logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Głośno pracujący silnik Ford Taunus 17M P5 1.5 V4

Głośno pracujący silnik Ford Taunus 17M P5 1.5 V4

Witam,
Chciałbym się Was poradzić co może być przyczyną tak głośnej pracy silnika. Czyżby to koła rozrządu?
http://www.youtube.com/watch?v=gTfAd7uX-tk
Gdzie mogę się mogę zaopatrzyć w części potrzebne do remontu?
Chciałbym również poprawnie zamocować alternator lub prądnice po właściwej stronie. Niestety poprzedni właściciel miał bujną fantazję.

robi79-79 / 2011-04-13 23:57:32 /


Mocowanie alternatora - majstersztyk. Prawdopodobnie kiedyś była prądnica i ktoś podmienił na alternator, mocując jak się udało.

Potrzebujesz 2 uchwyty - tu je widać z przodu - górny nieruchomy i dolny ruchomy:



i z góry:



Tyle że to dotyczy trochę innego typu alternatora niż u Ciebie. Ty masz albo starszy typ, albo coś przypadkowego. Zakładając że to starszy typ, dochodzi jeszcze jedna blaszka mocująca przy górnym uchwycie, a górny uchwyt jest troszkę inny, acz podobny - ale jak to wygląda to musiałbym zeskanować z fiszek, niestety nie w tej chwili.

Właściwie dla koszerności byłaby wskazana właśnie ta starsza wersja mocowania, bo się bardziej pokrywa z rocznikiem Twojego samochodu. Ta nowsza wersja była gdzieś od roku 71/72. Ale pewnie trudniej będzie znaleźć niż tą nowszą jaką pokazuję na zdjęciach.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 01:00:10 /


Mocowań jest faktycznie kilka różnych rodzajów:
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/early-v4-v6/TV7.20
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/early-v4-v6/TV7.21
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/early-v4-v6/TV7.22
http://www.fordopedia.org/parts-catalog/early-v4-v6/TV7.23

Konar / 2011-04-14 01:23:07 /


Po dźwięku tego silnika, to by można wywnioskować, że tam jednostka od Wartburga siedzi pod maską :)
Przyczynę to raczej ciężko stwierdzić po takim filmiku. Trzeba by wziąć stetoskop, albo chociażby kawałek kija i ten silnik po prostu osłuchać, skąd to dochodzi.
Natomiast tak btw rzeczą mocno niepokojącą jest praca nóg kierowcy :) Sprzęgło to się uruchamia dopiero w końcowej fazie hamowania, a nie przed przełożeniem prawej nogi z pedału gazu na pedał hamulca :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 09:46:48 /


Na początek zwal pokrywy zaworów, odpal i zobacz czy klawiatury popychaczy są smarowane.

Nie pchaj się w prądnicę, chyba że auto idzie do muzeum a nie na drogę.

Dobierając alternator pamiętaj, że w tym silniku kreci się w drugą stronę i ma mieć odpowiedni kształt łopatek wentylatora.

Mysza liil (EM) / 2011-04-14 09:59:07 /


Oryginalnie była prądnica i 6V , niestety ktoś wpadł na pomysł żeby założyć alternator od VW do tego odwrotnie. Nie rozumiem dlaczego tak zrobił może uważał ,że silnik kręci w odwrotną stronę :) Razem z autem dostałem oryginalną prądnice 6V niestety bez uchwytów. Są dwie opcje : założyć oryginalny alternator z uchwytami. Od czego szukać i gdzie? Druga opcja to powrót do 6V znalezienie oryginalnych uchwytów do prądnicy wymiana akumulatora rozrusznika żarówek cewki sygnału zlikwidowanie przetwornicy prądu która jest poprowadzona do wnętrza pojazdu i sprawia ,że prąd się zmienia z 12V na 6V.Może ma ktoś z Was taki alternator z mocowaniem bądź uchwyt do prądnicy?

robi79-79 / 2011-04-14 10:03:03 /


Słuchajcie a jaki jest koszt remontu takiego silnika i gdzie go przeprowadzić? Jasne ,że nie możemy teraz stwierdzić co jest w środku ale napewno nic dobrego sądząc po odgłosach wydobywających się z silnika... Kto jest specjalistą u Nas w V-kach ? :) A może poprostu szukać zdrowej V-ki tylko gdzie ją zdobyć... Co do części gdzie się zaopatrzyć czego unikać ? Mam na myśli np. uszczelki ... Słuszałem ,że tłoki są zamienne z 2.3 V6 ale je też trudno zdobyć bo tłoki do V4 kosztują majątek.

robi79-79 / 2011-04-14 10:44:11 /


Może nie V4, a V6, ale koszt remontu może dojść nawet do 7 tysięcy złotych, z czego większość to części i szlify.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:01:46 /


m.kozłowski:) ale to warszawa:/

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:02:59 /


Jest jeszcze jedna rzecz silnik najbardziej klepie jak jest zimny i ogólnie na wolnych obrotach, jak się jedzie to już nie jest to tak odczuwalne przy wyższych obrotach. Ogólnie auto jest w dobrym stanie niestety ten silnik psuje wszystko bo chodzi jak rozklekowatny diesel.

robi79-79 / 2011-04-14 11:03:21 /


Jakoś tak lekko chaotycznie się zabierasz za temat.

Najpierw zdecyduj, w jakim stopniu chcesz być wierny oryginałowi. Czy chcesz prądnicę i 6V, czy alternator i 12V. Jeszcze nie zajrzałeś do silnika a już myślisz o szukaniu innego silnika, albo wymieniasz tłoki, choć jeszcze nie wiesz czy jest z nimi jakiś problem. Jeśli ten silnik co masz jest tym z którym wyjechał samochód z fabryki, to pozostawienie go na miejscu ma więcej sensu niż chyba myślisz. Chyba, bo mam nadzieję że jednak zechcesz zachować oryginalny silnik.

