logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » (2.3DOHC + rs2000) Cos napierdziela po wymianie walkow..

(2.3DOHC + rs2000) Cos napierdziela po wymianie walkow..

Hej,

Przez kilkaset km silnik ganial na konfiguracji :

Wszystko od 2.3 + wtryski rs, kolektor, ecu.
Silnik zrobil kilkaser km na tym setupie bez wiekszych problemow, choc walilo strasznie wacha z wydechu, widocznie byl zalewany.
Ostatnio mialem chwile czasu, wlozylem walki z RS.
Po pierwszym odpaleniu bylo wszystko w porzadu.
Chodzil rowno, reagowal na gaz odpowiednio.
Przejechalem z 2km spokojnie i na rozgrzanym silniku dalem mu w pi..ec na 2gim biegu.
Cos pierdyknelo, siedzac w srodku mialem wrazenie, ze sie wydech urwal.
Wydech oczywiscie sie nie urwal, silnik tez nie zgasl, ale cos pierdyknelo.
No nic. Podjechalem pod Jacka, zgasilem.
Po odpaleniu powtornie, wyraznie slychac teraz metaliczne dzwonienie z okolic pieca.
Zawory?

Chcialbym uslyszec kilka diagnoz i pomyslow, bo nie usmiecha mi sie wyciaganie pieca, a moze nie potrzeba. Od tamtego czasu zrzucilem tylko pokrywe glowy, zeby zobaczyc czy na kolkach sie cos nie przestawilo etc.
Wszystko wyglada w porzadku, ale od zalozenia glowy silnik teraz trzyma wysokie obroty. Nie mam obrotka jeszcze wpietego wiec nie wiem dokladnie, ale ok 2-3tys obr na minute ze sluchu. Oczywiscie moze nie ma co laczyc tych dwoch faktow, bo moze na szybko czegos nie podpialem (choc watpie) aczkolwiek moze to byc kolejny symptom tego problemu.
Auto wydaje sie jezdzic normalnie, nie czuc jakis spadkow mocy/szarpania, ale oczywiscie nie butowalem go wiecej i przejechalem tylko tyle, zeby dojechac do garazu.

Jakies sugestie?

micu_ GOP / 2011-08-15 20:47:25 /


..Wszystko wyglada w porzadku, ale od zalozenia POKRYWY glowy silnik teraz trzyma wysokie obroty... - zeby nie wprowadzac w blad. Glowa nie byla ruszana.

micu_ GOP / 2011-08-15 20:50:01 /


puk puk - kto tam? - panewka :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-15 20:50:41 /


tez obstawiam panewke

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-15 21:29:21 /


To ja zapytam tak. Od czego jest miska? Bo jak od sierry to czy były zaślepiane kanał olejowy? Czy było zaglądane do pompy oleju (zaworek i te bajery). Czy było monitorowane ciśnienie oleju?
I dołącze się do opini kolegów że to raczej panewka.
Miałem podobnie w zwykłym Dohcu, przy przyspieszaniu coś pierdyknęło i zaczęło grzechotać, dojechałem do domu i w takim stanie sprzedałem scierwo.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-15 22:11:27 /


Miska jak i glowa jest oryginalna od 2.3, wiec nic nie bylo zaslepiane.
Do pompy nie bylo zagladane, ale wg dziobakowego wskaznika GT cisnienie oleju wydaje sie ok.. tylko na ile mu wierzyc to ja nie wiem ;)

Jak dla mnie mozliwosci sa trzy:
Panewka
Swozen
Zawory.
Kolejnosc od najbardziej prawdopodobnych :D
Jutro odlacze pokolei wtryski i zobacze czy przy ktoryms przestanie dzwonic.

micu_ GOP / 2011-08-15 22:36:40 /


No i ten zasrany zaworek sprawdze. Kurde wypadlo mi z glowy, a juz dekiel i kolo pasowe mialem sciagniete niedawno.. :/

micu_ GOP / 2011-08-15 22:45:02 /


ślizg rozrządu się pękł?

