logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » kupowanie samochodu » Ford osi

Ford osi

Witam, Mam zamiar kupić Forda osi z silnikiem 2,3. Czy mógłbym otrzymać informację, na co zwrócić uwagę przy zakupie, które części wnętrza samochodu pasują od innych modeli Forda , a które są charakterystyczne tylko dla tego Forda? Dziękuję.

Miriam69 / 2012-02-25 16:25:53 /


Jak gdzieś jest jeszcze taki to kupuj, na zmartwienia później będzie czas.

Mysza liil (EM) / 2012-02-25 16:28:05 /


Ja kilka tygodni temu namierzalem. Zachorowalem na ten samochod. Wiem że in Deutschland czlowiek sprzedaje swoja kolekcje 6 albo 7 OSI. Jeden poszedl na ebay za jakies EUR 5k. Ale do zrobienia. Poszukam za chwile i wysle jakies info. Wiem że we Francji stoi cudo za jakies EUR 20k....more to come.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 18:05:52 /


http://taunus.pl/?alias=forum&fsID=4&tmpID=24116&tmID=24116 tutaj watek z taunus.pl na temat.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 18:10:37 /


Tak jak napisał mysza. Jeśli masz możliwość kupna i chcesz takiego auta to kupuj raczej w przypadku OSI nie ma w czym przebierać. Częściami bym się nie przejmował, raczej zasobnością portfela.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-25 18:59:03 /


dzwoń do Camaro.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-26 00:09:39 /


kwestia podstawowa to jest czy masz zamiar czyli jestes zdecydowany i masz odpowiednia $$ czy to tylko fantazja :) o posiadaniu chyba jednego z zadszych coupe forda :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-26 10:12:55 /


Bardzo dziękuję za informację, posiadam już dwie propozycje, ale w każdej problemem jest środek samochodu. Dlatego proszę o informację, czy elementy deski rozdzielczej są takie same jak w innym fordzie, czy można dostać nową deskę i konsolę środkową. Dziękuję

Miriam69 / 2012-03-06 18:42:15 /


Pewnie, a blotniki i przednie szyby sa nadal produkowane. Zejdz na ziemie prosze.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 19:08:40 /


Dred to Ty zejdź na ziemię.

Człowiek z poza forum i z poza tego świata, co wcale nie jest wadą, a czasem bywa i zaletą ( w stosunku do źle ustosunkowanych ortodoksów) zadaje typowe i całkiem zresztą normalne pytania dotyczace samochodu, który mu się podoba na największym forum tej marki w tym kraju ( czyli tu).

Jakbyś zadał sobie chwilę trudu, to wiedziałbyś, że ów osobnik nie jest maniakiem fordo-mechanikiem, a lekarzem przedsiębiorcą z 40-ką na karku i troche innymi problemami na co dzień. Nie zna "tajników" marketingu forda z epoki i wcale znać nie musi. Zapewne kieruje się doświadczeniem związanym z innymi bardziej "cywilizowanymi" markami, których własciciele dbają o nabywców swoich samochodów i tak mogą sobie oni zamówić po dziś dzień nowe i oryginalne części zamienne.

Ja bardziej bym się cieszył, że ludzie spoza "układu" ford rwd powoli zaczynają się interesować naszymi samochodami, co w konsekwencji przekłada się na zwiększenie się rynku klasycznych fodów i większy zbyt u rodzimych dostawców części i w konsekwencji też lepszą ich dostępnoścć dla nas. No i mniej pijanych oszołomów na zlotach za kółkiem. Dla mnie same plusy.

Także odpuść proszę, bo moim zdaniem przeginasz.

A wracając do OSI to szukać ideału, bo co wiem z doświadczenia remontować starego forda się po prostu nie opłaca. Kwestia natomiast deski rozdzielczej lub środka nie jest najwiekszym problemem, bo mamy w kraju zdolnych tapicerów, jednego nawet niedaleko trójmiasta - w człuchowie- tu efekty jego pracy:

http://www.capri.pl/image/comment/483529/175096

którzy na pewno w takiej sytuacji pomogą. Jest tylko jedno ale - nawet najlpeiej zrobiona tapicerka pomniejsza wartość auta w stosunku do "prawie iedalnej" tapicerki oryginalnej.

