logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Granada i tłukący się dyfer

Granada i tłukący się dyfer

Witam, mam następujący problem: przy skręcaniu w prawo i cofaniu słychać stukanie z okolic tyłu samochodu. Normalnie możnaby pomyśleć, że to przeguby, jednak jeden z poprzednich właścicieli samochodu twierdzi, że objawy były identyczne w momencie kiedy nawalił dyferencjał. Jak twierdzi: stukał, stukał, aż przestał... Zblokowany na dobre. Więc został wymieniony. Spotkał się może ktoś z szanownych forumowiczów z czymś takim?

Pozdrawiam

sadek / 2012-11-19 19:42:01 /


Nie znam się na Granadach, ale z tego, co często się przewijało na forum, to nie będzie to wina tej tulejki, co się wyrabia i później sobie stuka ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-19 19:44:18 /


A smar w przegubach jest?

Mysza liil (EM) / 2012-11-19 19:47:55 /


Sprawdź przeguby. Nawet jak mówią że zmieniane i że na bank super ekstra funkiel zajebiaszcze...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-19 21:51:01 /


W piątek wszystko porozkręcam, na razie zbieram informacje czemu powinienem się przyjerzeć i na co zwrócić uwagę. Dzięki za podpowiedzi :)

sadek / 2012-11-19 22:29:48 /


Troche dzisiaj śrubek pokręciłem i zdaje się, że znalazła się przyczyna dziwnych dźwięków i nie są nią przeguby tylko prawe łożysko od dyfra (jakoś tak rusza się góra-dół :P ). Mam teraz tylko jeszcze jedno pytanie: Czy zasyfiony zaznaczony obszar na zdjęciu poniżej to powód do zmartwień?

http://imageshack.us/photo/my-images/844/dsc33601024x768.jpg/

sadek / 2012-11-23 20:44:22 /


Tak to z pewnością ten "zasyfiony zaznaczony obszar" jest przyczyną...;]

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-23 22:02:14 /


Witam
W zaznaczonym przez kolege sadka miescu jest u mnie taki plastikowy stożek coś jakby od powietrznik. Oczywiscie cieknie w tym miescu olej.. Czy może cieć przez ten plastik?

Kilgore / 2013-11-09 21:19:00 /


odgrzeję kotlecika i mam pytanie czy trzeba opuścić tylną belkę żeby wymienić dyfer w granadzie? czy po odkręceniu jakoś wylezie?

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-22 23:17:59 /


W teorii da się zrobić bez opuszczania belki. Przynajniej mi sie kiedys udawało. Ale Lakier na podwoziu na pewno ucierpi. Dla komfortu sugeruje opuścć belkę z jednej strony. To wystarcza.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-22 23:22:26 /


Ok dzięki. Trochę się boję żeby z kawałkiem podłogi nie odeszło ale spróbuję. Jak tylko będę miał skrzynię zrobiona to przy okazji spróbuję zmienic dyfer.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-22 23:28:19 /


Ja osobiście jeśli nie muszę to nie wyciągam całości tylko sam dyfer. Ryjek z przykreconym wałem zostaje przy belce.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-22 23:29:56 /


Mi ryjek strzela jest tam sporu luz a mam dyfer od 2.3 v6 z automatu więc jest szansa że nie będzie strzelał. Jutro sprawdze.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-22 23:39:01 /


No to tulejkę sobie zmienisz na aucie.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-23 00:07:46 /


To tylko ryjek odkręć, tylko podstaw lewarek pod belkę, bo opadnie gdyż to ona jest przymocowana do ryjka a nie na odwrót ;)

Mysza liil (EM) / 2019-10-23 07:34:51 /


Najlepiej zdjąć całość łatwiej wymienić tulejkę dyfra i w razie co łożysko podporowe na ośce. Tulejka ciężko schodzi często trzeba grzać aby to ruszyć

tulejki nowe do dyfra jak potrzeba mam zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-23 07:54:10 /


Dobre rady zawsze w cenie :D dzięki

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-23 09:59:08 /


Da się wyjąć wał bez demontażu któregoś z wydechów? Bo może warto było by przy okazji wyważyć.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-28 21:20:51 /


Da się. Ja nigdy nie demontowalem wydechow. Chyba że masz jakoś pomodzone wydechy. Ale na pewno na preclu musisz rozpiąć.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-28 22:07:12 /


jak rozepne na preclu to potem na imadle dam rade poskładać?
precel pół biedy bo wydaje mi się że podpora między rurami nie wyjdzie

