logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9 gubi jeden cylinder

2.9 gubi jeden cylinder

witam panowie,mam problem z silnikiem 2.9 EFI.kod silnika BRC zamontowany w warszawie 223 na kolektorze i gazniku z 2.3 jak pogonie go na autostradzie tak ze 110km/h zaczyna chodzic na 5 cylindrow i wali w silniku jak panewki,temperatura silnika 90 stopni.jak stane i postoije na zgaszonym silniku z30 minut wszystko wraca do normy.na zimnym silniku ,nie ma wogole luzow na zaworach ,mial ktos podobny przypadek?

mariod / 2012-09-25 20:01:38 /


Olej w silniku świeży ? Jaki ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-25 20:38:19 /


olej nowy 15 W40

mariod / 2012-09-25 23:08:20 /


Może się rozszczelnia jak sie zgrzeje i traci kompresje.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-26 09:16:33 /


Może skoro nie ma luzów zaworowych, to się podpiera po nagrzaniu i stąd problemy.
A tak btw. pierwsze rozwiązanie jakie mi się nasunęło po przeczytaniu tytułu wątku: Rozwieś siatkę pod silnikiem :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-26 13:31:10 /


BRC zdażały się bez hydraulicznej regulacji, ustawia się w nich luzy tak samo jak w innych v-kach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-26 14:26:27 /


o co chodzi z ta siatką? ten BRC akurat na chydraulikach,dzis zrobilem wawka 50km i jesli jej nie pogonie to znaczy nie przekrocze 80km/h nic sie nie dzieje ,ale zaobserwowalem ze czy silnik zimny czy cieply ,stuka leciutko zaworami jak 2.3

mariod / 2012-09-26 22:04:47 /


siatka pod autem żebyś nie zgubił tego cylindra:P

Kilgore / 2012-09-26 22:31:09 /


a mi się wydaje że :
a - stuka Ci panewka, ewentualnie swożeń na tłoku ( jak ktos mówi, że mu stuka tak jakby zaworami to znaczy to co powyżej - przynajmniej w 2,9)

b - silnik gubi cylinder bo :
- jest stary i przejechał 500kkm
- ma przebicia na aparacie zapłonowym
- a jak do tego dodać albo w wersji lajt za ciasne luzy zaworowe (manualna regulacja) albo w wersji hard wypalone gniazda to się wyłania obraz ;)
-i do kompletu brak komprechy przez pierścienie ( chociaż to akurat w 2,9 było dobre zazwyczaj ;)


Testy:
- garaż, ciemno, psikadełko do płynu do szyb - sprawdź przebicia na kablach
- jakie ciśnienie na cylindrach ?
- jak masz jak sprawdzić to cienienie oleju

michalch83 / 2012-09-26 22:46:14 /


kopulka i kable nowe,na pewno nie stuka panewka,kompresja jest ,wyraznie 3 cylinder wali jakby ktos sruby regulacyjne wykrecil na maxa i zrobil luzy po pol centymetra

mariod / 2012-09-26 22:57:20 /


BRC nie widziałem na oczy z hydrauliką. A że wszystko jest możliwe, to sprawdź czy masz hydraulikę i jak nie masz to reguluj luzy zaworowe. Objaw typowy dla braku luzów zaworowych.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-26 23:22:19 /


dzis sprawdzilem dokladnie BRG 2.9 na hydraulice bo jak wkladalem kolektor ssacy z 2,3 to widzialem cos wcrodzaju sprezynek

mariod / 2012-09-28 18:52:18 /


To się zdecyduj. BRC czy BRG???
Bo to skrajnie różne silniki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-09-30 21:35:02 /


BRG 2.9 EFI rok produkcji 1997 150KM

mariod / 2012-10-01 17:00:11 /