michalch83 / 2012-03-06 20:15:02 /


Popieram. Szukać jak najlepszego. Na obecną chwilę nawet do tak "popularnergo" forda jak Capri jest problem skompletować idealne wnętrze a co dopiero do OSI których prawie nie ma. Podejżewam ze mniejszym problrmem było by zrobić balchy do ogryzka z dobrym wnetrzem niż zdobyć wnetrze do blacharskiego ideału.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 20:42:08 /


Kajam sie i zamykam morde. Od teraz bede juz tylko przytakiwal bez zadnego wychylania sie. A do autora watku: KUPUJ TO OSI!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 21:03:57 /


Jako że kiedyś tam oglądałem TV jak miałem TV to zostało mi po tym doświadczeniu lekki niesmak kiedy czytam "Miriam69" if you know what I mean ;D
W razie czego u mnie dostępne są wszystkie blachy do OSI ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 22:05:58 /


Michale oczywiscie przyjmuje ze wiesz ile wspolnego z produkcja osi mial ford. W zwiazku z tym porownanie z BMW czy MB jesli chodzi o dostepnosc czesci do klasykow jest pozbawione sensu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 22:06:24 /


Każde osi warto kupić, no chyba, że rozpada się w mak od samego patrzenia na niego. Problemy z tapicerką, mechaniką itd to nie problemy. Da się zrobić wszystko. Blachę też da się zrobić, kwestia tylko zasobności portfela właściciela.
Tego modelu jest tak mało, że jak jest możliwość zakupu to grzechem byłoby nie skorzystać ;]

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 23:15:37 /


bez urazy, ale odnoszę nieodparte wrażenie, że autor chyba jednak nie bardzo zdaje sobie sprawę nie tylko ze skali trudności Osiego, co jakigokolwiek starego Forda ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-06 23:34:26 /


1.co złego napisał dred?
2.po co ten wiek,wykształcenie,pozycja społeczna-co to zmieia w sprawie osi?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 00:13:06 /


ja bardzo chetnie przygarne jedna z tych dwoch propozycji a jak dobra cena to moze i obie ? :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 00:19:07 /


a ja w pełni w pełni popieram głos michałch83.

alwax - nie wiem czy Twoje pytanie było retoryczne, czy ma tylko znowu rozbudzić zbędną dyskusję. ja również uważam, że dred niepotrzebnie i nie do końca uprzejmie odpowiedział na, wg. niego, oczywiste pytanie autora wątku.
z resztą wszystko już w tej sprawie zostało powiedziane i wyjasnione, nie ma co tego ciągnąć.

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 08:32:45 /


takie jest tylko moje zdanie.
myśle że nikt nikogo nie chciał obrazić,ale pewnym jest że dreda zaskoczyło takie pytanie.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 11:39:43 /


zaskoczyło Dreda pytanie bo co? - tutaj wszyscy wszystko wiedzą tak? a ci którzy nie wiedzą to należy z automatu z nich szydzić i odpowiadać wyśmiewająco - hmmm wstyd wstyd panowie. Wiem jak i co odbywa się na forum capri.pl bo nie jestem tu od wczoraj i to nie pierwszy raz wyskakuje tutaj ktoś w taki sposób jak Dred. Hamujcie hamujcie i poprostu udzielajcie konkretnych odpowiedzi nawet jeżeli pytania wydają się wam nie na miejscu. Jeden specem jest w jednym drugi w drugim prawda :)
Bez urazy :)

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 12:19:45 /


> Hamujcie hamujcie i poprostu udzielajcie konkretnych odpowiedzi nawet jeżeli pytania wydają się wam nie na miejscu

Nie.

Konar / 2012-03-07 12:50:47 /


przepraszam,może nie mam racji.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 12:57:18 /


