logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » adaptery, dystanse z 4 na 5 śrub

adaptery, dystanse z 4 na 5 śrub

Udało mi się dorwać niezwykle rzadki okaz felg, a mianowicie Wolfrace slot 14x7". wygląd mają super, ale jest problem z mocowaniem, ponieważ mocowanie jest na 5 śrub, a chciałem założyć je do swojego dziobaka. I nie byłoby w tym nic trudnego, bo mógłbym nawiercić pod wymiar 4x108, ale poprzedni właściciel dostosowywał już felgi do swojej fury, więc koła posiadają dwa komplety otworów- 5x120 i 5x114,3. Tak więc otworów jest dziesięć i w tej sytuacji nie ma mowy o dalszym nawiercaniu. Szukałem dystanse, adaptery w różnych firmach w kraju i necie i nikt nie chce się podjąć zrobienia adapteru ze zmianą ilości śrub. Może ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić...

livar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-18 15:22:09 /


można przerobic piasty

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-18 15:59:19 /


Ja bardzo chętnie się wymienię - mam takie wolfy 4x108 ale 13x7 cali ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-18 18:48:34 /


...hm, sorry ale o pozbyciu się tego skarbu nie myślę, zresztą 13tek nie zdzierżę bo auto cierpi na wyglądzie, a odpowiednie opony do obręczy 7x13, wiadomo, trudniej je zdobyć niż felgi. O przerubce istniejących piast myślałem, ale przy każdej wymianie tarcz i bębnów trzeba dokonać kolejnych nawierceń, raczej byłbym skłonny pokombinować coś przy felgach. Myślałem o zakupie aluminiowych dystansów 4x108 o grubości 5mm, dospawać je wokół krawędzi do tylnej tarczy felgi, z przodu zaspawać otwory i nawiercić nowe. Dwa przeciwległe, istniejące otwory by się zgrały przy drobnej korekcie, natomiast dwa by wyszły w miejscach w których nie było wcześniej otworów. I właśnie tutaj następuje kolejne zagadnienie dotyczące wytrzymałości. Spawka nie jest jednorodna z resztą materiału, nawet jeśli ścianki zostaną rozgrzane do wystarczająco wysokiej temperatury, mam na myśli zaspawanie otworów, gdzie przy tej operacji przez te otwory zostałaby dospawana tarcza dystansu. Nie jestem metalurgiem, więc się zastanawiam, czy taki zabieg wystarczy do wzmocnienia felgi, a może wystarczy spawanie bez wzmacniania tarczą z tyłu, a może lepiej dać se spokój bo kolejne ( dwa otwory) osłabią felgę, a spawki otworów g... dadzą i w następstwie koło się rozsypie podczas jazdy skutkując kapotażem, eksplozją i przejściem pilota do innego świata...

livar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-18 21:03:01 /


Te wolfy wisialy na allegro z pół roku mike ;)
Też się nad nimi zastanawiałem, ale problem był właśnie z tymi otworami.

Wg mnie jedynym sensowym rozwiazaniem jest przerobienie past.
Nie jest to tak duzo roboty jakby mogło się wydawać, ale wymagana jest bardzo wysoka precyzja.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-18 21:55:05 /


Cóż - ja mam też auto 5x114,3 ;-) 13 to przecież fabryczny wymiar i nic nie cierpi - a już napewno nie wygląd - a opony można nowe w sklepie dostać 205/60 - no bez przesady że nie ma .... ostatnio mój Taunus stoi właśnie na wolfach i nawet niektórym zaczął się podobać - choć to zaledwie TC3.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-18 23:38:37 /


Przerabiaj piasty, to najbezpieczniejsze. Tarcze są i tak przykręcane od tyłu piasty więc rozstaw śrub koła nie ma żadnego znaczenia. Tarcz przerabiać nie trzeba będzie. Jedynie tylne bębny, ale co ile je się wymienia??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 00:04:06 /


mike jak mogles przegapic ;) http://allegro.pl/item1060189667_felgi_oldtimer_wolfrace_slot_7x14_5x114_3_5x120.html

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-19 00:57:07 /


A może je nawet widziałem.... No ale 13 są zdecydowanie więcej warte od tych i mają 4 otwory zamiast 10 - więc propozycję z wymianą kompletnie odwołuję ;-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 01:03:07 /


Tak, to są te felgi, tylko, że gość który je sprzedawał sukcesywnie obniżał cenę z 1600 zł w dół, ponieważ pertraktowałem z nim o tym kilka miesięcy i mało tego, nie chciał wysłać ich, tylko uparł się na odbiór osobisty. Ostatecznie kupiłem je taniej niż cena końcowa na aukcji. Sorry, ale nikt nimi się nie zainteresował... A teraz do rzeczy, jak zabrać się za taką przeróbkę, bo ja w tej materii jestem kompletnie zielony? Chodzi mi o kolejność czynności, potrzebne części itp.. Może ktoś to już robił i ma dokumentację fotograficzną?

livar Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-19 10:02:29 /


http://www.capri.pl/car/3658/2644

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-19 10:23:08 /


W Ameryce takich felg są setki, jeżeli nie tysiące. Wystarczy wpisać w ebay hasło Slot Mag lub Ansen i już.
Np:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/15-SLOT-Wheels-MAG-SLOTS-Chevy-camaro-monte-rims-/280530563266?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4150ecb0c2


Jak będziesz miał szczęście to znajdziesz nawet nasz fordowski rozstaw.

yaro Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-03 12:09:32 /


Te wychodzą 1000 zł i to nawet ponad ... już na miejscu w Polsce ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-03 15:52:48 /


jest jedna taka firma co robi dystans z 4x108 na 5x112 lub 5x120 (w miarę bezpiecznie jak można to tak wogóle określić ponoć patent testowany na V8) cena za 4 - 5cm około 200 PLN od sztuki

Albi_Poznan / 2010-08-09 12:47:09 /