logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Wątpliwości co do montażu inst. gazowej

Wątpliwości co do montażu inst. gazowej

Czesc
Moj bolid to sierra 91' 2.0 DOHC EFI.
Od 10000 mam zalorzony gaz i mam watpliwosci co do prawidlowego montażu.
Instalacja gazowa to Lovato bez komputera.

Gdzie powinien byc zamontowany mikser ???,

bo umnie jest przed zaworem wolnych obrotów, w miejscu gdzie jest dosc mala srednica plastikowej rury ( jest to chyba? tlumnik za filtrem powietrza.) Po zalorzeniu instalacji silnik stracil moc na benzynie, czy aby ten mikser nie tamowal doplywu powietrza do silnika.
Wiem ze istnieje mozliwosc montarzu miksera przy kolektorze, mikser jest tam zdecydowanie wiekszy wiec pewnie i srednica wewnetrzna miksera jest wieksza.

Jak powinno byc ?

Pozdr
Hiubi
Sierra 91' 2.0 DOHC EFI

Hiubi / 2002-08-02 17:06:34 /


mikser masz zamontowany prawidłowo... jeśli zamontował byś go przed przepustnicą to nie było by wolnych obrotów. kwestia tylko czy dobrze dobrany mixer...

można włożyć mixer przd samą przepustnice ale wymaga to doprowadzenia mieszanki gazu do samego zaworu wolnych obrotów... moja siostrzyczka w sierze ma gaz zamontowany z dodatkowym mixerem pod wolne obroty... silnik ma też 2.0 dohc i na gazie jest moc niewiele mniejsza jak na benzynce... jakby co mogę zerknąć jak dokładnie jest to zrobione...

zmierz wewnętrzną średnice mixera i podaj na forum... coś może wymyślimy..


pozdrawiam

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-05 08:39:09 /


Zmierzylem srednice i zewnetrzna srednica miksera to 6 cm, wewnetrzna tylko 3cm, i chyba silnik przez taka mala srednice przelotowa meczy sie z zassaniem powietrza. Znalazlem strone gdzie lovato podaje jaki powinien byc mikser do sierry dohc efi. http://www.lovato.ru/catalogue/miscelatori/760051.html, jest pa ruski, bo na wloskiej nie bylo zdjec.
Jesli nie sprawilo by Ci to klopotu, to moglbys porownac czy na stonie i u twojej siostry to to samo.
Dzieki za pomoc.

Pozdr

Hiubi / 2002-08-05 12:35:16 /


lovato - strona
http://www.lovatogas.com/

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-05 18:14:07 /


http://www.lovatogas.com/
ale na niej nie ma zdjec :(
a na rosyjskiej sa :)

Pozdr

Hiubi / 2002-08-06 18:09:30 /


Twója instalka do 2.0 DOHC powinna mieć komputer. Powinieneś zadbać o dolot na wypadek cefnięcia się mieszanki. Kaloryczność mieszanki gazowej jest mniejsza przy wyższych obrotach silnik utracił moc, jaką miał na etylinie. Jak przejeździsz 30 tyś warto sprawdzić zawory ( koniecznie) i wydech ( niekoniecznie) Gazy wylotowe i para wodna mają właściwości korodujące i może się zdarzyć, że zgubisz rurę. Spalanie mieszanki gazowej wymaga większego dystansu na świecach. W moim 1.8 DOHC 0.8 mm. Jeżeli będziesz sprytny to na wszystkie pytania może udzielić odpowiedzi autoryzowany serwis twojej instalki. Pozdro. Skorek.

Marcin Skorek / 2002-08-19 00:34:42 /


>>Twója instalka do 2.0 DOHC powinna mieć komputer.
A takze sprawna sonde lambda i katalizator w przyzwoitym stanie :)
Co dalby mi komputer ?

>>Kaloryczność mieszanki gazowej jest mniejsza przy wyższych obrotach silnik
>>utracił moc, jaką miał na etylinie.
Na etylinie rowniez utracil owa moc o czym juz pisalem.

>>Jak przejeździsz 30 tyś warto sprawdzić zawory ( koniecznie)
Pelna chydraulika, sprawdzenie wiazalo by sie ze sciaganiem glowicy, aby zobaczyc jak wygladaja gniazda zaworowe.

>>Spalanie mieszanki gazowej wymaga większego dystansu na świecach. W moim >>1.8 DOHC 0.8 mm.
Nie napisales w jakim samochodzie, domyslam sie ze sierra, ale znowu w niej 1.8 ma jeden walek rozrzadu.

>>Jeżeli będziesz sprytny to na wszystkie pytania może udzielić odpowiedzi >>autoryzowany serwis twojej instalki. Pozdro. Skorek.
Z tym to juz nie jest tak latwo. Przed montarzem instalcji nie wiedzilem ze bede mial takie problemy. Nie moglem przewidziec ze zaklad nie bedzie znal sie na rzeczy, ale wlasnie po to sa takie grupy jak ta i jej podobne.

Dzieki za podpowiedzi, szczeglnie ta ze swiecami, sprawdze jakie beda efekty u mnie.

ROZWIAZANIE PROBLEMU
Sprawdzielem jaka srednice wewnetrzna powinien miec oryginalny mikser LOVATO, zamowilem podobny w zakladzie ktory byl w stanie zmienic owa srednice ( wzgledy finansowe), oryginal lovato jest bardzo drogi i ciezko go znalezc.

a).pierwotnie mikser zalorzony byl przed zaworem wolnych obrotow i sr.wew mial 28mm.
b). dostepne polskie podrobki mialy sr. wew. 32 mm. mikser na kolektor z plytka do wolnych obrotow.
c). oryginal lovato ma 36 mm i tak srednice ma ten zamowiony polski

Po zamianie miksera inna jazda. Na benzynie ciagnie jak przed montarzem inst., na gazie minimalnie gorzej od benzyny.

