logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2,0 R4 na 2,9 V6 w granadzie

2,0 R4 na 2,9 V6 w granadzie

Na wstępie odrazu mówię, że na ten temat trochę już było, ale potrzebuje jednoznacznej odpowiedzi. Mogę mieć za śmieszne pieniądze silnik 2,9 v6 ze skrzynią rocznik 89 od scorpio. Jakie przeróbki mnie czekają w granadzie 2,0 R4 pinto. Czy musze zmieniać całą kołyske z zawiechą, czy długość wału napędowego będzie pasowała, no i wspomaganie. Dodam, że nie będzie gazu tylko benzyna.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-02 19:51:02 /


Kolyska i wal beda pasowaly.
Do przerobki masz wydech (tylko koncowy zostanie), do zalozenia pompa paliwa oraz wiazka elektryczna z komputerem. Do wymiany chlodnica bo ma odwrotnie weze, do przerobki przewody pompy wspomagania, chyba ze masz silnik z pompa od scorpio to akurat przewody od rzedowki powinny podejsc, do wymiany obrotomierz, troche patentow w przewodach/zbiorniczkach zeby ladnie upchnac pod maska. Lapy do silnika musisz zalatwic od granady V6. Jesli scorpio bylo z taxi lub wersja police to nawet skrzynia ma wyjscie na linke do licznika, inne maja elektronik ale podejrzewam ze da sie przelozyc zwykly naped linki do n9 ze scorpio, chyba ze masz z tym silnikiem skrzynie MT75 to juz inna bajka bo wal bedzie trzeba kombinowac i nie wiem jak tunel ale prawdopodobnie trzeba bedzie podwyzszyc.

Mysza liil (EM) / 2004-10-02 21:37:45 /


ale ja mam przy swoim silniku 2,0 skrzynie 5 ze sierry i jest to właśnie chyba 9n.
Czy bedzie pasować, chyba trzeba bedzie dzwon zmienić na od V.
A przy tym 2,9 też jest piątka i chyba tez 9n :)
Troche się tylko martwie elektryką, ale ze schematem powinienem dać rade.
Łapy od V to nie problem znajomy ma niedaleko. Jeżeli chodzi o wspomaganie to musze zmienić listwe, bo moja ma luz i chyba założe bez wspomy bo jest też u znajomego.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-02 22:34:37 /


aha jeszcze ten obrotomierz, rozumiem, że musze załatwić całe zegary od V-ki?
Chłodnice taką mam, zbiorniczki i inne pierdoły to nie problem, tłumiki kupie nowe, a i pompa paliwa od scorpio musi być, czy granada? Chyba , że to to samo.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-02 22:40:16 /


Skrzynie n9 do v6 i R4 roznia sie dlugoscia walka sprzeglowego wiec sama wymiana dzwoda nic nie da. Bylo o tym juz setki razy jak nie tysiace.

Pompa palilwa ma byc elektryczna do Efi, granadowa od k-jeta daje wieksze cisnienie, nie wiem czy nie za duze do Efi.

Jelsli nie grzebales nic wczesniej w elektryce to mozesz miec problem nawet za schematem, najlepiej zeby ktos kto przerabial temat spreparowal Ci wiazke od scorpio wycinajac zbedne przewody i zaznaczyl ktory + a ktory masa itd... :)

Tlumiki kup do v6, ale rury kolektorowe musisz dorobic albo kupic od scorpio.

Mysza liil (EM) / 2004-10-03 07:01:01 /


Dzięki Mysza
pozdrawiam

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-03 12:15:53 /


>>Pompa(...)granadowa od k-jeta daje wieksze cisnienie, nie wiem czy nie za duze do Efi.

ciśnienie nie tworzy się na pompie tylko na regulatorze ciśnienia.. pompa musi mieć tylko odpowiednią wydajność,
ja jeżdżę na pompie od k-jata a ciśnienie w układzie efi jest takie jakie być powinno 2,5-3,5bar

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-03 23:48:57 /


No nie, Trójkąt, to nie tak. To pompa wytwarza ciśnienie, a regulator, jak sama nazwa wskazuje...

