logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » most, problem laika

most, problem laika

witam.
po kolejnej dlugiej trasie doszedlem do wniosku ze musze zmienic most.
Prosze o opinie czy do dobrego wniosku doszedlem.
Mam silnik 2.3 skrzynie c3 a most nie wiem jaki.
Wymyslilem sobie, ze most mam nie od tej skrzyni/silnika bo predkosciomierz i
odometr (tak sie chyba nazywa ten licznik odleglosci?) kantuja mnie na
jakies 10-20%. Dalo by sie to zniesc tylko ze przez to spada mi predkosc jazdy.
Pewnie przyspieszenie mam lepsze ... ale w trasie huk mi leb urywa.

??? Czy dobrze sobie to wszystko wykalkulowałem???

??? Jak sprawdzic co to za most. ???
Z tego co przeczytalem na forum zmiana mostu z capri na most z capri nie jest
wielka filozofią.
Zastanawia mnie

??? jak sie czyta to przełożenie mostu. ???

3.44x na przyklad.
w którą to stronę (czyli czy jak więcej to prędkość max większa czy odwrotnie).
Wiem, że to banaly same ale bez przygotowania technicznego ktorego nie mam
nic nie moge zrobic.

a moze tylko kółka zmienić ???
--
pozdrawiam
piotrek

belunch / 2002-08-12 11:12:28 /


predkosciomierz w Capri zawsze kantuje, ale licznik powinien wskazywac dobrze

jesli nie masz przykreconej blaszki identyfikacyjnej pod ktoras ze srub pokrywy mostu to jedynym sposobem na jego identyfikacje jest zdjecie pokrywy i policzenie zebow kol, tego najwiekszego i tego najbardziej w glebi krecacego sie razem z walem
dzielisz jeden wynik przez drugi i wychodzi przelozenie
3.09 -2.8 i 3.0
3.22 -2.3
3.44 -2.0
3.75 -1.6
3.77(timken) -1.6
4.125(timken) -1.3

jak ta liczba jest mniejsza to predkosc wieksza bo przypada mniej obrotow walu na jeden obrot kola

pamietaj ze jak zdejmiesz pokrywe to wyleci olej (to jest dobra okazja do jego wymiany), mozesz ja pozniej przykleic ale jak chcesz to mam oryginalne uszczelki

olej wlewa sie pozniej przez taka dziure (w ktorej teraz jest sruba) z boku w polowie wysokosci mostu az sie przez nia przeleje, wchodzi tam 1,1 litra oleju przekladniowego

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-12 11:27:34 /


Oczywiście jeśli huk urywa łeb (a bez łba ciężko jeździć, choć niektórym się udaje) to po pierwsze trzeba wsadzić jak największe kółka. Jaki masz rozmiar (tył i przód)?? A przełożenie dyfra najlepiej sprawdzić otwierając go i licząc ząbki. Jesli chcesz tego uniknąć, to musisz znaleźć kanał i kumpla. Podnosisz jedno tylne koło, blokujesz przednie klockami, wyrzucasz na luz, zwalniasz ręczny, stajesz w kanale. Na wał w pobliżu wejścia do dyfra naklejasz kawałek białej (żółtej, czerwonej) taśmy wielkości złotówki i obserujesz. A koleś pomalutku kręci kołem i (obserwując np. wentyl) wykonuje 30 obrotów. Ty liczysz obroty wału, potem dzielisz je przez 15 i masz wynik. Jeśli wał obrócił się 52 razy, to masz 3.44, jeśli 46 razy, to masz 3.09, itd.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 11:37:49 /


Do Perany

Jeśli uważasz, że bez łba nie można jeździć, lub że może to sprawiać jakąś trudność, to przejedź się siódemką w piątek lub niedzielę. Co drugi bez głowy jedzie :))

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 12:04:38 /


Ten huk masz od silnika, czy od tego że most Ci wyje?

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 12:09:43 /


Wyje mi nie z wycia jako takiego tylko po prostu jest głośny (bo most inny i przez to mala predkosc a wysokie obroty) .... na liczniku > 160 :))
na serio pewnie z 130 a silnik juz w okolicy 4,5-5k obrotów (k jako 1000 a nie 1024:))
z numerów blach wyszlo mi ze kiedyś silnik był 1.6 wiec pewnie taki jest most
(daje to ok 16% kantu na odometrze <- a wlasnie tyle mniej wiecej jest).
sprawdze to jeszcze ale prawie na pewno tak jest.
nowego dyfra juz nie kupie ... gdzie szukac uzywki ..
u marszalka ... a moze ktos ma ???
--
pozdrawiam
piotrek

belunch / 2002-08-12 12:40:17 /


Jerzeli silnik byl 1.6 a teraz 2.3, to tez moze klamac i obrotomiez (jerzeli stoi orygynal od 1.6 to jest od 4 cylyndrowego silnika).... W tedy obrotomiez moze klamac o okolo 33%... To jest silnik pracuje na 2000 obr/min, a obrotomiez pokazuje 3000....

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 13:00:39 /


do Rafała...

Wiem coś o tym, dlatego piszę że "niektórym się to udaje"... To nie musi być siódemka w weekend. Wystarczy czwórka w srodku tygodnia, a im bliżej granicy z Ukrainą tym więcej takich zawodników......Niestety niektórzy na 18 kołach :-((.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-12 13:07:52 /


żeby prędkościomierz dobrze wskazywał, trzeba wymienić napęd prędkościomierza w SKRZYNI.

Adas' Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-02 10:30:48 /