba nie rozkminię co dalej.

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-26 10:19:34 /


prawdopodobnie parownik ford ma duży zasys gazu czy jak potocznie mówią wysys , może masz instalkę na rurkach plastikowych na 6mm a v6 i v8 czasem muszą mieć cały system na 8mm od korka wlewu do parownika i wtrysków,
Jakie czasy maja wtryski itd dużo przyczyn może być też jakaś zwężka w układzie dolotowym w dodge ram kolega miął takie coś wciśnięte firmowo na californie po wyjęciu zwiększył się dolot i auto zaczęło latać :))

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-26 10:41:21 /


sprawdź jakie jest ciśnienie gazu na biegu jałowym,ą jakie pod obciążeniem,jak będzie duży spadek ciśnienia to się automatycznie przełączy na benzynę, sprawdź sobie filterek gazu na zasilaniu parownika,może jest coś przypchane i się będą dziać cyrki,o ile wcześniej było dobrze?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-26 10:44:58 /


Reduktor i stabilne ciśnienie to podstawa. Żadna elektronika nie skompensuje w 100% niestabilnego ciśnienia.
Druga niemniej ważna kwestia to sonda lambda. Bez spranej możesz sobie stroić wieki i nie zestroisz gazu. Pb będzie jakoś działało bo komputer podstawi awaryjną mapę i pojedzie ale LPG wymaga 100% sprawnego układy wtrysku.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-26 23:57:52 /