Mysza liil (EM) / 2011-08-16 07:48:06 /


Eeee tam, pękło uszko górnej śruby trzymającej ślizgacz, nic wielkiego. To nie panewki, one stukają. Jest jeszcze jeden szkopuł a mianowicie krzywki jednego wałka 2,3 różnią się w stosunku do RS nie tylko wzniosem krzywki ale także średnicą położenia spoczynkowego zaworu. Inaczej mówiąc, w momencie zamknietego zawory inne są położenia popychacza hydraulicznego. A dźwięk jaki wydaje silnik to ewidentne grzechotanie zaworów. Wydaje mi się, że po prostu regulatory hydrauliczne nie dostają oleju. Trzeba pomierzyć teraz popychacze z 2,3 i RS i może sie okazać, że będą różne.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-16 12:05:16 /


Mozesz miec racje Jacku, ale zauwaz ze nikt z chlopakow ktorzy zmieniali walki na RSowe nie wymianial nic wiecej. Za to prawdopodobny wydaje mi sie tez zaciety zaworek na pompie, bo bez tego oleju brak.. ;)

micu_ GOP / 2011-08-16 12:34:58 /


Mysz - slizg sie pekl, ale zostal wymieniony jak wkladalem nowe walki.

micu_ GOP / 2011-08-16 12:35:53 /


Kolejna teletombola. Luuudzie coś mnie napierdziela pod mostkiem jak się drapie za prawym uchem. Dodam że wcześniej drapałem się tylko za lewym uchem. Co mi może być ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-16 19:09:38 /


Cruiser, nie jestem lekarzem i nie wiem co to za choroba ta telecośtam, ale poprawy wyników Ci życzę ;)

micu, jak przykręciłeś górną śrubę pionowego ślizgu? filtr oleju zmieniłeś?

Mysza liil (EM) / 2011-08-16 19:36:02 /


Filtr oleju oczywiscie wymienilem. Olej nowy polsyntetyk 10-40 o ile pamietam.
Gorna srube przykrecilem tak jak byla, tylko bez tej podkladki sprezynujacej od strony silnika.

Wydaje mi sie, ze problemem moze byc ten zaworek na pompie oleju, bo nigdy nie byl ruszany, a z tego co czytam jest to przypadlosc tych silnikow.
Nie ma oleju - zawory marsza graja. Jutro jak mi sie uda znalezc czas to ja wyjme i sprawdze.

micu_ GOP / 2011-08-16 21:56:06 /


To jak już będzie wyjęta to daj nową uszczelkę pod nią.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-16 22:52:38 /


Zbieg okoliczności dość niesamowity bo:
1. Przyjeżdżasz na warsztat i wszystko działa, wcześniej latanie bokami i takie tam igraszki.
2. Wymieniasz wałki, dajesz lekko w palnik i zaczyna klekotać.

Od czego nagle by ten zaworek miał strzelić? Od ostrych krzywek?. Wskaźnik się pnie do góry czyli ciśnienie jest. Jak pada zaworek reducyjny to ciśnienia po prostu ni ma.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-16 23:07:16 /


No dobra zapciu, ale w takim razie dlaczego nikt w zadnym projekcie 2.3+rs nie mial wczesniej takiego problemu? Wszyscy lataja do dzis i jest spokoj.
Co do pompki, a kij wie. Moze postal bez oleju kilka dni, zalalem nowy moze gestszym to go wykrecilo :P Nie wiem. Nie zaszkodzi sprawdzic i go wkrecic porzadnie.

Ale jesli masz racje co do klopotu z racji rozmiaru popychaczy to moze lepiej zastanowic sie czemu reg nie dostaja oleju. Moze juz padniete?

micu_ GOP / 2011-08-17 01:17:23 /


Nie dostają bo szklanki są przesunięte z racji innej średnicy spoczynkowej krzywki i mijają się otwory olejowe przez co szklanka się nie napełnia olejem. W pierwszym momencie po odpaleniu było ok bo był olej w regulatorach ale zanim dojechałeś do mnie to olej został wyciśnięty a nowy nie napłynął.

