logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2 typy uszczelek głowicy 2.8... która do czego???

2 typy uszczelek głowicy 2.8... która do czego???

Przeszukalem calosc forum i nie ma nigdzie mowy o roznych typach uszczelek do glowicy do silnikow 2.8. Zainteresowalo mnie to bo nie chce mi sie w nieskonczonosc rozbierac silnika testujac...

Odkrylem, ze do tej pory na obu glowicach mialem zamontowane nastepujace uszczelki:



ktore w sprzedazy opisane sa jako:

CAPRI 2.8i 1981-87

GRANADA 2.8i 1982-85

SIERRA 2.8i incl XR4i 160 bhp 1982-85

SIERRA 2.8i incl XR4i 4x4 148 bhp 1985-88

Po awarii silnika w zeszlym miesiacu kupilem i wymienilem z jednej storny nastepujacą uszczelke, moje capri pochodzi 'ponoć' z 1978:



Oznaczone jako:

Ford Capri 2.8 V6 Inj. 1981 - Apr.84

Ford Granada 2.8 V6 Carb & Inj. 1977 - Oct.82


Różnica miedzy 1 a 2 oczywista - rozne otwory chlodzenia silnika.

Po zlozeniu silnika wywalalo mi wode (po ponownym rozkreceniu robionej glowicy i jej uniesieniu wylal sie z niej plyn chlodniczy!!! mimo uprzedniego oproznienia systemu), wiec zamowilem po raz kolejny, ale juz w polsce na stronie oferta-czesci.pl uszczelke oznaczona jako:

FORD CAPRI, GRANADA 2.8I V6 77.08-84

USZCZELKA GŁOWICY {PRAWO}

kod: AJU10042200

producent: AJUSA


Przyszla identyczna uszczelka jak na zdjeciu 2. Mam teraz i prawą i lewą uszczelke zdawac by sie moglo odpowiednie do mojego silnika... ale inne od tych na ktorych silnik chodzil ok.

Teraz tak:

- czy woda mogla zatrzymac sie w chlodnicy bo po obu stronach silnika byly zamkniete/otwarte inne otwory,

- czy moze poprostu ta nowa uszczelka zdj 2 jest poprostu nieodpowiednia dla mojego silnika,

- czy jednak zalozyc obie takie same, te, ktore juz mam na zdj 2, ktore powinny byc odpowiednie???


Ale jaja.

jakubje Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-08 14:01:10 /


Zeby bylo smieszniej lewa uszczelka pod glowice jest tak opisana:

FORD SIERRA/CAPRI/GRANADA 2.8I V6 79-85
USZCZELKA {LEWO} GŁOWICY
kod: AJU10006300
producent: AJUSA


Tu rocznik zaczyna sie od 79 a nie od 77 jak prawa uszczelka!!!

jakubje Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-08 14:18:06 /


może wersje skandynawskie miały kanały "przyduszone"???

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-08 23:49:28 /


teraz to juz zglupialem... patrzac na oznaczenia niektorych czesci silnika wyglada na to ze motor moze nie byc z tego samego roku co jest samochod:

Na obudowie kolektora ssącego 83



a tu 81


Pokrywka termostatu 83 (ok, slabo widac)


Aparat zapłonowy 81, glowica 82 choc wiem ze ona akurat byla wymieniana. Teraz pozostaje poszukac numerow silnika bo w dowodzie jest poczatek BR...

jakubje Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-09 00:17:11 /


Jeśli numer silnika okazałby się "niewiarygodny" to pozostaje jeszcze datownik: http://www.capri.pl/garage/engine-numbers (pozycja A). Tutaj na 99,5% nikt nic nie grzebał :)

Konar / 2010-06-09 00:22:34 /


jakub.
1) Od czasu wywalenia pompy wody na obudowę rozrządu w koelnach nic się nie zmieniło w układach otworów w uszczelkach głowic. 2,8 powstał później
2) przy sprawnym termostacie w tej generacji koelnie nie jest możliwe opróżnienie układu chłodzenia na zimno bez odkręcania korków w bloku - stąd woda na tłokach
3) nałóż uszczelki na siebie. Są to kosmetyczne różnice bez wpływu na pracę silnika.
4) woda wtłaczana jest przez pompę do bloku, blokiem płynie do tyłu (w międzyczasie przechodząc do głowic co raz większymi otworami) by tam przez wielkie otwory przejść całkiem do głowic i nimi powrócić przez przód kolektora ssącego do chłodnicy. Tak wygląda obieg wody w omawianych Koelnach. Znając go możesz mieć nieopisane uszczelki i każda trafi na swoje miejsce.
5) odpowietrzyłeś układ chłodzenia na odpalonym silniku, odkręcając wąż nagrzewnicy?
6) dokręciłeś głowice na gorąco?
Pozdrawiam

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-09 07:17:15 /


Odp:
5/ nie
6/ nie

No ok, ucze sie, caprika sprzedawac nie zamierzam wiec doswiadczenie sie przyda ;-|)
Skoro uklad otworow w uszczelkach sie nie zmienial to dlaczego na rynku sa jednak dostepne dwie rozne opcje z roznymi otworami? Czy dobrze zrozumialem mam zakladac te, ktore mam (zdj 2 z pierwszego postu)??

Pozdro i dzieki!

jakubje Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-09 10:34:57 /


Jak kupowalem do siebie uszczelki to byly dwa "modele". Do silnika PRC i PRD

Teraz pytanie jak odroznic PRC (150 KM) od PRD (147 KM)

Obie uszczelki mozna obejrzec w katalogu vicztorreinz http://outcat-cs8.tecdoc.net/ows/pl/9A622E5B74F3DA3F659DA367289B5385.srv;jsessionid=9A622E5B74F3DA3F659DA367289B5385?view=VIndexFramesetJsp

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-06-09 13:51:21 /


olać to i brać te które są. I tak połowa powierzchni otworów w uszczelkach nie pokrywa się z otworami w głowicy i bloku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-11 12:47:02 /


Dzieki za odpowiedzi, wszystko hula pieknie i to lepiej niz przed usterka... pozdrowionka!

jakubje Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-12 18:47:45 /