logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » kupowanie samochodu » Ford osi

Ford osi

Witam, Mam zamiar kupić Forda osi z silnikiem 2,3. Czy mógłbym otrzymać informację, na co zwrócić uwagę przy zakupie, które części wnętrza samochodu pasują od innych modeli Forda , a które są charakterystyczne tylko dla tego Forda? Dziękuję.

Miriam69 / 2012-02-25 16:25:53 /


Jak gdzieś jest jeszcze taki to kupuj, na zmartwienia później będzie czas.

Mysza liil (EM) / 2012-02-25 16:28:05 /


Ja kilka tygodni temu namierzalem. Zachorowalem na ten samochod. Wiem że in Deutschland czlowiek sprzedaje swoja kolekcje 6 albo 7 OSI. Jeden poszedl na ebay za jakies EUR 5k. Ale do zrobienia. Poszukam za chwile i wysle jakies info. Wiem że we Francji stoi cudo za jakies EUR 20k....more to come.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 18:05:52 /


http://taunus.pl/?alias=forum&fsID=4&tmpID=24116&tmID=24116 tutaj watek z taunus.pl na temat.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-25 18:10:37 /


Tak jak napisał mysza. Jeśli masz możliwość kupna i chcesz takiego auta to kupuj raczej w przypadku OSI nie ma w czym przebierać. Częściami bym się nie przejmował, raczej zasobnością portfela.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-25 18:59:03 /


dzwoń do Camaro.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-02-26 00:09:39 /


kwestia podstawowa to jest czy masz zamiar czyli jestes zdecydowany i masz odpowiednia $$ czy to tylko fantazja :) o posiadaniu chyba jednego z zadszych coupe forda :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-02-26 10:12:55 /


Bardzo dziękuję za informację, posiadam już dwie propozycje, ale w każdej problemem jest środek samochodu. Dlatego proszę o informację, czy elementy deski rozdzielczej są takie same jak w innym fordzie, czy można dostać nową deskę i konsolę środkową. Dziękuję

Miriam69 / 2012-03-06 18:42:15 /


Pewnie, a blotniki i przednie szyby sa nadal produkowane. Zejdz na ziemie prosze.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 19:08:40 /


Dred to Ty zejdź na ziemię.

Człowiek z poza forum i z poza tego świata, co wcale nie jest wadą, a czasem bywa i zaletą ( w stosunku do źle ustosunkowanych ortodoksów) zadaje typowe i całkiem zresztą normalne pytania dotyczace samochodu, który mu się podoba na największym forum tej marki w tym kraju ( czyli tu).

Jakbyś zadał sobie chwilę trudu, to wiedziałbyś, że ów osobnik nie jest maniakiem fordo-mechanikiem, a lekarzem przedsiębiorcą z 40-ką na karku i troche innymi problemami na co dzień. Nie zna "tajników" marketingu forda z epoki i wcale znać nie musi. Zapewne kieruje się doświadczeniem związanym z innymi bardziej "cywilizowanymi" markami, których własciciele dbają o nabywców swoich samochodów i tak mogą sobie oni zamówić po dziś dzień nowe i oryginalne części zamienne.

Ja bardziej bym się cieszył, że ludzie spoza "układu" ford rwd powoli zaczynają się interesować naszymi samochodami, co w konsekwencji przekłada się na zwiększenie się rynku klasycznych fodów i większy zbyt u rodzimych dostawców części i w konsekwencji też lepszą ich dostępnoścć dla nas. No i mniej pijanych oszołomów na zlotach za kółkiem. Dla mnie same plusy.

Także odpuść proszę, bo moim zdaniem przeginasz.

A wracając do OSI to szukać ideału, bo co wiem z doświadczenia remontować starego forda się po prostu nie opłaca. Kwestia natomiast deski rozdzielczej lub środka nie jest najwiekszym problemem, bo mamy w kraju zdolnych tapicerów, jednego nawet niedaleko trójmiasta - w człuchowie- tu efekty jego pracy:

http://www.capri.pl/image/comment/483529/175096

którzy na pewno w takiej sytuacji pomogą. Jest tylko jedno ale - nawet najlpeiej zrobiona tapicerka pomniejsza wartość auta w stosunku do "prawie iedalnej" tapicerki oryginalnej.

michalch83 / 2012-03-06 20:15:02 /


Popieram. Szukać jak najlepszego. Na obecną chwilę nawet do tak "popularnergo" forda jak Capri jest problem skompletować idealne wnętrze a co dopiero do OSI których prawie nie ma. Podejżewam ze mniejszym problrmem było by zrobić balchy do ogryzka z dobrym wnetrzem niż zdobyć wnetrze do blacharskiego ideału.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 20:42:08 /


Kajam sie i zamykam morde. Od teraz bede juz tylko przytakiwal bez zadnego wychylania sie. A do autora watku: KUPUJ TO OSI!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 21:03:57 /