Nie wiem, to taka teoria, która była by prawdopododobna gdybyśmy jako pierwsi na świecie robili taki myk z wałkami ale nie jesteśmy pierwsi więc albo reszta świata z urzędu przekłada szklanki i nic nie wspomina "bo to takie oczywiste" albo znów chodzi o płacenie frycowego ;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-17 08:03:30 /


Hehe :D Teoria dobra, zwlaszcza w polskich realniach, ale reszta swiata zarowno polsko jak i obco jezyczna nie wspomina o przekladnaniu szklanek, ani przed ani po frycowym :P Nawet posiadacze takiej rozkminy jak 2.3rs z forum capri pytani o wymiane szklanic etc. odpowiadaja tlumnie - nie dotykane. Choc przyznam, ze sam bym wolal, zeby to bylo to ;)

micu_ GOP / 2011-08-17 13:37:27 /


najlepiej to rozebrać i po prostu sprawdzić.najlepiej zaczac od pokryw, miski a jak nic to glowica i tyle....bedzie wtedy wiadomo

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-17 22:09:02 /


To by była łatwizna, tak to każdy umie. Internetowy quiz diagnostyczny będzie pewniejszy :P

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-25 19:38:50 /


Cruiser, jesli masz mozliwosc robic przy swoim aucie kiedy Ci sie podoba we wlasnym garazu to wszyscy sie z tego cieszymy. Ja nie mam tej wygody. Pomijajac ten aspekt to pytanie nie brzmi kto mi powrozy, tylko raczej : o co biega, przeciez wszystko powinno byc ok jak w setkach innych przypadkow takiej modyfikacji tego silnika.

Tu filmik z pracy silniora na wyzszych obrotach:
http://www.youtube.com/watch?v=gd0fILAtohI

A tu na wolnych:
http://www.youtube.com/watch?v=UZcSVCerrHs

Dzis zrzucilem pokrywe, wyjalem szklanki etc. wszystko wydaje sie ok, ale jeszcze porownam je z wymiarami szklanek RS jak tylko Mike mi je poda. Nastepnym razem za kilka dni jak bede mial chwile, a nie wymysle nic madrego, zrzucam glowe.

Gdyby glowa byla kiedys planowana, a ja o tym nie wiem, moze to byc przyczyna?

Przypomnialem sobie jeszcze, ze zalalem sinik nowym olejem. Jest go na bagnecie ok polowy, starego bylo chyba z 3/4. Sprobuje go dolac i moze to pomoze, bo takie przypadki juz gdzies widzialem.. Sprawdze przed zrzuceniem glowy.

micu_ GOP / 2011-09-03 19:13:38 /


Rozkrecilem wczoraj dol. FAKT. Wykrecil sie zaworek w pompie, ale..
Zlozylem wszystko do kupy, zalalem olejem i odpalilem.
Po pieciu minutach pracy silnika na biegu jalowym z podnoszeniem obrotow pedalem gazu.. nadal slychac ten sam dzwiek.

Rece mi opadaja.. Znow jestem w kropce :(

micu_ GOP / 2011-09-11 10:37:28 /


Uszczelka pod pompę poszła nowa? Zmień pompę.

Mysza liil (EM) / 2011-09-12 18:27:09 /


Myszo, a wiesz napewno jak wyglądają zaślepki magistrali olejowych w głowicy, takie alu koreczki wbite w otwór magistrali. Czy spotkałeś się z tym żeby któryś przepuszczał olej? Odnoszę takie wrażenie gdyż po odpaleniu silnika bez dekla olej chlapie właśnie z tego miejsca a wałek go rozrzuca po garażu. Nie ma opcji aby ten olej walił spod mostka.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-12 19:04:00 /


Nie wiem, nie wnikałem, nigdy nie słyszałem żeby puszczały olej. A pompy padają jak kawki.

Mysza liil (EM) / 2011-09-12 20:09:00 /


Wkrecilem sie wczoraj manometrem w miejsce czujnika oleju. Pokazuje on to samo co czujnik oleju na konsoli w dziobaku.

Wolne obroty 3-3,5bar, lekka przygazowka ~4bar. Zeby sie upewnic wkrecilem jeszcze jeden manometr.. To samo. Wiec pompa, smok etc sa w porzadku, bo cisnienie jest jak najbardziej w porzadku. Tylko, ze silnik dalej stuka.
Ktos ma jakies dalsze pomysly ?

micu_ GOP / 2011-09-24 11:08:44 /


Osłuchiwałeś silnik stetoskopem skąd w ogóle dobiega ten dźwięk ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-25 15:40:26 /


To napewno szklanki.

