Prosze o pomoc!!
Wymieniłem wał w taunusie bo pękła mi guma na przodzie wału.
Wał dostałem do kolegi MikeB4 (Dzięki), lecz powiedzial mi ze to od skrzyni 4b a ja mam 5bN9.
Pasowała:) problem z tym ze zaczeło mi huczeć w aucie trząść i takie tam.
Czy cza wyważyć wał ustawić na podporze jakoś specjalnie.
AAA Guma z wału od Mikego nie pasowała do mojego.
Dzięki za sugestie i dobre rady:)
afro !G.O.P! / 2011-11-03 22:01:03 /
ja mam taki wal jak chcesz wal na priva i na pewno wyważony :)
mitrov / 2011-11-03 22:07:58 /
4b ma chyba inny wałek wyjściowy niż 5b... A to że skacze i tłucze się może być spowodowane tym że podpora jest do wymiany...
Szafa !G.O.P! / 2011-11-04 00:25:39 /
A może to wina tych śrub w tym gumowym elemencie ? Jedna była chyba zdecydowanie dłuższa i może stąd niewyważenie ? ....
Wyjścia ze skrzyni pasują do 4b wewnętrzny wodzik i do N9 - tylko 4 b ma 2,5 cm dłuższy wał na całości ....
A może faktycznie podpora ? Chociaz wyglądała ok ... ale na oko to se mozna ...
No innego wału juz chyba nie mam :-/
MikeB4 / 2011-11-04 01:42:16 /
No to po wypłacie poluje na nową ume i wstawie stary wał>
Mam nadzieje ze to coś zmieni :(
afro !G.O.P! / 2011-11-04 10:23:52 /
Podporę wału trzeba tak wyregulować, żeby na 1 krzyżaku/sprzęgle gumowym był zerowy kąt łamania. Tj. dwie pierwsze części wału muszą być możliwie idealnie w jednej linii. Można to zrobić wymieniając/podkładając coś pod łapę od skrzyni biegów oraz/lub podkładając coś pod podporę wału. Od tego bym zaczął. Jak wał jest dobrze złożony, to do codziennej jazdy nie trzeba go wyważać.
Bartuś / 2011-11-04 14:25:17 /
Dzieki za rady, dziś sie wnerwiłem dokręciłem gume z majkowego wału co siedział juz w taunusie jakoś spasowałem na mojiim starym(na aucie sie nie dało) i jest gicior cicho jak makiem zasiał:)
afro !G.O.P! / 2011-11-04 14:55:09 /
sprawdź czy śruby od gumowego łącznika na wale nie są za długie i nie napierdalają o skrzynię. Trenowałem to przy zmianie skrzyni z 4b na 5b.
szymal / 2011-11-04 22:41:25 /