Rolą klubu pasjonatów jest niesienie kaganka oświaty, niektórym idzie to ciężko, dobrze sobie uświadamiać swoje limity i uwzględniać je czasem, szczególnie w necie gdzie łatwo się przekracza granice.
Gość złapał zajawkę na OSI, no i chwali mu się, widać że nie wie do końca o co chodzi, chce wiedzieć to pyta. Może nie jest świadomy jak firma Ford (na ile OSI to Ford ...) traktuje swoją historię, może też nie wie jakim wyjątkiem jest to OSI na tle innych modeli Forda. Mógłby się dowiedzieć, ale trzeba mu przecież wytknąć na starcie ignorancję ... Psujecie niestety atmosferę klubu i ogólny wizerunek, zupełnie nie wiem po co.
A wiek i status społeczny ma tu kluczowe znaczenie w przypadku przymiarki do projektu "stara fura", pomijając czy to OSI czy nie. Dobrze powinniście wiedzieć czym się kończy w takich przypadkach pryszczaty zapał, czym się kończy zderzenie z brakami budżetu, zderzenie z rzeczywistością założenia rodziny, itd. W sytuacji gdy za przedsięwzięcie zabiera się człowiek w wieku powiedzmy niemłodzieńczym, z ustabilizowaną sytuacją rodzinną, z przytomnym budżetem na koncie i jakimś doświadczeniem w życiu z czego wynika świadomość swoich pasji, zapałów i wytrwałości w nich, to jest to przesłanka wskazująca na dużo wyższe prawdopodobieństwo osiągnięcia celu niż przeciętnie to co oglądamy ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 13:44:04 /


hej, hej - o Capri wiem bez mała wszystko co wiedzieć powienienem, ale o osi nie wiem praktycznie nic i z chęcią się dowiem. Więc jak komus się chce w tym wątku umieścić referat w stylu krk to bardzo chętnie :)

Jak jest w końcu z tym wnętrzem ? Samochód jak rozumiem bazuje w dużej mierze (nie wiem jak dużej) na fordzie 20M, których zrobili setki tysięcy a nie 2 tysiące. Jeżeli OSI ma takie samo wnętrze to może jest to jednak promyk nadziei dla chętnego na zdewastowany model.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 14:53:09 /


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=153732464

całkiem fajny :)

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 15:12:29 /


Drodzy członkowie klubu Posiadaczy Forda . Bardzo dziękuje za szczere do bólu wypowiedzi. Na Forda osi natknąłem się przypadkiem, gdyż jestem pod wrażeniem stylistyki włoskich projektantów nadwozi z lat 60 tych. Posiadam pewne doświadczenie w kwestii samochodów klasycznych, będzie to już mój 13 projekt, który restauruję i proszę mi wierzyć wiem o co pytam. Osi, którego mi zaproponowano praktycznie nie posiada przedniego pasa.
We wnętrzu brakuje pokrywy schowka w tunelu środkowym, deska i jej elementy są w kiepskim stanie. W moich projektach staram się większość elementów wymienić na nowe. Będę wdzięczny za radę, czy jestem w stanie kupić nowe elementy deski rozdzielczej, elementy pasa przedniego łącznie z grillem i gniazdami reflektorów. Chętnie dowiedziałbym się, kto produkuje progi, błotniki, i inne elementy karoserii. Zależy mi na jak najlepszym efekcie końcowym.

Miriam69 / 2012-03-07 22:54:53 /


Jak pewnie wiesz sprawa wygląda tak, że producentem było OSI "Officine Stampaggi Industriali" -> http://en.wikipedia.org/wiki/Officine_Stampaggi_Industriali
które do produkcji tego samochodu wykorzystało 'podwozie' Forda Taunusa M bodajże P5
Mechaniczne części w Polsce będą trudno dostępne, Źródło części polska -> camaro & chuder, niemcy oldcars.de/motomobil.com camaro & chuder są chyba przedstawicielami na PL,
Najłatwiejszym chyba będzie silnik, 2.3v6 ford montował aż do sierry więc nie powinno być problemów, fakt silnik przechodził jakieś tam lifty, ale to do ogarnięcia, jest jeszcze tego dużo.

Osi to firma karoseryjna więc podejrzewam, że całość będzie niezamienna z czymkolwiek fordowym, W Polsce camaro posiada OSI http://www.capri.pl/car/1186 -> najprościej będzie jak z nim pogadasz, bo temat zna najlepiej z nas wszystkich.

Co do producenta to chyba już od niego nic nie dostaniesz :(
http://www.osicar.de/osi.html

pozdro i powodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 23:24:37 /


Progi , błotniki , pasy - produkują blacharze --- auta powstało tak mało , że żadna seryjna produkcja błotników i tak by sie nie opłacała....

