logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » dolot do nagryewnicy 2,8V6

dolot do nagryewnicy 2,8V6

czy ktos moze mi powiedyiec skad wzchodzi rura dolotowa do nagrzewnicy w 2.8 ,bo na rysunku jest tylko wylotowa.

aeroarte / 2004-10-03 11:27:46 /


obieg cieczy w 2,8 zawiera też cłodnicę oleju i to ona jest drugim króćcem od nagrzewnicy (pierwszy to ogrzewanie podstawy zaworu obejściowego przepustnicy dla 2,8i, lub kolektor wodny na przodzie kol. ssącego dla 2,8 gaźnik).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-03 13:42:27 /


dzięki, ale dalej brakuje mi jednego końca. może tak- ten model nie ma chłodzenia pod filtrem oleju(chyba został pozbawiony tego elementu w przeszłości).jest na gaźniku i gazie. nie miał termostatu i jakoś było.po założeniu termostatu zaczoł się gotować. znalazłem na forum informację, że 2,8 ma zbiornik wyrównawczy ciśnieniowy.( faktycznie jeden wlot zaślepiony był śrubą). podłączyłem zgodnie z rysunkiem ( o chłodzeniu),ale chyba źle, bo co prawda nie gotuje już wody,ale kiepsko grzeje(układ przepłukany, odmulony).do parownika wciołem się trójnikiem na wężu z kolektoa wody na przodzie do zbiornika wyrównawczego ,wyjście z parownika do nagrzewnicy.brakuje mi jednego końca bo chciałbym to zrobić bez trójników. czy takie połączenie jest dobre?,a może znacie lepsze sprawdzone.

aeroarte / 2004-10-03 17:41:32 /


pomijam wtrysk, bo masz gaźnik, ale kolektor wodny jest identyczny, pokrywa termostatu również (jedynie kierunek króćca powrotnego się zmienia)
out - wyjście do nagrzewnicy, in - powrót.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-03 20:28:47 /


a jeżeli chodzi o ogrzewanie reduktora, to do niedawna byłem orędownikiem równoległego (z trójnikami) układu, ale po ostatnio wykonywanych przeze mnie pracach przekonałem się do szeregowego.
To co tu napiszę dotyczy geni II V6 po liftingu: polecam użyć gazowniczego trójnika i wpiąć się nim w powrót z narzewnicy, a do trzeciego jego końca podłączyć gruby (dolny) wąż od zbiorniczka wyrównawczego. Mały króciec dolnego zbiornika chłodnicy zaślepić. Dlaczego? Bo w oryginalnym układzie przepływ przez zbiornik wyrównawczy rozpoczynał się po otwarciu termostatu. Dzięki temu kiedyś, kiedy na zimnym silniku spieprzyła mi woda z bloku, to zbiornik był pełny, bo termostat jest szczelny i duży obieg był zamknięty. W bloku wody w ogóle nie było, więc nie miało się co gotować, więc czujnik temperatury też nic nie pokazał. Nie muszę chyba opisywać skutków. Dzięki powyższej przeróbce przełączamy zbiornik na mały obieg. W razie wycieku od razu widać że jest mało płynu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-03 20:47:43 /


a może tak? co o tym sądzicie?

aeroarte / 2004-10-04 14:04:46 /


dokładnie tak jak narysowałeś!
tyle, że cienki wężyk do zbiorniczka wyrównawczego powinien iść od górnego zbornika chłodnicy z ciśnieniowej części układu. Jeżeli idzie spod korka, to nie będzie działało jak należy, chyba że korek nie ma grzybka ciśnieniowego.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-07 20:56:41 /


Przy okazji wymiany silnika ,połączyłem inaczej nieco układ chłodzenia.Jest teraz lepiej,nie zapowietrza się nagrzewnica,wskaźnik pokazuje w niższym zakresie otwarcie i zamknięcie termostatu(nie wiem dlaczego),nie ma takiej "burzy" w zbiorniku wyrównawczym.Piszę o tym dlatego,że tej zimy wydałem trochę kasy na Borygo i może ktoś zaoszczędzi. Mam taką uwagę.(nie chcę zakładać nowego wątku)Szukając na forum informacji do przekładki silnika zauważyłem ,że cała masa wątków nie ma skutku ,to znaczy informacji, która z porad była skuteczna.Ktoś pyta ,ktoś radzi,a potem ktoś ni me ni be,i potem znowu te same pytania.

aeroarte / 2005-03-01 20:44:39 /


ja i tak nic z tego nie kumam, a najbardziej z tego podlaczenia parownika. juz gdzies podawalem optymalne rozwiazanie dla ukladu chlodzenia, ale z tego co tutaj widze masz jakas dziwna chlodnice bez dodatkowego wyjscia na dole na zbiornik wyrownawczy (prawdopodobnie od starszego modelu) i stad biora sie wszelkie kombinacje.

Mysza liil (EM) / 2005-03-01 21:04:37 /


Ja bym podlaczyl zgodnie z Twoim ostatnim obrazkiem parownik miedzy silnik a nagrzewnice, tak zeby pierwsza ogrzana woda grzala od razu gaz, potem niech grzeje kabina ;P Zas przewod od zbiornika wyrownawczego tn gruby z dolu powinien isc w dol prosto do chlodnicy, obok grubego krocca powinien byc jeszcze cienki. 2.8i ma jeszcze wymiennik ciepla pod filtrem oleju, na ktory puszczam waz wychodzacy z nagrzewnicy, a powrot do studzienki termostatu jest metalowa rurka na dole silnika.

