logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Mocowanie resorow

Mocowanie resorow

Czy ta czesc do ktorej przyczepia sie resory ma jakas nazwe ? Czy wszystkie Capri mialy te same mocowanie resorow ? Czy mozna kupic nowe takie mocowanie i jaka jest szerokosc resorow ? Gdzie zdobyc resory do Capri jakies zamienniki ?


Pozdrawiam

Jarek / 2002-08-21 10:48:50 /


tak, kazdy byl mocowany tak samo, resory roznia sie tylko iloscia pior

przednia czesc resoru mocuje sie do gniazda w karoserii ktore jest raczej niewymienne
tylna czesc mocuje sie do wieszaka, ktory z kolei jest przykrecony do podluznicy
moge sprawdzic czy da sie kupic sam wieszak

mam na miejscu te tulejki wieszaka do podluznicy (oryginaly), tuleje na koncach resorow sa dostepne z oldcars (zamienniki) ale drogo

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-21 11:18:02 /


No wlasnie chodzi mi o ten wieszak. Orientujesz sie moze jak jest szerokosc resorow. Potrzebuje zamontowac je do Escorta Mk 1 wiem, ze w UK tak robia tylko resory w Capri byly chyba szersze podobnie ajk w Escorcie Mk 2.

Pozdrawiam

Jarek / 2002-08-21 11:34:52 /


O zamennikach resorov do Capri kiedys juz pisalem.... Jeden koles zamontowal resory (jednopiorowe!!!) od Volvo 340... Wsystko pasuje... Tylko na tych resorach trzeba troche pzsesunac mejsce mocowania mostu (o kika cm)....

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-08-21 12:07:07 /


szerokosc resorow Capri to 50-51mm
sprawdzilem wieszaki, sa juz nigdzie niedostepne, trzeba szukac uzywanych

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-08-21 12:57:33 /


Resory z Volvo (nie) pasuja.

Volvo 340 mialo kilka rodzajow resorow, twarde/miekkie (normalne i "sportowe") i proste/wygiete. Ja kupilem twarde wygiete.

Szerokosc piora to 58mm, zeby weszlo w bude trzeba sciac gume z tulejka. Pioro trzeba lekko sciac przy mocowaniu do mostu, zeby weszlo w kasete. Samo most w Capri wypada w miejscu, gdzie parabola zmienia grubosc, tak wiec facet ktory mi to montowal podlozyl w tym miejscu dwie lagi z oryginalnych resorow Capri zeby calosc nie zlamala sie na pierwszej dziurze. Potrzebne sa porzadne amortyzatory - ten resor resoruje, a nie tylko wygina sie. Trzeba tez dac dluzsze wieszaki, bo pioro Volvo jest dluzsze i czasami uderza o podluznice.

Na wygietych piorach tyl poszedl do gory, tak wiec przy kolach 14,15,16" bedzie dobrze, ale dla 13" lepiej kupic piora proste.

A poza tym same zalety, resor Volvo to sztaba szwedzkiej stali, a nie jakies blaszki z puszki po piwie. Tyl pracuje sprezyscie i nie siada mocno nawet po wlozeniu silnika V6 zamiast fotela. Wybiera nierownosci jak normalny samochod ;-)

Mozna polecic, ale pod warunkiem ze ktos sam sobie wyrzezbi, albo ma naprawde zaufanego mechanika.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-28 12:16:43 /


Piotrek PCK / 2005-07-28 14:07:44 /


Cholera znów mi się kliknęło na wyczyść a potem na wyślij...


A co do resorów... Wiewiór, w ostatnim zdaniu przeczysz sam sobie :P a sprawdzałeś czy chociaż śruby dobrze dokręcił?;)

A resorują ładnie... tylko amorki zmień, bo 2 razy walnąłem głową w sufit jak suneliśmy do kalisza ;)

Piotrek PCK / 2005-07-28 14:10:02 /


poprawka ostatniego zdania:
"...albo ma naprawde zaufanego mechanika, nie tak jak ja" ;-))

Wysoki jestes, a zwalasz na amortyzatory :P
Ale z silnikiem juz tak nie skakal :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-07-28 19:16:19 /


Odświeżę temat.

Jak wygląda sprawa mocowania jednopiórowego resoru do mostu w capri? Można zapodać go bezpośrednio bez tej chorej kasety i gum? Myślę, że można by zyskać na sztywności? Nie mam kasety od jednopiórowego. Ścinać tę wysoką? Czy zakładać bez? Jak jest oryginalnie w 2.8 i 3.0?

Mysza liil (EM) / 2011-06-19 19:06:41 /


Siemka!

Na poniższych linkach masz zdjęcia mocowań resorów z mojego angola 2.8i. Most nie był oryginalny z tego samochodu (3.44), ale resory wraz z mocowaniami wyglądały na oryginał:

http://www.capri.pl/image/car/1539/2068/96963
http://www.capri.pl/image/car/1539/2068/96964

Więc całkiem prawdopodobne, że należy tylko dorobić krótsze u-bolty. Jutro mogę Ci coś obfocić / pomierzyć jeśli potrzebujesz bo furę mam w robocie.


Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-19 22:44:47 /


Czyli bezpośrednio, bez gum i kaset. Pięknie!
Dzieki wielkie, krotsze śr-Uby już mam.

Teraz tylko musiałbym. przerobić wkładki ustalające resora, bo nie chodzą w otwory w moście.

Ktoś może potwierdzić jeszcze mocowanie jak u Badyla?

Mysza liil (EM) / 2011-06-20 06:57:24 /


Dobra, dzięki Badyl!, masz jak w oryginale. Nie będę na siłę poprawiał fabryki. Chuder zeznał, że tak ma być.

Mysza liil (EM) / 2011-06-20 10:07:11 /


To ja też potwierdzę, że jednopiórowe "na sztywno" do mostu się przykręca. Dłuższe U-szatki przydają się jak dać bloczki obniżające o 1 cal od razu ;)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-06 15:23:56 /