Czy dostaniesz nowe elementy deski ? Zapewne nie.... Ogólnie starego Forda z lat 60-tych i 70 tych wyprodukowanego w Europie trzeba składać w większości na używanych/regenerowanych częściach - nawet te modele które powstały w setkach tysięcy czy milionach .... Do mało którego modelu jest dostępne cokolwiek w formie nowej reprodukcji czy nowego fabrycznego elementu. Deskę jeśli jest coś na kształt trzeba regenerować u tapicera lub szukać dobrej używanej .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 00:07:42 /


hehe 13 projekt! super!!! Nie ma to jak poswiecac się pasjom. "Troszke":) inna skala tej pasji niz większości tu specjalistów...;P Ja robię swój pierwszy projekt ale juz widze ze moze się to stać moim nałogiem na lata...
Fajny ten OSI! muszę się przyznać ze nie mialem pojęcia o tym modelu Forda nie forda...
Powodzenia przy zakupie i odbudowie!!!

Hasta / 2012-03-08 00:19:59 /


Miriam69 ... a może wypadało by właśnie od tego zacząć, przedstawić się jakoś? Już w listopadzie pisałem Ci gdzie możesz się zgłosić, uzyskać pomoc i zasięgnąć języka. Nawet nie odpowiedziałeś. Skąd koledzy mają wiedzieć, czy chodzi o ambityny plan kolekcjonera, czy chwilowy kryzys wieku średniego ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-08 00:27:56 /


Jeszcze raz b. Dziękuję wszystkim za odpowiedź i przepraszam, jeżeli w przeszłości nie odpowiedziałem na mail. Restauruję obecnie ferrari 400i, i chyba potraficie sobie wyobrazić sytuację, kiedy producent brał z Modeny wyłącznie silnik i skrzynię biegów, a resztę dobierał z magazynów grupy Fiata, co dwa lata zmieniając specyfikację. Dlatego osi jest dla mnie samochodem idealnym, łączy w sobie prosty projekt mechaniczny z wyrafinowaną stylistyką i ponadczasowym charakterem. Potrzebuję tylko informacji, które elementy konsoli środkowej, deski rozdzielczej, oświetlenia, zegary, klamki itd pochodzą z innych fordów. Czy też może OSI wprowadził elementy z włoskich samochodów. Dziękuję za pomoc. Mam niewielkie pojęcie w zakresie mechaniki pojazdowej, dlatego będę szczególnie wdzięczny za "łopatologiczny" przekaz.

Miriam69 / 2012-03-08 10:03:51 /


"Potrzebuję tylko informacji, które elementy konsoli środkowej, deski rozdzielczej, oświetlenia, zegary, klamki itd pochodzą z innych fordów"

Prawie żadne ....

Osi ma tylko technikę z Forda -- silnik , skrzynie , wał , most , zawieszenia , hamulce
Cała karoseria oraz wnętrze/szyby były wykonywane we Włoskiej firmie ... - może klamka zewnętrzna drzwi jest najbardziej Fordowa z tego wszystkiego ;-)

jeśli chodzi o tylne lampy to są one bardzo podobne do stosowanych w Taunusie P3 - ale on nie miał żółtej cześci klosza ...


http://www.mangold-trockeneis.de/fahrzeugreinigung/ford-osi-weiss/


Deska nie ma żadnego wspólnego elementu z innymi Fordami - nawet zegary nie są Fordowskie - najbardziej Fordowo wygląda sterowanie nawiewem - reszta kompletnie nie pokrywa się z częściami Forda ...

http://osi.taunus.nl/osi_manual/index.htm

http://osi.taunus.nl/meeting2006/index.htm

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 14:29:35 /


A jeśli chodzi o elementy blacharskie, to myślę że Zapek http://www.capri.pl/user/4877 jeśli będzie miał chociaż kawałek panela na wzór to wykona wierną kopię całości.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 15:53:13 /


Zapek to powinien takiego zbudować ze zdjęć, w celach marketingowych :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 15:58:29 /


swiatla tylne są bardzo podobne do tych stosowanych w mancie A (70-75). Jeden OSI jest pod Radomskiem u pewnego kolekcjonera, który rowniez odbudowuje troche staruszków. Prawdopodobne ze moze miec sporo informacji na temat zastosowanych w OSI detali i ewentualnej wymienności z innymi modelami z tamtych lat. Moze uda mi sie zdobyc jakis namiar.