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-28 22:21:21 /


To opuścisz przednią część i wysuniesz do przodu.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-28 22:58:33 /


Ja wal w V6 po rozpięciu na preclu zawsze wysuwam do tyłu i wyjmuję koło dyfra.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-29 05:37:37 /


Mishq, da się z podporą wyjąć cały wał. Dopiero co przed PC przerabiałem.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-10-29 08:58:49 /


Czas zbierać porady.... Walczę w kołko ze stukajacą tulejką w dyfrze. Wymiana na nowa zazwyczaj pomaga na krótko. Chciałbym to cholerstwo jakoś skleić teraz, ale pytanie czym i czy da się to ewentualnie jeszcze po takiej operacji rozebrać tak, żeby dyfer, atak i łozyska przeżyły, bo ryjek to moge katówką odciąć i założyć inny. Tylko czy nawet po obcięciu bedę w stanie jakoś sklejone resztki zdemontować?

Myślę o czymś takim
https://allegro.pl/oferta/klej-do-metalu-plynny-metal-klej-do-zeliwa-stali-7827207844?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla&ev_adgr=Chemia+-++%C5%9Arodki+do+napraw+i+zabezpieczania&gclid=CjwKCAiA5IL-BRAzEiwA0lcWYsXtVfU0KeEOoj_q2S2shNxrhSqaKaVvXvg0AnaSvCUNP9-4PHPkUxoCE-IQAvD_BwE

TECHNICOLL SUPER METAL 1 - PASTA STALOWA 7701

Używałem kilka razy do różnych rzeczy i zawsze byłem zadowolony.

Czy ma to szanse uciszyć ta cholerna tulejkę na zawsze / długo? No i czy jakichś negatywnych skutków nie będzie? Ja póki co ich nie widzę

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 00:12:26 /


Bardzo mnie interesuje ten temat. Tylko... Jak dla mnie to tulejka tulejką, a ten łomot jest głównie z półosi...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 07:22:01 /


No właśnie Dred, jesteś pewny, że te stuki to nie jakieś luzu na dyfrze i przegubach? Bo tam też lubi postukać...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 10:59:45 /


Kiedyś przy zakupie w sklepie forda gość powiedział że trzeba kleić tylko od strony dyfra i rzeczywiście tam są największe straty.

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 11:02:37 /


Masz Dred namiar na nowe tulejki?

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 11:04:44 /


No przecież Chuder ma ja zawsze od ręki.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 11:29:44 /


Jestem pewien, że to tam.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 11:32:40 /


Zacisnąć tulejkę spawem.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-11-28 12:44:14 /


To co Grzesiu pisze dokładnie ze szczegółami już opisywałem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-11-29 11:09:34 /


Granadziarz, a pamiętasz może w którym wątku, bo szukałem i nie moge znależć.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-21 11:27:37 /


Dred; https://www.capri.pl/page/2967#1026471

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-01-21 13:35:38 /


hej
Robię sekcje zwłok dyfra od Barbie :). Mam nadzieję że uda się go naprawić. Na początek łożysko ryjka po po wyjęciu okazało się że ma 30x62x17 i napis made in Korea :D.. Łożysko stanęło ale też się rozhartowało przy probie pilnikiem... Trochę się zdziwiłem ale nie mogę go znaleźć. Są tylko o wysokości 16mm. Może ktoś wie gdzie poszukać ?

Uszczelniacze przy dyfrze niby jeszcze są wiec mam nadzieję że może i łożyska są ok.



Kilgore / 2021-05-25 13:25:52 /


Ja te łożysko kupowałem kiedyś bez trudu - spróbuj jakiś stozek.pl czy coś...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 13:46:35 /


Było to kupowane właśnie na stozek.pl z tego co pamietam.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 14:11:50 /


Da się wymienić uszczelniacz ataku bez tej całej zawerencji z ustawianiem zazębienia?

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 14:42:54 /


Nie da się, bo trzeba atak wyjąć, aby go wymienić.....A przynajmniej wykręcić nakrętkę go dociągającą czyli to tak jakby go wyjąć....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 15:25:16 /


A patrz, ja to robiłem kilka razy, bo nie wiedziałem, że nie można. Niestety nawet skutecznie...

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 17:44:29 /


A ja zrobiłem raz i dyfer się dłużej nie nadawał do jazdy:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-25 19:45:40 /


Przy kręceniu nakrętką ataku, ważne, żeby:
1. używać klucza udarowego jedynie przy zdemontowanym kole talerzowym. Udar tłukący atakiem po talerzu uszkadza zęby. Drogo mnie ta wiedza kosztowała...
2. po dokręceniu ataku ma on stawiać opór 3Nm przy używanych łożyskach, 5Nm przy nowych. Do sprawdzenia tegoż również należy mieć wyjęty talerz.