Jako że kiedyś tam oglądałem TV jak miałem TV to zostało mi po tym doświadczeniu lekki niesmak kiedy czytam "Miriam69" if you know what I mean ;D
W razie czego u mnie dostępne są wszystkie blachy do OSI ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 22:05:58 /


Michale oczywiscie przyjmuje ze wiesz ile wspolnego z produkcja osi mial ford. W zwiazku z tym porownanie z BMW czy MB jesli chodzi o dostepnosc czesci do klasykow jest pozbawione sensu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 22:06:24 /


Każde osi warto kupić, no chyba, że rozpada się w mak od samego patrzenia na niego. Problemy z tapicerką, mechaniką itd to nie problemy. Da się zrobić wszystko. Blachę też da się zrobić, kwestia tylko zasobności portfela właściciela.
Tego modelu jest tak mało, że jak jest możliwość zakupu to grzechem byłoby nie skorzystać ;]

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-06 23:15:37 /


bez urazy, ale odnoszę nieodparte wrażenie, że autor chyba jednak nie bardzo zdaje sobie sprawę nie tylko ze skali trudności Osiego, co jakigokolwiek starego Forda ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-06 23:34:26 /


1.co złego napisał dred?
2.po co ten wiek,wykształcenie,pozycja społeczna-co to zmieia w sprawie osi?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 00:13:06 /


ja bardzo chetnie przygarne jedna z tych dwoch propozycji a jak dobra cena to moze i obie ? :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 00:19:07 /


a ja w pełni w pełni popieram głos michałch83.

alwax - nie wiem czy Twoje pytanie było retoryczne, czy ma tylko znowu rozbudzić zbędną dyskusję. ja również uważam, że dred niepotrzebnie i nie do końca uprzejmie odpowiedział na, wg. niego, oczywiste pytanie autora wątku.
z resztą wszystko już w tej sprawie zostało powiedziane i wyjasnione, nie ma co tego ciągnąć.

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 08:32:45 /


takie jest tylko moje zdanie.
myśle że nikt nikogo nie chciał obrazić,ale pewnym jest że dreda zaskoczyło takie pytanie.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 11:39:43 /


zaskoczyło Dreda pytanie bo co? - tutaj wszyscy wszystko wiedzą tak? a ci którzy nie wiedzą to należy z automatu z nich szydzić i odpowiadać wyśmiewająco - hmmm wstyd wstyd panowie. Wiem jak i co odbywa się na forum capri.pl bo nie jestem tu od wczoraj i to nie pierwszy raz wyskakuje tutaj ktoś w taki sposób jak Dred. Hamujcie hamujcie i poprostu udzielajcie konkretnych odpowiedzi nawet jeżeli pytania wydają się wam nie na miejscu. Jeden specem jest w jednym drugi w drugim prawda :)
Bez urazy :)

KNUDS Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-07 12:19:45 /


> Hamujcie hamujcie i poprostu udzielajcie konkretnych odpowiedzi nawet jeżeli pytania wydają się wam nie na miejscu

Nie.

Konar / 2012-03-07 12:50:47 /


przepraszam,może nie mam racji.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 12:57:18 /


Rolą klubu pasjonatów jest niesienie kaganka oświaty, niektórym idzie to ciężko, dobrze sobie uświadamiać swoje limity i uwzględniać je czasem, szczególnie w necie gdzie łatwo się przekracza granice.
Gość złapał zajawkę na OSI, no i chwali mu się, widać że nie wie do końca o co chodzi, chce wiedzieć to pyta. Może nie jest świadomy jak firma Ford (na ile OSI to Ford ...) traktuje swoją historię, może też nie wie jakim wyjątkiem jest to OSI na tle innych modeli Forda. Mógłby się dowiedzieć, ale trzeba mu przecież wytknąć na starcie ignorancję ... Psujecie niestety atmosferę klubu i ogólny wizerunek, zupełnie nie wiem po co.
A wiek i status społeczny ma tu kluczowe znaczenie w przypadku przymiarki do projektu "stara fura", pomijając czy to OSI czy nie. Dobrze powinniście wiedzieć czym się kończy w takich przypadkach pryszczaty zapał, czym się kończy zderzenie z brakami budżetu, zderzenie z rzeczywistością założenia rodziny, itd. W sytuacji gdy za przedsięwzięcie zabiera się człowiek w wieku powiedzmy niemłodzieńczym, z ustabilizowaną sytuacją rodzinną, z przytomnym budżetem na koncie i jakimś doświadczeniem w życiu z czego wynika świadomość swoich pasji, zapałów i wytrwałości w nich, to jest to przesłanka wskazująca na dużo wyższe prawdopodobieństwo osiągnięcia celu niż przeciętnie to co oglądamy ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 13:44:04 /


hej, hej - o Capri wiem bez mała wszystko co wiedzieć powienienem, ale o osi nie wiem praktycznie nic i z chęcią się dowiem. Więc jak komus się chce w tym wątku umieścić referat w stylu krk to bardzo chętnie :)