O ile prądnica 6V to lekko kłopotliwy temat jeśli chodzi o pogodzenie utrzymania oryginalności i jednocześnie serwisowalności i używalności na co dzień, to podmiana oryginalnego silnika na jakiś inny bo coś tam klekocze to już kwalifikuje się jako zbrodnia.

No chyba że masz nieoryginalny silnik już teraz, to całe rozważania istotnie nie mają sensu.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:04:45 /


Co Warszawa? Szlify kosztują podobnie.
V6 zresztą może okazać się tańsza, bo bardzo korzystne ceny mają w stanach na części. No ale w stanach do V4, ani nawet do V6 wałka rozrządu na przykład nie kupisz...
Szafa, to się tylko tak wydaje. Jak zaczniesz robić porządny remont, to cyferki same przeskakują, mimo, że starasz się ograniczać koszty. Po prostu pewne rzeczy trzeba zrobić lub kupić.
Jak ma być tanio, to polecam amerykańskie V8 - części są tanie jak barszcz w większości przypadków. Oczywiście nie u nas...

Co do klepania na zimnym - a kiedy ostatnio zmieniałeś olej i na jaki? Bo może po prostu on za dobrze nie dociera we wszystkie zakamarki, bo jest za gęsty?
Może pompa oleju nie wyrabia? Poza tym pewnie też i panewki widziały lepsze czasy...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:08:43 /


Silnik jest fabryczny z takim zjechał z fabryki 1.5 V4 60PS LC , przebieg 160tys. wszystkie numery wszystko się zgadza. Chciałbym żeby pozostał na miejscu.

robi79-79 / 2011-04-14 11:11:59 /


Ja jednak podejrzewam do wymiany panewki, panewki wałka rozrządu, wałek rozrządu już wyrobione ma krzywki i stuka o szklanki, które też są wyrobione.
Dźwigienki zaworowe wraz z ich osiami też pewnie wyrobione i to się składa na stukanie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:14:49 /


Silnik nigdy nie mial robionego remontu jedynie wymieniana była uszczelka pod głowicą. Od początku jak go kupiłem tak klepał i odgłosy wydobywają się z okolic rozrządu. Mam wrażenie ,że spowodowane to jest luzami pomiedzy kołami rozrządu. Prawdopodobie wytarte są koła ebonitowe albo wałek koła wyrównoważającego ma luz. Pewnie panewki też mogą mieć w tym udział. Olej jest zmieniany do roku obecnie jest 20W/50 Castrola. Wcześniej był 15W/40 i też tak klepał. Znam całą historie tego auta gdyż praktycznie od początku było w jednej rodzinie.

robi79-79 / 2011-04-14 11:22:06 /


Koła by wyły, jak grzechocze, to podejrzewam coś na linii wałek rozrządu - szklanki - dźwigienki zaworowe - zawory. Klekocze równomiernie, czy bardziej na jednym cylindrze?
Spróbuj odpalić zimny silnik ze zdjętymi pokrywami zaworów (podłóż szmatę, żeby olej nie wyciekał podczas pracy silnika na wydechy) i zobacz po jakim czasie (i czy w ogóle) olej będzie smarował dźwigienki. Po kilkunastu sekundach pracy silnika powinno tam być już trochę oleju równomiernie kapiącego.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:30:12 /


http://www.youtube.com/watch?v=RxKbQ7WkcNc i inny taunus taki sam P5 http://www.youtube.com/watch?v=l5VsHPlo6mg również się tłuczę ale o wiele mniej.

robi79-79 / 2011-04-14 11:42:13 /


m.kozłowski mnie nie chodziło o to czy warszawa czy kraków czy wadowice, nie rozchodziło mi sie nawet o koszta bo doskonale wiem, jak to jest z tymi cyferkami:/ Kolega pytał o kogoś kto by się zajął remontem, a że ostatnio przeglądałem twoją stronę,to jakoś o tobie pomyślałem:) i tak właśnie trafiłeś do mojego postu:D

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-04-14 11:44:14 /


Apropo w Wadowicach jest ładne 20M P5 :) Kolejny film http://www.youtube.com/watch?v=iAy1Fb_w_Nw&NR=1

robi79-79 / 2011-04-14 12:02:13 /


Ten ładnie chodzi http://www.youtube.com/watch?v=CDjVuUgkBDc ale żaden nie tluczę się tak jak mój

robi79-79 / 2011-04-14 12:04:59 /


Tak wyglądał silnik w dniu zakupu

robi79-79 / 2011-04-14 12:52:25 /


Witam koledzy potrzebuję kołpaki do 17m p5 posiadam też dużo części proszę o kontakt kodran@poczta.onet.pl

kodran / 2011-08-14 10:36:14 /


Takie rzeczy to w dziale ogłoszeń.
A poza tym, Ty mieszkasz w Sulmierzycach ? Jeździ ten Twój Taunus ? Może jakiegoś spota zrobimy bo daleko nie jest w sumie...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-14 10:44:15 /


Witam prosił bym właściciela taunusa o kontakt na emeil kodran@poczta.onet.pl lub pod numer tel 660756772 w sprawie podzielenia się informacjami ponieważ posiadam też takiego z 67 roku pozd

kodran / 2011-09-04 19:39:43 /


W moim silniku V4 podczas demontażu odkryłem pękniętą szklanke popychacza . Wczesniej nie miałem okazji słyszec jak pracuje bo dostałem go juz w bagażniku , domyslam się jednak że odgłos pracy był pewnie nieciekawy.

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-04 20:46:26 /