Chciałbym podłączyć seryjny obrotomierz w Capri i mam pewien problem. Wiem, że temat już poruszany, ale chce być pewny na sto procent. Wiem, że jak chce podłączyć cały zespół 6 zegarów od Capri do wersji 2. zegarowej, to muszę zmienić wtyk na końcu wiązki do zegarów i wiem również że kostki te różnią się tylko jednym przewodrm (u mnie zielony), zauważyłem również, że jest to  (chyba) sygnał do obrotomierza. No i pytanie konkursowe:
Czy mogę ten sygnał (przewód zielony) podłączyć do minusa do cewki i będą mi się wyświetlać obroty?
tak
gryziu liil (EM)  
   / 2010-08-24 15:24:19  / 
Sygnał można podłączyć do dowolnego styku cewki, czy + czy -.
...::$nuffy (Grześ)    / 2010-08-24 15:33:28  / 
czyli wszystko co napisałem rozumiem, że jest prawdą:)
nie, bowiem cewka nie ma zacisku + i - a tylko zacisk 1 i 15.
Ty musisz podłączyć się do zacisku 1.
a który to 1?
Zapewne ten na którym nie pisze 15.
Za to zacisk 15 to ten na którym nie pisze 1 :D
Ehhh...
Wystarczy zajrzeć pod maske i troche pomyslec 
Aldaron  
   / 2010-08-24 21:08:36  / 
Chyba 'jest napisane' jak już wytykamy komuś brak myślenia...
...::$nuffy (Grześ)    / 2010-08-24 21:28:33  / 
spoko, ja się upewniam, po każdym poście nie będę leciał do auta sprawdzać, ale mimo to dzięki, że jest tu coś napisane;)
Jak sie napisze to jest...
Mysza liil (EM) / 2010-08-24 21:59:03 /
zacisk "15" to zacisk podłączany do kabla na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka  stacyjki w pozycję ON - kabel nosi to samo oznaczenie
zacisk "1" podłączony jest do przerywacza, w przypadku modułu elektronicznego do elementu impulsującego napięcie.
w samochodzie znajdziecie jeszcze zaciski 30, 31, 87, 87a- wystarczy poszukać.
Co gorsza takie same oznaczenia oznaczają te same kable i zaciski w samochodach innych marek, np. oplach.
W tym problem, ze 12V tam sie nie pojawia, bo po drodze ze stacyjki jest jeszcze rezystor balastowy.
Mysza liil (EM) / 2010-08-26 06:15:46 /
Dobra, przyznaję się, dokonałem skrótu myślowego pisząc +12V.
zacisk nr 15  jest to punkt w instalacji w którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki.
Napięcie jest trudne do określenia, bowiem zależy od prądu pobieranego przez cewkę, oraz rezystancji przewodu.
Jeśli będziemy dalej zgłębiać temat, po w trakcie kręcenia rozrusznikiem kabel balastowy powinin być bocznikowany, tak, aby na cewkę podawne bylo pełne napięcie- bezpośrednio z akumulatora. Od tego są styki pomocnicze w rozruszniku.
no to trochę odgrzeje temat. Podłączyłem obrotomierz jak wyżej w postach pod 1 na cewce no i niestety obrotomierz jak nie działał tak nie działa. Gdzie może być jeszcze problem? Przed remontem obrotomierz działał. Chodzi o v6.
Prawidłowe podłączenie obrotka w capri nie daje gwarancji działania ;) Zainicjowałeś go po odpaleniu strzałem z ręki w górną część deski rozdzielczej nad licznikami?
Mysza liil (EM) / 2014-02-23 20:49:53 /
I jeszcze jeden hint ws obrotka: wskazowka lubi lezec sobie leniwie nawet po odpaleniu silnika. Do zycia przywoluje sie go przegazowka. I nikt tu jeszcze nie wytlumaczyl, dlaczego tak sie dzieje.
Bartłomiej  
   / 2014-02-23 21:10:09  / 
Czy tak samo zagadkową sprawą jest wariowanie prędkościomierza? Niestety muszę cały czas jeździć powyżej 50km/h bo poniżej tej prędkości wskaźnik ciągle skacze między 30 a 50km/h :/
rzułty BUC    / 2014-02-23 21:14:15  / 
Bartłomiej - rozwiązałem kiedyś ten problem i wskazówka najzwyczajniej przyklejała się do zderzaka w stanie spoczynku, winny jest stary smar. Wsytarczyło przemyć benzynką i działa po odpaleniu a nie po przegazówce :)
Jak wykręcisz obrotomierz z zegarów to na pewno bedziesz wiedział o które miejsce dokładnie chodzi :)
Kilgore / 2014-02-23 21:36:37 /
rzułty pisze o prędkościomierzu :) a t o chyba sprawa już linki czy tam napędu czy tam Bóg wie czego
Ignacy    / 2014-02-23 22:02:19  / 
z tym że wskazówka wstawała po przygazówce to wiem pisałem wcześniej działał. Po odłączeniu od cewki i po ponownym podłączeniu zdechł.
Może masz kable na cewce podmienione?
a jak powinny być ?
Impuls do obrotomierza to ten sam co do przerywacza zapłonu, czyli zielony.
Mysza liil (EM) / 2014-02-24 18:52:55 /
Znalazłem w schowku taki obrotomierz i chciałbym go sprawdzić. Jak to mam podłączyć? Czerwony +, zielony sygnał z modułu, masa na obudowę?
Sygnał chyba z cewki. Z plusa na cewce??
mishq (Mateusz G.)  
   / 2020-04-18 10:19:26  / 
Sygnał z cienkiego kabla co łączy aparat z cewką.
docencik12    / 2020-04-18 10:23:18  / 
Sygnał z minusa na cewce. Podłączyłem testowo i działa:)
Do 8000 obr/min? Pamiętaj, żeby nie kręcić wyżej:)
Kornik  
   / 2020-04-18 12:30:47  / 
A nie chcesz się go pozbyć? Strasznie mi w Żółtym obrotomierza brakuje i jakiś taki stary aftermarket myślałem gdzieś dołożyć z boku... Jak coś, rzuć na priv cene z wysyłką. Dzięki.
Konrad vel smasher  
   / 2020-04-18 23:07:57  / 
Wygląda jak z VW .
Konrad jak chcesz to Ci wydłubię z tego obrotomierz. Jest jakiś taki staroć zamontowany w miejsce zegarka
Grzesiek_Rudy  
   / 2020-04-19 08:32:32  / 
Grzesiek_Rudy  
   / 2020-04-19 10:10:14  / 
Sygnał nie z minusa, nie z plusa, tylko z zacisku nr 1 na cewce, ten który nie nie jest zasilany ( czyli 15). To ten który jest podłączony do przerywacza lub innego modułu zapłonowego.
Nie szerzcie złej wiedzy. Jak już pisać, to poprawnie.