Dlaczego podrobki maja mniejsza srednice, wykonanie miksera to ta sama praca ?
Specjalisci gazownicy twierdza ze srednica ma znaczenie co do stanu technicznego silnika (kompresja), ale nie otrzymalem jasnej odpowiedzi, jesli silnik jest zjerzdzony to czy srednica miksera ma byc wieksza czy mniejsza.

Pozdr

Hiubi / 2002-08-19 14:52:39 /



>Specjalisci gazownicy twierdza ze srednica ma znaczenie co do stanu >technicznego silnika (kompresja), ale nie otrzymalem jasnej odpowiedzi, jesli silnik >jest zjerzdzony to czy srednica miksera ma byc wieksza czy mniejsza.

dziwni ci specjaliści... mixer powinien być dobrany tak aby stanowił jaknajmniejszy opór dla przepływającego powietrza a jednocześnie żeby wytwarzał odpowiednio wysokie podciśnienie na przewodzie doprowadzającym gaz z reduktora... podcisnienie to zależy w dużym stopniu zarówno od średnicy jak i od kształtu zwężki...


co do komputera w instalacji gazowej to nie ma konieczności jego stosowania... zaletami układu z kompem jest mniejsze zużycie gazu przy jeździe w mieście... na trasie spalanie jest podobne w obu układach...
silnik na instalce bez kompa jest bardziej dynamiczny i możesz ustawiać sobie mieszanke w zależności od potrzeb...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-19 15:41:58 /


Co do kompa w instalce to, jeżeli jest on dostosowany do silnika DOHC to też mozna regulować jakość mieszanki, komp podpina sie do laptopa i dokonujesz wszelkich zmian jak chcesz. Nie zgadzam się że na trasie instalka z kompem i bez działa tak samo. W miom DOHC gdzie była zamontowana instalka prosta instalka autko nie zbierało się na wysokich obrotach, teraz z kompem jest bosko inaczej!

Marcin Skorek / 2002-10-13 22:38:53 /


Mam pytanie natury nieco innej : mianowicie czy do silnika z nieutwardzoną głowicą warto pakować gaz ???

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-13 22:52:42 /


ja jezdzę już ponad rok na silniku 2,0 V6 z roku chyba 1980, jedną zimę przejeździłem prawie bez benzyny, teraz co jakiś czas włączam beznzynkę , i po całym roku jeźdżenia na gazie od poprzedniej regulacji, jak wziąłem się za sprawdzenie zaworów, to tylko dwa były trochę za ciasne, i żadnego spadku ciśnienia sprężania i innych kłopotów z silnikiem nie mam, jeździ i jeździ ..... tylko fakt, że nie topię gum i nie kręce go na 6000

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-13 23:02:55 /


co do montazu gazu do silniora z nieutwardzona glowica to owszem mozna tylko musisz liczyc sie z tym ze bedziesz srednio co 2 tys. regulowal zaworki wylotowe a po jakis 40 tys. bedziesz wymienial gniazda (ja tak mam) ale chyba i tak sie oplaca

konk / 2002-10-14 08:51:15 /


niekonicznie... jeśli będziesz jeździł przemiennie gaz benz... a przynajmniej odpalał o przejeżdżał parę km na benzynce to gniazda nie będą siadać tak szybko... druga rzecz to nie pałować silnika na gazie... jeździj spokojnie a jak chcesz pałować to na petrolu.... tak możesz przejeździć ze 150 tyś bez robienia głowic i częstych rególacji....

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-14 10:13:29 /


Skorzystam z uprzejmosci urzytkownikow Caprii i ich grupy (sam posiadam sierre) i zadam pytanie.

Mianowicie, podczas jazdy na 5'ce przy 80km/h na prostej drodze wcisniecie pedalu gazy do deski, daje odwrotny efekt do oczekiwanego, samochod zaczyna zwalniac, nie szarpie nie strzela po prostu zwalnia. Dodanie gazy powiedzmy do polowy daje dobry efekt smochod ciganie bez zastrzezen. Na 4'ce przy takich samych okolicznosciach bardzo powoli przyspiesza.
Filterek zmienilem ok 4 tys temu, dokonalem wymiany miksera na taki z wieksza srednica palnika o czym pisalem ( po tym auto odrzylo)
W czym moze byc problem ?

Pozdr.

Hiubi / 2002-10-14 12:00:37 /


za mało gazu dostaje przy pełnym wciśnięciu pedału... inna sprawa to to że najlepiej przyspisza na gazie jak stopniowo dajesz gazu... a jeszcze inna: kto przyspiesza na 5 biegu przy 80km/h....... teoretycznie 5 bieg jest do utrzymania prędkości a nie do przyspieszania

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-14 12:44:17 /


chce przypomniec ze to byl test a nie sposob na przemierzanie szosowisk.
dodam ze na 4'ce tez przeprowadzilem ow test.
Ale dalczego nie mozna przyspieszac z 80km/h na 5'ce, (oczywiscie nie wciskajac podal w podloge, wtedy to bez synsu, ale spokojnie przyspiszajac?).
Nurtuje mnie pytanie czy mam wlasciwy parownik, wiem ze sa rozne do roznych pojemnosci silnika, moze u mnie jest za maly ( jest to chyba podstawowy parownik Lovato) nie ma na nim zadnych oznaczen (np major).
Oczywiscie wykluczajac zapchany filterek.

Pozdr

Hiubi / 2002-10-14 13:06:13 /