logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Jaki gaźnik zamiast motorcrafta vv czyli szuflady?

Jaki gaźnik zamiast motorcrafta vv czyli szuflady?

Witam,

Mam już dosyć tego gaźnika i chciałbym go zamienić na inny, najlepiej w pełni mechaniczny, spalanie i moc to sprawa drugorzędna, nie wiem tylko czy na oryginalne mocowanie siądzie jakikolwiek inny gaźnik. Zmieniłbym chętnie kolektor ale znalezienie takiego do valencii przed hcs graniczy z cudem. Może ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-29 16:16:29 /


weber dgav 32/36

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-29 16:27:16 /


Weber dgav 32/36

Potrzeba gaznik i kolektor ssacy oraz puszke filtra powietrza. Tak przygotowany, to plug and play w 3 godziny jak nie wiesz co robisz. Przy ustawianiu warto wiedziec ze zaplon powinien byc nastawiony na wartosc dla silnika 1600 GT.
Spalanie sie poprawia, momentu obrotowego przybedzie w "dole". Mocy nie przybywa.

Zombie / 2011-12-29 19:24:34 /


32/36 znam , mam w mancie, problem z tym że nie podchodzi na kolektor od szuflady a kolektor do 1.3 valencia to nie wiem czy wogóle istnieje.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-29 21:37:11 /


jak nie chcesz zmieniać kolektora, to chyba tylko Motorcraft 1V zostaje. Nic innego raczej Ci "nie podejdzie" ;)

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-29 22:00:48 /


Jak już tak bardzo chcesz zmieniać to może pierburg 1b? Stosowany w oplach i vw. Bardzo prosty gaźnik.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 22:07:30 /


1 gardzielówka Forda (Escort, Taunus, Capri, Transit) to też dobry gaźnik .... Ten podchodzi na kolektor Plug & Play ..... a podobne tylko gabarytowo nieco mniejsze i z ręcznym ssaniem były stosowane w pierwszych Fiestach 1.0 i 1.1





Na Valencii 1.3 tez były gaźniki z ręcznym ssaniem (Escort Mk4) mieliśmy takiego dawno temu i spalanie na setkę wynosiło około 4,7 w trasie do 6 po mieście ... A napewno nie było tam szuflady.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 22:08:02 /


Jednogardzielówka to świetny gaźnik, w sam raz by nakryć go mikserem do gazu :D

Mysza liil (EM) / 2011-12-29 22:09:33 /


"Jednogardzielówka to świetny gaźnik" - bo obrazuje w praktyce to, co można usłyszeć na pierwszym wykładzie o teorii działania takiego urządzenia jak gaźnik :) Zbudowany jest ze zwężki, przepustnicy i... działa :)
A co do listy MikeB4, to w moim Tauniaku -"Bluesmobilu" też był fabrycznie gaźnik 1V z ręcznym ssaniem przy 1.6 LC.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 23:05:25 /


Ta zwykła Forda akurat jest ok ... niezbyt skomplikowana , dostępne zestawy tanio i pozwala na całkiem niezłe osiągi nie dławiąc silnika... Miałem i byłem w szoku jak przyjemnie pracuje silnik 1.6 litra. Pozniejsze wersje silników 1.6 na weberach 32/36 już nie miały takiego kopa .... W Escortach też były te gazniki na ręcznym ssaniu - ale w Capri raczej nie.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-30 00:43:40 /


Gaznik szuflada 60zl szt

Classmobile / 2011-12-30 09:48:07 /


Class, jeśli dasz mi gwarancję, że gaźnik sciągnięty z działającego bez problemów silnika to jestem zainteresowany.
I ostatnie pytanie w celu potwierdzenia: motorcraft 1v siada na kolektorze ze zdjęcia poniżej bez żadnych modyfikacji?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-30 12:11:58 /


Ja założyłem gaźnik 1V do fiestki 1.1 zamiast szuflady i różnica była znacząca, dużo lepsze przyspieszenie, równe wolne obroty, a nawet mniejsze spalanie..:). Gaźnik 1V mam już kilka lat i nie ma z nim żadnych problemów...Do szuflady choćby nowej nie powrócę za żadne skarby:D

Gaźnik 1V mam posadzony na dokładnie takim kolektorze, ale dorobiłem przejściówkę z blachy alu 15mm z nowymi szpilkami, co nie każdemu musi się podobać, wiec albo przejściówka albo kolektor:D.


Kilgore / 2011-12-30 12:28:49 /