logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Regulacja gażnika, czy ktoś taki widział

Regulacja gażnika, czy ktoś taki widział

Mam zamontowany gaźnik do v6 2.3 ale jest dziwny. Nie ma przelewu i nie widać w nim śruby do regulacji składu mieszanki są tylko te przy podstawie. Czy ktoś taki widział i wie jak wyregulować skład mieszenki

Krzych Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-08-11 10:34:32 /


Z tym "przelewem", czy raczej powrotem to mielismy juz zagwozdke z Orlem na Gryzlinach, bo u niego tez tego brak (gaznik ma podobny- regulacja skladu mieszanki biegu jalowego tez jest u niego pod katem w stosunku do podstawy) wiec moze po prostu ten typ tak mial...
co do skladu mieszanki- to wkret siedzi w tym otworze nad zebatkami przepustnic, mozesz go nei widzec, bo moze byc zaslepiony, podobnie jak (z btego co widze) masz zaslepke na wkrecie ilosci mieszanki (ten najwiekszy, po prawej stronie gaznika patrzac od strony zebatek)
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 11:29:19 /


to ze nie ma przelewu to normalne, bywa

ale poza tym byly dwa rodzaje gaznikow do 2.3, 35EEIT w Mk2-3 i starsze w Mk1 nie pamietam nazwy
oprocz tego EEIT roznily sie miedzy soba detalami w zaleznosci od rocznika

w tym temacie Coke jest specem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 11:33:06 /


szczerze mówiac to takiego jeszcze nie widziałem (z skośnymi wkrętami).
ford/solex kilkukrotnie modyfikował te gazniki, pierwsze miały proste wkrety regulacji składu mieszanki biegu jałowego przy przepustnicach, i rurki nad przepustnicami ssania, pozniej to znikło (a moze poprostu było to ustawione jakos na sztywno celem ograniczenia grzebania przy gazniku, dla niektórych krajów), no i teraz to, czyli w sumie 3 rodzaje.
Wkrety regulacyjne faktycznie wygladaja jak za zaslepkami, sprawdź.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 12:02:59 /


cOke jeszcze raz lopatologicznie specjalnie dla mnie- kiedy znikly rurki nad przepustnicami ssania? Pytam bo jak wiesz walcze jeszcze z pewnym skur... gaznikiem i zaczynam podejrzewac, ze ktos mogl zlozyc z dwoch typow jeden i to jest przyczyna "wspanialego dzialania". Jeszcze w takim razie jedno pytanie przy okazji- w miejscu mocowania kwadratowej membrany (nie tej sterowanej popychaczem z przepustnicy)- tam gdzie opisywalem ze znalazlem kulke:) znalazlem tylko jeden otwor (w ktorym jest kulka) w innym gazniku (co prawda od 2.0, ale tez Solex) jest kanal z kulka a obok niego dodatkowy otwor w ktorym siedzi miedziana rurka. W tym skur...gazniku od 2.3 tej rurki nie ma, ale w miejscu gdzie powinna byc jest jakby wglebiebienie w odlewie- zastanawiam sie czy to nie jest dodatkowa wskazowka do tego jak okreslic typ gaznika (dodam ze wszystko sugeruje ze jest to gaznik sprzed 79 bo ma dysze skladu mieszanki na wierzchu, ma tez rurki nad przepustnicami ssania, jedna tylko rzecz mnie zastanawia, ze sa juz w nim wymienne obie zebatki, co jednak sugerowaloby ze jest to gaznik po 79- przed 79 z tego co wiem wymienna byla tylko jedna). Pomogitieeeee!!!!
Pozdrowienia
Yendrek

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 12:57:44 /


Mój gaznik który nie ma regulacji składu biegu przy przepustnicach nie ma tez rurek nad przepustnicami ssania na pokrywie napisa pierburg neuess. Pozostałe maja wkręty regulacyjne i rurki, a pokrywa gaznika sygnowana jest napisem deutsche vergasser, ale takich kosmetycznych róznic to jest masa. Nie mowiac o zmieniajacych sie kanałąch w zależnosci od pojemnosci itp.
Od kiedy, gdzie jakie montowali pojecia nie mam, w wszystkich moich mozna zdejmowac zebatki chyba ze to jakis bajer i o nim nie wiedziałem :(
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 15:23:58 /


cOke chodzi mi o to ze w starszych typach gaznikow, zeby zmienic zebatke od pierwszej przepustnicy trzeba albo odkrecic os przepustnicy z drugiej strony. odkrecic przepustnice z osi, wyjac os i dopiero zmienic zebatke, w mnowszych typach zebatki przykrecane sa do osi nakretkami (zebatka pierwszej przepustnicy przykrecona jest nakretka, ktora najpierw dokreca dzwignię do ktorej dolacza sie linke gazu), alternatywa do wyjmowania osi jest podejscie z gumowka, "odnitowanie" zebatki i wstawienie jej do innego gaznika z wymiennymi zebatkami :). Klopot jest wtedy gdy chcemy przelozyc dol z przepustnicami z gaznika w ktorym sa wymienne zebatki do gaznika w ktorym zebatki sa niewymienne, poniewaz przy zebatkach wymiennych zderzak dla wkretu zderzakowego jest wlasnie na podstawie z przepustnicami, natomiast w gaznikach "niewymiennych" zderzak jest na korpusie gaznika i wtedy po zamocowaniu podstawy zderzak moze sprawiac pewne problemy... kiedys bede mucial sprawdzic, czy nie da rady spilowac tego zderzaka. cOke czy orientujesz sie moze (ja tego nie sprawdzalem) czy kanaly w podsatwie przy gaznikach po 79 i sprzed 79 maja ten sam uklad, czy sie czyms roznia? Jezeli tak to nie ma co sie bawic w adaptowanie podsatwy "wymiennej" do gaznika "niewymiennego"
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 15:54:35 /


Yendrek, a to niestety (chyba? a moze wręcz przeciwnie) z starszymi typami nie miałem doczynienia... wszytskie odboje do regulacji mam na tej czesci z przepustnicami.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-11 18:24:35 /


cOke- to masz szczescie :) w zalaczeniu- wyglad gaznika z niewymiennymi zebatkami- zaznaczylem (jakze cudnie i wspaniale mi to wyszlo nieprawdaz?:) roznice- inne ustawienie zderzaka do wkretu zderzakowego i brak nakretki na zebatce pierwszej przepustnicy.
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-12 08:49:45 /


Ja zjadłem zęby na tych pie.... gaźnikach, nawet kupiłem sobie książkę żeby takiego trupa reanimować i wyregulować. Zapomnij że dostaniesz do tego zestaw membranek wszystko trzeba dorabiać. Do dzisiaj nie rozgryzłem ich do końca mam kilka i do tej pory próbuję z nich zrobić jeden dobry. Może ktoś wie jak działa powrót w tym typie SOLEX'a bo w jednym mam luźny przedmuch a w drugim prawie wcale nie wiem czy nie jest zatkany bo gaźnik choć mało używany stał długo bez paliwa na dworze i zasyfiał w środku kompletnie. Nie wiem jak odetkać niektóre bardzo małe kanały do których praktycznie nie ma dojścia. Czy zna ktoś jakiś sposób?

Pankol / 2004-08-24 10:55:03 /


powrót o ile nie jest zaślepiony powinien dać sie 'lekko' przedmuchac,
na wyczyszczenie polecam:
- cos w czym sie da szczelnie zamknać gaznik
- rozpuszczalnik nitro
rozkrecic gaznik, całośc (poza membrankami, gumkami) wrzucamy do garak/słoja... zalewami nitro, zamykamy
- 'gruszka' z apteki z miekkim 'noskiem'
po tygodniu, dwóch tudzież jak ci sie przypomni wyjmiesz gaznik, wezmiesz gruszke i przedmuchasz wszytskie otworki :)
nagar powstały na gardzielach i przelotach (o ile masz ) proponuje delikatnie papierkiem 2000 na wode przejechac

zestaw naprawczy pimax'a do solexa był/jest do dostania na głogowskiej w mw-auto cena ok 50zł minusy takie ze membranka jest ale tylko 1 :( i dysze jakieś takie pojechane.

pozdrawiam i powodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 12:22:33 /


Sorry, czy mowa o gaźniku Solex 35/35 EEIT (do 2.3 V6)? Jeśli tak, to rok temu w serwisie Forda można było kupić wprawdzie nie komplet, tylko zebrać poszczególne elementy, ale cena była taka, że taniej było sprowadzić z oldcars.de - czyli mamy już 2 miejsca, w których można kupić. Ale najtaniej było rzeczywiście dorobić. Jeśli jednak naprawdę coś się zmieniło i taki zestaw można teraz kupić w tylko jednym miejscu w Polsce, w dodatku dobry i tani, to podaj cOke dokładniej ten namiar (w jakim mieście jest ta ulica Głogowska, adres, telefon, URL).

