logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » 2 złączki z instalacji k-jetronic - za co odpowiadają ?

2 złączki z instalacji k-jetronic - za co odpowiadają ?

Czy ktoś ma wiedzę co to za dwie złączki z elektryki silnika 2.8i k-jet i kolorystycznie za co odpowiada każdy kabelek w czerwonej i białej wtyczce?

Daimos / 2012-11-06 20:50:01 /


Są to kostki od instalacji silnika - zapłon + K-Jet. Przechodzą przez ścianę grodziową i łączą się z kostkami stacyjki nad nogami kierowcy. Ale poszczególne kabelki to nie wiem za co odpowiadają.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-06 21:13:25 /


Dzięki dred przy najmniej już coś wiadomo. Czyli te złącza nie są pociągnięte do dwóch przekaźników jak to jest naszkicowane na schemacie elektryki k-jetronic w capri (zamieszczonego w dziale garaż)

Ma ktoś możliwość przesłania foto lub pisemnego opisu dalszej drogi dokąd te przewody dalej płyną pod deską?

Daimos / 2012-11-07 23:05:15 /


Jak najbardziej mogą mieć związek z zielonym i fioletowym przekaźnikiem, bo one siedzą tam niedaleko.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-08 07:07:32 /


A niby po co mają iść pod deskę skoro są od k-jeta? Tylko zielony idzie wyżej do obrotomierza, reszta do przekaźnika pompy (fioletowego) i przekaźnika wtryskiwacza rozruchowego (zielonego). Pod maskę muszą iść przewody do regulatora termicznego i wtryskiwacza rozruchowego oraz wyłącznika termiczno-czasowego. Wszystko jest na poniższym schemacie:

files.capri.pl/garage/ford-capri-2.8i-k-jetronic-wiring-diagram.gif

Kostki są do tego, by połączyć wiązkę spod maski z wiązką w kabinie, kostki znajdują się przy ścianie grodziowej po stronie kabiny. Przekaźniki również. Linia przerywana na schemacie to ściana grodziowa.

Mysza liil (EM) / 2012-11-08 07:55:35 /


Mysza, czerwona jest do łączenia z instalacją, zielona do przekaźnika, który jest na słupku A.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-08 12:19:54 /


Kostka na foto obok czerwonej nie jest zieloną kostką przekaźnika.

Mysza liil (EM) / 2012-11-08 13:28:27 /


ok. Podziękował wam za podpowiedzi.
Tylko ja mam trochę inne kolory niż są na tym schemacie silnik siedział w granadzie -

Teraz proszę o rozszyfrowanie dalszej drogi poszczególnych przewodów od przekaźników dalej gdzie idą gdzie idą następujące kable
-------------------------------------------------------------------------
z fioletowego przekaźnika:

1 CZERWONO-BIAŁY ??? STACYJKA???
2 NIEBIESKO-ŻÓŁTY ???
3 ZIELONY - ?
4 ZIELONY - ???

z zielonego przekaźnika ?

1 CZARNO-CZERWONY NA POMPĘ PALIWA?
2 CZARNY - OBROTOMIERZ??
3 BRĄZOWY - MASA????

Daimos / 2012-11-08 17:03:56 /


POPRAWKA
z fioletowego przekaźnika:

1 CZERWONO-BIAŁY ??? STACYJKA???
2 NIEBIESKO-ŻÓŁTY ???
3 ZIELONY - ?
4 CZARNY - ???

Daimos / 2012-11-08 17:06:43 /


Ale to nie są kostki przekaźników.

czerwono-biały od czujnika temp wody na deskę
zielono-niebieski od czujnika ciśnienia oleju do kontrolki na deskę
zielone są złączone i idą do obrotomierza i przekaźnika pompy paliwa jako impuls

druga kostka
czarno-czerwony do pompy paliwa i tak jak na schemacie, do dwóch urządzeń k-jeta pod maskę
czarny to + po zapłonie
brązowy to masa

Nie wiem co za rysunek wymodziłeś, ale to jakaś masakra.

Mysza liil (EM) / 2012-11-08 17:13:26 /


To że siedział w granadzie, to nie znaczy że kolory mają być inne. Nawet nie napisałeś co to za kostki, czy z instalacji kabiny, czy spod maski, czy od granady czy od capri. Tak czy siak kolory będą takie same w tych dwóch autach.

Mysza liil (EM) / 2012-11-08 17:15:44 /


Dzięki Mysza, jesteś WIELKI!!! o to mi chodziło :):):)

koniec tematu

Daimos / 2012-11-08 17:26:49 /


A nie ... jeszcze czarny z czerwonej kostki przeoczyłem.. ? gdzie on idzie?

Daimos / 2012-11-08 17:38:00 /