Jak jest w końcu z tym wnętrzem ? Samochód jak rozumiem bazuje w dużej mierze (nie wiem jak dużej) na fordzie 20M, których zrobili setki tysięcy a nie 2 tysiące. Jeżeli OSI ma takie samo wnętrze to może jest to jednak promyk nadziei dla chętnego na zdewastowany model.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 14:53:09 /


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=153732464

całkiem fajny :)

afro !G.O.P! Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 15:12:29 /


Drodzy członkowie klubu Posiadaczy Forda . Bardzo dziękuje za szczere do bólu wypowiedzi. Na Forda osi natknąłem się przypadkiem, gdyż jestem pod wrażeniem stylistyki włoskich projektantów nadwozi z lat 60 tych. Posiadam pewne doświadczenie w kwestii samochodów klasycznych, będzie to już mój 13 projekt, który restauruję i proszę mi wierzyć wiem o co pytam. Osi, którego mi zaproponowano praktycznie nie posiada przedniego pasa.
We wnętrzu brakuje pokrywy schowka w tunelu środkowym, deska i jej elementy są w kiepskim stanie. W moich projektach staram się większość elementów wymienić na nowe. Będę wdzięczny za radę, czy jestem w stanie kupić nowe elementy deski rozdzielczej, elementy pasa przedniego łącznie z grillem i gniazdami reflektorów. Chętnie dowiedziałbym się, kto produkuje progi, błotniki, i inne elementy karoserii. Zależy mi na jak najlepszym efekcie końcowym.

Miriam69 / 2012-03-07 22:54:53 /


Jak pewnie wiesz sprawa wygląda tak, że producentem było OSI "Officine Stampaggi Industriali" -> http://en.wikipedia.org/wiki/Officine_Stampaggi_Industriali
które do produkcji tego samochodu wykorzystało 'podwozie' Forda Taunusa M bodajże P5
Mechaniczne części w Polsce będą trudno dostępne, Źródło części polska -> camaro & chuder, niemcy oldcars.de/motomobil.com camaro & chuder są chyba przedstawicielami na PL,
Najłatwiejszym chyba będzie silnik, 2.3v6 ford montował aż do sierry więc nie powinno być problemów, fakt silnik przechodził jakieś tam lifty, ale to do ogarnięcia, jest jeszcze tego dużo.

Osi to firma karoseryjna więc podejrzewam, że całość będzie niezamienna z czymkolwiek fordowym, W Polsce camaro posiada OSI http://www.capri.pl/car/1186 -> najprościej będzie jak z nim pogadasz, bo temat zna najlepiej z nas wszystkich.

Co do producenta to chyba już od niego nic nie dostaniesz :(
http://www.osicar.de/osi.html

pozdro i powodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-07 23:24:37 /


Progi , błotniki , pasy - produkują blacharze --- auta powstało tak mało , że żadna seryjna produkcja błotników i tak by sie nie opłacała....

Czy dostaniesz nowe elementy deski ? Zapewne nie.... Ogólnie starego Forda z lat 60-tych i 70 tych wyprodukowanego w Europie trzeba składać w większości na używanych/regenerowanych częściach - nawet te modele które powstały w setkach tysięcy czy milionach .... Do mało którego modelu jest dostępne cokolwiek w formie nowej reprodukcji czy nowego fabrycznego elementu. Deskę jeśli jest coś na kształt trzeba regenerować u tapicera lub szukać dobrej używanej .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 00:07:42 /


hehe 13 projekt! super!!! Nie ma to jak poswiecac się pasjom. "Troszke":) inna skala tej pasji niz większości tu specjalistów...;P Ja robię swój pierwszy projekt ale juz widze ze moze się to stać moim nałogiem na lata...
Fajny ten OSI! muszę się przyznać ze nie mialem pojęcia o tym modelu Forda nie forda...
Powodzenia przy zakupie i odbudowie!!!

Hasta / 2012-03-08 00:19:59 /


Miriam69 ... a może wypadało by właśnie od tego zacząć, przedstawić się jakoś? Już w listopadzie pisałem Ci gdzie możesz się zgłosić, uzyskać pomoc i zasięgnąć języka. Nawet nie odpowiedziałeś. Skąd koledzy mają wiedzieć, czy chodzi o ambityny plan kolekcjonera, czy chwilowy kryzys wieku średniego ...