Najwyrazniej jest to wida oleju, ukladu smarowania(?), bo dzis przelozylem szklanki z RSa do mojego silnika(sa identyczne z tym, ze te RSowe maja membrane od dolu ktora przytrzymuje dluzej olej ). Szklanki RS byly napelnione jakims olejem ktory byl w Rsowym silniku. Zalozylem je i przez pierwsze kilkadziesiat sekund bylo cicho.. Potem jak przypuszczam stary olej zostal wycisniety ze szklanek i znow zaczely grac! To wina oleju ? 10w40 polsyntetyk, powinien byc przeciez dobry.. Dlaczego wystepuje taki problem skoro pompa rzekomo daje dobre cisnienie?

micu_ GOP / 2011-09-27 19:01:08 /


Myślę, że tam na górze wcale nie ma oleju. Może zapchana magistrala skoro na dole oliwa i ciśnienie jest a na górze brak. W szklankach które wyjąłeś był olej?

Mysza liil (EM) / 2011-09-27 19:26:36 /


moze odpal bez pokrywy gornej i zobacz jak to wszystko tam jest, u mnie jak odkrece korek od oleju na odaplonym to napierdziela ostro ale ja mam lekko podkreconą pompę oleju :D

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-09-27 20:15:09 /


Szklanki ktore wyjalem z 2.3 nie maja tej membrany wiec nie trzymaja oleju, nie da sie tego tak sprawdzic. Kiedys z Jackiem robilismy testy bez pokrywy i sikalo ostro olejem, tylko, ze nie ze wszystkich dziurek. O ile pamietam (bo to Jacek stal nad silnikiem, ja kluczyk obslugiwalem) sikalo z srodkowych dziurek.

Jak mialem dzis rozebrane walki i szklanki wyjete, psikalem kompresorem w dziure magistrali od przodu - przy kolach rozrzadu. Olej lecial, ale tylko z ostanich dziurek, tych najblizej grodzi. Chyba jest to troche dziwne, bo czemu nie polecial blizej przodu silnika skoro psikalem na przedzie?
Wydaje mi sie tez sluchajac, ze zawory/szklanki stukaja w wiekszosci, oprocz tych ktore sa najblizej grodzi, czyli tam gdzie niby olej lecial jak dmuchalem kompresorem.
Najglosniej wydaje mis ie na przedzie.. Jest to mozliwe ?

micu_ GOP / 2011-09-27 20:26:38 /


Ja jeszcze raz zwracam uwagę na to, że olej napiernicza z okolic zaślepki magistrali olejowej a nie powinien. To jest akurat środek głowicy.
Mysza, wałki sa zupełnie nieprzytarte na panewkach a gdyby tam oliwy nie myło to taka alu panewka chwyci zaraz. Chyba coś poprzytykało kanały bo nie widzę innej opcji.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-28 00:09:47 /


i jak? coś się wyjaśniło w temacie?

MichałPoznań / 2011-10-05 20:18:57 /


Wygląda na to, że tak jak zauważyłem wcześniej, olej spiernicza z magistrali pod wałkami rozrządu. Jeszcze tego nie zdejmowaliśmy ale najwyraźniej problemem jest brak dostatecznego ciśnienia na głowicy, dziwy Panie, dziwy ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-10-06 07:54:26 /


Odkopię trochę ten temat, czy da się wyjąć tłok w takim silniku od dołu? A co ważniejsze, czy da się go włożyć od dołu razem z nowymi pierścieniami? Póki co pytanie hipotetyczne tylko.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 17:13:08 /


Nie da się :( takie rzeczy tylko w motocyklach i to nie wszystkich

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-19 17:26:43 /


W dużym Fiacie się da :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 18:31:03 /


no tak , trzy podpory :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-19 18:37:13 /


Dzięki :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 18:38:29 /


Podczas bicia słynnego rekordu Fiatem 125p wymieniali tłok bo im świeca padła i iskra w denko strzelała aż dziurę wystrzelała.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-19 20:37:23 /


nie padła im świeca, tylko mieszanka była z uboga i temperatura wzrosła,

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-20 09:09:24 /


Ale na jednym cylindrze? :P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-20 09:19:17 /


na wszystkich była uboga, ale zawsze coś się dzieje pierwsze...
awaria zatrzymuje proces na 3 innych garach

zawsze mógłbym zapytać, dlaczego jedna świeca wypaliła dziurę, a 3 nie...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-21 10:25:04 /


Jadąc dalej pewnie by tak się skończyło, chyba, że wcześniej ilość paliwa w oleju spowodowało by brak odpowiedniego smarowania i zatarcie silnika