Mysza liil (EM) / 2005-03-01 21:11:43 /


Tak kiedyś było ,ale tamta chłodnica mi padła przez co przegrzałem pierścienie w 2,8.Tą kupiłem ,ale za późno.Nie ma na dole trzeciego wyjścia.Być może była ona w układzie bez przelewowego zbiornika wyrównawczego.Ale jak podłączyć taką wersję to nie wiem.

aeroarte / 2005-03-01 21:27:13 /


Mysza powinno, ale lepiej (pomijam parownik i zgadzam się z Trójkątem) jeżeli jest tak jak jest. Zajeździłem jeden silnik przez to podłączenie oryginalne.
Otóż w przypadku awarii małego obiegu (w oryginalnym połączeniu) woda ucieka ci z bloku i:
nie pokazuje wskaźnik bo jest suchy
silnik sie przegrzewa
chłodnica jest pełna wody i zbiorniczek też bo termostat jest zamknięty, bo nie ma wody która go grzeje
kontrolka poziomu wody w zbiorniczku nawet się nie zapala bo zbiorniczek jest pełny!
W wypadku zastosowanego przeze mnie i Aerotate połączenia masz zbiorniczek wyrównawczy podłączony do małego obiegu i nie musisz czekać na otworzenie termostatu żeby wiedzieć ile wody jest w układzie chłodzenia.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-04 07:39:56 /


Przy takim połączeniu jak na rysunku wszystko działa ,ale po odpaleniu rano na gazie ,po chwili parownik przymarza.Połączę tak jak pisał Mysza(tak miałem wcześniej)niestety ze stratą ciepła w samochodzie.

aeroarte / 2005-03-04 09:55:34 /


Eee taka mała reaktywacja wątku.... czy to jest dobrze podłączone bo nie moge znaleść nic na forum(może isę nie przyłożyłem do szukania) -zadnych zdjęc itp:/
Prosze o odpowiedz czy podłączyłem węże -zaznaczeno na fotkach na czerwono dobrze-nie mając o tym pojęcia-czy żle-jeżeli żle to jak powinno być????

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-21 20:51:55 /


Od ssania na dol nagrzewnicy, z gory nagrzewnicy do pompy wody.

Mysza liil (EM) / 2007-05-21 20:53:50 /


czyli Mysza- ten krótki odcinek-waż czarny- jest dobrze podłączony?

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-21 21:13:20 /


od bulbozaura do ssania wodnego jest dobrze

Mysza liil (EM) / 2007-05-21 21:48:23 /


A no to fajnie:D Dzięki Mysza:D

Gumbas Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-21 22:22:10 /


Witam
Mam podobny problem wiec pozwolę sobie dołączyć się do wątku:)
W moim capri 2,8i nie było zbiorniczka wyrównawczego i postanowiłem zamontować sobie owe cacko, teraz tez nie wiem gdzie nagrzewnice podlaczyc:/ wcześniej wyjście do nagrzewnicy było podłączone pod kolektor ssący, ale w/g schematu teraz tam powinienem podłączyć zbiorniczek wyrównawczy.

Pytanie 2. w opisie układu wtryskowego znalazłem 2 rodzaje podłączenia kolektora ssącego, ja mam przewody podłączone jak na rys L/23/233( dolny przewód idzie do nagrzewnicy). na rys D/23B/41 widać podłączenie zbiornika wyrównawczego za pomocą "trójniczka" czy w tym wypadku dolny przewód który był widoczny na rys L/23/233 idzie do nagrzewnicy czy jest zaślepiony?

Leru Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-16 12:33:58 /


musisz zmienić chłodnicę na taką co ma dwa wyjścia na dole, grube do termostatu, cienkie do zbiorniczka wyrównawczego i cienki nie spod korka ale z boku.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-16 12:57:55 /


w k-jecie jest jednak inaczej niż na gaźniku, może to pomoże http://www.capri.pl/garage/cooling-2.8i

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-16 13:07:06 /


Te schematy juz przejrzałem i niestety nie znalazłem odpowiedzi:(
na rysunku widać wszystko oprócz tej jednej rurki:P

Leru Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-16 13:32:08 /


a niby co ma Ci zasilać nagrzewnicę? wszystko ma pozostać tak jak jest. cienki wężyk zbiorniczka podłączasz do najwyższego punktu układu chłodzenia (np jak na trzecim rysunku w Twoim poście) lub do cienkiej rurki przy korku chłodnicy (dwa warunki: 1] rurka jest metalowa i wlutowana szczelnie w gniazdo korka, 2] usuniesz korek wewnętrzny - ten utrzymujący ciśnienie - jego rolę przejmie korek zbiorniczka). Jeżeli w dolnym zbiorniku chłodnicy jest miejsce na wąż 25mm, to tam podłącz gruby wąż zbiorniczka. Jeżeli nie - nie zmieniaj chłodnicy, tylko w wężu powrotnym nagrzewnicy (między chłodnicą oleju a obudową termostatu) zainstaluj trójnik (taki jak gazowniczy tylko NIE PLASTIKOWY) i podłącz się tam.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-18 12:25:04 /


Tam brakowało znaku zapytania na schemacie:P tamten schemat zrobiłem w oparciu o opis i foty z działu o chłodzeniu i brakowało mi tej jednej rurki, a obecnie mam tak.

Czyli dolna rurkę od zbiorniczka wpinam miedzy chłodnice oleju a termostat, wyjście z nagrzewnicy podpinam do kol ssącego a żeby podpiąć zbiorniczek wyrównawczy potrzebuje tego rozgałęzienia (zaznaczone na rys), right?

Leru Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-08-19 17:40:44 /