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-08 00:27:56 /


Jeszcze raz b. Dziękuję wszystkim za odpowiedź i przepraszam, jeżeli w przeszłości nie odpowiedziałem na mail. Restauruję obecnie ferrari 400i, i chyba potraficie sobie wyobrazić sytuację, kiedy producent brał z Modeny wyłącznie silnik i skrzynię biegów, a resztę dobierał z magazynów grupy Fiata, co dwa lata zmieniając specyfikację. Dlatego osi jest dla mnie samochodem idealnym, łączy w sobie prosty projekt mechaniczny z wyrafinowaną stylistyką i ponadczasowym charakterem. Potrzebuję tylko informacji, które elementy konsoli środkowej, deski rozdzielczej, oświetlenia, zegary, klamki itd pochodzą z innych fordów. Czy też może OSI wprowadził elementy z włoskich samochodów. Dziękuję za pomoc. Mam niewielkie pojęcie w zakresie mechaniki pojazdowej, dlatego będę szczególnie wdzięczny za "łopatologiczny" przekaz.

Miriam69 / 2012-03-08 10:03:51 /


"Potrzebuję tylko informacji, które elementy konsoli środkowej, deski rozdzielczej, oświetlenia, zegary, klamki itd pochodzą z innych fordów"

Prawie żadne ....

Osi ma tylko technikę z Forda -- silnik , skrzynie , wał , most , zawieszenia , hamulce
Cała karoseria oraz wnętrze/szyby były wykonywane we Włoskiej firmie ... - może klamka zewnętrzna drzwi jest najbardziej Fordowa z tego wszystkiego ;-)

jeśli chodzi o tylne lampy to są one bardzo podobne do stosowanych w Taunusie P3 - ale on nie miał żółtej cześci klosza ...


http://www.mangold-trockeneis.de/fahrzeugreinigung/ford-osi-weiss/


Deska nie ma żadnego wspólnego elementu z innymi Fordami - nawet zegary nie są Fordowskie - najbardziej Fordowo wygląda sterowanie nawiewem - reszta kompletnie nie pokrywa się z częściami Forda ...

http://osi.taunus.nl/osi_manual/index.htm

http://osi.taunus.nl/meeting2006/index.htm

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 14:29:35 /


A jeśli chodzi o elementy blacharskie, to myślę że Zapek http://www.capri.pl/user/4877 jeśli będzie miał chociaż kawałek panela na wzór to wykona wierną kopię całości.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 15:53:13 /


Zapek to powinien takiego zbudować ze zdjęć, w celach marketingowych :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-08 15:58:29 /


swiatla tylne są bardzo podobne do tych stosowanych w mancie A (70-75). Jeden OSI jest pod Radomskiem u pewnego kolekcjonera, który rowniez odbudowuje troche staruszków. Prawdopodobne ze moze miec sporo informacji na temat zastosowanych w OSI detali i ewentualnej wymienności z innymi modelami z tamtych lat. Moze uda mi sie zdobyc jakis namiar.

Daniello / 2012-03-08 20:48:01 /


te samochody byly w duzej mierze robione na zasadzie wykonywania prototypow, wiele czesci bylo dorabiane na zamowienie przez wyspecjalizowane firmy, lacznie z okreslona partia czesci zamiennych ktorych juz po prostu nie ma.
Okreslona partia czesci byla dostarczona przez Forda z modelu P5, ogolnie cale podwozie i mechanika - z wyjatkami, np most mial inne przelozenie, McPhersony byly inne, piasty i kola inne itp
Co jest dokladnie z P5 moge latwo okreslic
Wiele czesci jak swiatla, zegary sa z innych wloskich samochodow
Wnetrze jest prawie cale robione recznie, wiec jest to do zrobienia dla kazdego zdolniejszego tapicera - trzeba miec tylko wzor w mozliwie jednym kawalku
szyny i regulacja foteli sa z P5

blachy konstrukcyjne pod maska sa w wiekszosci od P5 lub jedynie lekko modyfikowane
zewnetrzne blachy sa dorabiane - czasem klub OSI IG zamawia recznie robione partie reperaturek i mozna je kupic, Zapek pewnie tez da rade

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-23 19:39:08 /


jeszcze jeden wazny szczegol, poczatkowe OSI mialy instalacje 6V, pozniejsze 12V
Pomimo krotkiego okresu produkcji zalapalo sie w nich rowniez troche zmian ktore akurat wystapily w P5/P7 w 67r

wspominales o silniku 2,3
trzeba uwazac na oryginalnosc, tylko 10% OSI wyjechalo z fabryki z tym silnikiem, reszta miala 2,0 V6
jesli samochod ma 2,3 to jest duze prawdopodobienstwo ze silnik byl zmieniany
oryginalne silniki z lat 67/68 niby wygladaja podobnie, ale maja niewiele wspolnych czesci z tymi z lat 80-tych

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-23 19:56:49 /


http://www.osi-ig.de/cms/index.php może tutaj warto popytać.

