logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Układ zapłonowy Capri 2.0R4 - jakie powinny być napięcia i opory ?

Układ zapłonowy Capri 2.0R4 - jakie powinny być napięcia i opory ?

Posprawdzałem sobie różne rzeczy i chciałbym się podpytać czy zmierzone wartości są ok ?

1. Kable WN
Wyszło od 1 do 4: 13, 14, 16, 17 kOhm. To jest ok ?

2. Cewka
Uzwojenie pierwotne: 1,5 Ohm
Uzwojenie wtórne: 6,5 kOhm
Tutaj mam pytanie, bo nowa cewka, którą niedawno kupiłem ma 7,5kOhm na uzwojeniu wtórnym, więc prawie 20% większą rezystancja (jest katalogowo pasującym wyrobem Motorcraft). Nie mam wiedzy jaki to ma wpływ na napięcie indukowane w obwodzie WN, wydaje mi się, że powinno być większe... Uzwojenie pierwotne też 1,5 Ohm. To ok ?

3. Napięcie na cewce
Przy zwartym przerywaczu i zamkniętym obwodzie wyszło mi 5,6V (przy 12,4 na akumulatorze, zapłon włączony, ale silnik nie pracujący oczywiście). Tutaj trochę się martwię, bo słyszałem że powinno być 8V. Zakładając tolerancje +/-20% i tak się nie mieszczę. Choć z drugiej strony, zakładając że w idealnej sytuacji RL = Rb = 1,5 Ohm, to napięcie na cewce powinno byc równe połowie napięcia zasilania, czyli 6V (ew. 6,2V)

4. Rezystor balastowy
Zgodnie z informacją z książki oraz z naklejki na cewce powinien mieć 1,5 Ohm. Nie doszedłem do tego jak go w sposób nie inwazyjny z wiązki wydłubać, więc zmierzyłem prąd w obwodzie (3,9A) i wyszło mi, że ma 1,74 Ohm. 16% różnicy. To ok ? Na obwodzie numer 15 są jeszcze jakieś inne odbiorniki poza cewką i rezystorem balastowym ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-03 16:59:25 /


Czy kolega pyta w celach poznawczo-porównawczych czy ma kłopot z pracą układu ?

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-03 19:38:27 /


Zawsze bedzie klopot, bo to debilne platynki ;)

Mysza liil (EM) / 2011-01-03 19:39:57 /


Zarówno w celach poznawczych jak i związanych z pewnym kłopotem który posiadam, a mianowicie nierówną pracą silnika na wolnych obrotach (a przynajmniej nie zadowalająco równą). Lista rzeczy, które mogą to powodować jest bardzo długa i powyższe ma na celu zweryfikowanie niektórych punktów z tejże listy.

Poza tym są to parametry, których nie udało mi się doszukać w żadnej literaturze (np. jakie faktycznie powinno być napięcie na cewce - wszędzie jest napisane 12V, co jak wiemy jest nie do końca prawdą), więc info w przyszłości może się przydać i innym.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-04 11:12:46 /


Chociaz zapiales lampe na kazdy kabel z osobna i sprawdziles czy rowno mruga? Mierzyc to se mozna... jak zawory potem, i sklad mieszanki, szczegolnie lewizna w dolocie. I klopoty ustaja. A z miernikiem w reku to mozesz najwyzej zostac doktorem od silnikow spalinowych, a w najgorszym wypadku przegapic sezon zlotowy.

Mysza liil (EM) / 2011-01-04 15:55:55 /


no szczerze mówiąc to tylko na ten do pierwszej świecy... cenna uwaga.
Nieszczelność w dolocie - spryskałem kolektor od góry do dołu autostartem i żadnych problemów nie wykryłem. Ale dostęp do niektórych części flanszy kolektora jest dość trudny, więc nie jestem na 100% pewien tych testów. Wymianę uszczelki zostawię sobie na koniec.
A gdybym jednak chciał się doktoryzować :) - nikt nie zna tych wartości ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-05 09:06:19 /


zadzwoń lub napisz do firmy JANMOR, jak dorabiają przewody do zabytków na zmówienie np. na podstawie starych przewodów to raczej maja jakieś dane ....
Może coś pomogą

EL COYOTE Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-05 11:50:55 /


moga podac dlugosc :D watpie zeby mieli wiecej danych :D

Mysza liil (EM) / 2011-01-05 13:53:38 /


W sumie opór przewodów WN zależy od materiału z którego są zrobione, ich długości oraz średnicy. Każdy producent może używać różnych materiałów, różnej grubości i różnie je ciąć. Więc tutaj jedyne dobre byłyby dane Forda.
Ponieważ dłuższe mają większy opór, a nie mniejszy - wszystko zdaje się być w porządku.

Swoją drogą - czy ktoś wie dlaczego kable WN wymienia się co x tysięcy kilometrów ? W jaki sposób się zużywają ? Bądź co bądź to tylko kabel, w grubym oplocie więc od samego jeżdżenia mechanicznie nic im nie powinno się stać. Kable w instalacji elektrycznej są zazwyczaj długowieczne.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-07 10:12:47 /


wymienia sie wtedy jak nie dzialaja. a nie dzialaja jak maja przebicia. czytaj - masz w nocy choinkę pod maską to wymień.

Mysza liil (EM) / 2011-01-07 10:59:34 /