logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Tylny most do escorta mk2

Tylny most do escorta mk2

Witam przymierzam się do włożenia mostu od capri do escorta i mam pytanie odnośnie tego tematu.Wiem ze most od capri mk1 jest węższy niż w mk3 tylko czy bebechy są takie same w obu mostach.Pozdrawiam

krzys escort mk2 / 2012-03-23 20:14:05 /


Jeśli to Atlas to wiadomo, że tak i właśnie po to się je wkłada.

Konar / 2012-03-23 20:15:14 /


w capri mk1 były mosty timken/english wyglądają trochę inaczej niż salisbury/atlas z capri mk3 (na początku mk2 też timkeny się trafiały), escorty chyba na salisbury chodziły, ale to chyba nie jest jakakolwiek przeszkoda, do resorów da się wiele przykręcić ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-24 19:58:51 /


W Capri Mk1 na kontynencie były zarówno mosty "English" jak i "Atlas" - ku zgryzocie poddanych królowej - w proporcji ilościowej zupełnie odwrotnej niż na wyspach gdzie "Atlasa" jako pożądany upgrade można trafić szabrując jedynie 3000GXL, podczas gdy u nas oprócz mniejszych V4ek miały je wszystkie modele.

W Escorcie Mk2 z kolei jest trzeci rodzaj - "Koln", czyli to samo co w Taunusach (z dokładnością do szerokości i aplikacji zawieszenia rzecz jasna) - ze względu na swoją legendarną wytrzymałość zwany "chocolate axle".

Konar / 2012-03-24 20:10:24 /


Jesteś pewien? Pytam, bo mam jakąś francuską tabelę z wszystkimi mostami Escortów, Taunusów i Capri, z której wynika, że Escorty (zarówno MkI jak i MkII) mają - tak jak Capri - tylko Banjo i Atlasy (tu w wersji 'Baby'). Nie wszystko z niej weryfikowałem, ale co sprawdziłem, to się zgadza. Algorytm dopasowania jest dla mnie zupełnie niezrozumiały, ale dla ciekawości zapodaję go poniżej:

Banjo 5 (40/9=4.444) - MkI 940 Bj.69-71, 1100 Estate
Banjo 4 (33/8=4.125) - MkI 1100, 1300, Sport i 1300GT 2d
Banjo 2 (39/10=3.900) - MkI 1100, 1300
Banjo 9 (34/9=3.778) - MkI 940 Bj.72-74, 1300GT 2/4d
Banjo W (34/9=3.778) - MkI TwinCam, Mexico, RS1600
Banjo Z (39/11=3.545) - MkI RS2000, MkII 1600Sport/Ghia/Mexico, RS1800
Banjo A (33/9=3.667) - MkII RS2000

Baby Atlas D (37/9=4.111) - MkI 1100, 1300GXL, GT 2d.
Baby Atlas C (35/9=3.889) - MkI 1300GT 4d., MkII 1300, 1300Ghia autom
Baby Atlas E (40/9=4.444) - MkII 1100 4d i 1100 Estate
Baby Atlas N (37/9=4.111) - MkII 1100 2d i 1300Ghia/Sport manual

Wszystkie mają szerokość 123cm i długość półosi 665mm, ale pozostałe wymiary się różnią. Półoś Banjo ma fi 24.3mm, 22 drobne zęby i łożysko fi 62mm, a półoś Baby Atlas ma fi 26.5mm, 16 wielkich zębów i łożysko fi 67mm.

Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-03-24 21:45:11 /


Nazywanie "Kolna" "Baby-Atlasem" to szeroko rozpowszechniony błąd rzeczowy. Te mosty nie mają ze sobą praktycznie nic wspólnego: ani jednego wspólnego łożyska, zupelnie inne wielkościowo bebechy, etc. w przeciwieństwie do całej rodziny prawdziwych Atlasów z Capri, mocniejszych Taunusów, P100, Transitów, które różnią się wyłącznie obudowami...

W załączeniu skany pomocnego mam nadzieję artykułu z ClassicFord:

Konar / 2012-03-24 22:05:56 /