logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Pytanie do elektryków o o cewkę

Pytanie do elektryków o o cewkę

Mam pytanie do elektryków, przyznam szczerze, że chodzi mi o motocykl, niemniej pytanie jest na tyle ogólne, że może też dotyczyć samochodu.
No więc w moim motocyklu mam głowice z dwoma świecami, dla jasności dwa cylindry i każdy posiada po dwie świece. Mam cewkę, która ma cztery wyjścia, każde osobne do każdej świecy. Oczywiście zapłon idzie parami. Dla wyjaśnienia dodam, że w odróżnieniu od Capri, cewka daje od razu iskrę na świece, a nie przez rozdzielacz.
Pytanie, czy jak odepnę dwie świece (po jednej na cylinder) z pracy i cewka będzie miała dwa wyjścia bez kabli to czy taka praca cewki bez podpiętych dwóch świec nie będzie dla niej samej szkodliwa i groziła ewentualnym uszkodzeniem. Cewka cholernie droga i przeznaczona do tzw. "dual plug application" i nie chciałbym ryzykować.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 21:31:33 /


"mam głowice z dwoma świecami, dla jasności dwa cylindry i każdy posiada po dwie świece. Mam cewkę, która ma cztery wyjścia, każde osobne do każdej świecy "

No to nie można zaaplikować czterech świec ? Skoro tak było, to czemu chcesz mieć teraz "normalnie" jeden cylinder, jedna świeca ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 22:07:57 /


Chłopie ,masz głupie pomysły.To tyle.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 23:12:47 /


A jaki miałby być cel tego zabiegu? Oszczędzasz na świecach czy jak?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 23:19:50 /


jeśli na każdą świecę przypada jedna cewka to może dostać przebicia bo wyindukowane napięcie nie ma gdzie spitolić.
Jeśli to w celach diagnostycznych, to po prostu podłącz luźno świecę gdzieś obok.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 10:27:06 /


Teraz kwestia czy na jednym cylindrze działają dwie świece na raz, czy z opóźnieniem. Od tego będzie dużo zależało. Jeśli 2 świece pracują razem, to nie można odłączyć tak po prostu kabla.

Mysza liil (EM) / 2011-12-29 11:58:51 /


Silnik ma 1650 pojemnosci na dwóch cylindrach i kompresje 10:1, po prostu wzmocniony rozrusznik 2kW, żelowe aku 20 Ah ledwo co dają radę. Fabrycznie dwa otwory są przewidziane bądź na dwie świece bądź jak kto woli po jednej świecy i po jednym dekompresatorze aby ułatwić rozruch. I mam zamiar przez jakiś czas pojeździć w takiej konfiguracji. Nie jest to przeróbka tylko zmiana konfiguracji. No ale nie wiem czy musze kupić inną cewkę czy też jeździć na tej z czterema wyjściami, bo nie chciałbym jej zniszczyć. Stąd to pytanie.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 20:46:42 /


Ile do tej cewki dochodzi przewodów niskiego napięcia?

Mysza liil (EM) / 2011-12-29 21:11:48 /


Podejrzewam, że to zwykłe cewki dwuwyjściowe, a piec to Harlej Drutszmelcwidson.
Zwykłą cewkę będziesz musiał wymienić na jednowyjściową. Jeśli to układ z iskrą występującą w różnych momentach ( w co szczeeeerze wątpię) to prawdopodobnie wystarczy odpiąć któryś z sygnałów...

Było by nam łatwiej, gdybyś napisał co to za moto, albo przynajmniej z czego jest silnik i osprzęt...
Jakiś foty etc również byłyby na miejscu :)

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-29 21:33:00 /


Jeśli to HD z dwoma podwójnymi cewkami, a na każdej są 2 przewody niskiego napięcia, to jedną cewkę odłączasz, a przewody niskiego napięcia przerzucasz analogicznie na pozostałą cewkę. 2 przewody wysokiego napięcia podajesz na 2 cylindry. I wtedy z układu Single Fire, 2 Plugs per Cylinder przechodzisz na konfigurację Dual Fire, 1 Plug per Cylinder. Masz układ wasted-spark z dual-spark :)

Mysza liil (EM) / 2011-12-29 21:49:24 /


No Mysza, wreszcie konkretna odpowiedź, chodź w zasadzie o tym wiem. Moja cewka to Dyna DC6-4, która stanowi jakby układ dwóch dwuwyjściowych cewek w jednej obudowie. I tak jak dobrze myślisz działa w Single Fire. Akurat na tej cewce nie jest zbyt łatwo przejść na Dual Fire bo ona jest właśnie przeznaczona do systemu Dual plug, a poza tym nie za bardzo lubie ten oryginalny harleyowski typ zapłonu bo ma raczej szereg wad, a montowali to w HD bo jest to tańsze niż Single Fire. Więc raczej zostane przy Single. Akurat też ta moja cewka jest tak rozwiązana, że nie są normalnie podłączane kable tylko ma wtyczke. Oczywiście można jakoś odseparować jeden kabel, przełączyć moduł na Dual i używać tak jakby połowy z mojej cewki. No ale nie o to chodzi bo gdybym chciał jeżdzić na Dual Fire to taką cewke mam nową w garażu. Aha zapłon oczywiście idzie na dwie świece z jednego cylindra jednocześnie.

Chodzi tylko o to, że chciałem się upewnić, że odłączenie dwóch kabli z systemu jaki teraz mam może jednak nie za dobrze wpływać na jej ewenualną żywotność. I w tej sytuacji na wszelki wypadek musze kupić cewkę pod Single Fire tylko z dwoma wyjściami.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 22:11:51 /


Skoro już wszyscy żyją długo i szczęśliwie i mają pojęcie o iskrach, to pozostaje mi stwierdzić na podstawie informacji zawartych w wątku, że jednak nie dotyczy on zbytnio samochodów, ani nas interesujących na tym forum, ani zresztą większości innych. Wątek zamykam.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 22:16:03 /


Wątek jest zamknięty, brak możliwości jego kontynuacji.