logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Jak określić realny wiek Twojego Capri??

Jak określić realny wiek Twojego Capri??

Dobrze wiemy ile na rynku jest "polskich Fordów",w papierach nie rzadko jest spory bajzel,a jak to ktoś na forum ostatnio powiedział na 10 Capri-2 są w pełni oryginalne.
Wiemy że powody markowania modeli były różne,nie koniecznie "juma",zwykle ograniczenia w sprowadzaniu samochodów zagranicznych,sprzed kilkudziesięciu lat:)

Wykluczamy numery na budzie(VIN) i Bauzettel.

Sporo było na forum na ten temat mówione,niestety zazwyczaj omawiając prywatne egzemplarze,można by to zebrać do kupy.

Jakie są sposoby określenia różnic po między Capri mk2,a mk3?
Określenie realnego wieku danego modelu,po szczegółach wyposażenia?
Wiadomo,że każdą część można podmienić,ale niektóre pozostały w naszych samochodach i mogą nam podpowiedzieć-co,jak i gdzie:)

bon / 2011-02-06 18:37:45 /


Jest troszkę kosmetycznych różnic -- najważniejsza to np: tylny pas w Mk2 nie ma na środku pod zderzakiem haka do holowania - a tym samym wzmacniającego elementu między wnęką koła zapasowego a tylnym pasem (ale akurat sam pas często gnije) ... wczesne Mk2 miało też wycieraczki i światła włączane nie podnoszonymi dźwigienkami a wciskanymi guzikami (tak jak Mk1B) stąd też inne są plastiki pod deską rozdzielczą.... w Mk2 zupełnie inna jest maska nad reflektorami a klapa tylna zazwyczaj ma dziurki pod bolce literek (w Mk3 był już naklejany niebieski owal Forda)

Ponieważ Mk3 było poliftingową Mk2 to dzieli z nim możliwie najwięcej wspólnych elementów aby było taniej... Zeszlifowane gwózdki na boku auta sugerują GL lub Ghia Mk2 a dziury w dolnej częsci błotników i drzwi ochronne listwy Mk3 ... ale takie szczegóły wychodzą przy blacharce.... Brak tego i tego niestety nie świadczy ani o Mk2 ani Mk3 ...

Dwa szczegóły co do których nie mam pewności to mocowania grilla/atrapki - Mk3 ma dwa dodatkowe mocowania na listwie podreflektorowej.


Natomiast przesądzający szczegół --- Mk2 ma zaginane blaszki trzymające wiązkę elektryczną w komorze silnika (a Mk3 ma ponawiercane dziury i wciśnięte w blachę plasticzane uszka na wiązkę)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 19:30:04 /


Opowiedz jeszcze o znacznych roznicach w budowie karoserii miedzy v6 a r4, chodzi o narozniki pod maską, wzmocnienie podluznic, i wzmocnienie mcPhersonow w 2.8i, moze ma ktos zdjecia. Generalnie jest bardzo wiele roznic, jesli ktos mial do czynienia z oryginalami, to bedzie wiedzial o co chodzi. Rocznik chyba powinien byc podany na pomaranczowych wszywkach pasow bezpieczenstwa.

Mysza liil (EM) / 2011-02-06 19:55:13 /


Mam zdjęcia tego wszystkiego Mysza -- to też te gnijące okolice więc może nie przesądzać :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 21:07:14 /


A na zewnątrz podłużnic ....














I jako ciekawostka

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 21:14:25 /


Ciąg dalszy różnic :













I jeszcze listwa podreflektorowa








Jedynym Capri V6 bez zastrzałów w narożnikach komory silnika zdaje się być Mk1 RS2600 a widziane wyżej przednie ćwiartki pochodzą najwyraźniej od 3000 essexa ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-06 21:33:04 /


czesc odświeżę temat mianowicie mam capri mk3 "podobno:) ale mam mocowania kabli w komore silnika i nie tylko na blaszkę zaginającą nie plastiki? czy jest możliwe że jest to początek produkcji mk3?? bo auto było po blacharce i został założony pas przedni z mk3 maska i błotniki tez, auto nie ma listew na drzwiach itd ,dokumentów brak numer nie do rozczytania ale jest nabijany pod maską na fartuchu,auto było oryginalnie w złotym kolorze. auto kupowałem jako 1978rok,

paweł29 / 2017-01-14 11:35:35 /


Numery w komorze silnika przybliżają lata 1978-1980.
Masz przednie pasy bezpieczeństwa? W jaki sposób jest zamocowany pas biodrowy: śrubą do progu czy oczko poruszające się na pręcie?
Jak wyglądają gniazda pasów bezpieczeństwa?
Jak wyglądają wtyczki pasów bezpieczeństwa?
Zmierz przednią szybę. Jak wygląda uszczelka?

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-01-14 12:17:54 /


no własnie pasów brak....ze srodka mam tylko 1 fotel zwykły z taką chromowaną rączką i boczki

paweł29 / 2017-01-14 12:45:44 /


znalazłem pas tak wygląda , z tyłu nie ma wzmocnien na podłokietniki w boczkach,siedzenia z tyłu dzielone,kolor dachu od wewnątrz czarny a reszta złota

paweł29 / 2017-01-14 13:26:23 /


dodam że pasy mogą byc nie oryginalne bo leżał tylko 1 luzem w worku...

paweł29 / 2017-01-14 13:51:06 /


Wzmocnienia pod podłokietniki występowały seryjnie w późnych mk3 w których tapicerki miały pompowane boczki. Wczesniej miały je tylko wersje ghia i dotyczy to i mk2 jak i mk3. Moja trójka z 78 miała w komorze silnika blaszki do zaginania instalacji. Moim zdaniem masz typową bude od III nie ghia. Pozatym Mike wcześniej pisał że dwójki nie miały z tyłu uchwytu do holowania co nie jest prawdą

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-14 17:07:05 /


Czyli pasuje na 78 rok

paweł29 / 2017-01-14 20:35:47 /


Dwójki nie miały tego wystającego przez tylny pas pod zderzakiem haka - chyba, ze miały? Ja sie nigdy nie spotkałem w żadnej...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-15 10:40:53 /


moja ma, Kornika auto też :)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-15 11:34:50 /