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-24 01:49:55 /


Średnia wieku na zlotach osi nie pozostawia złudzeń ;P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-24 10:02:08 /


http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/ford-osi-een-ford-in-ferrari-design-1968-105816556.html?fh_view_size=100&pc=7711jz&q=taunus

Kalle Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-03-28 23:45:20 /


Witam, bardzo dziękuję za podpowiedzi. Mój osi to oryginalny model 2,3. większość części, Kupiłem na ebay, wszystkim gorąco polecam Iana Henka z Taunus.nl. Jeszcze raz dziękuję.

Miriam69 / 2012-04-01 11:43:31 /


Celem podsumowania dla zainteresowanych tym projektem. Oto jak wyglądał rzeczony egzemplarz przed remontem:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:22:54 /


A oto efekt końcowy prac blacharskich które pochłonęły 830 godzin pracy, 5 arkuszy blachy oraz sześć butli CO2 :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:27:14 /


No jest czym się pochwalic , gratulacje .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 09:47:19 /


sygnature tam walnij cos ala swoja, Zapkosiii ;D

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 09:55:58 /


pięknie, malowane bez szpachli i tak by wyglądało ładniej niż zaszpachlowane produkcje innych pseudofachowców.... zresztą co ja gadam - prawie nikt by sie tego nie podjął:)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:05:51 /


Ale ja tam widzę rdzę:) Do piachu z nim!!!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:10:04 /


It' bjutiful - jest piękny :) Jak to kiedyś o krokodylku gadali.

Świetny jest.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 10:14:32 /


nic, tylko na wyspy i do katoforezy! :P

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 10:20:04 /


W Starachowicach jest firma MAN i tam Każdy autobus jest w kataferozie maczany.
Po co na wyspy ?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 12:28:19 /


Bo taki MAN nie wrzuci do wanny, gdzie kąpane są nowe kratownice starego osyfiałego paścia.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 12:32:49 /


Nie karmić troli:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 13:40:41 /


830 roboczogodzin? to ponad 50k pln lekko licząc za samą robotę :P grubo

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 17:41:04 /


Ptasiek - gdzie tak dobrze płacą? Ja mam na rękę 13zł/h i jeszcze żyję :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 18:41:24 /


13 zł w pracy =/= 13 roboczogodzin warsztatu , który musi zapłacić zus, czynsz , prąd , podatek etc ... ale Ptasiek przesadziłeś chyba nieco z kwotą .... ;-) Chociaz i 50 tys zl za "nową" budę OSI to raczej mało :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 19:12:50 /


A swoją drogą oglądając te dwa OSI u Zapka od czasu do czasu kompletnie się odchorowałem z pomysłu posiadania OSI .... wolę Caprika jednak mieć ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 19:14:44 /


w takim razie nie jadę do Zapka

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 21:00:15 /


Jakie dwa?!

chart Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:22:10 /


to się nazywa angielska robota...
Możesz zdradzić tajemnicę jak zrobiłeś gniazda pod reflektory?
Są z jednego kawałka blachy?

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:55:31 /


830 Rbh * warsztatowe jakies nawet 65 ziko i juz wychodzi. Warsztaty maja od 50 pln Rbh do 130 :P Chociaz to wychodzi znowu 100 dni ponad 8 godzin przy jednym aucie.... to liczac srednio 20 dni w miesiacu , będzie 5 miesięcy :> bez podkladu i lakiery :> dobrze że mam capri :P

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-13 21:57:49 /


Capri jak będzie podobnie zgnite to wyjdzie tyle samo ;-)) Wiec nie czaje argumentu ;-P Przy moim prawie igła Escorcie Mk2 poszło 326 rbh z zabezpieczeniem podwozia i do stanu surowego zamknietego (epoksyd). Bo sobie liczyłem skrupulatnie.

Tutaj myślę , że bilans Rbh do wkładu - czyli tego co przyjechało na warsztat jest naprawdę niesamowity.... Chociaz Zapek narzekał co rusz , że jeszcze się z tym męczą i chyba wyszło o miesiąc za długo w stosunku do założeń to naprawde fajnie się z tym uwinęliście.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-13 23:19:19 /


Normalnie mistrzostwo:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-14 09:16:58 /


No tak, bo roboczogodzina roboczogodzinie nie równa, bo mimo, że robie przy swoim wszystko sam, nie ośmielił bym się tego na Rbh przeliczać, bo szybko to ja umiem myszką machać;)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-14 09:47:32 /


Gniazda reflektorów jak mniemam były robione przy pomocy spęczarko-rozciągarki, wskazuje na to faktura blachy wokół otworu. Choć nie mam pojęcia jak to wykonać z jednego kawałka blachy :) Kielich chyba trzeba osobno wykonać.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-14 10:19:43 /


