logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » garaż » podłączenie obrotomierza

podłączenie obrotomierza

Chciałbym podłączyć seryjny obrotomierz w Capri i mam pewien problem. Wiem, że temat już poruszany, ale chce być pewny na sto procent. Wiem, że jak chce podłączyć cały zespół 6 zegarów od Capri do wersji 2. zegarowej, to muszę zmienić wtyk na końcu wiązki do zegarów i wiem również że kostki te różnią się tylko jednym przewodrm (u mnie zielony), zauważyłem również, że jest to (chyba) sygnał do obrotomierza. No i pytanie konkursowe:
Czy mogę ten sygnał (przewód zielony) podłączyć do minusa do cewki i będą mi się wyświetlać obroty?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-24 15:01:00 /


tak

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-24 15:24:19 /


Sygnał można podłączyć do dowolnego styku cewki, czy + czy -.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-24 15:33:28 /


czyli wszystko co napisałem rozumiem, że jest prawdą:)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-24 16:09:03 /


nie, bowiem cewka nie ma zacisku + i - a tylko zacisk 1 i 15.
Ty musisz podłączyć się do zacisku 1.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-24 19:47:02 /


a który to 1?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-24 20:39:11 /


Zapewne ten na którym nie pisze 15.
Za to zacisk 15 to ten na którym nie pisze 1 :D
Ehhh...
Wystarczy zajrzeć pod maske i troche pomyslec

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-24 21:08:36 /


Chyba 'jest napisane' jak już wytykamy komuś brak myślenia...

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-24 21:28:33 /


spoko, ja się upewniam, po każdym poście nie będę leciał do auta sprawdzać, ale mimo to dzięki, że jest tu coś napisane;)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-24 21:46:20 /


Jak sie napisze to jest...

Mysza liil (EM) / 2010-08-24 21:59:03 /


zacisk "15" to zacisk podłączany do kabla na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję ON - kabel nosi to samo oznaczenie
zacisk "1" podłączony jest do przerywacza, w przypadku modułu elektronicznego do elementu impulsującego napięcie.

w samochodzie znajdziecie jeszcze zaciski 30, 31, 87, 87a- wystarczy poszukać.
Co gorsza takie same oznaczenia oznaczają te same kable i zaciski w samochodach innych marek, np. oplach.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-25 22:56:38 /


W tym problem, ze 12V tam sie nie pojawia, bo po drodze ze stacyjki jest jeszcze rezystor balastowy.

Mysza liil (EM) / 2010-08-26 06:15:46 /


Dobra, przyznaję się, dokonałem skrótu myślowego pisząc +12V.

zacisk nr 15 jest to punkt w instalacji w którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki.
Napięcie jest trudne do określenia, bowiem zależy od prądu pobieranego przez cewkę, oraz rezystancji przewodu.

Jeśli będziemy dalej zgłębiać temat, po w trakcie kręcenia rozrusznikiem kabel balastowy powinin być bocznikowany, tak, aby na cewkę podawne bylo pełne napięcie- bezpośrednio z akumulatora. Od tego są styki pomocnicze w rozruszniku.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-27 12:58:57 /


no to trochę odgrzeje temat. Podłączyłem obrotomierz jak wyżej w postach pod 1 na cewce no i niestety obrotomierz jak nie działał tak nie działa. Gdzie może być jeszcze problem? Przed remontem obrotomierz działał. Chodzi o v6.

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-23 20:26:41 /


Prawidłowe podłączenie obrotka w capri nie daje gwarancji działania ;) Zainicjowałeś go po odpaleniu strzałem z ręki w górną część deski rozdzielczej nad licznikami?

Mysza liil (EM) / 2014-02-23 20:49:53 /


I jeszcze jeden hint ws obrotka: wskazowka lubi lezec sobie leniwie nawet po odpaleniu silnika. Do zycia przywoluje sie go przegazowka. I nikt tu jeszcze nie wytlumaczyl, dlaczego tak sie dzieje.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-02-23 21:10:09 /


Czy tak samo zagadkową sprawą jest wariowanie prędkościomierza? Niestety muszę cały czas jeździć powyżej 50km/h bo poniżej tej prędkości wskaźnik ciągle skacze między 30 a 50km/h :/

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-23 21:14:15 /


Bartłomiej - rozwiązałem kiedyś ten problem i wskazówka najzwyczajniej przyklejała się do zderzaka w stanie spoczynku, winny jest stary smar. Wsytarczyło przemyć benzynką i działa po odpaleniu a nie po przegazówce :)

Jak wykręcisz obrotomierz z zegarów to na pewno bedziesz wiedział o które miejsce dokładnie chodzi :)

Kilgore / 2014-02-23 21:36:37 /


rzułty pisze o prędkościomierzu :) a t o chyba sprawa już linki czy tam napędu czy tam Bóg wie czego

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-23 22:02:19 /


z tym że wskazówka wstawała po przygazówce to wiem pisałem wcześniej działał. Po odłączeniu od cewki i po ponownym podłączeniu zdechł.

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-23 22:22:44 /


Może masz kable na cewce podmienione?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-24 07:58:02 /


a jak powinny być ?

Mizer Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-02-24 16:35:39 /


Impuls do obrotomierza to ten sam co do przerywacza zapłonu, czyli zielony.

Mysza liil (EM) / 2014-02-24 18:52:55 /


Znalazłem w schowku taki obrotomierz i chciałbym go sprawdzić. Jak to mam podłączyć? Czerwony +, zielony sygnał z modułu, masa na obudowę?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 10:13:20 /


Sygnał chyba z cewki. Z plusa na cewce??

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 10:19:26 /


Sygnał z cienkiego kabla co łączy aparat z cewką.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-18 10:23:18 /


Sygnał z minusa na cewce. Podłączyłem testowo i działa:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 10:45:05 /


Do 8000 obr/min? Pamiętaj, żeby nie kręcić wyżej:)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 12:30:47 /


A nie chcesz się go pozbyć? Strasznie mi w Żółtym obrotomierza brakuje i jakiś taki stary aftermarket myślałem gdzieś dołożyć z boku... Jak coś, rzuć na priv cene z wysyłką. Dzięki.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 23:07:57 /


Wygląda jak z VW .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-18 23:43:54 /


Konrad jak chcesz to Ci wydłubię z tego obrotomierz. Jest jakiś taki staroć zamontowany w miejsce zegarka

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 08:32:32 /


Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 10:10:14 /


Sygnał nie z minusa, nie z plusa, tylko z zacisku nr 1 na cewce, ten który nie nie jest zasilany ( czyli 15). To ten który jest podłączony do przerywacza lub innego modułu zapłonowego.

Nie szerzcie złej wiedzy. Jak już pisać, to poprawnie.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-19 10:24:07 /