Witam, prosze o radę, zanim zabiorę się do eksperymentów, chcę uniknąć wyciągania dobrego silnika z auta - nienajlepiej trzymają głowice, itak
1. mam 2,0 v6,
2, chcę założyć splanowane głowice z 2,3 (taki sam lub wyższy stopieńsprężania, a większe zawory)
3. chcę do tego przykrcić kolektor dolotoey śliczny duży z wielkimi przepustnicami z 2,9 efi, oczywiście nie interesuje mnie uruchamianie w nim wtrysku. 
4. chcę to wszystko zagazaować i tak:
- nie wiem czy podejdzie kolektor z 2,9 (kanały się nieco różnią, ale da się doprofilować, nie wiem czy kąty i odległości głowic dsię zgadzają, ale ponoć ....
- niewim jak zamontować gaz, 
a) czy w miejsce wtryskiwaczy wpieprzyć sześć małych rurek,
b) czy zaślepiś wtryski i tuż nad przepustnicami wmontować dwie normalne rurki (na jakich dotychczas jeździłem z wkreconymi w gaźnik)
c) czy - jak czytałem ktoś miał w efi - w puszcze filtra powietrza zapodać gaz?
zajebisty pomysł co nie?
proszę o pomoc , bo waham się czy podjmować się tych prób, ale ciągnie mnie do tego .... tymbardzeij że mam wszystkie części i kosztuje mnie tylko robota
Pomóżcie
ADRIANna44    / 2002-07-28 23:07:32  / 
nie odpowiadam sam sobie tylko zapomniałem dopisać, że oczywiście z benzyny nici i tylko na gazie mam zamiar po robocie jeździć.
Co wy na to?
ADRIANna44    / 2002-07-28 23:09:20  / 
>3. chcę do tego przykrcić kolektor dolotoey śliczny duży z wielkimi przepustnicami >z 2,9 efi, oczywiście nie interesuje mnie uruchamianie w nim wtrysku. 
-nie wejdzie , inne wymiary
>a) czy w miejsce wtryskiwaczy wpieprzyć sześć małych rurek, 
-jak kupisz instalacje wtrysową gazu za pare tysii... zwykłu reduktor w uproszczeniu mierzy podciśnienie w przed przepustnicą i w zależności od tego podaje odpowiednią ilość gazu...  montaż wtrysku za przepustnicą /w miejscach wtryskiwaczy benzyny/ ogłupi reduktor i działać to nie będzie..
>b) czy zaślepiś wtryski i tuż nad przepustnicami wmontować dwie normalne rurki 
zaślepić tak... ale gaz podać za pomocą mixerów najlepiej słoneczkowych...
zajebisty pomysł co nie?
- nienajlepszy... biorąc pod uwagę taką przeróbke to silnik będzie jeździł 100% na gazie... a tego nie wytrzyma... siądą głowice i gniazda wydechowe..
 
>proszę o pomoc , bo waham się czy podjmować się tych prób, ale ciągnie mnie do >tego .... tymbardzeij że mam wszystkie części i kosztuje mnie tylko robota 
-założenie kolektora od 2,9 do 2,0 może pogorszyć i tak nienajlepsze parametry silnika...  przy zbyt dużych przekrojach kanałów dolotowych spada prędkość mieszanki w nich i zmniejsza się efekt tzw. dynamicznego napełniania cylindrów...  co może doprowadzić do pogorszenia momentu obrotowego i pracy na wysokich obrotach..
do tego może dojść problem z odpalaniem przyniskich temperaturach... aby odpalić silnik na gazie w minusowej temp... musisz mieć bardzo dobrze zestrojoną instalacje. 
reasumując: 
nawet jeśli fizycznie udało by ci się dopasować taki kolektor do silnika 2,0 to efekty mogą być bardzo kiepskie, w dodatku kosztowne... 
Trójkąt  
   / 2002-07-29 11:09:23  /