logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Kompatybilność piast i hamulców Taunus/Cortina - Granada/Consul

Kompatybilność piast i hamulców Taunus/Cortina - Granada/Consul

W którym miejscu najmniej inwazyjnie da się przerobić zespół piasta/hamulec Taunusa na Granadę i vice versa? Generalnie chodzi o montaż kół na 5 śrub w Cortinie Mk3 (zasadniczo dziobak TC1) oraz kół na 4 śruby w Consulu 1.7V4. Teoretycznie w Sierrach/Scorpio idzie to bezboleśnie, a jak jest w starszej generacji? TC ma zostać na sztywnym moście, hamulce z tyłu dowolne - tarcze lub bębny, byle z otworami na 5 śrub.
Wariant A - zaspawać istniejące w bębnie otwory 4/108, wykonać nowe 5/112 i osadzić szpilki.
Wariant B - dopasować bęben z Granady do mostu TC1.
Wariant C - dopasować cały zespół piasta/hamulec z Granady do mostu TC1.
Dystanse z przejściem 4/108->5/112 nie wchodzą w grę.
I to samo w drugą stronę oraz w obie strony dla przednich kół.
Ma ktoś w tym jakieś doświadczenie? Czekam na Wasze uwagi.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-11 11:47:48 /


1. Przednia oś - porównać czopy zwrotnic i spróbować zamienić całe piasty. Łożyska są te same, nie wiem jak odległość. Zmiana zwrotnicy nie wchodzi w grę. Po zmianie zwrotnicy w taunusie na granadową koła idą strasznie na +.

2. Tylna oś - sprobować założyć piastę z tarczą i zaciskiem od sierry z ABS na wahacz granady, przegub się dokręci do sierrowej flanszy. Przy rzeźbie taunusa na 5 śrub raczej zaspawać otwory w flanszy półośki i wytrasować nowe. Bęben moze mieć fasole jeśli otwory wyjdą bardzo blisko siebie, nie trzeba raczej nic zaspawywać.

Mysza liil (EM) / 2011-03-11 11:57:46 /


widziałem parę lat temu przednie sanki od taunusa z piastami od granady więć sądzę,że to usiądzie bez bólu.Choć pomiarów żadnych nie robiłem.A tył w Taunusie tak jak Mysza piszę też sądzę,że najlepiej nowe otwory wiercić pod szpilki

PSIAŁA / 2011-03-11 16:31:56 /