logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Jakie powinno być prawidłowe ładowanie w 2,8 v6???

Jakie powinno być prawidłowe ładowanie w 2,8 v6???

Witam

A było tak fajnie :))

Od kilku dni widzę i czuję że zaczyna brakować mi prądu pierwszy pomiar na włączonym silniku dał 13,2 volta jak włączę wentylator wszystkie światła szybę ogrzewaną itd to spada do 12,3 12-8 v.
Pytanko od czego zaczynać regulator? szczotki? komutator?
Bo powiem że czasu mało a bez prądu nie chce latać.
Dodatkowo zobaczyłem że koło 3 cel w akumulatorze mam białe nacieki a po otwarciu aku bąbelkuje czyli takie objawy jak by się zaczynał gotować?

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-02 12:45:19 /


Książkowe ładowanie powinno się zawierać w przedziale 13.8-14.4 V. Wszystko co poniżej i powyżej to źle.
Jak ci troszku podbrakowuje prądu, to zacznij od poprawności wszystkich połączeń na linii akumulator-alternator. Żadnej śniedzi, krosów i krzaków. Każdy podłamany kabel tudzież konektor to zjazd napięcia.
Profilaktycznie możesz wymienić regulator ze szczotkami, który to nie kosztowuje zbyt wiele, a najlepiej iść z alternatorem pod pachą do sprawdzonego gościa od altków. Sprawdź czy pasek dobrze napięty, czy altek nie ma zarżniętych łożysk i takie tam pierdoły.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-07-02 13:52:54 /


Zmierz napięcie na samym alternatorze. Jeśli jest podobne do tego co mierzysz naakumulatorze to padł regulator lub jedna z diod wzbudzenia.
Jeśli na alternatorze masz napięcie prawidłowe ~14,2V to szukaj spadków napięć na wszelkich łączeniach. Masa silnika, oczka i wsówki.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-07-02 14:42:38 /