logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » parownik LOVATO

parownik LOVATO

Hejka
W parowniku Lovato (chyba w każdym) jest przy wejściu wody taka mała sróbka na płaski sróbokręt.Gazownik na początku nie chciał powiedzieć co to jest,w końcu
coś wymamrotał o "regulatorze wydatku gazu" więcej albo nie wiedział albo nie chciał powiedzieć,Wiec mam pytanko co to właściwie jest i na co ma wpływ.
I jak toto prawidłowo wyregulować.

ankaz / 2004-09-07 15:49:29 /


Regulacja dawki gazu podawanej stale, niezaleznie od obrotow silnika (blednie nazywana czasami "regulacja wolnych obrotow").
Krecisz w prawo -> mniejsza dawka, silnik mniej pali ale gorzej jedzie
Krecisz w lewo -> wiecej pali, ale lepiej jedzie, latwiej zapala itd
Jezeli chcesz jezdzic tanio ustaw w prawo w miejscu gdzie silnik zaczyna tracic obroty, a jezeli dobrze to tak samo tyle ze w lewo.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-07 18:19:26 /


wiewior (pmx) masz prawie racje :)) ów śrubka nie jest do regulacji wolnych obrotów i z tym się zgodzę :)

stosuje się ją z trochę innego powodu.. mianowicie mębrana w reduktorze ma jakąś masę na którą działa siła odśrodkowa gdy auto pokonuje zakręty. i tu jest problem bo w niesprzyjających warunkach ta siła może zamknąć dopływ gazu! co powoduje gaśnięcie silnika...

dlatego ktoś mądry wymyślił sobie taką małą śróbkę która umożliwa podawanie gazu niezależnie od położenia mębrany.. i właśnie dzięki temu wyeliminowano ów uciążliwe zachowanie reduktora przy zakrętach...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-07 19:50:59 /


??

W ciasnym zakrecie membrana zdeformuje sie tak czy inaczej obojetnie co bys ta sruba nie ustawil.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-09-07 20:38:58 /