Gniazda reflektorów składają się z dwóch elementów, czołowego i samego gniazda wykonanego ze zwiniętego spęczarką odcinka kątownika, razem pospawane pachwinowo i wyszlfowane tak, że sam nie wiem już gdzie było to połączone. Ale to prosty element jest akurat, najtrudniejszym elementem był cały pas górny i błotniki przednie oraz skomponowanie przodu samochodu. W ostatniej fazie odbudowy musiałem zaopatrzyć się w laserowe narzędzie pomiarowe aby połapać wysokości i szerokości, jak dotąd radziliśmy sobie ale tutaj nie było już innego ratunku. Ponadto przyszedł czas na koło angielskie bez którego nie dało by rady dorobić pasa przedniego. Teraz nie kumam wogóle, jak mogliśmy żyć, spać, chodzić do kościoła bez tego narzędzia.
O finansach nie będę się wypowiadał w cyfrach ale powiem jedynie, że jestem jakieś dwa Capriki w plecy. Ale rozwijamy się za to i rośnie świadomość że to będzie ostatni wóz zrobiony poniżej finansowej godności przedsiębiorcy. Ale jedziemy z nim dalej resztę kalkulując już z bezpiecznie.
Faktycznie na podwórku czeka już następny OSI w bardzo podobnym stanie, jednak na wniosek zmęczonego tematem Szymala na "stół" trafi teraz Capri RS3100. Musimy odpocząć ;D
Niedługo piaskowanie, podkłady itd, wrzucę jeszcze jakieś zdjęcia później.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-15 09:29:37 /


Aaaaa i dziękuję wszystkim za słowa uznania, człowiek to jednak próżny jest i lubi jak go chwalą, a jak go chwalą to stara się nie dać dupy a rozwijać się i wykonywać swą robotę jeszcze lepiej. I tak aż do osiągnięcia wieku emerytalnego (czyt. śmierci) ;))

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-15 09:34:00 /


dzięki za podzielenie odpowiedź, rzeczywiście ślady wskazywały na spęczarkę, jednak nie wiedziałem, że posiadasz,
a koło angielskie to w ogóle kosmos,

i naprawdę blacha Cię słucha...

Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-15 21:24:58 /


dla innych zmartwionych, kątówka i frez też jest na wyposażeniu :)

szymal Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-15 21:35:12 /


Odgrzeję koteleta, toż to raptem 13 lat od ostatniego posta.

Czy to OSI Miriana69 istnieje w Polsce? Camaro ma swojego, a ten tu to trzeci?

https://www.youtube.com/watch?v=07_qsWbJqgo

ktoś coś wie o kolejnych w PL? tak z czystej ciekawości pytam oczywiście.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-28 16:13:12 /


Srebrne robiłem dla okulisty z Gdańska, to jest następne a w Kwidzyniu kilka lat temu oglądałem czerwone właśnie ale strasznie zmęczone było.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-28 16:22:29 /


z czystej ciekawości, z czystej ciekawości ... a miejsce w garażu już wymierzone ;P

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-29 10:41:54 /


chciałbym!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-29 10:45:20 /


W tej hali to się sporo zmieści, a warstwowo to jeszcze X2 😁

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-29 17:05:25 /


Ja mocno naciskam żeby zrobić regał w tej hali i układać ładne zabaweczki piętrowo 😃

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-29 22:21:09 /


Znacie jakieś auto tak wizualnie zbliżone do OSI? Może coś z Argentyny? Albo z Australii?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 08:06:16 /


W latach 90tych byłby to Opel Kadett :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 09:02:09 /


Podobny, ale jeszcze droższy https://benzin.fr/pl/auctions/show/dino-2400-coupe-1972-65fc4f062528c
Jeden z naszych w Krakowie ma coś takiego :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 09:18:49 /


Piękne... I ten sztruks na fotelach...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-30 21:15:44 /


I 160ps z dwóch litrów... I niezależny zawias... Poezja...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 21:22:51 /


A nie z 2400?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-30 21:23:48 /


Najpierw do 1969 160ps z 1987cc (blok alu), a po 1969 180ps z 2418cc (blok żeliwny).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 21:43:12 /


Ciekawe czy on też jest tylko na zdjęcia taki ładny jak OSI?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 21:53:24 /


Ładne te auta, choć chyba dla mnie za włoskie stylistycznie, bardziej mi odpowiada taunus capri czy granada bo bliżej im do tej amerykańskiej muskulatury

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-30 22:38:25 /


Ładne te auta (podobnie jak Jensen, TVR czy E-type), bo bardziej europejskie stylistycznie - mniej mi odpowiada Taunus, Capri czy Consul, bo im za blisko do tej amerykańskiej muskulatury :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 22:44:23 /


Szkoda, że nie było kombi w dieslu...