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-21 12:14:42 /


Odpadła elektroda masowa.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-21 14:44:00 /


Elektroda- to jest możliwe. Ale z mieszanką też było coś na bank.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-22 10:41:37 /


Kiedyś czytałem książkę o tej całej akcji więc tylko mówię co było w wywiadzie. Był też wątek o rekordzie na Sokole 1000 i obliczeniach reakcji wyprzedzanego konia :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-22 11:16:03 /


ja czytałem wywiad z Zasadą o tym,

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-22 14:15:24 /


No tak, Zasada to jakby bardziej znany, niech będzie mieszanka :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-22 16:41:21 /


Potwierdzam słowa Zasady - książka "Mistrz", autor Andrzej Martynkin, str. 56, wiersz 5 od dołu
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-22 17:20:25 /


Podepnę się pod temat.
Też będę wymieniał wałki 2.3 16V na te z 2.0 16V, z racji że mam tendencję do niepotrzebnego rozbierania lub robienie na trzy razy bo czegoś zapomniałem to mam kilka pytań do tych co już temat przerabiali.
1). Z gratów to potrzebuję uszczelkę pod pokrywę głowicy, napinacz łańcucha no i same wałki czy coś jeszcze?
2). Jak już będę się brudził przy silniku to warto zajrzeć do popy oleju i zerknąć na zaworek. Jak by był luźny to trzeba wyjąc pompę dokręcić i dać nową uszczelkę pod pompę. Coś jeszcze?
3). Szklanki/popychacze doić z oleju, żeby się ułożyły na nowo(będę miał same wałki i szklanki zostają z 2.3)?
4). Nie mogę znaleźć po autodatach jaki jest interwał na rozrząd w 2.3 16V. Gdzieś wyczytałem po forach że ma starczyć na żywot silnika. Silnik, który mam w aucie ma ponoć mniej niż 140tys.

O czymś jeszcze powinienem wiedzieć?
Pozdrawiam

MetfaN / 2020-09-09 17:51:41 /


Przy odrobinie wprawy potrzebujesz tylko walki

Do pompy zawsze warto zajrzeć, chocby do zaworka zeby go dokręcić. Wtedy uszczelka pod pompę sie przyda, a i simmering kola pasowego, moze nawet uszczelniacz do skladania silnikow.

Szklanek nie doimy.

Mysza liil (EM) / 2020-09-09 20:16:05 /


Napinacz jeśli go zablokujesz przed odkręceniem kół rozrządu to będzie mógł zostać. Zmiana wałków nie wpływa na napięcie łańcucha więc nie ma potrzeby wymiany.

Inna sprawa że napinacze od dohc da się normalnie zresetować.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-09-10 09:29:20 /


Poki ktoś nie obchodził sie siłowo to tak, ale jw, zablokowac i działać bez stresu.

Mysza liil (EM) / 2020-09-10 10:21:32 /


Dobrałem się do wałków. Zaworek w pompie oleju wykręcony oparł się o obudowę. Teraz patrze się na ramię napinacza...jaki macie patent na blokadę? A reset napinacza polega na wypompowaniu go? Na zdjęciach wygląda popychacz.

MetfaN / 2020-09-25 19:58:06 /


Reset popychacza: trzeba wyjąć tłoczek, stalowy pierścień przełożyć w górne wyżłobienie, wsadzić tłoczek i wcisnąć do samego końca. Na samym końcu jest większe podtoczenie w które wpadnie pierścień i wskoczy na roboczą pozycję.. Po tej operacji popychacz znów działa tylko w jedną stronę.

Trochę wyczucia i kilka testów i załapiesz ocb.