Camaro: I Ty się zastanawiasz jakie gaźniki były w Mk1 2.3? No to patrz: http://www.capri.pl/forum/3f72b2ca56184#3f8ecb94461e2 :-))

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 14:02:28 /


Poznań Głogowska, MW-auto, maja/mieli kilka zestawów PIMAX'a - reperaturek do gazników. Mieli po 1 komplecie na typ, ale pewnie sprowadzaja jak ubędzie.
Zakupiłem jedyny jaki mieli zestaw "solex" tj. pimax "S 138 1" - cholera wie od czego ale wygladało i było od solexa eeit w opakowaniu znalazłem: 1 membranke, zaworek iglicowy, kilka oringów, bodajze 4 dysze - paliwowe 130 ,dysze biegu jałowego 47,5, uszczelki pomierzy poszczegówlne czesci gaznika i naklejke na wpisanie daty zmiany filtra oleju, powietrza, i reperaturki gaznika... czad :(. Jak macie mozliwosc dorobienia pojedynczych membranek w jakiejś sensownej cenie tj. ~10zł/szt. to odpuście sobie pimaxa.

- zdjecie pogladowe :P membranka stara, i to co mi zostało + uszczelki

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 14:27:09 /


Dzięki cOke, kupiłem taki zestawik w sklepie na Gdyńskiej chyba :( w Poznaniu za 40 żyli, nie pamiętam nazwy sklepu ale jak sobie przypomnę to napiszę na zamówienie mi to ściągneli. Okazuje się że są trzy rodzaje reperaturek różniące się zawartością kita dostępne są jedynie te najuboższe. W poznaniu jest nawet dealer PIMAXA ale pisałem wielokrotnie maile i byłem notorycznie olewany, jak zadzwoniłem to powiedziano mi że mogą ściągnąć z Warszawy ale nie wiedzą co będzie w środku. Cały szkopół jest w tym, że jest tylko jedna membrana od mechanicznej pompki wspomagającej, brak membranki od pompki podciśnieniowej, oszczędzacza paliwa i membranki od przesłonek automatycznego ssania. Na oldcars są takie kity ale znowu do wersji 32/32 EEIT jest najuboższy zestaw z jedną membranką, wszystkie membranki są do gaźnika 38/38 EEIT z tym, że nie wiem czy pasują do pozostałych modeli SOLEXA??? i kosztują majątek A tak na marginesie cOke czy wiesz do czego są te dziwne małe oringi i te duże podkłatki metalowe ni jak tego nie mogę dopasować do gaźnika. A dysze masz rację, że są jakieś takie skundlone :).

Pankol / 2004-08-24 15:26:08 /


3 malutkie oringi sa do wkretów regulacji składu mieszanki biegu jałowego (2) + regulacja mieszanki biegu jałowego (1)
1 wiekszy bedzie od wkrętu regulacji ilości mieszanki biegu jałowego
1 taki pomiedzy tymi dwoma, jest od wtrysku paliwa

duze podkładki - hmm u mnie 1 był taki uszczelkowy i pasował na filtr paliwa (przy rurkach paliwowych) 2 pojecia nie mam,

podkładki chyba beda pod przepustnicami, ale głowy sobie nie dam uciąc, trzeba przymierzac i kombinowac ;)

membranki do wszytskich eeit (32/32, 35/35, 38/38) sa identycznie, inne będą dysze powitrza i paliwa.

No to z tego co piszesz to ja własnie taki najuboższy zestawik zakupiłem... no uszczelki mam nowe, ale bardziej mi zależało na membrankach... a była tylko 1 :(
ale udało sie jakoś skompletować resztę, narazie jestem na etapie dumania jak tu bezboleśnie gaz na gaznik zapodać wiec prace nad solexem stoja w miejscu.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 16:46:47 /


errata
jest: "regulacja mieszanki biegu jałowego (1)"
powinno być "regulacja składu mieszanki dodatkowej (1) ( przy przepustnicach ssania od strony zębatek )"

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 16:49:12 /


widzisz Rafal, wtedy tez sie zastanawialem :)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-08-24 18:50:36 /


I stalo sie- zostalem posiadaczem gaznika ktory jest na zdjeciu powyzej. W zwiazku z tym pytanie- na zdjeciach (ponizej :) zaznaczylem pewien otwor, ktory z tego co pamietam jest w posiadanych dotychczas przeze mnie gaznikach zaslepiony brokiem- czy w tym typie tez jest u Was zaslepiony, czy nie? Nastepne pytanie - czy orientujecie sie czy w tych gaznikach dysza skladu mieszanki (wkrecana w pokrywe) jest taka sama jak w innych solexach- pytam bo akurat tej dyszy brak. I jeszcze jedno ostatnie- nie mam w tym gazniku tej czerwono- bialej puszki amortyzatora- mam nadzieje, ze nei jest to niezbednie konieczne do funkjconowania gaznika?
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 10:32:15 /


w 2 'podrecznych' solexach mam to zaślepione, amortyzator mozna zdjać, cała jego funkcja to delikatniejsze zejście na wolne obroty, ale mozna bezproblemowo jezdzic bez tego :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 10:46:52 /


cOke to mnie nie pocieszyles... z tego co widzialem to ten otwor juz od dawna nie byl zaslepiony (jezeli w ogole byl) a teraz zastanawiam sie czym moznabyloby go zaslepic? Jakies pomysly? cOke- a czy te Twoje "podreczne" gazniki to sa wlasnie "bezpowrotowe" ze skosnymi wkretami w podstawie? Bo jezeli nie to moze "ten typ tak ma". Krzychu - a jak jest u Ciebie?
Pozdrowienia
Yendrek

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:05:42 /


'podreczne' maja proste wkrety, wiec pewnie ten typ tak ma ;)
moje maja tak:

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 12:26:55 /


Dzieki cOke, czyzby ten podreczny na zdjeciu to 38/38? :)
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 13:18:59 /


niestety ciagle tak, ...

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 13:36:00 /


dlaczego niestety????
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 16:45:01 /


bo nie na aucie :( .. kombinuje jak gaz mu zapodać bez wiercenia.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-03 18:21:11 /


IHAAAAA!!! JUPIKAJEJ!!!!!
Odpowiadajac na pytanie watku: w tych gaznikach nie reguluje sie skladu mieszanki wkretem w pokrywie, bo takiego wkretu po prostu nie ma (otwor pod wkret nie ma nawet gwintu), jezeli chodzi o otwor, o ktory pytalem- nie jest zaslepiany,co do zestawow naprawczych- wlasnie dzis nabylem zestaw- wszystkie 4 membrany, wkretki do skladu mieszanki (dwie idace w podsatwe) uszczelki- pokrywa, podstawa (tez z przekladka z tworzywa), gumowe oringi na te wkretki, oring na wkret ilosci mieszanki, zawor iglicowy i nawet zawleczka mocowania popychacza laczacego zebatki z mechanizmem ssania (brak tej mniejszej blokujacej dzwigienke aparatu ssania i oske przeslon rozruchowych)- a wiec wlasciwie wszystko czego potrzeba do szczescia :) w sobote zaczynam walke :) Acha i jeszcze jedno- po zdjeciu pokrywy gaznika znalazlem na dnie komory plywakowej- kulke i mosiezny kapturek blokujacy od gory kanal po lewej stronie komory (patrzac na gaznik oo stronu komory plywakowej) wiem skad jest ten kapturek- podobno dosc czesto spada (ja juz mialem tak w dwoch gaznikach) ale skad sie wziela ta cholerna kulka????? (na razie wrzucilem ja pod kapturek, ale czy na pewno tam powinna byc???)
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-07 13:32:34 /


Gdzie można nabyć ten zestaw?