:-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-04-30 22:48:49 /


Mnie się OSI podobało do chwili kiedy mi go przywieźli. Ma fajne smaczki na karoserii ale bryła na żywo mi się nie podoba. On dobrze wygląda ale na zdjęciach.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-04-30 23:16:55 /


A mnie się podoba ten drugi, mniejszy Ford OSI. Chociaż mniej znany od Coupe V6, to w realiach znacznie popularniejszy (wyprodukowano ponad 10 tys. sztuk wobec niecałych 2 tys. Coupe), a dziś już rzadszy, toteż na aukcjach osiągający ceny w rejonie 20 tys. ojro. Pierwszy produkt oddziału Ford Italia S.p.A., napędzany Kentem 997cc, duchowy poprzednik Escorta Mk.1.
Stylistycznie bardziej zalatuje DAFem i Triumphem niż Fordem, ale trudno się dziwić - kieckę projektował nadworny stylista owych dwóch marek, genialny Giovanii Michelotti.

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 11:47:32 /


Musicie razem z Dredem aut szukać :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 11:59:28 /


Stylowo się zgadzamy, tylko że on ma ca. 30x obszerniejszy portfel :(
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 12:06:24 /


jest jeszcze jedna różnica, Dred zawsze zaznacza, że to ma być opcja "najbardziej z dupy", a tu widzę raczej westchnienie nad pięknem stworzenia ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 12:10:56 /


W sumie Corvair 2 generacji jest trochę podobny do OSI.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 12:30:29 /


Bardziej do Karmann Ghia.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 12:39:22 /


Nie no kolor podobny :)
I kół tyleż samo :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 13:36:59 /


Ale wracając do tematu to rozumiem Zapka - OSI Coupe wygląda lepiej na fotkach niż w realu. Lekarstwem zapewne byłoby skrócenie rozstawu osi o 20cm - tak jak w tym Spiderze, którego zbudowano tylko 1 sztukę, wartą dziś parę milionów ojro.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-01 14:10:28 /


faktycznie Corvair to wóż dla Dreda, bezpelacyjnie. Większego auta "z dupy" ze świeca szukać. Katowa przekładnia paskowa napędzająca wentylator, i inne smaczki...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-01 22:20:07 /


Corvair stylistycznie jest fajny pomijając technologiczna abominacje :) PS Michale a to ponoć ja jestem dziwny bo lubię jeździć seicento :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-01 23:58:25 /


Eee tam.
Sej to fajne autko do miasta

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-02 07:28:27 /


Corv drugiej generacji ma już poprawione to zawieszenie, które w pierwszej generacji uczyniło go sławnym ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-02 08:52:06 /


@Jellon - jeżeli to "Michale" było do mnie (bo Michałów na tym forum jest od metra) to po pierwsze kocham małe autka - na 33 auta w mojej historii aż 9 było krótszych niż 3.5m, a kolejne 9 - między 3.5 a 4.0m. Po drugie najeździłem się parę lat kilkoma służbowymi Cinque- i Seicento jako dostawca pizzy i mam do nich spory sentyment. Tyle tylko, że SC stylistycznie mi się nie podoba (już wolę CC), bo pochodzi z epoki wybitnie brzydkich Fiatów - Brava/Marea, Palio/Siena, Punto1, Multipla, Coupe i Barchetta. I do dziś nie qmam, dlaczego Fiat odrzucił projekt Giugiaro (który w końcu został Matizem) na następcę F126, a wolał konkurencyjnego CC, z którego potem wyewoluował SC.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-02 09:11:00 /


Cc bardzo lubię już jako dzieciak się nim zachwycałam do dziś mam kilka modeli z bburago na półce, na nawet przez 2 MC jeździłem malinową dziewięćsetka i super to wspominam, ja oczywiście sobie żartuję z tym dziwactwem, bo każdy z nas ma jakiś gust a ważne jest to że kręcimy się w okół klasyków:) pozdrowionka :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-02 13:00:15 /


Spotkany na zlocie w Wolsztynie 01 05 2025.Dodałem tutaj ze względu na wątek o OSI

yasiu / 2025-05-03 11:08:26 /


Małe kółka ? Czy mi się wydaje ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-03 12:08:06 /


Małe na dzisiejsze standardy, kiedy Citroen C3 1.0 wychodzi fabrycznie na 205/55R16. Tu są prawidłowe dla tego auta 195/70R14, ale takie były czasy. Mercedes S-klasy W111/112 wychodził fabrycznie na TRZYNASTKACH.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-03 12:59:29 /


Tak , ale miałem na myśli dużą wnękę i małe jej wypełnienie .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-03 13:38:06 /


I masz rację - włoscy styliści byli przyzwyczajeni do kół 15- i 16-calowych w Lanciach, Ferrari, Maserati i Alfach. Nawet Francuzi dawali 15" w Citroenach 2CV/Ami/GS czy Renówkach Dauphine/R8/R10/Caravelle. Ale u Forda rządzili księgowi, a zawsze opona 14" będzie tańsza niż 15". A co dopiero 5 opon na jedno auto.
Pamiętajmy, że w Cortinie Mk.1 czterokrotnie przeprojektowano koło kierownicy, żeby obniżyć koszt produkcji nie o pół funta, ale o ćwierć PENSA, czyli 1/960 funta (wówczas 1/340 $). Na milionie wyprodukowanych Cortin zaoszczędzono ponad 3000 USD - tak się pracowało u Forda, który w 1943 wziął z budżetu USA miliony dolców za wyprodukowanie 4 tysięcy bombowców B-24 Liberator, a w 1948 kolejne miliony za zniszczoną fabrykę w Kolonii, którą owe Liberatory zbombardowały.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-03 13:57:41 /


