logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Przeciek plynu chlodzacego do oleju w 2.0 V6

Przeciek plynu chlodzacego do oleju w 2.0 V6

po zlozeniu silnika p oremoncie zalalem plynu do pelna i znikl ze zbiorniczka, to dolalem .. i znow znikl a pod smaochodem plamy nie bylo
wkoncu sprawdizle mstan oleju a tam cos w stylu mleka zamaist oleju...
wczesniej zatarl mi sie walek rozrzadu ale jest juz ok, silnik dostal komplet nowiutkich uszczelek, zostla ladnie poskrecany i poskladany na hermetic . g;pwice zostaly splanowane o zaledwie 0.5 mm
gdzie moze byc problem ? jak najlatwiej dojsc gdzie jest ten przeciek ? nie mam ochoty wyjmowac calego silnika i musze jak najsszybciej to uruchomic bo nie mam cyzm pojechac do olsztyna na studia... :(

DeMaDeS / 2004-09-29 20:09:13 /


obstawial bym uszczelki pod głowicami,moze je ktos zle zalozyl albo zle dokrecał głowice, mozliwe jest tez ze ktos nie zauwazyl pekniecia bloku lub głowicy, ew chłodnica oleju jak ja oczywiscie masz moze przeciekac,ale nie martw sie na zapas. jak szybko uciekla Ci chłodziwo?? jak chwila moment to napewno nie pekniecie bloku, bo takich rozmiarow juz by je ktos zawuazyl, najpewniej głowice tzn uszczelki.
pozdrawiam i sory za bledy.
ps. mam nadzieje ze nic nie naknocilem tym razem, zwlaszcza ze to wymyslilem sam a nie zadna moja glupkowata nauczycielka.. ;P

grabasz / 2004-09-29 21:49:08 /


na 99% zle sie ulozyl kolektor ssacy, sa kanaly pomiedzy glowicami przechodzace przez kolektor, tam czesto cieknie
byc moze zalozyles tez inny kolektor, byly ogrzewane woda lub spalinami, mialy wtedy inne kanaly
ale jesli ten kolektor byl z tego silnika to odpada i zostaje uszczelka pod nim

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-29 22:59:08 /


Mozliwosci widze nastepujace:
-Uszczelka pod ktoras z glowic lub pod kolektorem ssacym (nie trzyma, zle sie ulozyla)
-Pekniety kolektor lub glowica lub zle splanowana glowica lub kolektor oparl sie dnem o silnik po planowaniu glowic i nie dotyka bokami do glowic.
-Nie dokrecony kolektor lub glowica (malo prawdopodobne ale mozliwe :) )


Nie jestem pewien czy byly 2.0V6 z podgrzewanym spalinami kolektorem ssacym, moze i tak, ale kazdy kolektor podgrzewany jest woda, a spalinami podgrzewany jest dodatkowo (np nowsze wersje 2.3v6), w kazdym razie zawsze zakladalem taki kolektor przy przerobce 2.8i -> 2.8 gaznik i wszystko bylo ok, poprostu kanaly od spalin nie byly uzywane.

Mysza liil (EM) / 2004-09-30 07:46:57 /


no i sie wszystko wyjasnilo... uszczelka pod kolektorem nie byla od tej wersji silnika i nie uszczelnila kanalow wodnych...

DeMaDeS / 2004-10-02 21:29:54 /