logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » a ja ciąglę kombinuję układankę

a ja ciąglę kombinuję układankę

... aby złożyć silnik 2,8 z tego co mam.
Jestem na etapie dobierania głowic. Znalazłem dwie bardzo miłe głowice, mianowicie:
1. pochodzą najprawdopodobniej z jakiegoś amerykana 2,8 (bo mam z niego też wał po szlifie - wszystko ma takie same jak europejska V oprócz średnicy trzonu z produ silnika (da się przetoczyć koła albo wał, prawda?)
2. zgadzają się szpilki i wszystkie kanały,
3. średnica cylinra była ok 96 mm (więcej niż ma 2,8),
4.średnica zaworów to ok 40 mm dolot, ok. 33 wydech,
5. Fajne dwie sprawy: a) inne kanały wydechowe - więkdze i oddzielne 3,
b) inne, duże kolektory wydechowe z (najprawdopodo-bniej) jakąś formą sondy lambda, więc chyba ogę przypuszczać, że

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-11 15:20:21 /


kurde.. pstryknęło mi się i nie skończyłem, więc kończę...

-więc mogę przypuszczać, że przystosowane są gniazda do bezołowiówki (i gazu, co dla mnie jest ważne).
6. Niefajne sprawy: - nie pasuje kolektor dolotowy - chyba, (sprawdzałem 2,0 i 2,3 kolektory i inne jest rozmieszczenie kanałów - zupełnie inne nic się nie da zrobić, a w 2,8 rozmieszczenie chyba jest takie samo, tylko pewnie przekroje większe),
więc...
poszukuję kolektora dolotowego do tych głowic.

A oto symbole wybite na głowicach:

1. Wielkie "D"
2. prawa głowica ostatni zawór, a koło niego 6090 JA, a niżej bliżej dolotów 21030
3. Między 2 a 3 zaworem od przodu auta (czy też silnika) 83 oraz 12

(???????)

PS kolektor wydechowy, mimo, iż głowica ma trzy kanały wydechowe, to nie jakiś super baranek, tylko duża bania zakończona jednym tylko, ale dość pokaźnych rozmiarów wylotem.

Czy ktoś słyszał o takowych głowicach ??

!!!! jeszce jeden wątek, czy głowice z 2,9 (też takowe posiadam) mogą podejść do silnika 2,8 ,jeżeli zastosuję wałek rozrządu z 2,9 (wiadomo inne rozmieszczenie zaworów) no i czy wałek rozrządu spasuje ?????

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-11 15:32:26 /


Z tego co wiem (a bywa, ze się mylę) cylinder 96 mm z groszami posiada motor V6 OHV 232 cu.in. (po naszemu 3.8) z Mustanga i Thunderbirda z lat 90-tych. Ale tam jest skok coś koło 87 mm i średnica wału rzeczywiście wymaga przeróbki. Ponadto motor ten ma aparat zapłonowy z przodu i wogóle bliższy jest angielskim Essexom, niż Koelnowi 2.8. Koelny na USA (tak 2.8 jak i 2.9) geometrycznie były identyczne jak na Europę, więc miały tłok fi 93.00. Z kolei Koeln 4.0 z Explorera, który z wierzchu jest prawie identyczny jak 2.9 (aparat z tyłu), ma średnicę tłoka 100 mm, a nie 96, i skok 85 mm. Tyle teorii - praktyki w tych motorach mam zero.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-11 16:42:44 /


głowice od 2,9 jak zapewne wiesz mają inny układ zaworów... a założenie wałka rozrządu od 2,9 do 2,8 nie rozwiąże problemu bo w 2,9 wałek jest napędzany łańcuszkiem i kręci sie zgodnie z wałem korbowym [czytaj przeciwnie do wałka w 2,8]


podobnie będzie zapewne z głowicami o których pisałeś na samym początku.. jeśli mają po 3 wyjścia wydechów na strone to mają prawdopobnie układ zaworów jak w 2,9

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-12 08:54:56 /


nie nie - układ zaworów jest taki sam jak w Kolonii, to sprawdziłem :-)
tylko ten kolektor dolotowy.....

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 17:16:29 /


aha.. a silnik ten musiał mieć pojemność 2,8, bo tak jest wytłoczone na wale korbowym, jeżeli chodzi zaś o głowice, to może źle zmierzyłem, bo wiadomo, mierzę tylko po śladach uszczelki i nie mam pewności jaki był dokładnie cylinder, poza tym śpieszyłem się.
A kanały wylotowe sa wprawdzie 3, ale dwa z nich są bardzo blisko siebie ,tym niemniej mają przekroje o rozmiarach ODPOWIEDNICH :-).
MOŻE BYM ZAMIEŚCIŁ rysunek układu dolotów w tych głowicach ? ....

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-13 20:59:27 /


zamieszcam w ogłoszeniach "kupię" uproszczony rysunek kanałów tego kolektora
którego tak poszukuję, może gdzies na stronach amerykańców bym go znalazł?
(wszystko pasuje rozmiarami i płaszczyzną pod uszczelkę dekla zaworów, kanały dolotowe są trochę większe niż w 2,3 V6 kolonii, ale można by spasować i przykręcić, gdyby nie dolot do środkowego cylinra bardzo przesunięty do tyłu silnika, a wmniejscu gdzie w 2,3 jest środkowy dolot - tu jest kanał wodny :-(
Dziwne te głowice ale łądne niezmasakrowane i przystosowane do bezołowiówki,
idealnie też pasuja do bloku ,ponadto mają takie same jak w kolonii rozmieszczenie zaworów (takie bez sensu, że się wydechy dwa zbiegają),

POMÓŻCIE proszę

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-11 19:32:20 /


oto fotka tych niespotykanych głowic od podobno amerykańskiego 2,8 ................. i co powiecie, widział ktoś już takie????

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-22 21:36:19 /


Widziałem

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-22 23:06:04 /


mike!!! super, gdzie, co , jak, skąd wziąść kolektor, od kogo, za ile,??? proszę, mów co wiesz!!! jaki to był silnik ???? (dodam że ma sondę lambda w jednym z kolektorów wydechowych)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-04-22 23:46:56 /


Sondy tam nie było (chyba) a kolektor hmmm - nie na sprzedaż..... poszukam zamieszcze fotke bo gdzieś mam

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-04-23 00:09:26 /