logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Głowica 1,6 a 2,0 ?

Głowica 1,6 a 2,0 ?

Witam
Silnik 2,0 R4 pinto, głowica z 1,6.
Chcę wymienić wszystkie zawory na nowe i zastanawiam się jakie kupić, mam głowicę z 1,6 załorzoną w silniku 2,0.
Czy zawory z 2,0 bedą pasować do 1,6 ? Te z 2,0 są troszeczke większe?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-09 19:32:15 /


jeżeli zmienisz zawory z gniazdami zaworowymi to będą pasować (mniejsza komora spalania+większe zawory dają niezłego buta)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-09 20:41:53 /


wiekszego buta i większe spalanie:)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-09 21:01:40 /


Zwiększenie stopnia sprężania zmniejsza zużycie paliwa.

Zwiększenie zaworów nie powoduje wzrostu zużycia paliwa w średnim zakresie obrotów (czyli najczęściej wykorzystywanych). Pozwalają na większy współcz. napełniania cyl. w zakresie wysokich obrotów, czyli defacto osiąganie wyższych prędkości obrotowych silnika, stąd wyższa moc i zużycie paliwa. Jednak jednostkowo zużycie paliwa nie wzrasta.

W obu przypadkach spada elastyczność silnika, bo przesuwa się użytkowy moment obrotowy w wyższe partie obrotów.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-10 08:13:01 /


już teraz widać , że ma lepszego kopa niż na głowicy z 2,0.
Ale czy moge wyciągnąć zawory i wstawić te od 2,0 bez zmieniania gniazd zaworowych, tylko docierając zawory?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-10 09:51:52 /


brakowało mi tych definitywnych odpowiedzi Karola :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-10 10:10:35 /


Granadziarz to prawda brakowało!!!!!!!!!!!!

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-10 10:12:11 /


Wymiana samych zaworów bez zmiany gniazd jest bez sensu, ponieważ celem jest zwiększenie pola przepływu ładunku. Większe zawory w starych gniazdach będą stawiały niepotrzebny opór, bo struga ładunku ulegnie większemu załamaniu na większym grzybku zaworu co może przyczynić sie do pogorszenia napełniania cylindra. Mogą też być kłopoty ze szczelnością, ponieważ przylgnia zaworu nie będzie się pokrywała jak należy z przylgnią gniazda.
Poza tym głowica 1.6 nie ma wstawianych gniazd zaworowych. Są one wyfrezowane bezposrednio w materiale glowicy, co nie znaczy, że nie można ich rozwiercić. Istnieje też możliwość wstawienia gniazda, ale jest ryzyko dowiercenia się do płaszcza wodnego.
Osobiście popieram wyciskanie z głowicy wszystkiego co się da, bo to jest AMBITNY TUNING. Powodzenia!

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-10 10:58:53 /


czy ktos juz cos takiego robil (wstawienie zaworow od 2.0 do 1.6)?? bo chcialbym cos takiego zrobic tylko interesuja mnie koszty wykonania i czy na wymianie zaworow i walka sie to konczy czy trzeba jeszcze cos wymienic?

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-16 15:18:52 /


czy przy wymianie trzeba tylko rozwiercic gniazda zaworowe? czy jeszcze bedzie trzeba sie pomeczyc z prowadnicami zaworu?

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-03 18:53:20 /


a wstawiając głowę z 2.0 do 1.6? czy gra jest warta świeczki?

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-30 00:27:17 /