Mike Mk3 / 2004-09-07 22:39:52 /


a czy ta kulka to nie jest czasem od zaworka iglicowego , w komoze plywakowej jest takowy !!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-07 22:54:54 /


Wojdat- kulka od zaworu iglicowego jest zacisnieta w obudowie zaworu i szczerze mowiac nigdy nie slyszalem zeby wypadla. Ta kulka o ktorej pisalem jest o wiele mniejsza i podobna do tych ktore sa w kanalach gaznika. A zestaw nabylem w Dziekanowie.
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-08 09:04:05 /


Ta kulka powinna byc pod tym kapturkiem (to jest zawor mechanicznej pompy przyspieszajacej)..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-15 09:43:10 /


Yendrek, sprecyzuj gdzie kupiłeś ten zestaw membranek. W Dziekanowie gdzie na jakiej ulicy? Ile cię kosztował?

Pankol / 2004-09-21 20:09:13 /


Arunas- dzieki za potwierdzenie mojej niesprawdzonej tezy- gaznik juz zamieszkal w samochodzie i hula... jezeli chodzi o adres w Dziekanowie- to szczerze mowiac nie pamietam.. dojechalem po prostu wg tlumaczenia. Zestaw kosztowal cos kolo 100 zl, dokladnie nie pamietam... jak sie ogarne w zatrudnieniu (pierwszy dzien po urlopie) to moze znajde jakies blizsze namiary. W kazdym razie - na ostatnich swiatlach w Lomiankach skreca sie w lewo, zaraz potemw prawo w uliczke idaca wzdluz glownej drogi i to jest ktoras z alejek w lewo. Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-28 10:17:22 /


ETER-MOT
Dziekanów Leśny
Ul. Marii Rodziewiczówny 5/7
tel. (22) 751-19-53
Mają zestawy naprawcze do różnych gaźników, a także zajmują się regeneracją.
Ostatnio robili mojego Webera i nie narzekam.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-28 11:14:20 /


O to wlasnie to, dzieki gryziu juz nie musze szukac :)
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-28 11:47:23 /


Dzięki chłopaki, zadzwoniłem, mają takie reperaturki, facet wysłał mi właśnie jedną taką pocztą za pobraniem. Super już myślałem, że nie dostanę tych membranek.

Pankol / 2004-09-29 14:27:23 /


Może ktoś wie jaką objętość paliwa powinny pompować pompki mechaniczna i pneumatyczna za jednym razem (gaźnik SOLEX EEIT 32/32, nw silniku Granady 2.0 V6). Pół biedy z mechaniczną, ale pneumatyczna ma sporo krótszy króciec na membranie niż miałem w oryginale i nie wiem jak ustawić wkręt zderzakowy? Może kożystając z tego, że ten wątek o SOLEXach trochę się rozciągną, każdy wrzuci to co wie z danych regulacyjnych i eksploatacyjnych tych gaźników(dysze membranki itp itd...) dla różnych samochodw. Było by nieźle jakby wszystko było zebrane w jednym miejscu a nie rozwleczone pocałym forum.

Pankol / 2004-10-01 12:02:41 /


wracajac do pytanie- wydlubalem domniemana "zaslepke" wkretu ilosci mieszanki- i kolejna niespodzianka- pod ta zaslepka jest "slepy (sic!) otwor.... wkretu bra, co sugerowaloby mi, ze w tych gaznikach nie reguiluje sie ani skladu ani ilosci mieszanki.... jedyna regulacja- wkretami w podstawie i wkretem zederzakowym. A w ramach tego wszystkiego jeszcze jedno pytanie bo zgluplem ostatnio: mianowicie- czy sprezyna przy membranie oszczedzacza (trojkatna pokrywa pod zaworem iglicowym) powinna byc tak jak na ponizszym rysunku, czy tez powinna isc pod pokrywe i dociskac membrane do korpusu gaznika? Pytam bo we wszystkich gaznikach mialem wg opisu, a tu nagle w papierach znalazlem rysunek jak ponizej i jestem w kropce i nie wiem czy zawodzi praktyka, czy sie komus w druku pomylilo?
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-25 13:29:01 /


Na tym rysunku jest błąd. Sprężynka tak jak piszesz powinna dociskać membrankę do korpusu, wtedy podciśnienie z kanalika ją odciąga. W przypadku przedstawionym na rysunku działanie sprężynki nie miało by sensu.

Pankol / 2004-10-29 10:28:11 /


Gryziu - dzięki za namiar. Skorzystałem, pani po drugiej stronie telefonu była bardzo kompetentna (tak, pani, bo niektórzy nie wiedzą), na hasło "Solex" od razu wiedziała o co chodzi, a nie dopytywała się "a do jakiego to samochodu, bo Solex nic mi nie mówi", nie pytana podała nawet zawartość zestawu. Przesyłka normalnie dochodzi na drugi dzień, mnie się zdarzyło dłużej, bo akurat był długi weekend. IMHO firma godna polecenia.

Zestaw wygląda tak:











A co do skutków jego zainstalowania w samochodzie, to przekonam się za kilka dni.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-10 15:03:22 /


Sorry, errata, wyżej miało być: "bo niektórzy nie wierzą" (że to pani).

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-10 15:04:59 /


Co do skutkow zamontowania zestawu: spalanie w trasie (2.3) 9.1 litra i nie za bardzo sie oszczedzalem :). Z autopsji- Pani jest bardzoej kompetentna od Pana, bo Panu trzeba tlumaczyc, a Pani po hasle 35/35 EEIT wiedziala wszystko, nie wiem jak robia regulacje, bo nie korzystalem, ale jesli chodzi o towar przez nich posiadany i kompetencje- to naprawde duzy plus.
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-10 15:30:56 /


Podepnę się tutaj, bo będzie mowa o firmie ETER-MOT.

Zadzwoniłem do nich, odebrała przemiła Pani. Poprosiłem o informację o cenie reperaturek do gaźnika Solex/Pierburg 32/32 EEIT. A Pani mi na to, że 32/32 nie ma ale ma za to 32/35 oraz 35/35....

Czy Były gaźniki 32/35 EEIT ?? Jakoś nie znalazłem informacji o takim czymś.

BTW: Ten komplet 32/35 EEIT kosztuje 65 zł ! Ale jest to full wypas: 4 membrany, jakieś ebonity, dysze itp.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-24 13:45:08 /


Oczywiście zapomniałem dodać: silnik 2.0 V6 z gaźnikiem 32/32 EEIT.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-24 13:50:24 /


O gaźniku 32/35 nie słyszałem, ale jeżeli chodzi o membrany, górną uszczelkę pokrywy gaźnika, zaworek paliwowy oraz oringi to będą tobie (2.0 l gaźnik 32/32) pasowały od gaźnika 35/35. Nie będą Tobie na pewno pasowały: ebonit uszczelki pod gaźnik no i dysze jeżeli są.

Pankol / 2004-11-25 14:09:14 /


Jeżeli chodzi o zestawy naprawcze do webera 32-32/36(bo taki kupiłem a pewnie mają też inne) podaję namiary: Inter parts, Olsztyn Augustowska 20 Tel.(089)538-09-91 oraz www.interparts.pl
za swój zestaw zapłaciłem 63 złote.
Pozdro...

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-21 10:14:04 /


To ja się tu podepnę z pytankiem jaki to gaznik.
Mianowicie napewno solex podobno do 2.8 a jedyne co na nim znalazłem to z boku komory pływakowej jest wytłoczony napis 3161e.Powiedzcie co to u licha jest.Z góry dziękuję.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-26 00:25:53 /


odwróć gaznik, zmierz średnice przelotów (przy przepsutnicach takie okrągłe),
32mm - 2.0, 35mm- 2.3/2.6, 38mm- 2.8
koniec

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-26 02:28:02 /


Zakupiłem wyżej wspomniany zestaw, wszystko rzeczywiście jest, tylko pytanko:
Do czego służą te małe pierdułki( zresztą wszystko co widać na zdjęciu, oprócz tego kołeczka)??


Po prostu rozbierając gaźnik do "gotowania" nie natknołem się na nie, Albo miałem tak wybrakowany gaźnik, albo znajdują sie one w jakiś zapląbowanych cześciach , gdzie nie dotarł mój śrubokręt,jak są gdzieś skitrane w gaźniku to uszkodze je w procesie gotowania??:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 10:28:37 /


to o-ringi na wkręty regulacyjne

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 10:55:46 /


oki, pozostałości jakiejś gumy na nich były, a te duże, widoczne tylko w połowie na zdjęciu??

