logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Zapłon bezstykowy w V4

Zapłon bezstykowy w V4

No więc, mam dość platynek ;)

Czy może mi ktoś powiedzieć czy są jakieś różnice między aparatami z 2,0 ohc i V4 ( oprócz odwrotnie ukierunkowanych platynek w wersjach stykowych).
Chodzi mi głównie o kierunek obrotu i zębatki - czy trzeba to przerabiać ( vide V6 aparat w 2,9 ) czy jest to plug'nplay?

Robił ktoś coś takiego kiedyś?


michalch83 / 2012-04-28 23:13:14 /


może prędzej spod v6 podejdzie?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-28 23:27:47 /


Ta jasne, a dwie dodatkowe iskry to do karoserii dać.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-29 05:54:22 /


To ile rocznie przejeżdżasz że masz dość?

Kilgore / 2012-04-29 09:37:56 /


To nie jest pytanie ile a co ile.
Zapłon się na tych pier..nych włoskich platynkach przestawia co jakieś 500 a ostatnio nawet co 200km. Mam tego dość. Po prostu.
Oczywiście oryginał sobie zostawię, a do wiązki wepnę się możliwie bezinwazyjnie ale ja już z tym syfem jeździć nie będę. Ot po prostu.

A teraz prośba do kogoś z aparatem od OHC-a pod ręką.
Nie mam niestety takiego, a potrzebowałbym wymiary te co zrobiłem na zdjęciach poniżej :

- zębatki napędzającej aparat
- tuleji w której jest napęd pompy
- długość tego kawałka aparatu co się "chowa w silnik"

najlepiej ze zdjęciami, co by można organoleptycznie porównać.

Na szybko wymiary :

napęd aparatu : 31mm, 18 zębów
tulejka napędu pompy: 11,2~3mm
ta część aparatu , która się chowa 90mm ( - podstawka)

Poprzymierzałem dziś kopułki, pasują zamiennie.


michalch83 / 2012-04-29 10:20:36 /


jutro dam Ci aparat od OHCa, to sobie sam posprawdzasz ;)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-04-29 22:34:50 /


Michał, ale wypalają Ci się styki, czy luzuje przerywacz?

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-04-30 01:09:24 /


Ręce się brudzą jak się niepotrzebnie zagląda pod maskę, stąd problem. Też jestem za tym żeby to przerobić :) Jak będziesz miał aparat od v4 stykowy i od r4 bezstykowy to na bank da się zrobić hybrydę o ile nie podejdzie cały.

Mysza liil (EM) / 2012-04-30 09:41:05 /


Ej ale zaplon na platynkach to wymaga regulacji najwczesniej po paru tysiacach km... a nie paruset.

Sprawdz cewke, moze masz od elektronika i wypala platynki.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-01 02:20:33 /


Ej 2.

Jezeli platynki szybko sie rozregulowuja to trzeba sprawdzic czy aparat nie pracuje na sucho.

Filc przy walku nalezy zakroplic olejem silnikowym, zeby slizg mloteczka mial smarowanie gdy przesuwa sie po krzywkach. W przeciwnym razie bedzie sie szybko scieral i przerwa bedzie malec.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-02 15:09:48 /