Daniello / 2012-03-08 20:48:01 /


te samochody byly w duzej mierze robione na zasadzie wykonywania prototypow, wiele czesci bylo dorabiane na zamowienie przez wyspecjalizowane firmy, lacznie z okreslona partia czesci zamiennych ktorych juz po prostu nie ma.
Okreslona partia czesci byla dostarczona przez Forda z modelu P5, ogolnie cale podwozie i mechanika - z wyjatkami, np most mial inne przelozenie, McPhersony byly inne, piasty i kola inne itp
Co jest dokladnie z P5 moge latwo okreslic
Wiele czesci jak swiatla, zegary sa z innych wloskich samochodow
Wnetrze jest prawie cale robione recznie, wiec jest to do zrobienia dla kazdego zdolniejszego tapicera - trzeba miec tylko wzor w mozliwie jednym kawalku
szyny i regulacja foteli sa z P5

blachy konstrukcyjne pod maska sa w wiekszosci od P5 lub jedynie lekko modyfikowane
zewnetrzne blachy sa dorabiane - czasem klub OSI IG zamawia recznie robione partie reperaturek i mozna je kupic, Zapek pewnie tez da rade

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-23 19:39:08 /


jeszcze jeden wazny szczegol, poczatkowe OSI mialy instalacje 6V, pozniejsze 12V
Pomimo krotkiego okresu produkcji zalapalo sie w nich rowniez troche zmian ktore akurat wystapily w P5/P7 w 67r

wspominales o silniku 2,3
trzeba uwazac na oryginalnosc, tylko 10% OSI wyjechalo z fabryki z tym silnikiem, reszta miala 2,0 V6
jesli samochod ma 2,3 to jest duze prawdopodobienstwo ze silnik byl zmieniany
oryginalne silniki z lat 67/68 niby wygladaja podobnie, ale maja niewiele wspolnych czesci z tymi z lat 80-tych

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-23 19:56:49 /


http://www.osi-ig.de/cms/index.php może tutaj warto popytać.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-24 01:49:55 /


Średnia wieku na zlotach osi nie pozostawia złudzeń ;P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-24 10:02:08 /


http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/ford-osi-een-ford-in-ferrari-design-1968-105816556.html?fh_view_size=100&pc=7711jz&q=taunus

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-28 23:45:20 /


Witam, bardzo dziękuję za podpowiedzi. Mój osi to oryginalny model 2,3. większość części, Kupiłem na ebay, wszystkim gorąco polecam Iana Henka z Taunus.nl. Jeszcze raz dziękuję.

Miriam69 / 2012-04-01 11:43:31 /


Celem podsumowania dla zainteresowanych tym projektem. Oto jak wyglądał rzeczony egzemplarz przed remontem:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:22:54 /


A oto efekt końcowy prac blacharskich które pochłonęły 830 godzin pracy, 5 arkuszy blachy oraz sześć butli CO2 :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:27:14 /


No jest czym się pochwalic , gratulacje .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:47:19 /


sygnature tam walnij cos ala swoja, Zapkosiii ;D

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 09:55:58 /


pięknie, malowane bez szpachli i tak by wyglądało ładniej niż zaszpachlowane produkcje innych pseudofachowców.... zresztą co ja gadam - prawie nikt by sie tego nie podjął:)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:05:51 /


Ale ja tam widzę rdzę:) Do piachu z nim!!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:10:04 /


It' bjutiful - jest piękny :) Jak to kiedyś o krokodylku gadali.

Świetny jest.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:14:32 /


nic, tylko na wyspy i do katoforezy! :P

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 10:20:04 /


W Starachowicach jest firma MAN i tam Każdy autobus jest w kataferozie maczany.
Po co na wyspy ?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 12:28:19 /


Bo taki MAN nie wrzuci do wanny, gdzie kąpane są nowe kratownice starego osyfiałego paścia.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 12:32:49 /


Nie karmić troli:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 13:40:41 /


830 roboczogodzin? to ponad 50k pln lekko licząc za samą robotę :P grubo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 17:41:04 /


Ptasiek - gdzie tak dobrze płacą? Ja mam na rękę 13zł/h i jeszcze żyję :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 18:41:24 /


13 zł w pracy =/= 13 roboczogodzin warsztatu , który musi zapłacić zus, czynsz , prąd , podatek etc ... ale Ptasiek przesadziłeś chyba nieco z kwotą .... ;-) Chociaz i 50 tys zl za "nową" budę OSI to raczej mało :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 19:12:50 /


A swoją drogą oglądając te dwa OSI u Zapka od czasu do czasu kompletnie się odchorowałem z pomysłu posiadania OSI .... wolę Caprika jednak mieć ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 19:14:44 /


w takim razie nie jadę do Zapka

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 21:00:15 /


Jakie dwa?!