KRK, nadal tak jest, ale co w tym nadzwyczajnego? Każdy projekt musi na siebie zarobić i od początku ma jakiś założony budżet, w którym musi się zmieścić. £3000 w 1960 roku (na pewno miałeś na myśli dolary?) to 75 tys. w dzisiejszych pieniądzach. A kierownica to tylko jedna z kilku tysięcy części, z jakich składa się samochód, więc bardzo szybko można się znaleźć w sferze milionów.
A co do odniesień do czasów wojennych, to sam przecież dobrze wiesz, że Ford of Britain w tamtych czasach działał w znacznym stopniu niezależnie od centrali w Dearborn, więc co ma piernik?

/ 2025-05-03 21:04:20 /


Wydawało mi się, ze napisałem wyraźnie: funt miał 240 pensów i był równy 2.8 USD, czyli ćwierć pensa to 1/960 funta albo 1/340 dolara. Cortinę Mk.1 wyprodukowano w liczbie 1,014 mln sztuk, a jeśli oszczędność 1 USD uzyskano na 340 sztukach, to 3 USD na tysiącu, a 3.000 USD na milionie. Dagenham było niezależne od Dearborn w kwestii rozwiązań technicznych, ale Ford to sposób myślenia :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-03 21:19:48 /


podobna modyfikcja , której projekt kosztował 1500$ dollarów, został wdrożony w w mniej niż 2000 sztuk samochodów, a kolumna nie była już później wykorzystywana.
Więc od wcześniejszych zysków należałoby to odliczyć. Podobno stracili na tych modyfikacjach.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2025-05-04 14:14:03 /


te koła nie są oryginalne, OSI miało przecież oryginalnie 15-tki, dość wyjątkowo w tamtym czasie, opony 185SR15

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 12:46:48 /


No to walę się w pierś - w katalogu z salonu w Genewie 1967 ma w specyfikacji 175R14, tak samo jak P7 20m TS, a włoska Wikipedia pisze nawet 185R13 (!!!). A 185R15 zdecydowanie lepiej wypełnia to nadkole.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 13:15:35 /


Osi stało na 15 i tam trzeba naprawdę solidny profil żeby te olbrzymie nadkola wypełnić. Wtedy dopiero wygląda to jakoś.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 17:30:52 /


Bez wątpienia tak - proporcje auta tworzy stosunek rozstawu osi do średnicy koła. Na kołach 185R15 OSI coupe ma 271/67.7=4.0, a cabrio 251/67.7=3.7. Po zmianie na 195/70R14 coupe ma 271/62.5=4.3, a cabrio 251/62.5=4.0 i jest gorzej. Ale Capri ma jeszcze gorzej - na 205/60R13 ma 256/57.2=4.5, a dopiero takie jak Rozjechanego (205/55R15) schodzi do estetycznych wartości poniżej 4.3.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 18:07:42 /


Capri na 205/60R13 jest już w tej kwestii blisko przyczepy niskopodwoziowej, ale taki jego urok i coś w tym jest.

Dla mnie z kolei przykład który podałeś - Spider, to taki trochę pokurcz, proporcje jak mają samochodziki na pedały dla dzieci ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 18:17:04 /


A jak by tak dać krótki most to o ile można by zwiększyć koło ?
Ma sens taka kombinacja ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 22:27:27 /


Zależy co chcesz uzyskać. Jak dasz koło większe o 10% (tyle zwykle się wciśnie) to masz o 10% mniejsze spalanie, o 3-4% większą prędkość i o 2-3% gorsze przyspieszenia. Żeby wrócić do parametrów wyjściowych wystarczy skrócić przełożenie dyfra o te same 10% o które zwiększyłeś koło i wszystko będzie po staremu. To jest proporcja liniowa, czyli iloczyn przełożenia głównego i średnicy koła zapewnia te same parametry - innymi słowy skrócenie dyfra z 3.22 na 3.54 daje to samo co zmniejszenie koła 175R13 (fi 61cm) na 185/60R13 (fi 55cm).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-05 22:47:51 /


pozostaje jeszcze zwiększona masa koła, jest nieresorowana, trudniej je wprawić w ruch, więc jeśli nie będzie to zrównoważone czymś innym to wyjdzie gorzej z przyspieszeniem i hamowaniem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-06 14:01:19 /


Ja to bym się tak nie doktoryzował przy tych starych gratach :)
Policzyć na kartce i wio .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2025-05-06 20:11:59 /