logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Solex 3257/D w Consul 2,3 V6 ?? Czy ktoś wie co to jest ?

Solex 3257/D w Consul 2,3 V6 ?? Czy ktoś wie co to jest ?

Chodzi mi o tą część która jest przy gazniku Czy ktoś wie co i do czego to jest ?
Na zdjęciu zaznaczyłem o co dokładnie mi chodzi.

SimionUs3ki Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-16 18:28:17 /


Ten solex to model EEIT 35/35 tak gwoli ścisłości :)
A to o co pytasz to jakiś se taki zaworek nad którym sam sie kiedyś zastanawiałem bo było to u mnie uszkodzone i ciekaw byłem czy jak to zdemontuje i zaslepie to czy bedzie to miało jakiś realny wpływ na prace silnika.
Zdemontowałem, zaslepiłem i nic sie niestało wiec chyba nie szczególnie ważny to element.
Ale niech sie wypowiedza mądrzejsi ode mnie :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-16 18:37:58 /


pewnie jakieś podciśnienie regulacja? tak zgaduje bo jestem ciekawy ;P

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-16 18:39:08 /


Nazywa się to "hot idling control valve"

Konar / 2010-07-16 18:39:18 /


A tak jeszcze zapytam to jest gaznik taki jaki powinien być w tym modelu ??
Jeżeli przytknąłem palcem i zassał faktycznie ale w sumie nic sie nie działo pózniej.
U mnie wychodzi (jak widać na foto) odpowietrzenie z pod klawiatury i do tego zaworka właśnie, a odpowietrzenie od filtra powietrze jest wolne Czy tak powinno być ??
Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam

SimionUs3ki Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-16 18:45:24 /


jest to zaworek sterujacy przeplywem z odmy
powietrze jest zasysane z filtra powietrza pod jedna z pokryw, wentyluje caly silnik i jest wyciagane podcisnieniem przez druga pokrywe do tej podstawki pod gaznikiem,
w starszych V6 byl taki uklad, pozniej korki oleju byly wentylowane

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-08 23:24:52 /


Przy okazji mozna dodac, ze to jeden z glupszych pomyslow Forda na oszczedzanie, bo powietrze ktore dostaje sie do skrzyni korbowej przez korek nie jest w zaden sposob filtrowane (metalowa siatka w korku zatrzymuje najwyzej muchy).

Tak wiec jezeli ktos dba o silnik, warto zamiast korka nadziac jakis odpowiednich rozmiarow filterek.

No chyba ze silnik juz dziala odwrotnie, tzn przez korek nie ssie tylko dmucha :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-09 01:01:42 /


tylko że to powietrze miesza się z mgiełką olejową i cały syf łączy się z tym olejem a później zostaje w filtrze oleju

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-09 07:51:28 /