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 11:05:03 /


z tych "duzych" to wieksza idzie jako uszczelnienie na pokrywe bimetalu (ssanie wodne) a mniejsza (nie gumowa) pasuje pod przykrywe zaworu iglicowego.Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 11:28:53 /


inne wkrety regulacyjne? ;) ogolnie to wszytsko co wkrecasz w gaznik powinno mieć jakaś uszczelke o-ring
podpasujesz a i pewnie cos zostanie ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 11:29:53 /


dzieki chłopaki

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 11:45:22 /


cOke rany to ja musze gaznik rozkrecic na nowo bo np pod sruby pokrywy nie zalozylem o-ringow... a wkrecilem w gaznik ales mnie zdolowal przed Swietami :)))))) ale zarty na bok- cOke ma jak zwykle racje wszystko co wykrecisz z gaznika i ma miejsce na oring musi miec oring (czasami to nawet tego oringu nie zobaczysz tylko wykruszy sie cos przy wykrecaniu) swiateczne pozdrowienia dla Wszystkich

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-25 13:35:32 /


No właśnie, miałem napisać jak wyszły skutki remontu gaźnika. Większość tych malutkich o-ringów mi została. A z tych nieco większych uszczelek (obok o-ringów) ta czerwona jest pod filterek oleju, ten w gaźniku. Niestety, ta uszczelka okazała się być zrobiona z jakiegoś marnego materiału, bardzo szybko siadła, i benzyna zaczęła przeciekać. Po wyrzuceniu uszczelki i przykręceniu bez niczego uspokoiło się i tak jest do teraz (pół roku po naprawie).

Często trzeba jeszcze przedmuchiwać dysze, bo się zatykają, ale to chyba ma jakiś związek z LPG i z tym, że jak kupiłem samochód, to cały układ benzynowy był zamulony i zardzewiały.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-31 16:54:04 /


Rafał, co do dysz to sprawdź w jak wyglada filterek paliwa w gazniku, no i oczywiście ten 'normalny', teoretycznie nei powinno przez nie nic przelecieć, jak masz dużo 'bałaganu' w baku to chyba najszyciej wypłukać go dobrze, tudzież inaczej oczyścić,
Od gazu raczej nic sie nie porobi, bo i jak? choć to tylko gaznik i moze mieć swoje humory np. na miedzianej :P

pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-31 18:36:29 /


Mam podobny problem, ale z innym gaźnikiem. Pojechałem do człowieka, fachowca od gazników, ale i on się zdziwił. Człowiek się naprawdę na tym zna, regulował i regenerował w swoim życiu sporo gaźników ma dobrą opinię, nie tylko u Kornika :-)
Do rzeczy. Ustaliliśmy, że zanim rozkręcimy gaźnik i wszystkiego się dowiemy, najpierw rozejrzymy się na forum może ktoś zna odpowiedź i nie jest to coś niezwykłego :-)
Silnik to 2.0v6 NWN (90KM) rok 1980 automat, gaźnik jak widać (SOLEX). Problem polega na tym że "brakuje" wkrętów regulacyjnych MIESZANKI BIEGU JAŁOWEGO, które normalnie są gdzieś u podstawy gaźnika po obu jego stronach symetrycznie. Miały by być mniej więcej jak zanzaczyłem na pierwszym rysunku, pkt nr 2 (ta dysza powyżej jest zaślepiona).



Sprawdzaliśmy w róznych książkach serwisowych i nic...
Inne ujęcia gaźnika:







Co sądzicie o tej regulacji ? Zna ktoś ten gaźnik ?



No i drugie pytanie, bardziej z ciekawości ?


Co to jest, u podstawy gaźnika - pkt nr 1.



Czy , zgodnie z sugestią gaźnikowca, to może być "wejscie" do miksera od gazu. Zdziwiłem się, ale pokazał mi takie eksponaty gaźników z fabrycznym mikserem - i wyglądało że nie jest to coś niezwykłego (nie chce rozpoczynać głupich dyskusji! ;)
Ciekawe, zakładając że gaźnik mam oryginalny, a głowice chyba "miękkie"
- poco w tedy mi taki gaźnik.



Pozdro

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 20:58:19 /


ano panie, poprostu jedna z 'ewolucji' solexa, regulujesz tak jak inne, z ta roznica, ze pomijasz regulacje tego czego nie ma :) jezdze dokładnie na takim samym gazniku juz 3 latka :)
co do podkładki pod gaznikiem, te otwory nie sa do gazu, to raz,
dwa ta podkładka wystepowała w nowszym typie silnika 2.3, sprawdz czy masz kolektor od tej podstawki, (z przodu kolektora ssacego masz przykecany taki trójnik do tkórego dochodzi wąż z chłodnicy, ten trojnik moze byc przeykręcany na 2 lub 3 śruby, podstawka która masz jest od "2 śrubowego" ) jezeli tak, to jesteś pewien, że kolektor (i silnik) to 2.0? Osobiście taki nowszy typ kolektora ssacego widziałem tylko w silnikach 2.3.

Pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 21:53:25 /


Z tym 2.3 to nie wiem, ale faktem jest ,że Granadziasz chyba coś podobnego kiedyś wspominał. O ile wiem, a auto niedawno przyjechało z Niemiec i ma bogata dokumentacje i biorąc pod uwage jego poprzednich właścicieli i historię to raczej nikt nie bawił się w zmianę silnika. Co do reszty to może poprzedni włascicel w Polsce sie wypowie - no już przyznać się ;-))) !
Nie zmienia to jednak faktu, że niezależenie od silnika gaźnik jest dość "ubogi"
jak w takim razie mam wyregulować skład mieszanki biegu jałowego ? Lewa strona silnika ma za ubogą mieszankę < 0,5% CO, a prawa około 2% CO. Jak w takim razie regulowac niezależnie obie gardziele gaźnika w tym modelu ? a może chodzi o coś innego ?

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 22:11:46 /


na kolektorze ssacym masz odlana pojemność, nad numerem silnika masz wybity kod oznaczajacy pojemność, obok aparatu zapłonowego masz odlana litere oznaczajaca pojemność... (opis co gdzie, i co oznacza znajdziesz na forum)
co do regulacji niestety ci nie pomoge, nie mam dostępu do analizatora spalin :( a wyregulowałem gaznik wg. opisu z ksiażki ( http://taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=1 )

Pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 23:15:41 /


hmm ja mam podobny i te wkręty mam na dole,

kontynułuje moj przypadek z paru wątków wyżej podpinając sie nieco. Otóż zakupiłem w/w uszelki rozkręciłem gaźniczek wykompałem w nitro jak radził cOke potem wypędzlowałem w benzynie, przedmuchałem sprężarką, złożyłem, zamontowałem i za przeproszeniem DUPA.
nie pompuje dziad paliwa w komory pływakowej do gardzieli, Dlaczego?? jakie mogą być przyczyny??Może coś sie zapchało, jakiś dziwny bród sie dostał gdzieś, niewiem. Pomóżcie.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 23:28:42 /


musiało cos sie dostać/zostać w kanałach, albo przytkać dysze, przedmuchując sprawdź czy kanaliki sa drożne.
Pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-01 23:50:26 /


Coke i tu według opisu, do którego mnie odesłałeś pojawia się problem, bo dotyczy gaźnika ze śrubami regulacyjnymi, których ja jestem POZBAWIONY. Jest napisane: "...Wkrętami regulacyjnymi składu mieszanki biegu jałowego należy wyregulować zawartość CO w spalinach do wartości 2,5% CO. Regulację przeprowadzać wkręcając lub wykręcając równomiernie obydwa wkręty regulacyjne. Jeśli po wykonaniu opisanych regulacji zmieni się prędkość obrotowa, należy wykonać je ponownie, aż do uzyskania prawidłowej wartości podstawowej prędkości obrotowej biegu jałowego..."
Czy napewno mówimy o tym samym ? :-)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-02 04:16:07 /


Odpalił mi, jakoś tylko na strasznie dużych obrotach chodzi, będę go musiał wyregulować, ale jest jeszcze jeden problem, od chwili założenia nowych uszczelek na cały gaźnik zaczęło ciec z tej trójkątnej membranki, która jest z przodu poniżej tej sporej śrubki, może się ten zaworek, co pod nią jest popsuł?? Albo wziąć i po prostu uszczelnić silikonem chemicznym, już naprawdę nie wiem.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-03 15:49:17 /


a sprężynke dobrze założyłeś? od strony pokrywki? jak membranke masz nowa, nie powinno tamtedy nic ciec. :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-03 16:23:05 /