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:22:10 /


to się nazywa angielska robota...
Możesz zdradzić tajemnicę jak zrobiłeś gniazda pod reflektory?
Są z jednego kawałka blachy?

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:55:31 /


830 Rbh * warsztatowe jakies nawet 65 ziko i juz wychodzi. Warsztaty maja od 50 pln Rbh do 130 :P Chociaz to wychodzi znowu 100 dni ponad 8 godzin przy jednym aucie.... to liczac srednio 20 dni w miesiacu , będzie 5 miesięcy :> bez podkladu i lakiery :> dobrze że mam capri :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:57:49 /


Capri jak będzie podobnie zgnite to wyjdzie tyle samo ;-)) Wiec nie czaje argumentu ;-P Przy moim prawie igła Escorcie Mk2 poszło 326 rbh z zabezpieczeniem podwozia i do stanu surowego zamknietego (epoksyd). Bo sobie liczyłem skrupulatnie.

Tutaj myślę , że bilans Rbh do wkładu - czyli tego co przyjechało na warsztat jest naprawdę niesamowity.... Chociaz Zapek narzekał co rusz , że jeszcze się z tym męczą i chyba wyszło o miesiąc za długo w stosunku do założeń to naprawde fajnie się z tym uwinęliście.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 23:19:19 /


Normalnie mistrzostwo:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-14 09:16:58 /


No tak, bo roboczogodzina roboczogodzinie nie równa, bo mimo, że robie przy swoim wszystko sam, nie ośmielił bym się tego na Rbh przeliczać, bo szybko to ja umiem myszką machać;)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-14 09:47:32 /


Gniazda reflektorów jak mniemam były robione przy pomocy spęczarko-rozciągarki, wskazuje na to faktura blachy wokół otworu. Choć nie mam pojęcia jak to wykonać z jednego kawałka blachy :) Kielich chyba trzeba osobno wykonać.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-14 10:19:43 /


Gniazda reflektorów składają się z dwóch elementów, czołowego i samego gniazda wykonanego ze zwiniętego spęczarką odcinka kątownika, razem pospawane pachwinowo i wyszlfowane tak, że sam nie wiem już gdzie było to połączone. Ale to prosty element jest akurat, najtrudniejszym elementem był cały pas górny i błotniki przednie oraz skomponowanie przodu samochodu. W ostatniej fazie odbudowy musiałem zaopatrzyć się w laserowe narzędzie pomiarowe aby połapać wysokości i szerokości, jak dotąd radziliśmy sobie ale tutaj nie było już innego ratunku. Ponadto przyszedł czas na koło angielskie bez którego nie dało by rady dorobić pasa przedniego. Teraz nie kumam wogóle, jak mogliśmy żyć, spać, chodzić do kościoła bez tego narzędzia.
O finansach nie będę się wypowiadał w cyfrach ale powiem jedynie, że jestem jakieś dwa Capriki w plecy. Ale rozwijamy się za to i rośnie świadomość że to będzie ostatni wóz zrobiony poniżej finansowej godności przedsiębiorcy. Ale jedziemy z nim dalej resztę kalkulując już z bezpiecznie.
Faktycznie na podwórku czeka już następny OSI w bardzo podobnym stanie, jednak na wniosek zmęczonego tematem Szymala na "stół" trafi teraz Capri RS3100. Musimy odpocząć ;D
Niedługo piaskowanie, podkłady itd, wrzucę jeszcze jakieś zdjęcia później.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-15 09:29:37 /


Aaaaa i dziękuję wszystkim za słowa uznania, człowiek to jednak próżny jest i lubi jak go chwalą, a jak go chwalą to stara się nie dać dupy a rozwijać się i wykonywać swą robotę jeszcze lepiej. I tak aż do osiągnięcia wieku emerytalnego (czyt. śmierci) ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-15 09:34:00 /


dzięki za podzielenie odpowiedź, rzeczywiście ślady wskazywały na spęczarkę, jednak nie wiedziałem, że posiadasz,
a koło angielskie to w ogóle kosmos,

i naprawdę blacha Cię słucha...

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-15 21:24:58 /


dla innych zmartwionych, kątówka i frez też jest na wyposażeniu :)

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-15 21:35:12 /