logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia biegow N9...O porade prosze....

Skrzynia biegow N9...O porade prosze....

Witam


Kupilem skrzynke N9 -Anglik...lapa sprzegla znajduje sie po stronie pasazera,i teraz mam problem z linka...jest zakrotka.Czy dzwony na anglie i reszte swiata sa inne???tzn lape do sprzegla maja po drugiej stronie??
Dzieki i pozdrawiam!!

CapriGhia / 2010-08-25 23:40:48 /


Mialem Caprika z kierą po prawej i też miał łapę z tej strony. Skrzynia później jeździła u mnie w normalnym Capriku z dopasowaną dłuższą linką, ale nie podpowiem już od czego ona była bo nie pamiętam już.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-26 00:04:20 /


Pewnie ta lewostronna część świata też tak miała - Australia, RPA jakieś kraje Afryki i Azji ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-26 00:18:09 /


A nie prościej założyć dzwon od normalnej wersji?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-26 00:26:29 /


Moze i prosciej...ale tu w Irlandii takiego dzwona nie dostane...Poza tym skrzynia siedzi juz w aucie wszystko skrecone na zicher.Moze macie pomysl na linke?Z jakiego auta by mogla pasowac?Tak zeby byla odpowiednio dluga....

CapriGhia / 2010-08-26 00:42:23 /


Możesz kupić alumioniowy dzwon RS - jest symetryczny i ma otwory na łapę po obu stronach.

Konar / 2010-08-26 01:08:08 /


linka od sierry. jest prawie 1m dłuższa niż od capri.

michalch83 / 2010-08-26 07:50:41 /


A mocowanie przy pedale? Sierra ma samonapinacz. Czyzby capri tez?

Mysza liil (EM) / 2010-08-26 08:15:10 /


ale końcówkę linki można zmienić o ile jest gdzieś taki tam zakład

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-26 13:12:33 /


linki do capri tez byly w roznych dlugosciach ale przypuszczam ze nawet i ta najdluzsza bedzie za krotka a sierra mi inne koncowki i nie wiem czasem czy dlugosc linki ktora wystaje z pancerza nie jest inna jak w capri wiec pedal sprzegla nie bedzie dzialac jak powinien pozdro

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-26 13:19:52 /


zmienic koncowke = dorobic linke, a to nie Polska...

Mysza liil (EM) / 2010-08-26 13:52:57 /


mam jakąs w garazu która jeździła w capri.. końcówki takie jak w capri i regulacja długosci na srube i był chyba na niej znaczek mercedesa, zerkne jutro jak to wyglada..

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-26 20:47:33 /


troche to trwało niewiem czy temat jeszcze aktualny.. ale mam 2 linki dłuższe niż standardowa fordowa..
orginał wg moich pomiarów 84cm sam pancerz 68cm
mam drugą która wyglada na to ze tez jest fordowa.. 109cm sam pancerz 94cm
i ostatnia najdłuższa i ta jest chyba od merca ale końcówki takie jak w tych fordowych od capri i ta ma długosc 116cm a sam pancerz 100,5cm
zdjeia nie zrobiłem bo oczywiście bateria w aparacie padła.. ale cykne na dniach jak trzeba

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-31 21:06:40 /


Eddie dzieki za checi.Linka juz dorobiona.Dluzsza jest od normalnej 120 cm.Pozdrowionka

CapriGhia / 2010-09-01 00:01:20 /


no właśnie ja poszukuję skrzyni 86/92 rok 2,5 disel pięciobiegowej nr skrzyni 9 ,może ktoś pomorze

ARCADARKA 2005 / 2011-02-10 21:25:52 /


" Niestety, mazowsze..."

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-10 21:30:07 /


allegro, skrzynia sierra diesel. są od 80 zł(nie wiem czy w tej chwili)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-10 21:36:56 /


Taaa, czyli std N9, prawie jak do V6, niby da sie zalozyc do transita, tylko co z wybierakiem? Metrowa gala i sterowanie biegami zza fotela ?

