logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » podłączenie zegarów w capri

podłączenie zegarów w capri

mam problem z zegarami, a dokładniej nie działa mi obrotomierz i wskaźnik ładowania. dlatego byłbym wdzięczny gdyby ktoś doradził mi co i jak mam podłączyć w miejsca, które oznaczyłem znakami zapytania. chodzi o brakujące trzy kabelki:

lewa strona od góry
1. niebiesko zielony
2. ???
3. szaro żółty
4. brązowo zielony
5. czarno żółty
6. niebieski
7. czarno zielony

prawa strona od góry
1. niebiesko szary
2. brązowy
3. ???
4. ???
5. niebiesko czarny
6. czerwono szary
7. czarno szary

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-25 00:16:09 /


Powinno coś być na ten temat http://www.capri.pl/page/2221

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-25 07:32:48 /


http://www.capri.pl/garage/wiring-diagrams

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-25 08:41:40 /


właśnie problem w tym, że nie bardzo mogę się w tym wszystkim połapać.. z tego co udało mi się wyczytać to brakuje mi przewodu żółtego, czerwonego i zielonego.
żółty powinien być podłączony do "złącza wiązki silnikowej czarnej" później do "przewodu pomiarowego amperomierza" (gdzie nie mam pojęcia co to może być) i na końcu do akumulatora.
czerwony też ma iść do wiązki silnikowej czarnej, ale dalej na schemacie idzie do czegoś, czego nie potrafię odczytać (i nawet chyba nie jest opisane)
a zielony niby ma iść do wiązki silnikowej czerwonej, później do cewki zapłonowej oraz rozdzielacza zapłonowego i właśnie gdzie mam to podłączyć w tym rozdzielaczu zapłonowym?

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-26 15:06:19 /


zielony to sygnał do obrotomierza - podłączasz go na "-" na cewce.
czarwony podłączasz na "+" jak najbliżej alternatora
żółty podłączasz na "+" jak najbliżej klemy dodatniej akumulatora

masz to na tym schemacie:
http://files.capri.pl/garage/sch/sch-mk3-late-s-ghia-manual.gif

ge = gelb = żółty
rt = rot = czerwony

to są 2 kabelki odpowiedzialne za wychył wskazówki "amperomierza"

W sumie prosta sprawa, ale nie każdy musi umieć czytać schematy, jednak zdecydowanie się to przydaje przy starym Fordzie. Koledzy chcieli dobrze, wskazali Ci drogę - następnym razem już sobie sam poradzisz, albo poprosisz kogoś, kto się na tym zna, żeby Ci pomógł.
Powodzenia!

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-26 15:41:00 /


ooo wielkie dzięki, właśnie tego mi było trzeba ;) tylko jeszcze nie bardzo wiem gdzie który z kabelków podpiąć w tą kość..

bestia Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-29 21:54:47 /