Przy składaniu trzeba uważać żeby nie pogiąć pierścienia bo nie będzie prawidłowo wpadał w zapadki.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-09-25 22:28:28 /


Dziś poskładałem wraz z kolegą mechanikiem rozrząd. Łańcuch założony tak żeby się wszystko z kolorowymi ogniwkami i znakami zgadzało. Wałki z kołami zębatymi poszły od 2.0 16V.
Odpalamy, coś jakby burknął na 0,5 sekundy i dalej kręci a nie odpala. Zdjęliśmy świece - mokre. Spr. iskry, iskra jest na wszystkich świecach. Dla pewności podłożyłem drugie świece i cewki. Za każdym razem zalewa świece. Nic nie stuka, nie blokuje się.
Przed montażem wałków rozmawiałem z gościem od którego je kupiłem i twierdzi, że zaznaczył wałki(L i P) zgodnie z oznaczeniami na stopach (L i R).
Na stronie ssącej mam założony wałek GC0971 na wydechowej GC0970.
Ma ktoś zdjęcie wałków na silniku żeby potwierdzić że nie zamieniłem?
Google znajduje gc0971 z opisem jako intake ale gc0970 też gdzieś znalazłem z takim opisem...
Między rozebraniem a złożeniem walczyłem spawarką przy mocowaniu stabilizatora przedniego, miałem ściągniętą klemę z aku. Zresztą jak bym coś usmażył to by iskry nie było.

MetfaN / 2020-10-03 18:00:09 /


Znalazłem na olx kpl głowicę od 2.0 16V i na zdjęciach widać numery wałków. wałki mam dobrze założone.

MetfaN / 2020-10-04 13:14:20 /


Koła zębate wałków prawidłowo założone ?? po zamianie miejscami rozrząd nie działa prawidłowo.

Ustaw GMP na sprężenia na 1 cylindrze i pyknij fotkę jak są ustawione krzywki na pierwszym cylindrze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-04 20:48:54 /


Pokrywy zdjęte, rozrząd się zgadza.

GMP ssący

GMP ssący

GMP wydech

GMP wydech

koła wałków

koła wałków

wał korbowy

wał korbowy

cały wałek ssący

cały wałek ssący

cały wałek wydech

cały wałek wydech

MetfaN / 2020-10-05 19:14:26 /


Rozrząd jest OK. https://workshop-manuals.com/ford/transit_2000.5_01.2000-05.2006/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01c_engine_2.3l_dohc-16v/description_and_operation/diagnosis_and_testing/in-vehicle_repair/timing_chain/

Zmierz ciśnienie sprężania na wszelki wypadek.
Jeśli ok, to ciśnienie paliwa.
Jeśli ok, to czasy wtrysków (jeśli sekwencja LPG podpięta to widac w programie LPG, nie potrzeba oscyloskopu).

Mysza liil (EM) / 2020-10-05 19:32:51 /


To tak głupio zapytam bo już kiedyś widziałem taką akcję. Kolejność przewodów jest poprawna?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 19:49:38 /


Może to znów ta złośliwa igła?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 20:05:39 /


A mi się wydaje, że jeśli silnik jest na GMP, to wałek ssący trzeba patrząc z przodu auta o jeden ząbek w prawo obrócić. Wydechowego nie mogę się dopatrzyć, czy ta biała kreska jest namalowana na nabitym znaczniku?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 20:59:35 /


A może ślepy jestem.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 21:02:25 /


Grzesiek - cewki i kable WN mam scorpiowe i tu trudno pomylić.
Zanim wyjąlem oryginalne wałki to cyknąłem fote i teraz patrze, że ineczej są krzywki- w 2.3 na znakach patrzyły na pierwszym cylindrze w blok a na 2.0 "chylą" głowy w dół. Na tych 2.0 16V musiał bym jeden i drugi wałek dać znakami do góry o ząbek lub więcej.

wałki 2.0 16v

wałki 2.0 16v

wałki 2.3 16v

wałki 2.3 16v

ssący 2.3 16v

ssący 2.3 16v

wydech 2.3 16v

wydech 2.3 16v

MetfaN / 2020-10-05 21:22:36 /


No zdecydowanie to ustawienie 2300 jest błędne, krzywki powinny patrzeć jak w 2,0. Może wałki masz 2300 a koła od 2,0 i tu jest błąd?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 21:27:42 /


Koła mam od 2.0 kupiłem razem z wałkami, zresztą są takie same.
Na tych oryginalnych z 2.3 wałkach jeździłem do zeszłego piątku.
Na olx jest głowica od Galaxy 2.0 16V i numery wałków są takie jak na tych moich z scorpio 2.0 16v.

MetfaN / 2020-10-05 21:36:05 /


Podaj numery z kół zębatych,

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 21:39:38 /


Na moje oko wałki są zamienione miejscami,
patrząc na krzywki a nie na numery ;)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 21:45:38 /


spójrz i porównają krzywki cylindra 4, powinny być na mijankę z lekkim zazębieniem. Ssący otwiera a wydech domyka.

