Witam.Nie znam sie kompletnie na Automacie ...
Granada stała około 5-6 Lat , silnik odpalił za pierwszym bez problemowo ...
Ale ...
Na początku nie było w ogóle reakcji na biegi , ruszałem biegami w tył i w przód i nie było nic ... po pewnym czasie doszedłem ze trzeba dac ponad połowe gazu i wtedy zaczeła ruszac ,,, ale spokojnie bez szarpnięcia ... jak wolniejsze obroty około 2,5 Tys. to nie jechała .
Trzymając na obrotach podczas ruszania działało sie to tak jak bym w normalnej skrzyni wduszał sprzęgło i puszczał , łapało i nie łapało ...
aż w końcu przejechałem sie około 1Km i próbując zawrócić okazało sie ze brakło wstecznego biegu na R zacza jechać do przodu bardzo powoli i po 3 metrach stana nagle ... poleciał olej ze skrzyni ( miedzy silnikiem a skrzynia ) ...
teraz nie ma wstecznego i nawet na "N" jedzie do przodu ... na ,,P,, niby stoi w miejscu ale silnik juz nie chce sie rozkrecac ...
Prosze o Pomoc kogos kto zna sie na Automacie ...
GreGor1988 / 2011-06-11 13:03:08 /
A DODAM JESZCZE ZE TERAZ JUŻ RUSZA NA WOLNYCH OBROTACH , ALE LEJE SIE OLEJ I Z KAŻDEJ POZYCJI JEDZIE NA PRZÓD ...
GreGor1988 / 2011-06-11 13:05:30 /
Jak się olej leje, to istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, ale niewielkie, że jest go mało w skrzyni. A z tego co mi wiadomo, ta skrzynia (zakładam ze C3) jest wrażliwa jak diabli na brak oleju. No i pewnie po takim postoju pozacierały się tarczki. A Ty ją jeszcze dobijasz, zamiast wyjąć i zrobić przegląd :p
UglyKid / 2011-06-11 13:38:37 /
acha ... poczekam jeszcze na jakis fachowców na stronie zeby sie wypowiedzieli ..
GreGor1988 / 2011-06-11 14:53:15 /
Poszedł simmering na konwerterze i do środka też przyda się zaglądnąć.Bez oliwki automat ni dudu.
Murmur vel Magman / 2011-06-11 15:11:27 /
i pewnie heble po tych 6 latach trzymają
Lukruś / 2011-06-11 16:07:32 /
Jak na N jedzie do przodu to może tarczki już tak są spalone, że się posklejały. Właśnie miałem taki przypadek skrzyni, gdzie direct tak się spiekł, że zakleszczył się w koszach i sprzęgło stało się... monoblokiem. Wyjmij to, rozbierz, powymieniaj co trzeba, złóż i powinna działać jak niczego nie przeoczysz.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-11 18:02:25 /
A jak wózek stał ileś lat nieruszany, to jes możliwe, że sie tarczki tylko skleiły, potem się rozkleją i będzie wszystko ok?
a gdybym dolał oleju i sprobował jeszcze raz ? Ogólnie to chce wszystko uruchomic przed rozbiórką i remontem ..
GreGor1988 / 2011-06-11 21:46:48 /
Wiesz co, kumpel miał ostatnio identyczna akcję w Skorupiaku.
Fura parkowana pod chmurką kilka lat. Wyskakiwały biegi, nie wskakiwały, ruszał na Nce, ale się rozruszało. Oleju dolał, ale z tego co pamiętam to mu tam wiele nie weszło.
Jak sobie ostatnio rozbieram i składam te skrzynie to mocno bym się zdziwił, gdyby ten cały kosmiczny mechanizm okazał się samonaprawialnym. On się owszem sam zd..pi i raczej tylko w tą stronę.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-12 00:29:23 /
zapek, a to nie działa tak jak dawne mokre sprzęgła wielotarczowe?
tak ma działać,tylko tarczki nie są wykonane z korka:)
No, hehehe w sumie tak, to takie mokre sprzęgła ale aby zadziałały musi poprawnie zadziałać sterowanie, nie może być ubytków ciśnienia w żadnym punkcie itd. No nie wiem, ja bym to wyjął i nie męczył niepotrzebnie bo tylko koszta sobie multiplikujesz.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-12 10:18:52 /
Spoko , dzieki chłopaki za Wypowiedzi ..
słuchajcie a jak ta skrzynia wygląda ? dam sobie rade sam z bratem mechanikiem czy lepiej dac do naprawy gdzies .... bo wiem ze te nowe automaty są chyba bardziej skomplikowane , ale w starych powinno byc prosciej ??
GreGor1988 / 2011-06-12 11:52:46 /
Ta skrzynia to jest tak zwania C3 tak ? Granada 2,3V6 rok 82
GreGor1988 / 2011-06-12 11:54:18 /
spróbuj ją rozjeździć
c3 nie jest bardzo skomplikowana, ale jak jej nie robiłeś wcześniej, to poczekaj aż całkiem klęknie i wtedy się ucz
A jak sie nie da rozjezdzic to moge Ci opchnac identyczna, sprawna skrzynie od tego samego silnika tylko ze zdjetym dzwonem bo probowalem zaadaptowac ja pod DOHC-a. Jak poskladasz ja do kupy i zalejesz olejem to masz 99% szansy ze znowu bedzie dzialac. Ewentualnie moze tez sluzyc jako baza czesci zamiennych lub poligon cwiczebny zanim wezmiesz sie za swoja ...
Hektor / 2011-06-12 12:37:31 /
Jak ją zajeździsz to może się ukazać nienaprawialna. Automat powinien trafić na stół po pierwszej podejrzanej akcji. Później trzeba inwestować w tarcze i przekładki bądź w przekładnie planetarne a to już się mija z celem.
zapek??? !G.O.P! / 2011-06-12 13:36:00 /
Ale jak ją rozjeździć, skoro cały czas rzyga olejem? I tak trzeba najpierw rozebrać, coby sprawdzić dla czego cieknie.
gryziu liil (EM) / 2011-06-12 19:18:41 /
"acha ... poczekam jeszcze na jakis fachowców na stronie zeby sie wypowiedzieli .. "
acha
UglyKid / 2011-06-12 20:42:07 /
totez ja sie nie odzywam, choc fachowiec ze mnie zaden ;P
Leszek "QSi" / 2011-06-13 09:48:27 /
w kolejnosc:
trzymaja heble
lub
brak oleju
lub
sklejony kosz sprzegla do jazdy w przod
jesli ostatnia opcja to wszelkie proby jezdzenia zakoncza sie remontem generalnym lub wymiana calosci jak tylko olej ladnie zbrazowieje (kolor kawy po kilkunastu km). generalka tego cuda sie nie oplaca, chyba ze wlasnoreczne.
pozdros
Kriss_MustangII / 2011-06-27 13:19:17 /