Mysza liil (EM) / 2011-02-10 21:40:04 /


zapomniałem dodać ,że ta skrzynia od forda trasita 2,5 d były montowane w roczniku 86/92

ARCADARKA 2005 / 2011-02-10 21:44:07 /


Mysza, niekoniecznie metrowa :P Można zrobić coś na wzór tego ze zdjęcia, czyli powiedzmy nieco dłuższa od standardowej gajgi od Sierry, tylko kwestia na ile to jest poręczne... :D

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-10 22:04:38 /


Ja drążek zastosowałem ten oryginalny od 4biegowej obciąłem przy tej plastikowej nakrętce i przyspawałem do kr udźca z n9 5 biegowej
działa to całkiem nieźle
http://www.capri.pl/image/car/1885/116415

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-12 21:44:34 /


Ale o podwójnym fotelu pasażera zapomnij

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-12 21:57:57 /


Witam
Mam pytanie do fachowców.
W swoim Capri 2,8 (oryginalnie 2,3) mam skrzynie N9 ale już taką leciwą. Jak była wkładana to trzeba było dorobić mocowanie bo oryginalnie miałem 4 biegową 3C bodajże(taką z wkręcanym lewarkiem).

Mam możliwość zakupienia innej opisanej Sierra 1,6 tak jak na zdjęciu.
Podejdzie po zmianie kielicha czy potrzebne będą inne przeróbki?

Czytałem inne posty na forum ale do końca to nie wiem (wałek sprzęgłowy?).
Dzięki za pomoc.

fireone / 2013-03-07 11:40:22 /


wałek będzie za krótki i nie sięgnie podparcia w wale korbowym

Konar / 2013-03-07 11:44:23 /


A przełożenie takiego wałka z jednej do drugiej jest możliwe i nietrudne? Wybacz za pytanie ale skrzyni nigdy nie rozbierałem.

fireone / 2013-03-07 11:46:44 /


Lepiej kupić od 1.8TD - ma dłuższy, pasujący wałek w standardzie.

Konar / 2013-03-07 11:49:38 /


Granadziarz kiedyś dorabiał jakies tulejki do tego

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-07 11:52:04 /


Ja włożyłem do mojego 2.8 skrzynie N9 od sierry 2.0 i śmiga

mlody_bukowno Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-07 12:01:26 /


Właśnie
Jest może jakaś lista modeli silników sierra/scorpio od których skrzynie N9 podchodzą bez przeróbek do Capciowych V6?

fireone / 2013-03-07 12:08:24 /


Od diesla podchodzi po przełożeniu dzwona, ale ma inne przełożenia nieco. Ja mam od rzędówki z tulejka i smiga też

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-07 12:23:53 /


kazda n9 fabrycznie spięta z v6 będzie pasować, inne będa wymagały wiekszych lub mniejszych przeróbek - dzwon+długość/średnica wałka sprzęgłowego
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-07 12:25:42 /


Oczywiście , że jest taka lista -- to są silniki V6 a nie R4 ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-07 12:30:59 /


Ale ja włożyłem od sierry 2.0 R4 do Capcia 2.8 v6

mlody_bukowno Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-07 12:39:39 /


Tak, tak włożyłeś- pewnie nie wymieniając dzwona i nie zwracając uwagi na długość wałka sprzęgłowego ? ;-) A może ta skrzynia nie była od 2.0 R4 ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-07 14:22:25 /


Dzwon zmieniłem ale wałka sprzęgłowego nie ruszałem. I na 100% była od 2.0 R4

mlody_bukowno Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-07 21:03:17 /


No to jeździj szczęśliwie aż się wysypie łożysko i zębatki 1 biegu bo wałek lata w powietrzu nie podparty.

Mysza liil (EM) / 2013-03-07 21:04:30 /


To wtedy wymienie skrzynie :))

mlody_bukowno Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-07 21:06:46 /


No właśnie - to by oznaczało, że wałek opiera się wyłącznie na sprzęgle co skończy się albo zmieleniem skrzyni albo w gorszym wypadku ścięciem kołków z zamachu :)

Konar / 2013-03-07 21:09:34 /


Pochwaliłeś się równie dobrą rzeczą jak : a wiecie bo przykreciłem felge na 2 nakrętki - i to działa - wam też tak polecam bo masa mniejsza i nic sie sie dzieje - można jeździć....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-07 21:39:09 /


podepnę się tutaj.Powiedzcie mi dlaczego z mojej skrzyni(capri N9)wyleciało co najmniej 1 litr wody?W zeszłym roku odkręciłem korek wlewu i wyleciał olej,ok 1,5 litra,korek zakręciłem i latałem dalej jakies 2000km.Ostatnio coś zaczęło rzęchotać w skrzyni i przy wyciąganiu z tyłu,tam gdzie wchodzi wał wyleciała woda.W środku jakieś 0.3L oleju.Może ktoś miał podobny przypadek lub jakiś pomysł.pozdr.