Wszystko jest założone prawidłowo. Okazało się, że nie przeczyściłem tej małej dziurki w pokrywie dokładnie, ale czy to był powód to jeszcze nie wiem, nie zdążyłem założyć i sprawdzcić, bo musiałem wracać w betony Warszawy:(

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-03 22:24:58 /


Sowa, to coś pod gaźnikiem to wyjście na EGR (na niektóre rynki był wymagany już w tamtych czasach - mam na strychu K-jeta z EGR-em).
co do podstawy bez wkętów, to zdarzały się, są bardzo stare, ale wtedy masz w korpusie jeden wkręt regulacyjny na oba przeloty. Zdarzały się hybrydy robione przez domorosłych "fachowców" którzy z czterech gaźników poskładali jeden, i później zdarzają się gaźniki bez regulacji biegu jałowego, z oszczędzaczami które nie działają bo nie ma do nich kanałów...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 06:39:48 /


Granadziasz, a jesteś pewien, że to jest właśnie stary model, a nie jakaś chwilowa "ewolucja" solexa ? Z tego co wiem to i bardzo stare fordowskie (a ten niewatpliwie jest fordowski) gaźniki miały tego typu regulacje.
Drugie pytanie. Załóżmy jednak, że nie jest to też jakaś domorosła hybryda a oryginalny gaźnik (mam oryginalne plomby i zabezpieczenia fabryczne śrub regulacyjnych). Powiedziałeś że jest jedna śruba regulująca obie gardziele, tak więc nie ma możliwości regulacji ich oddzielnie ? Jak wtedy mam wyregulować wspomnianą wcześniej różnicę (0,5 i 2,0% CO) w składzie mieszanki dla obu gardzieli ?! :-|

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-04 10:00:12 /


cOke: co do pytań o mój gaźnik, to pisałem już o nim w wielu miejscach, w skrócie: nie tyle od samego istnienia instalacji gazowej się zabrudziło wszystko, co z powodu nieużywania benzyny przez tak na oko parę lat zardzewiało wszystko co mogło. Od prawie 1,5 roku jeżdżę na benzynie, przynajmniej czasami, i gaźnik pracuje dzięki temu coraz lepiej. Bak był czyszczony, niestety tak idealnie się nie udało, a może to nie w baku tylko w innych elementach jeszcze brud został - nie będę wymieniał, żeby nie pomieszać. Filtr benzyny na przewodzie początkowo się zatykał i trzeba było go często wymieniać, potem coraz rzadziej.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-04 16:48:11 /


1.Na załączonych zdjęciach przez Sowe widać, że gaźnik ma ssanie sterowane elektrycznie a w caprikach chyba było sterowane wodą(wynikało by z tego, że ktoś już tam coś zmieniał)- jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
2. Jeżeli brak śrub do regulacji składu mieszanki biegu jałowego to może da sie skorygować w/w różnice CO za pomocą regulacji (synchronizacji) położenia samych przepustnic (regulacja na zębatkach)??
Powodzenia i jak się mylę to nie bijcie;)

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-04 18:38:17 /


Sowa mogę Cię pocieszyć że mam u siebie prawie identyczny gaźnik. W moim nie ma tego cudeńka z tyłu gaźnika (za zębatkami),może nie ma jakiegoś podciśnienia, reszta taka sama - mam manualną skrzynię. Też mam 2.0 V6, NWN (taki kod to tylko w Capri - dane z garażu), też z 80 roku (z grudnia), też nie ma regulacji składu mieszanki biegu jałowego, podstawa gaźnika jest identyczna jak w Twoim. Je pojechałem ze swoim do gaźnikowca na remont. Po złożeniu coś mu nie pasowało i ponownie rozkręcał gaźnik i tym razem było o.k. (minęło już ponad dwa lata i nadal jest o.k.). Niestety więcej Ci nie podpowiem. Jeśli nie dowiesz się co i jak, to może warto by zadzwonić do tego gaźnikowca (tyle że to jest w Wa-wie).

PiotrekFCapri / 2005-04-05 00:08:09 /


Żebym został dobrze zrozumiany to podkładka pod gaźnik w moim jest także taka sama. Tak jak pisze cOke, jest też i trójnik na dwie śruby (jeden wąż do chłodnicy, drugi z nagrzewnicy).

PiotrekFCapri / 2005-04-05 00:36:34 /


jak pisali przedmówcy - synchronizacja przepustnic, nierozkalibrowane dysze, czystość w gaźniku. ZAKŁADAJĄC poprawny stan silnika powinieneś mieć jednakowy skład spalin. Jeżeli nie - przyczyna leży poza gaźnikiem. Dlatego prawdopodobnie Solex odpuścił sobie z tą konstrukcją żeby można było kompensować regulacją składu mieszanki niedomagania silników.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 07:11:02 /


Piotrek, wygląda na to że mamy ekperymentalny rocznik połączony z ekonomią produkcji ;-) Dzięki wszystkim za rady, zastosuje je wszystkie tylko w odpowiedniej koleności. Jeszcze tylko dodam, na przyszłość, że Krzych założyciel tego wątku miał identyczny problem i pomogło dorobienie nowych zębatek przepustnic, które działały przesunięte w fazie odsłaniając w obu gardzielach inną ilość dysz doprowadzających paliwo i stąd były różnice w składzie mieszanki dla obu gardzieli.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 07:58:50 /


Sowa. Mam pytanie. Na jednym z Twoich zdjęć widać przewód gumowy idący gdzieś z okolicy tego pomarańczowego odbojnika/amortyzatora. Czy to podciśnienie które gdzieś dochodzi czy może wkrętki gazowe ?

W moim Solexie stamtąd wychodzi podciśnienie do aparatu zapłonowego. Tylko wygląda jakby ktoś przewiercił zaślepkę i na chama wcisnął tam rurkę i wąż gumowy.

Prawdziwy króciec podciśnieniowy został zaślepiony.

Szukam... Może ktoś też tak ma.


Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 08:09:28 /


Chodzi Ci o 4 zdjęcie od góry ? O wężyk (cieńczy) na pierwszym planie, czy "za" odbojnikiem (ojejku jak boli mnie czasem podstawowa nieznajomość mechaniki ;-) ?

Wężyk na pierwszym planie podłączony jest do puszki filtra powietrza, a ten drugi to musze sprawdzić. Nie jestem pewien czy to nie odma (?)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 08:31:18 /


Tak, ten węzyk na drugim planie (4 zdjęcie) to napewno odma do pokrywy zaworów, ale nie wiem czy o to pytałeś, bo nie widze związku z aparatem zpłonowym :-)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 08:34:08 /


Chodziło mi o ten na pierwszym planie (wchodzący do filtra).
To jeszcze jakbyś mógł zobaczyć czy ten przewód wychodzi DOKŁADNIE z tego samego miejsca co u mnie ? Widać to na załączonej powyżej fotce.

Dzięki !

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 10:09:45 /


Jak wrócę z roboty (niestety późno) obstrykam wszystkie przewody i dokładnie opiszę.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 10:39:44 /


Kuba, sprawdziłem i ten wężyk gumowy wychodzi dokładnie z tego samego miejsca, o które pytałeś.
Dokładam jeszcze kilka zdjęć opisem niektórych połączeń.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 21:30:50 /


Wielkie dzięki !

To znaczy, że jednak nie mam paranoi... W innych wariacjach Solexa 32EEIT nie ma tam rurki tylko zaślepka (chociażby foto na samej górze wątku).

Ale i tak mam jakąś kaszankę bo u mnie to idzie do aparatu zapłonowego :)

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-05 21:58:57 /


Jeti, sprawdź dmuchajć w ten wężyk dokąd prowadzi. Jeżeli pod przepustnicę (podciśnienie bezwzględne kolektora) to jest to sterowanie automatyczną skrzynią. Jeżeli nad przepustnicę (lub w jej bezpośrednie sasiedztwo) to aparat zapłonowy (podciśnienie pojawia się dopiero po ruszeniu przepustnicy).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-06 07:25:04 /


Hmm, mojej walki z gaźnikiem ciąg dalszy,. Otóż:

Odpaliłem dziada, nie cieknie, nie zalewa, ale&#8230;&#8230;. Nie idzie go odpalić jak mu nie zablokuje powietrza ręką, założenie filtru nic nie daje, dostaje za dużo powietrza, jak mu dodam gazu to się dławi, no chyba, że trzymam rękę nad gaźnikiem i blokuje powietrze. Ma za dużo powietrza, albo za mało paliwa, nie wiem, wiecie którą mu śrubkę przykręcić??? (żeby jako tako chodził??, a później do gaźnikowca)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-24 01:27:41 /


Panowie!
Czy wężyk który idzie do odmy z gaźnika powinien aż tak mocno ssać powietrze. Popodłączeniu go do kapy zaworów i zatkaniu ręką wlewu oleju po kilku sekundach zasysa mi rękę czy wszystko aby jest w pożądku? jak go odłączę i zatkam palcem to silnik jakby chodzi równiej (nie łapie dodatkowego powietrza?)

