logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pilna pomoc potrzebna w diagnostyce - 2,9 nie wchodzi na obroty

Pilna pomoc potrzebna w diagnostyce - 2,9 nie wchodzi na obroty

Jeśli ktoś juz pisał, to bardzo przepraszam i poproszę o nakierowanie i skasowanie tego wątku.

Sprawa pilna, bo żona jutro jedzie autem a ja stoję i kwiczę:(


Chodzi o to, że nie ma siły w ogóle wkręcać się na obroty.
Czy na gazie, czy na benzynie - to samo:(
Sprawdziłem BLOS-a, przepustnicę, przewody, świece, aparat, kopułkę - nadal kupa.

Nadmienię, że nie mam żadnego ustrojstwa do czytania kodów i innego kompa:(

Hilfe.:(

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-11 21:42:29 /


Errata.

Jak się rozgrzeje teraz to:
- na benzynie nadal to samo
- na LyPyGy wchodzi OK, tyle, że po gwałtownym dodaniu gazu i puszczeniu spada tylko na 2tys/obr i stoi. Jak wyłączę i znów uruchomię - równo 1tys/obr


Jakieś pomysła?


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-11 22:05:54 /


krokowy, tps, lambda ?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-12 06:34:56 /


Lambd nie sprawdziłem są dwie
Tps działa bo jak zdjalem wtyczke i chciałem gazu dodac zgasl
Krokowke rozebralem i przeczyscilem.... moze fakt ona.....
Qzwa nie mam drugiej....

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-12 08:57:50 /


Zresetuj komputer, przejedź kilka km na benzynie, podłącz diodę i zaczytaj błędy z komputera.

Inna metoda to wróżenie z fusów, każdy czujnik może powodować podobne problemy.
Masz do sprawdzenia: MAP, czujki temperatury powietrza i cieczy, TPS, sondy lambda, pompę paliwa czy daje prawidłowe ciśnienie.

TPS-a nie sprawdza się odłączając go podczas pracy silnika bo to żaden test.
Miernika w łapę ustawiony na pomiar oporności, podpinasz się pod skrajny i środkowy styk, powoli otwierasz przepustnice obserwując jak rośnie/maleje opór, musi zmieniać się płynnie bez przerw. Potem ten sam test z drugim skrajnym stykiem.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-12 11:33:40 /


>>>Nadmienię, że nie mam żadnego ustrojstwa do czytania kodów i innego kompa:(

Kup zapalniczkę za 2,5PLN z diodą LED, prościej się nie da.
Resztę info znajdziesz na moim ftp-ie.
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/EFI/kody_usterek.pdf

A tak na marginesie obstawiam padnięta pompę paliwa.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-12 13:41:49 /


na gazie tez nie dobrze wiec czy to pompa?

Mysza liil (EM) / 2011-08-12 14:20:40 /


Miałem podobne symptomy. Okazało się, że padł przekaźnik i był podawany równocześnie gaz i benzyna. Mieszanka była zbyt bogata i stąd był taki słaby. Może masz podobnie.

JarekK Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-12 15:11:26 /


Doczytałem że na lypidżi działa prawidłowo. Stąd pomysł o pompie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-12 22:13:48 /


jak już ktoś pisał, podepnij bene omijając całą instalacje lpg. bardzo duże prawdopodobieństwo że to tkwi błąd. a na początek może, sprawdź mase instalacji lpg.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-12 22:34:28 /


Rozwijam dalej bo nadal kupa:(....
Zresetowałem komputer, próbowałem jechać.... szlag mnie zaraz trafi.
Wczoraj na gazie miałem to samo....
Generalnie jest tak, jak pisałem - objawy są braku wkręcania sie powyżej 3 tys obr/min.
Jak się rozgrzał to tylko na gazie dało jechać, ale wczoraj to samo było co na benzynie:(
Po kilku kilometrach uspokoiło się, ale czułem że jak powyżej 3 tys to sie dusił - tempomat nie dawał rady i sie wyłaczał :(
Zmieniłem krokowy - bez zmian
Sprawdziłem TPS miernikiem - z jednej strony powoli spada, na drugiej rośnie opór (bez skoków)
Zmieniłem MapSensor - bez zmian

Jest możiwośc sprawdzenia jakoś sond bez demontażu? Czy musze zwalać?


