logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Co zbadać po kupnie silnika (2,9i) ?

Co zbadać po kupnie silnika (2,9i) ?

Witam wszystkich !

Niedawno zakupiłem silnik z Forda Scorpio 2,9i i mam kilka pytań laika:

1. Silnik ma zrobione 110 tyś kilometrów, więc jak na Fordowską V-kę to chyba młodzik.
Jakie kroki powinienem teraz wykonać, żeby można go było używać.

Czy mam go wogóle rozbierać (sciągać głowice itp) żeby sprawdzić co tam naprawdę siedzi czy raczej ufać fabryce i przebiegowi? Czy np. rozebranie sprawnego silnika nie pogorszy jego kondycji ?

Czy mam zmienić olej, świece, przewody itp ? Na co zwrócić szczególną uwagę ?

I jeszcze jedno pytanie: Silnik ma oznaczenie BR F, i niestety żadne materiały które posiadam nie opisują tego silnika. Wiem tylko że nie posiada on przepływomierzy obecnych w silnikach BRC-BRE.
Znacie jeszcze jakieś poważniejsze różnice (np. w regulacjach) ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-30 22:54:41 /


jeśli jesteś w stanie pozwolić sobie na kupno nowych uszczelek, to możesz zdjąć głowice, i zobaczyć jak wyglądają cylindry (postaraj się aby oględzin jakiś spec dokonał) jeśli denka tłoków będą miały okrągłe wgłębienia, to będzie to wersja 145KM (kat.) jeśli owalne wgłębienia to 150KM, kable możesz wymienić dla pewności, lub sprawdzić czy nie mają przebicia, są jednakowe itp. itd.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-30 23:07:10 /


Jeśli nie ma wycieków oleju, nie rozbieraj. Sprawdź kompresję i jeśli jest OK to montuj do auta. BRF ma hydraulicznie regulowane luzy zaworowe i właściwie nie ma tam nic do regulowania :)

PS. Moc w/w silnika to 145 KM.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-30 23:36:14 /


Dzięki !

Co do oleju to są plamy po stronie sprzęgła:



Ale może są spowodowane wyciekiem z pod uszczelki aparatu zapłonowego ? Ciężko stwierdzić na pierwszy rzut oka.

I tego się właśnie obawiam.. Wacham się czy to rozbierać.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-30 23:49:02 /


wymień podstawowe rzeczy tj:

olej, świece, przewody

zmień jeszcze uszczelniacze wału przód i tył... oraz uszczelniacze na zaworach.. -> to można bez problemu zrobić bez rozbierania silnika...
po takiej operacji nie będziesz miał problemów z wyciekami oleju przez najbliższe 100tyś km :))


podstawowa rzecz!!! wszystkie elementy gumowe kupuj TYLKO oryginalne!! jeśli nie chcesz za 20 tyś zmieniać ponownie :))


jeśli rzeczywiście silnik ma 100tyś to nie rozbieraj go bo nie trzeba...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-31 00:01:39 /


ach jeszcze co do kodu.. BRF to silnik ze scorpiona po 92r.. po ostatnich modyfikachjach.. ma 145koni i jest chyba najbardziej dopracowanym 2,9 :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-31 00:06:25 /


Dzięki Trójkąt za te - najbardziej dopracowany :)
Jakby nie bylo takie "CÓŚ" mojego kapcia targa po asfalcie

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-31 00:12:12 /


polemizowalbym z tym, ze BRF jest ze scorpiona po 92r, moj scorpion z 90r ma taki silnik - F oznacza hydraulike, no chyba ze w moim samochodzie jak jeszcze nie byl moj zaszlo cos o czym nie wiem ;)

Speedo / 2004-05-31 01:07:59 /


mozliwe ze ktoś zmieniał już silnik w twoim aucie :)
BRF to poprostu jeden z kolejnych typów silnika 2,9..
do 92 były BRC BRD i BRE montowane róznie w zależności od typu skrzyni biegów

Na hydraulice były już wszystkie 2,9 po 89r ..
w capriku mam BRC z 90 r już na hydraulice...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-31 08:26:24 /


ten wyciek na zdjeciu to jest prawdopodobnie na uszczelce od kolektora ssacego. jest to ten fragment uszczelki miedzy blokiem a kolektorem w falce. silnik lezy troche pod skosem i olej spluwa po uszczelce i zostaje w tym miejscu. w moim poprawialem i teraz jest ok.

Kriss_MustangII / 2004-05-31 11:07:43 /


Kriss

Ale co poprawiłeś ? Wymieniłeś tą uszczelkę ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-31 12:59:21 /


wymienialem w zwyklym 2.8i, troche pracy i po problemie. jesli w tym typie jest uszczelka z ta zcescia wykonana z korka t w tym wlasnie jest problem. prawdopodobnie sie przesunal albo juz jest do wymiany.

Kriss_MustangII / 2004-06-01 10:59:26 /