Pilnując tych dwóch rzeczy w 99% nie ma konieczności ustawiania ataku. Tej 1% to dyfry, które przed robotą miały spieprzone zazębienie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-26 07:44:21 /


dred - widziałem że nawet zaznaczyłeś nakrętkę i wałek ataku, Chyba nie możliwe żebyś to przekrecił o 360 stopni za dużo ? :D

grandziarz - Az tyle do granady może być ? Myślałem o raczej o 1,5-3. Ktoś na forum pokazywał też prosty przyrząd typu ramię i waga do ustawienia naprężenia łożysk? czy pod tuję rozprężną można by dać podkładkę i skręcić jeszcze raz ?

Kilgore / 2021-05-26 10:58:23 /


To są wartości koncernu Dana. Niestety, Haynes do granady pomija skrzętnie grzebanie w dyfrze. Ale są to dane w przybliżeniu uniwersalne dla układu z długim atakiem w żeliwnej obudowie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-26 13:10:04 /


Hej
udało mi się rozklepac tuleję o 23 setki do prawie 11 mm i myślę ze tyle mogła miec jak była nowa. Co myśliście ? skręcac?

Kilgore / 2021-06-05 14:09:55 /


Sprawdziłem dyfer który dred skręcił niby za mocno hamował auto a z pomiarów wynika ze jest nawet za słabo? Przy ramieniu 10 cm siła jest prawie 2kg. To jest z atakiem, koszem i uszczelniaczami...

Dla kanta moment samego ataku to 1,6Nm. a dla dyfrów z amerykańców około 2Nm i to bez uszczelniacza.
Jesli dobrze to wyliczyłem to ma byc 1,6kb na wadze przy ramieniu 10cm

Kilgore / 2021-06-05 15:41:20 /


Tam w tym dyfrze może być problem też z podkladkami w środku po lewej i prawej. Więc tym dyfrem bym się nie sugerował.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-05 16:16:39 /


dobrze obliczyłeś, tylko weź pod uwagę masę rury po drugiej stronie wagi. Albo ustaw rurę w pionie i wtedy mierz.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-07 06:35:34 /


Generalnie chyba rozpracowałem temat stukającej tulejki w Granadzie:).
Kosztowało to 1200 netto.
Wg mnie główny problem jest z wałkiem który jest w ryjku. Zęby na nim są zazwyczaj już totalnie zjechane, trójkątne i świecące. A mają być matowe i w kształcie trapezu. Generalnie nowa tulejka gówno da. Po kilkuset / kilku tysiącach km znowu zacznie stukać, bo ją ten wywalony frez "naprawi".
Nowy cały wałek z flanszą do ryjka dyfra + tuleja dorobiona na ciasno pod niego i na ciepło założona na atak. Jest cisza.
Zrobione w kombiaku. Przejechałem z 1,5km i jest lux.

Ale mam inną sprawę.
Macie jakiś patent jak zdjąć tulejkę z ataku domowymi metodami? W jednym z dyfrów się zespoliła (rdza?) i nie mogę zdjąć. Tak, żeby nie zepsuć łożyska i uszczelniacza bo sam dyferek jest lux.
Myślałem o wspawaniu wielkiej nakrętki w środek i wkręceniu śruby. Ale może jest jakaś prostsza metoda?
Kiedyś mysza coś mówił o zabawie w dobry i zły młotek, ale ja jej nie znam:(


dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-17 18:52:24 /


To jeszcze napisz gdzie takie cuda można zrobić z tym wałkiem i tulejką, zwłaszcza, że będą już zaznajomieni z tematem...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-17 19:31:49 /


Zdejmij tą gumę, wtedy ściągaczem podejdziesz.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-17 19:35:11 /


no ja bym też chciał zdrowy wałek w ryjku dyfra. Też mi czaska

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-17 19:45:21 /


Tylko, że guma może tego nie przeżyć. W sensie zdejmowania. No chyba, że jakoś ją zsunę w stronę dyfra. Popaczam.

Takie cuda robią w Czempiniu - Tokmi.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-10-17 21:00:41 /


Tulejka jest i tak do wyj*bania, więc zrób dwa nacięcia kątówką i złap ściągaczem dwułapkowym i pozamiatane.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-17 22:56:21 /


Dwa nacięcia i lekko podgrzać tulejkę nawet opalarka- zawsze schodzi.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-10-17 23:24:28 /