logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Kody usterek ( kody błędów ) silnik 2.0 DOHC

Kody usterek ( kody błędów ) silnik 2.0 DOHC

Prosze o pomoc w wyjasnieniu kodów usterek silnika , które udało mi się odczytać.

Po podłaczeniu kontrolki na włączonym zapłonie wyrzuciło mi parę razy kod 66 i 65.
Samochód to Ford Sierra 2.0 DOHC 92 w automacie. Wg. tabeli kodów do DOHCa opis jest następujący :

65 - Brake On/Of (BOO) switch / wyłacznik hamulce właczone /wyłaczone.
66 - Kickdown Switch (KIDS) / wyłacznik "kickdown" "pełnego właczenia przepustnicy" lub jego obwód

Z kolei w instrukcji testera do Forda http://www.atss.planet.ee/kolaladu/ford/Scorpio/veakoodid/eecivfaultcode.pdf jest jeszcze w tabeli "Part B" odczyt :

65 - key power circuit low
66 - VAF sensor , input voltage low

Nie wiem czy ta tabela ma tez zastosowanie w DOHCu ale dotyczy zupełnie czego innego.
Pytanie brzmi czy te błędy moga powodowac brak zapłonu czyli iskry wychodzącej z cewki? (zasilanie na cewce po zapłonie jest)
Jeśli mogą to gdzie szukac fizycznej usterki ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-03 15:05:52 /


Czujnik położenia wału korbowego, zdaję się.

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-03 18:53:26 /


Kody dla dohc to pierwsze które piszesz. hamulec i kickdown. Ale sprawdzenie ich wymaga w odpowiednim momencie wciśnięcie hamulca i gazu do dechy.
Pomijając tą kwestię nie mają wpływu na zapłon.
Sprawdź jak wcześniej pisano czujnik położenia wału.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-03 22:12:25 /


Nie powinno wyrzucić tego błędu podczas sprawdzania ?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-04 07:02:54 /


Komputer sprawdza jedynie opór czujnika. A przerwa w obwodzie to nie jedyna usterka jaka może wystąpić. Sprawdził bym jeszcze przewody między modułem zapłonowym a komputerem czy gdzieś nie ma przerwy.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-04 12:39:29 /


To kiedy będziesz w Poznaniu ? :P

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-04 13:10:01 /


Miernik w jedną rękę, schemat w drugą i w pół godziny oblecisz całą wiązkę.
Odkręć wtyczkę komputera i pin po pinie omomierzem sprawdzaj czy wszystko hula.
Ten układ jest tak prosty że nie ma bata coby nie chodził :)

Do zapłonu potrzebujesz jedynie czujnika położenia wału i modułu z cewką. Więc jeśli iskry brak to szukaj przerw w przewodach a jeśli kable są ok to zmieniaj po kolei cewkę i moduł.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-04 23:12:34 /


Cewke juz podmieniałem, zostaje moduł i czujnik i kable. Przydało by się coś na podkładkę ale nie mam.

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-05 00:31:01 /