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-21 18:23:31 /


sprawdz regulator cisnienia paliwa czy przypadkiem membrana nie puscila i nie daje benzyny w podcisnienia.

Pzdr.

młody :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-21 18:27:46 /


regulator ok

W które piny kostki serwisowej mam się wpiąć, żeby czytać błędy???


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-21 18:57:01 /


A odłączyłeś gaz jak ktoś wcześniej poradził (może jest zasilany benzyną i gazem jednocześnie)?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-21 21:49:52 /


sprawdzone - bez zmian

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-21 22:16:41 /


... :((

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-22 22:52:36 /


a nie masz przypadkiem przytkanego wydechu?

młody :) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-10 14:18:08 /


Wieści z frontu, bo może się komu kiedy przydać...:)

Zlokalizowałem cholerę!!!

Było zwarcie na przewodach od TPS i czujnika temperatury powietrza zasysanego.

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-30 10:42:34 /


Problem nowy:(((

Brak wolnych obrotów na zimnym silniku.
Czy to na PB, czy LyPyGy na zimnym po odpaleniu pochodzi max 10 sekund i gaśnie.
próbowałem kilka razy - to samo.
Muszę trzymać przynajmniej ze 3 minuty na obrotach (1,5tys), żeby nie zgasł, ale obroty mam niskie.
Jak się rozgrzeje - problemu nie ma.

Pomysła?

A,ha. Sprawdziłem TPS-a, na wszelki wypadek zmieniłem krokowy - bez zmian.

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-26 20:57:19 /


ciungnie luft.
Plak w dłoń i psikaj ;)

michalch83 / 2011-12-26 22:24:58 /


aaaa jaśniej? :))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-26 22:27:44 /


psikasz plakiem. po kolei cały dolot a później resztę góry silnika.
Plak się pali, jak wzrosną obroty to jest dziura i trzeba ją zalepić.

Sprawdź też podciśnienie na serwo, tam też lubi łapać ;)

michalch83 / 2011-12-26 22:30:51 /


gdzieś ci wciąga fałszywe powietrze.
Odpal silnik i psikaj plakiem/samostartem/innym łatwopalnym sprayem w celu znaleznienia miesjsca nieszczelności

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-26 22:32:15 /


:)
dzianks


lece sprawdzić


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-26 22:33:23 /


dupa:(

to chyba nie to.
psikałem wszędzie nic nie dało - jak się rozgrzał przełączyłem na gaz i nic się nie podnosiło.
ściągnąłem przewód przy MAP-ie - wtedy się delikatnie podniosło.

:((

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-26 23:10:50 /


W jaki magiczny sposób ten plak ma zadziałać bo nie kumam tego???Ma sie zapalić i?

Kilgore / 2011-12-27 00:57:51 /


Jak jest dziurka w dolocie to tamtędy silnik zaciąga lewe powietrze, jak to miejsce psikniesz łatwopalnym czymś to to coś zostanie zassane do silnika i się zapali w komorze silnika i wzrosną obroty na chwilę.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-27 01:05:28 /


JAk już Ci się rozgrzeje to sprawdź wtedy TPS, tzn odłącz go i zobacz czy jest jakaś reakcja silnika

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-27 09:50:59 /


Sprawdziłem: odpinałem TPS-a i krokowy (oddzielnie)
Obroty spadły, ale nie zgasł

Jakieś pomysła?

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-27 18:22:06 /


Witam
Jak ciągnie fałszywe powietrze to obroty są wyższe (tak po pierwsze), a jeżeli chodzi o problem to zmierz czujnik temperatury wody.
Pozdrawiam
Misiek

fourM 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-27 18:29:32 /