/ 2004-10-04 08:39:36 /


Jarecki nie zrozumieliśmy się :)
w układzie efi (i nie tylko) jest tak że jak zdejmiesz regulator ciśnienia "lub się uszkodzi" to ciśnienia paliwa nie będzie.. tak więc sama pompa ciśnienia nie wytworzy.. musi być jeszcze regulator który przydławi odpływ i "podbije" ciśnienie

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-04 10:31:41 /


Może faktycznie ja nie wiem jak działa EFI albo K-Jet. Nie mówiłem że wiem. Ale na Polibudzie mnie nauczyli, że jak coś się nazywa regulatorem, to tylko reguluje wielkość zadaną przez jakieś inne ustrojstwo. Nauczono mnie również że "wytwarzanie ciśnienia" jest fundamentalnym zadaniem pompy.
Jeżeli teoria aż tak dalece rozmija się z praktyką, to chyba zmarnowałem te 4 lata idąc na PK :-)
Jednak jako teoretyk najlepiej zamilknę i oddam głos tym, którzy niezależnie od nazewnictwa potrafią zrobić tak, żeby działało i to dobrze.
Pozdrawiam

/ 2004-10-04 12:16:38 /


Najwidoczniej Twoje powołanie rozminęło się z zastosowaniem, podobnie jak i z tą teorią. Jest jeszcze coś takiego jak wydatek ściśle powiązany z ciśn., itd. itd...
Dobrze jest czasem zaliczyć jakieś laboratorium ;)
Nie ma co być w gorącej wodzie kompanym.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-05 08:53:26 /


kąpanym :P

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-05 09:29:09 /


hahaha, no masz babo placek ;P
a może chodziło o "kompanieros"? ;)
Chyba się starzeję i moja podzielność uwagi powinna zostać ograniczona do kilku z kilkunastu załatwianych spraw na raz :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-05 10:55:56 /


Pododno nie którzy wyrzucają cały system wtrysku ,wymieniają kolektor ssący na gażnik i heja. W 2,8 ten numer przechodził , ale chyba 2,9 nie bardzo.

Staszek z Chełma / 2004-10-09 19:31:15 /


niekótrzy niewiedzieli, ze nie mozna ;) -> http://www.capri.pl/page/3e5ea906c5a80

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-09 19:49:27 /


Można założyć do 2,9 kolektor ssący od 2,3 i gażnik. Pasuje.
Trochę trzeba pokombinować z wspomaganiem, uwaga na altrnator.
I na razie kilka dni po naprawie? jeżdżę zadowolony.

mtango / 2004-10-09 20:27:56 /


a kolektor ssący od 2,8i i wtrysk bedzie pracował OK ?

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-09 22:06:34 /


spytaj jabola albo 3kata ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-09 22:11:28 /


ETC chcesz zrobic pierwsze 2.9 na k-jecie?? :)

Mysza liil (EM) / 2004-10-09 22:15:56 /


zrobic da sie napewno tak ze bedzie dobrze chodzilo ale po co przeciez to jak wożenie drzewa do lasu przeciez 2.9 na swoim orginalnym wtrysku chodzi pieknie

michałP / 2004-10-09 23:19:53 /


tak, ale to wymaga troche kombinacji, inne sterowanie silnikiem (elektryka) a tak prosta sprawa - sam silnik podmienić tylko :)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-10 13:53:02 /


Podgrzewam wątek z pytaniem. Jak zamontować pompę paliwa od efi do zbiornika w granadzie? Bo na razie rozkminiam a penie ktoś to uczynił bo nie jedna grania lata na 2.9 efi więc oświećcie mnie proszę a i tak będę szukał dalej na forum ;-0

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-23 20:27:52 /


Przewaznie latają tylko na gazie albo na gazniku :) Te latające na Efi (jak moja 4.0) muszą mieć zbiornik od 2.8i oraz pompę przy zbiorniku (ale nie od K-jeta). Mozna rowniez podlaczyć pompę bezposrednio na wezyk zbiornika od gaznikowca, jednak zeby nie braklo paliwa na zakretach, trzeba miec niestety ponad poł zbiornika natankowane!

Mysza liil (EM) / 2007-02-23 20:42:12 /


Dodam, że dysponuję pompą od 2.9 i zbiornikiem od 2.3 lub 2.0 nie wiem czy się różnią.
Planuję wszczepić pompę w rurkę od paliwa w w/w zbiorniku ale nie wiem co to wyjdzie help ;-)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-23 20:43:53 /


Hmm własnie wiele osób pisało o tym zbiorniku 2.8. Zobaczę jak nie rozkminię tego to poszukam takowego a jak się uda to kto wie może będę sprzedawał patent he he he Dzięki Mysza Pozdrawiam!

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-23 20:51:45 /


Ja mam pompe od k-jeta w mojej 2,9EFIi jest dobrze.Żadnych problemów na beni niema.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-23 21:57:23 /


Tak to wygląda

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-02-23 22:03:48 /


mam jeszcze pytanie czy V6 2,3 i V6 2,9 maja takie same rozmiary, wage, mocowanie skrzyni itp?

roadrunner / 2007-02-25 11:00:38 /