Pankol / 2005-04-25 15:07:05 /


wezyk ten ma pelne podcisnienie zeby skutecznie wysysal wszystkie opary paliwa z bloku
ma on jednak ograniczony przeplyw
na koncu powinien byc zaworek

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-29 07:57:25 /


Szukam i szukam ehhhh. Mam taki gaźniczek podobny okrutnie do tego, od którego zaczął się ten wątek.Chyba. Jedyne oznaczenia jakie na nim znalazłem to "Solex"
OT AGA powyżej 268H (?). No i jest to Pierburg. W tej chwili nie będę go dopracowywał, bo trochę roboty przy nim jest. Ale bedzie zdatny do 2.0 V6?
A może to jakis typowy gaźniczek tylko znowu zbrakło mi wiedzy....?:(

artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2005-08-27 09:59:51 /


Artoo, mam identyczny gaźnik w swoim Taunusie (2.0V6) - z dokładnością do elektrycznego ssania. To jedna chyba z 3 istniejących mutacji gaźnika Solex EEIT 32.

Sprawdź od spodu średnicę gardzieli, ma mieć 32 mm.

Widzę, że brakuje Ci kilku istotnych elementów (wkręty regulacyjne etc.).

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-08-27 10:43:14 /


Z tego co widze to albo to jest 32/32 albo 35/35 (stawialbym na ten ostatni ale zdjecia moga byc mylace). Z posiadanych przeze mnie informacji to kazdy z tych gaznikow mozna stosowac zamiennie, tylko ze jezeli do wiekszego silnika wlozysz "mniejszy" gaznik to troche kucykow Ci moze uciec....;) co do mutacji gasznikow Solexa to juz przestalem liczyc .... myslalem ze sa trzy, teraz widze co najmniej piaty rozny gaznik.... ale ogolnie rzecz biorac to wszystkie dzialaja na podobnej zasadzie, tylko z niektorymi jest wiecej zabawy w krecenie wkretami, a z niektorymi mniej. Ze zdjec widze ze krecenia nie bedziesz mial za wiele, bo wkretow regulacyjnych brak u Ciebie w ogole :) co do brakow- bedzie Ci na pewno potrzebna sruba regulujaca uchylenie przepustnic i zawleczka na dzwigienke ssania... reszta wyjdzie w praniu :)
A co do gaznika, z ktorym walczylem na poprzednich Gruzlinach to przez przypadek chyba odkrylem co sie z nim dzialo.... ale po kolei:
na tegorocznych Gryzlinach jak zwykle rozstawilem sie z robota gaznika :) przy okazji rozmawiajac z Adasiem zaczalem podejrzewac ze cus mi przelewa gaznik na wolnych obrotach, a wynika nto z tego ze gaznik nie ma powrotu... po powrocie jwykonalem wiec przy pomocy bor- maszyny powrot o srednicyh takiej jak niezaslepione powrotu w gazniku okreslanym przeze mnie jako skur.... . po zalozeniu okazalo sie ze gaznik z nowym powrotem przydusza w sposob identyczny przy 4000 obrotow- krotka pilka, zalozenie przekladki zmniejszajacej otwor i.... hula jak najety...(choc ostatnio przytklalo te zaslepke, ale po przedmuchaniu wszystko wrocilo do normy). Poniewaz skur... nie ma przeslony sadze ze jak ja zamontuje, to tez bedzie wszystko OK.....jaki z tego wniosek- mam co robic na przyszlych Gryzlinach :)))))
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-08-29 10:42:29 /


Heh. Póki co idzie na półkę. Brak czasu i kasiurki. Ale jak sie nadaje to nie jest źle :)

artoo (posiadacz wiedzy innej niż wszyscy) / 2005-08-29 11:32:01 /


...a może i mi się uda rozkodować model mojego gaźnika, wygląda tak:











Jedyne co udało i się z niego odczytać to napisy &#8222;SOLEX PIRBURG NEUSS 82TF-ALA&#8221;
Pisałem do jednego gościa z allegro, ponoć siedzi 30 lat w gaźnikach, twierdzi ze nigdy w życiu nie widział takiego gaźnika, i to mnie trochę zastanowiło, 30 lat w gaźnikach... (nick &#8222;markoni&#8221;) proponuje mi regeneracje, ale ja jak zwykle chce to zrobić sam, tak dla własnej satysfakcji
Oczywiście potrzebny mi jest model aby kupić komplet do regeneracji.

z góry dzięki za info

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-31 22:27:56 /


zmierz średnice przepustnic, mi to wyglada na ostatnia mutacje solexa 38/38 eeit, skad takiego wyrwałes? masz może więcej?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-01 09:55:51 /


srednice przepustnic sa faktycznie 38/38. Wiecej takich gaznikow nie mam, byl przy silniku 2.8 z granady. Jest mocno zasyfiony, w dodatku ma jakas dziwna podstawke, ktorej jeszcze nie rozpracowalem, nie wiem dokladnie jak podlaczyc itd... Narazie najwazniejsze dla mnie jest kupic komplet do regeneracji i moze znalezc wanne ultradzwiekowa w Tarnowie zeby dokladnie go wyczyscic. Jesli nie znajde wanny zostaje nitro lub aceton, ale najpierw wygotowanie w wodzie z czyms, jeszcze dokladnie nie wiem z czym. Jakies sprawdzone sugestie??
Niestety nie moge wymoczyc go calego w nitro, bo ma kilka zaslepek plastikowych, ktore zeby wyjac musial bym przy tym zniszczyc.

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-01 12:55:10 /


W myjkach ultradzwiekowych tez uzywa sie nitro, mysle ze zaslepki spokojnie mozesz zostawic do mycia, w sumie nawet nie wiem o ktore CI chodzi... Nitro przechowuje sie w baniaczkach polimerowych i nic sie nie dzieje, wiec zaslepkom tez sie nic nie stanie.

Mysza liil (EM) / 2005-11-01 13:07:10 /


OK ale ma ktos jeszcze jakies npomysly jaki to moze byc gaznik?? chcial bym jutro zadzwonic i kupic zestaw naprawczy do tego gaznika.

Ivan Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-01 19:36:03 /


Skoro siedzial w granadzie 2,8 to prawdopodpbnie moze byc oryginalny od 2,8, czyli solex 38/38 EEIT o czym juz bylo napisane. Jesli juz bys 'zadzwonil' i przypadkiem okazaloby sie ze nie maja do takiego gaznika zestawu ;P to ja bym zaryzykowal od 36/36 EEIT - tych od 2,3 bylo znacznie wiecej.

Mysza liil (EM) / 2005-11-01 19:43:10 /


Jeżeli przeloty mają 38 mm to na 100% trzeba kupić zestaw do gaźnika Solex EEIT 38/38. Zadzwoń do firmy Eter-mot w Łomiankach (adres gdzieś powyżej). Jeżeli nie mają to kup do 35/35 (a nie jak napisał Mysza 36/36 :D ). Większość elementów jest identyczna... Poza kilkoma podkładkami.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-01 21:20:40 /


i nie dawaj go przypadkiem do regeneracji gościowi który przez 30 lat nie widział takiego gaźnikia!!!!!!
Spakuj go i wyślij komuś z nas do regeneracji a nie dawaj go papudrakowi bo ci go zepsuje i jeszcze skasuje kuuuuupę kasy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-02 08:23:47 /


Panowie może ktoś ma zestaw danych regulacyjnych do gażnika EEIT 32/32 dla forda Granady 2,0L V6 Silnik NY. Wiem że kiedyś na forum był link do takiego arkusza serwisowego gdzie wszystkie te wartości były podane ale teraz nie mogę tego odszukać.

