logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » dokrecani głowicy-proszę o możliwie najszybsza odpowiedz

dokrecani głowicy-proszę o możliwie najszybsza odpowiedz

chcę dokręcić głowoice w 2.3 v6 - ale nie wiem jak czytać
(Kolejność dokręcania śrub głowicy silnika: 5 - 1 - 3 - 7
6 - 2 - 4 - 8)tą kolejnosc i czy śróby są numerowane prosz o szybką odpowiedz i dziękuję
Głowica silnika: 1 etap: 50 Nm
2 etap: 70 Nm
3 etap: 90 Nm
4 etap: 110 Nm
Śruby panewek głównych: 90-105 Nm
Śruby panewek korbowodowych: 35 Nm

Albi_Poznan / 2002-08-26 14:58:01 /


Chyba coś pomyliłeś: Niech * będzie otworem pod śrubę w głowicy. Masz 8 śrub, więc:

* 5 * 1 * 3 * 7

* 6 * 4 * 2 * 8
Czyli: 5-1-3-7
6-4-2-8
I jest obojętne, z której strony patrzysz na głowicę.
A do tego Ford zaleca:
3 etap - po10 - 20 min
4 etap po 15 min pracy przy 1000 RPM

Mysza liil (EM) / 2002-08-26 18:13:19 /


dziękuję - silnik skręcony i odpalony żadnych problemów ale chyba za słabo dokręciłem miskę olejową i mi pokapuje olej - JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ ZA POTRZEBNE INFORMACJE.

Albi_Poznan / 2002-09-08 08:47:04 /


bądź za mocno... wtedy wyłazi uszczelka i też cieknie :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-09 09:06:41 /


Taka dygresyjka nie na temat, ostatnio u mie w pracy w lagunie na biegu jalowym bylo 5 tys a po dodaniu gazu 12 atmosfer cisnienia oleju, efektownie wypluwal uszczelke od miski.

Maskek / 2002-09-22 00:07:00 /


a jeśli chodzi o dokręcanie głowic w 2.0 v6 ,3 i 4 etap tez mozna tak przeprowadzić??
pozdrawiam..

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-27 22:17:05 /


tak samo,jak w 2.3 V6 110 Nm i jest lala

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-28 18:29:38 /


dzieki za info.pozdrawiam:)

Fidel666 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-28 19:21:57 /


Odgrzeje kotleta
Mam dzisiaj do dokręcenia głowice do V6.
Jestem teraz na ostatnim etapie czyli auto odpalone, rozgrzane i schłodzone zgodnie z tym co na kartce.

Teraz mam ostatni stopień: -90 stopni + 115NM.
I mam rozkminę... Czy wszystkie zrobić -90 i potem wszystkie dokręcić czy pojedynczo odpuszczam 90 stopni i dokręcam i nastepna śruba. Jakoś nie jest to dla mnie jasne.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-26 06:54:18 /


Ja z doswiadczenia przy innych silnikach zrobilbym pojedynczo czyli luzujesz i zaraz dokrecasz na 115

Damian74 / 2020-06-26 07:06:40 /


...... oczywiscie rowniez zgodnie z kolejnoscia dokrecania

Damian74 / 2020-06-26 07:07:58 /


No pewnie że pojedynczo men. Przecież nie chodzi o to abyś rozprężał ten układ. Luzowanie ma na celu jakby reset, po zluzowaniu to 115 będzie wiarygodnym momentem, bez zluzowania pokonanie samych sił tarcia mogłyby wynieść więcej i dokręcania by żadnego nie było. Ten ruch dokręcający wykonaj jednym płynnym ruchem, w miarę szybkim. Ja do tego momentu dodaję jeszcze 10Nm, raz przy bardzo doprężonym 2,8 uszczelka mi puściła. Od tego czasu czapki po wygrzany dokręcam mocniej.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-26 07:22:26 /


Ok dziękuję. Właśnie też doczytałem na etykiecie z uszczelki.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-26 07:32:10 /


Będą zawory, będą zapłony;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-26 09:51:08 /