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-07 11:37:38 /


uszczelnienie pomiędzy dzwonem a skrzynią,lub nieszczelna pokrywa od góry,w zimę są lepsze efekty jak zamarznie ta woda

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-07 13:52:07 /


ze skrzyni olej nigdzie nie leciał,tzn.była sucha.a w zime auto stoi w garażu

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-07 16:37:08 /


>>ze skrzyni olej nigdzie nie leciał<<

To jakim cudem było go 0,3L?
Cud? zamiana oleju w wodę?
Wyleciała Ci kupa oleju i zassał wody w wyniku zmian temperatur przy jeździe po morym. Wszystko na temat.
Sposób naprawy:
Wymiana simmerringów (nie wyłączając napędu prędkościomierza i wałka wybieraka biegów), uszczelnienie dekla, udrożnienie otworka odpowietrzającego w tymże dekielku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-14 13:44:16 /


hej
Mam problem z lewarkiem w n9... przy wrzucaniu piątki gałka praktycznie uderza w radio.. Czy mam wybierak od czegoś innego czy coś rozkręcone w skrzyni???

Kilgore / 2013-10-16 22:13:40 /


u mnie podobnie w taunusie 2 i 4 bieg i ręczny ciężko zaciągnąć ale ja mam skracany wał od sierry więc może to jest jakiś trop

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-16 22:19:14 /


Dźwignia może być od sierry, tam chyba więcej miejsca w tych okolicach. Wykręć, wygnij i po sprawie.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-16 22:27:26 /


Wygnij i po sprawie. Ja się trochę nagłowiłem jak to wygiąć, ale dobre imadło i trochę pary w łapie zrobiło robotę.

DrStein / 2013-10-16 22:41:29 /


Ja to wyginam na skrzyni :)

Mysza liil (EM) / 2013-10-17 07:21:59 /


Tylko pamiętaj że w tym zgrubieniu jest tłumik drgań czyli pręt górny i dolny nie są połączone galwanicznie tylko są razem zawulkanizowane w gumie. Warto by było tego nie zmieniać ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-17 08:17:08 /


Psu na bude ten tłumik potrzebny...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-17 08:26:41 /


U mnie też lewarek na 2 i 4 biegu utrudnia zaciągnięcie ręcznego, ale mi to nie przeszkadza bo ja i tak w zasadzie zostawiam auto na 1 lub wstecznym biegu bez zaciągania ręcznego (no chyba że jest górka czy inne pochylenie terenu). BTW fajnie, że temat N9 znów się pojawił. Nie muszę szukać na forum odpowiedniego wątku :) a mam pytanie.

Kupiłem skrzynię N9 z łącznikiem wału z gumowym "preclem" i wałem 2 częściowym oraz prostokątną podporą skrzyni. Po przełożeniu skrzyni okazało się, że podpora wału jest przesunięta względem otworów montażowych podpory o jakieś 5 cm (tzn. pierwszy człon wału jest dłuższy od Taunusowego). Gość u którego przekładałem skrzynię dorobił płaskowniki i przyspawał je do podpory tak aby przykręcić ją na ww otwory. Problemem jest sama podpora wału, jest mocno zmęczona i trzeba by ją wymienić. Wczoraj byłem u fachoffców co by zerknęli na to i okazało się że stary-taunusowy wał był by idealny, tylko flansza mocowana do precla ma mniejszy rozstaw śrub :/ Zaproponowali mi abym zawiózł oba wały do Wałbrzycha i tam mieli by przełożyć flanszę z wału (Sierry?) na wał Taunusa. Ale przyszło mi do głowy ,że może dało by się przełożyć wieloklin ze skrzyni Taunusa 4b na tą 5b (N9) wówczas przełożył bym wał spowrotem na Taunusowy bez żadnych przeróbek.

Nie mam warunków (i czasu) aby się tym bawić dlatego wolę spytać zanim znowu oddam auto na przekładkę lub zdołam zorganizować sobie kanał.

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-17 09:02:03 /