Pankol / 2005-11-04 20:03:28 /


Witam
Przeczytalem juz parę wątków ale nigdzie nic nie ma w tym temacie. Poszukuje firmy regnerujacej gazniki w kujawsko-pomorskim. Jesli ktos zna i moze polecic bardzo bym prosil ;)
Pozdrawiam

michalch83 / 2006-01-28 23:30:36 /


Podepne sie tutaj.
Panowie potrzebuje informacji, rzecz dotyczy solexa eeit 35/35.
Mam zapchana jedna dysze od pomp przyszpieszajacych (chyba tak sie to nazywa, te wygiete dwie mosiezne rurki w gardzielach gaznika)z jednej leci paliwko z drugiej nie. Moze ktos wie jak to przeczyscic?
Lub czy mozna przelozyc takie dysze od solexa 32/32. Od razu mowie na oryginalnej mojej jest nabita cecha 40, na solexowej 32/32 cecha 45???
Szukac oryginalnej?

Pozdrawiam

Przemko / 2006-02-09 18:44:19 /


kilknaśkie postów wyrzej koleka cOke dawał ninka ( http://taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=1 ) do skanów z ksiżki dotyczącej regulacji, link jest nie aktywny, nie wiecie gdzie znajde ten materjał??

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-24 10:09:51 /


tak cieżko ruszyć głową?

taunus.pl -> technika -> Opadowe gaźniki podwójne Solex typu 32/32 do 38/38 EEIT

http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&btitle=CE&mid=&ceid=1

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-24 16:51:04 /


Witam
Skoro tutaj tyle mowy o solexach to zapytam:
mam w Capriku gażnik Solexa 35 EEIT. Ostatnio kupiłem zestaw naprawczy. Powymieniałem wszystko, wyczyściłem i wyregulowałem zgodnie z:
http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=1
Wynik :) -> uuuu.... nieporównywalnie spokojna (jednostajna -> bez minimalnych zmian obrotów na jałowym), tudzież równa praca silnika.
Trafiłem jednak na dziwny problem przy próbie ustawienia położenia pływaka.
Chodzi o to, że w solexie, którego posiadam pływak jest plastikowy. Zgodnie z opisem (w/w link) regulację wykonuje się przez odgięcie lub dogięcie dźwigni ramienia pływaka. Tylko jak mam to zrobić skoro to jest plastik? Pomyślałem o odgięciu na ciepło, ale plastik jest twardy więc raczej będzie pierzchnął (hmmm... nie wiem czy dobrze nazwałem?) tzn nie będzie się uelastyczniał tak jak polietylen.
Czy macie jakieś pomysły?
Muszę zmniejszyć poziom paliwa ponieważ gaźnik od strony zaworu iglicowego jest cały mokry (mocno się poci). Dodam jeszcze, że nie chodzi tutaj o milimetr czy dwa. Zgodnie z książkowym opisem odległość od płaszczyzny korpusu (wiecie o co chodzi) powinna wynosić 14-15 mm a u mnie jest 9...
Pozdrawiam

zuzol / 2006-03-25 14:13:03 /


Mam pomysl nastepujacy: zalatw sobie plywak z blaszka regulacyjna i podginaj ja sobie jak chcesz, albo daj swiety spokoj temu plastikowemu bo on jest ustawiony fabrycznie i nie wymaga zadnej regulacji..

Mysza liil (EM) / 2006-03-25 14:31:04 /


Mam pytanie dot. regulacji uchylenia przepustnic w solexie 35 EEIT:
http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=1
W podanym linku w części na temat synchronizacji przepustnic jest mowa o "dolnym otworze obejściowym. Może ktoś mógłby mi powiedzieć, który to jest otwór licząc od dołu gaźnika? Pierwsza dziura, to ta w którą wchodzi wkręt reg. składu mieszanki biegu jałowego, później - idąc wyżej - jest taka mała dziurka i dalej do góry kolejne trzy.
Mam nadzieję, że dla osób znających te solexy, opis jest w miarę jasny. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

zuzol / 2006-04-20 08:31:21 /


odgrzebałem. Dziś sobota więc nikt w eter - mocie nie odbiera i tu pytanie : czy ktos kupował ostatnio zestaw naprawczy do eeit 32/32 kompletny (czyli nie same uszczeliki ale membranki i o ringi tez mi chodzi) w eter mocie,a jesli nie w eter mocie to gdzie i za ile , interesuje mnie to teraz bo akurat mam pieniądze :) i najlepiej pocztą bo nie bede jechał do wawy po to chyba ze ktoś będzie miły i mi kupi jak mu na konto kase wpłacę :) a potem wyśle.... czekam i z góry dzięki.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-24 14:52:30 /


z eter motem nie ma najmnieszych problemów.
A zestawy naprawcze maja do solexa eeit 32/35 - moj sasiad zamawial tydzien temu ( tylko nie weim czy czegos nie popirprzył ;) ale w kazdym badz razie- dzwonisz, oni wystawiaja ci aukcje na allegro albo wysyłaja normalnie poczta po wplcie na konto. Maja katalogi weic napewno dobiora ci odpiwiednie dla twojego gaznika zest. naprawczy.
A co do samego zestawu - jest wszystko - membranki, gumki, oringi, uszczelki.. ;)
cena okolo 90zl + przesyłka...

michalch83 / 2006-06-24 14:57:00 /


dzięki wielkie za odpowiedz:) pozdro

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-25 07:19:07 /


mam ten zestaw plastik ten gruby na środku jest wyraźnie za duzy ale reszta podchodzi pod 32/32 bez bólu wiekszego. 100 zł za pobraniem - wszystko za wyjatkiem dysz. gumki membranki uszczelki, zawór iglicowy.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-29 18:29:53 /


Ponizej- kilka zdjec wybranych i pobazgranych, zeby bylo wiadomo o co chodzi :)
A teraz moje pytanie- rozpracowuje gaznik (38/38) w zaznaczonym na zdjeciach otworze powinna byc rurka i wezyk do puszki filtra (jak wynika z opisu jedengo ze zdjec). W obecnie reanimowanym otwor jest, ale rurki brak. Malo tego otwor jestjak najbardziej drozny i zasysajac powietrze slychac prace jednej z membran i przeplyw powietrza (zasysa znad przepustnic pod podkladka). Poniewaz jako takiej puszki filtra u mnie nie ma, a podstawy K$N nie chce mi sie jakos wiercic zeby podpinac tam rurke ;P mam dylemat nastepujacy- jezeli zostawie ten otwor tak jak jest bedzie ssal powietrze nad przepustnice i to powietrze w zaden sposob niefiltrowane- wiec jakos nie widzi mik sie to rozwiazanie. Lepszym byloby wiec zaslepienie tego otworu. Tu jednak mam drugi dylemat bo jak zaslepie, to odetne doplyw powietrza. Poniewaz nie za bardzo wiem do czego sluzy ten otwor (w innych rozpracowywanych przeze mnie solexach po prostu go nie bylo) mam prosbe o info po co toto inzynierowie wymyslili i co sie stanie jak go zaslepie. Watpliwosci mam o tyle wieksze, ze w obecnie rozpracowywanym gazniku nie ma dysz regulacyjnych ani w podstawie ani w pokrywie, w zwiakzu z tym zastanawiam sie czy nie jest to jakas bardzo nowoczesna konstrukcja zastepcza dla regulacji skladu i ilosci mieszanki. Jednym slowem walka z kolejna ewolucja solexa trwa. A jeszcze przy okazji- czy nei wiecie gdzie mozna kupic/od czego pasuje oslona (ta jasnoczerwona) sprezyny na "amortyzatorze obrotow" bo niestety u mnie byla przedarta. Jak zwykle z gory serdeczne dzieki za oswiecenie
Pozdrowienia

Yendrek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-30 11:27:25 /


zaślep inacze ci łapie 'lewe powietrze' btw. dziwne miejsce na podcisnienie, za zawsze tam miałem zaślepki.
pozdrawiam

btw. fajny gazniczek ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-30 18:14:34 /


Mam w 100% identyczny gaźnik jak ten Sowy - tylko, że średnice gardzieli 38/38 siedział oryginalnie w Granadzie 2.8 z automatem. Sowa, czy doszedłeś do tego jak go wyregulować?:>

Dodam, że u mnie jest jedna jedyna różnica w miejscu które zaznaczyłem (żólte kółko) na fotce zapożyczonej od Sowy zamiast plomby mam jakiś wkręt regulacyjny.