Przy zdjęciu z 2,3 jest ok, przy zdjęciu z 2,0 jest przerwa bardzo długa pomiędzy mijanką.

Jak zamienisz walki miejscami to bezie ok,

2.0 złe ustawienie krzywek cylindra 4

2.0 złe ustawienie krzywek cylindra 4

2,3 Tu jest ok

2,3 Tu jest ok

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 21:52:19 /


Jak wałki wyjąłem z pudełka miałem je opisane L i P. I tak z kolegą patrzyliśmy po krzywkach i wyglądały jakby właśnie były zamienione. Pisałem do typa od którego je brałem czy nie oznaczał ich stojąc przed autem-lewy przed pasażerem a prawy przed kierowcą. Stanowczo zaprzeczył - opisał tak jak było na stopach. Na olx jest głowica na której widać numery wałków.
https://www.olx.pl/oferta/galaxy-2-0-16v-glowica-gotowa-do-montazu-CID5-IDDdJAc.html#e20ecd48b6

I teraz mam tak jak na tej głowicy z ogłoszenia i tak jak opisał gościu, od którego brałem wałki...

MetfaN / 2020-10-05 22:06:55 /


To zamień miejscami i będzie ok :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-05 22:46:37 /


Pewnie stopy miał zamienione xD

Przestawienie o ząb nic nie zmieni, i tak by odpalił.

Trójkąt, btw, moim zdaniem te kółka są identyczne.

Mysza liil (EM) / 2020-10-06 07:20:44 /


Kółka są takie same dla 2.3 i 2.0, na ssącym i wydechowym.
Numer kółek zawsze taki sam, wg katalogu 6180847.

MetfaN / 2020-10-06 09:18:50 /


Kółka są takie same, nie pamiętałem z głowy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-06 10:54:22 /


Wałki zamienione, rozrząd na znaki, łańcuszek przewleczony aby było wszystko cacy na ogniwka, obrócone grzechotką dwa okrążenia, założone cewki, świece i... odpala i chodzi równo, nie faluje itp. Nie jeździłem - muszę chłodnicę założyć i zalać płynem. I teraz tak, wałek GC0970 mam na dolocie a wałek GC0971 na wydechu. Wszędzie gdzie znalazłem informacje o tych wałkach opisane są na odwrót 8-| ...zawsze jak czytałem o temacie wałków rs2000/2.0 16V to temat wydawał się trywialny. Ustawić na znaki, wyjąc jedne włożyć drugie i już można cieszyć się szybszą utylizacją opon.
Jakby ktoś dłubał przy scorpio/galaxy 2.0 16V to byłbym wdzięczny o sprawdzenie jak są wałki.

zamienione

zamienione

MetfaN / 2020-10-06 22:00:19 /


A może walki były ok tylko koła zębate są różne i założony na opy?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-06 22:04:33 /


Eee chyba jednak nie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-06 22:06:34 /


Jacku wyżej pisałem że są takie same. W katalogu nawet patrzyłem i dla 2.0 i 2.3, dolot i wydech jest to samo. Dziś jeszcze przy podmiance też wszystkie 4 koła, które mam oglądałem i żadnych anomalii między nimi nie ma.

MetfaN / 2020-10-06 22:09:59 /


Właśnie zauważyłem że wycięcie na wałku pokrywa się z cechą. A masz stare wałki te od 2300 dohc? Jak tam wygląda usytuowanie wycięcia w stosunku do krzywek?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-07 10:05:01 /


zapek, 2,0 i 2,3 wygladają tak samo, różnica jedynie w profilu krzywki, 2,0 ostrzejsze i w teorii można wyżej kręcić. Wyżej też przypada max moment obrotowy.

Do cywilnej jazdy wałki od 2,3 będą miały mocniejszy dół i bardziej płaski moment.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-10-07 11:39:30 /


Pojeździłem trochę...Dół też się poprawił. Mam wtryski+sterownik RSowy i na wałkach 2.3 do ~3200obr/min miałem dołek(za mocno podlany), po którego przekroczeniu odczucie było jakbym ręczny odpuścił. Teraz wstaje żwawiej od dołu i lepiej się wkręca.

MetfaN / 2020-10-10 19:05:07 /