Rozrysowałem sobie schemat jak to u mnie wygląda i pytanie do osób oblatanych czy to jest tak jak ma być oraz co to są 2 elementy oznaczone znakiem zapytania.

Element 1 wygląda jak poniżej. Jest to coś co wygląda dla mnie na ciało obce w moim silniku. Jest podpięty do tego przewód przy pomocy złączki znanej raczej z nowszych samochodów, lub też instalacji wtryskowych. Dokąd prowadzą kable - nie wiem. Ale w samochodzie żadnych dodatkowych wskaźników nie ma


Element 2 wygląda jak poniżej. To jest na pewno rzecz oryginalna, ale pytanie do czego to służy ? Czy to jest tylko miejsce mocowania przewodów podciśnienia z kolektora, czy ma jakieś jeszcze inne zadanie / właściwości ? Do czego jest ten element ze śrubką ?

valhallen  
   / 2011-04-26 15:02:16  / 
1- czasami nie jest to sterowanie podciśnieniowe reduktora gazu?
2- ekologia, na niektóre rynki recyrkulacja spalin(?)
brzezin  
   / 2011-04-26 15:27:14  / 
gazu w samochodzie nie ma i mam nadzieję, że nigdy nie było.
valhallen  
   / 2011-04-26 15:41:41  / 
Zdjęcie nr4, podstawa pod gaźnikiem, to bimetaliczny zaworek który w ujemnych temperaturach przełącza zasysa powietrza na ciepłe znad kolektora wydechowego. 
Drugie to jakiś elektrozawór ale jego funkcja ?? 
Trójkąt  
   / 2011-04-26 15:56:45  / 
3k, bimetaliczny owszem. na zimnym silniku rozszczelnia kolektor dolotowy dajac dodatkowe powietrze, szczegolnie gdy silnik chce zgasnac. 
a to na wezu paliwowym to zawor, pompka lub miernik przepływu. nie oryginał.
Mysza liil (EM) / 2011-04-26 16:05:40 /
Bimetaliczny zaworek wydaje mi się, że jest w puszce filtra. Do niego powinna być doprowadzona rurka z kolektora, a od niego rurka do klapki w puszce sterującej zimnym/ciepłym powietrzem do gaźnika. Po nagrzaniu się otoczenia do ustalonej temperatury ten zaworek powinien się zamknąć co powinno spowodować, że klapka opadnie i będzie do gaźnika szło powietrze z komory a nie znad kolektora wydechowego. 

Po co aż dwa ?
valhallen  
   / 2011-04-26 16:23:28  / 
to odnośnie odpowiedzi Trójkąta było - długo szukałem rysunku
valhallen  
   / 2011-04-26 16:24:47  / 
Czy w oryginale jest jakiś przewód idący do środka obudowy filtra ?
To elektro-coś wygląda jakby porównywało ciśnienie w kolektorze z ciśnieniem atmosferycznym (czy raczej tym panującym w puszcze filitra). Ktoś kojarzy taki miernik w nowszych konstrukcjach samochodów ?
Acha, bo może to pomoże - samochód ma zamontowany zdaje się katalizator. 
valhallen  
   / 2011-04-26 16:33:40  / 
a czy może to być wakuometr, np. od osobnego ekonomizera?
Flonder  
   / 2011-04-26 18:05:34  / 