Jak wyregulować to ustrojstwo?:>

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-02 05:27:18 /


Czy ktoś się orientuje (może Ty Sowa), czy ten gaźnik oprócz tego wkrętu regulacyjnego który u mnie jest odsłonięty i tego wkrętu, który ustala pozycję przepustnic na wolnych obrotach reguluje się czymś jeszcze? A jeżeli tak to czym?

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-02 05:29:07 /


Aha i jeszcze jedno - podłączając gaźnik - mam dwa króćce podciśnieniowe - jeden w gaźniku (pierwsze foto) i drugi w podstawie gaźnika/kolektorze dolotowym (drugie foto). Czy podciśnienie do aparatu zapłonowego mam wziąść z gaźnika, czy z podstawy gaźnika? Czy może wziąść z gaźnika i z podstawy gaźnika - oba w trójnik i z trójnika jednym podciśnieniem do aparatu zapłonowego?

Co z tymi podciśnieniami mam zrobić?

Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-02 05:44:04 /


I. Reguluję gaźnik tylko korekcyjnie używając śrubek: składu mieszanki dodatkowej oraz ilości mieszanki dodatkowej, nie reguluje położeniami przepustnic (podobno nie wolno, chyba że regulacja podstawowa). W miejscu gdzie zaznaczyłeś na żółto nie mam żadnej regulacji - ciekawa kolejna mutacja...
Też chciałbym wiedzieć coś więcej na temat regulacji tego modelu.

II. Co do podłączenia podciśnień to orientuje sie tylko dla automatu, tak jak opisałem wcześniej: http://www.capri.pl/image/forum/68304/32580 niestety nie wiem co należy zrobić w przypadku skrzyni manulanej. Może masz gaźnik od automatu ?
Pzdrawiam

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-02 17:35:59 /


Może to wskazówka, ale kiedyś sparciał mi i spadł wąż od podciśnienia od skrzyni biegów i poza tym, że skrzynia przestała zmieniać biegi silnik chodził zupełnie normalnie, kiedy użyłem biegu w pozycji "2" - mogłem swobodnie poruszać się w szerokim zakresie prędkości. Biorąc pod uwagę fakt, że prawdopodobnie ciśnienie w całym gaźniku jest zbliżone wystarczy, że podłączysz do aparatu jeden króciec, ten właściwy.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-02 17:43:24 /


Dzięki Sowa za wskazówki - jakoś to wyregulowałem przed pucharem, ale bardzo kulawo;) Za to już na Pucharze temat ogarnął wirtuoz Granadziarz - wielkie dzięki, chodzi znacznie lepiej i w drodze do domu zamiast 15 litrów przy emeryckiej jeździe, spalił 10/11 przy nieco ostrzejszej jeździe, poszukam jeszcze skąd bierze lewe paliwo i jak już się doszukam to znów ukłonię się do Jarka aby dokończył dzieła.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-07 10:27:37 /


Lewe paliwo, to chyba z bazaru :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-08 09:23:00 /


Gryź - nie, nie... jechałem na Pucharze na ruskiej benzie (80 kilka oktan), ale to nie o to chodzi;) Jarek regulując stwierdził, że musi skądś jeszcze dostawać paliwo, bo wogóle nie reaguje na regulację wkrętem składu mieszanki.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-08 13:26:13 /


pytanie jest takie....

jakie wymiary ma i jak zakończona jest ta śrubka? zdjęcie bym poprosił w miarę możliwości oraz pełne dane:) zgubiła mi się gdzieś przy rozkręcaniu i wymianie uszczelek:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 13:43:02 /


niema to jak dodać zdjęcie:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 18:16:24 /


ahaaa i niema to jak zaznaczyć:P

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 18:18:20 /


a wiec ta srubka wyglada tak jak na foto ma jakies 16 mm dlugoscii, a ktos moze wie czy mozna jeszcze gdzies zdobyc te zebatki do przepustnic ???? kupic nowe??

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-09 20:05:04 /


chyba ktos kiedys szukał takiej membranki dziwnej do webera DGAV ale nie moge tego znalesc teraz na forum http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130145506367
wiec wrzucam tutaj

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 21:12:08 /


Nooo.. ja szukałem na przykład.. Ale kurcze, bańkę za to dać to trochę za drogo.. :///

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 21:29:02 /


ee zwykła... znaczy sie wsadze byle co

dzięki

:)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 22:36:18 /


no zwykla tylko jako zdezak do tega zabieraka zeby za bardzo sie nie odsuwał

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-10 22:52:22 /


ja czymśtam zakręciłem żeby nie było ale miałem pewne obawy czy nie jest na przykład zakończona kuliście czy coś... nie wiem skąd mi to przyszło do głowy ale spytałem:P

inna sprawa że pali teraz 100/100 ale w zakręty wchodzi bokiem

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-11 12:55:02 /


bo na tym gazniku mozna zjesc zeby i tak sie go nie wyreguluje chyba ze byłby funkiel nowka nie smigany,ja osobiscie zalozylem gaz i problemy z gaznikiem sie skonczyły,fakt faktem ze wpiernicza 19 l 'LPG ale ma kopa :D i nie ktorzy na swiatelkach sie dziwia :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-11 13:04:28 /


ee no gazu mi łyka 13-14 ale gażnik jest prawie nówka bo ma wszyskie istotne podzespoły nowe

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-11 19:03:02 /


ja mam jakis dziwny parownik i dlawik na filtrze powietrza bo bez niego nie jedzie wiec tyle wpiernicza,no fakt jak ma powymieniane wszystkie membranki,no ale moj jest bardzo pokszaczony i krzywy takze jak sie dekiel zalozy to nie dolega.

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-11 19:19:11 /


No to trzeba gore gaznika wyklepać i splanować. I nie dokręcać tak mocno puszki filtra. Jesli jest stalowa, to zmienic na plastikową albo dorobić jakieś mocowania do kolektora/dekli zeby gaznik nie dzwigal ciężkiej czapki.

Mysza liil (EM) / 2007-09-11 20:29:57 /


Zebatki do gaznika raczej ciezko jest dostac nowe, ale mozna je zdjac i zalozyc odwrotnie - niezuzytymi zabkami do dolu :-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-12 01:16:01 /


kozi, to jak masz dławik na filtrze bo tak lepiej chodzi, to zastrzel tego gazownika, co to robił, zanim do końca popsuje ci samochód

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-12 11:10:27 /


tylko jak sciagne ten dławik to wogole niechce jechac gasnie odrazu,juz nie wspomne o tym patencie z tymi rurkami wsadzonymi w gaznik od gory ssanie sie nie zamyka ale nie bede przeciez cioł tych klapek,a gazownika zlałem nich wiecej nie dotyka,bylem u innego to tak mi wyregolował ze juz wogole nie chciał jechac pozabijac to mało,ale od tego gazu to bardzo szybko gniazda leca co 1000km trza popuscic na wydechach klawiature :( jeszcze troche i bedzie koniec juz cos zaczeło stukac na jednej dzwigience myslałem ze to popychach ale jest cały krzywka na walku tez powinna byc ok bo sie otwiera tyle samo jak inne,podejzewam ze pekla glowica i tak klepie,ale jakos mi sie niechce głowicy sciagac jeszcze jezdzi :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-12 11:18:34 /


Witam,
Mam do was takie pytanie co do tego gaźnika bo sam go mam w moim Capri mk1 2,3 V6
i chce się zapytać was jakim innym gaźnikiem mogę go zastąpić, bo poprzedni właściciel narzekał właśnie na ten gaźnik

TomaszTOL Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-07-29 18:12:02 /


jeśli już coś mało skomplikowanego z wymianą to weber, jednak nie wiem czy były do 2,3 przewidziane, z weberem do 2,0 V6 i 2,8 V6 się spotkałem

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-29 21:45:07 /


Podepnę się tutaj, bo i o 32/32 EEIT też było.
Jakie średnice dysz powinny być w tym solexie dla 2.0V6 (NWN)?

PiotrekFCapri / 2011-11-06 13:36:17 /


Dobra literatura do Solexów. Między innymi opisane różnice pomiędzy trzema edycjami, w tym również braku możliwości regulacji przy kanale obejściowym w modelu powyżej '82

http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Solex_35_38.pdf

banol / 2012-06-21 16:52:16 /