logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Układ chłodzenia Rover V8 w capri (pomoc potrzebna)

Układ chłodzenia Rover V8 w capri (pomoc potrzebna)

siedze właśnie i szukam zbiornika wyrównawczego

mam taką oto chłodnicę



taki schemata znalazłem



jest to instalacja jaką sugerują do repliki cobry z tymi silnikami

według tego co zrozumiałem potrzebuję zbiornik z korkiem bo w chłodnicy nie mam

znalazlem takie
http://www.summitracing.com/parts/mor-63766/overview/
http://www.summitracing.com/parts/mor-63769/overview/
http://www.summitracing.com/parts/bci-70051
http://www.summitracing.com/parts/ctr-80-211/media/images

nie kumam też troche skąd poprowadzić przewody o zbiorniczka

bede dzwięczał za pomoc bo musze to kliknąć szybko

Hasta / 2013-03-18 22:47:06 /


A gdzie mały obieg? Gdzie termostat? Coś ten schemat niekompletny.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-18 23:11:08 /


tu wiecej widac

Hasta / 2013-03-18 23:23:02 /


W chłodnicy powinien być cienki króciec u samej góry idący do góry zbiorniczka wyrównawczego. Dół zbiorniczka wyrównawczego bym dał na dół chłodnicy, tak jak w pierwszym schemacie a nie na trójniku nagrzewnicy jak na drugim schemacie.

Do góry zbiorniczka przydałoby się dać jeszcze odpowietrznik z termostatu.

Mały obieg tak jak na obrazku, z pompy na kolektor, z kolektora na nagrzewnicę, z nagrzewnicy do pompy.

Duży obieg jak na obrazku, grube węże od pompy i z kolektora na dół i górę chłodnicy.

Potrzebujesz zbiorniczek z korkiem ciśnieniowym, mający przynajmniej 2 króćce. Jeden grubszy na dole i jeden cienki u góry. Ewentualnie w zależności od korka trzeci króciec cienki nadmiarowy do wyrzucenia płynu pod auto. Ewentualnie czwarty króciec, cienki, do którego doprowadzisz przewód odpowietrzający termostatu (można spiąć trójnikiem z przewodem odpowietrzającym chłodnicy). Żadna filozofia. Pół godziny roboty.

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 08:40:14 /


Muszę się kiedyś tym zająć i wyrobić sobie schemat logiczny tego układu bo podłączałem to wiele razy ale nigdy nie wiedziałem czy na pewno dobrze.
Mysza, jeżeli zbiorniczek podłączysz do dolnego wyjścia chłodnicy to poziom będzie się ustalał dopiero po otwarciu termostatu tak?
A co z obwodem podstawowym, występuje on tu wogóle?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 09:31:11 /


W granadzie masz tak podłączone i jest dobrze, tak? :)

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 09:40:32 /


Zdaje się że scorpio/ sierra/ escort też tak ma i pamiętam właśnie że zachodzi tam zjawisko nagłego połykania wody podczas zalewania.
Granada ma inaczej bo ma w chłodnicy korek przez który można ją napełnić;P

Obwód podstawowy chyba nie jest obowiązkowy co? Wszystko zależy od struktury pompy i rodzaju termostatu, czy się mylę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-19 09:48:57 /


Granada po 83 nie ma korka w chłodnicy, jedynie w zbiorniczku. Ten na chłodnicy jest przejściowo zamontowany i wcale nie potrzebny. Nie ma tam też korka ciśnieniowego, tylko zwykły okrągły kapsel. Korek ciśnieniowy, taki z uszami, powinien być jedynie na zbiorniczku jeśli masz w granadzie 2 korki. Nie wiem co masz na myśli z tym płynem, ale chyba próbujesz stworzyć problem którego nie ma :)

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 10:30:30 /


Obwód podstawowy występuje jak najbardziej, i jest to obwód z nagrzewnicą. Termostat jest na obwodzie chłodnicy. Na rysunkach nie pokazany akurat, ale to nie ma znaczenia.

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 10:32:17 /


Dzieki!

chodziło mi głównie o tym zbiorniczka

znalałem jeszcze takie cos




Opis od angoli:


G to L (bottom rad hose). Tee-in B (header feed) and D (thermostat bypass) here also.
C to H (top rad hose).

E & F are for heater. Use for a heater or blank off or connect together. You could probably connect B in here instead of into the bottom hose.

As said you don't need a pressure cap on you rad as you should have one on your header tank. You may be able to use I as an air bleed for the rad, in which case you should restrict the hole to 2-3mm and plumb in to A. You should also have n air bleed take off on your inlet manifold somewhere, which should also be plumbed in to A.


---------



on mine one of these had a core plug in it so it was not used. The other had the bypass from the thermostat connected to it (D)

D can also be fitted to the botton hose which connects G and L . this returns cooled water to the pupm to be circulated round the engine.


C goes to H to take hot water back to the rediator to be cooled bown. Any temp sensor for a fan swithch can be fitted to this hose.

J and K connect together or block off - not sure what they are.

I to A

B to the G_L hose to top up and aloow for expansion of coolant.




Hasta / 2013-03-19 10:46:22 /


Ja bym poszedł w takie coś gdybym nie miał ciśnienia na metalowy zbiorniczek... http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-opel-corsa-b-1-0b-54km-i3037590628.html

Mysza liil (EM) / 2013-03-19 11:00:48 /


no ja niestety mam cisnienie na taki z amelinium;)

Hasta / 2013-03-19 11:04:16 /


To tu masz ciut taniej i bez kombinowania z wysylkami z USA;) http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-chlodzenia/zbiorniki-wody.html

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-19 11:58:18 /


Hej,
Akurat jestem w trakcie rozbiórki Rovera SD1 V8, moge porobić foty jak to wygląda w oryginale, ale z tego co pamiętam to zbiorniczek wyrównawczy jest taki jak opisał Mysza, natomiast chłodnica raczej nie ma korka, będę dzisiaj w magazynie to zrobię dokumentację foto.
Pzdr

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-20 13:50:24 /


joł. u mnie rover v8 lata bez korka w chłodnicy (chlodnica z transita), ale musi być ten kruciec mały na samej górze chłodni. u ciebie widzę, że górny gruby kruciec jest przy samym "suficie" chłodni, więc ostatecznie skusiłbym się na trójnik na górnym grubym weżu przy samej chłodnicy, z małym krućcem skierowanym do góry. I to do zbiorniczka w górnej jego części. Zbiorniczek wyrównawczy połączony z trójnikiem w dolnym grubym wężu chłodni, tak jest najlepiej. V8 rovera ma niezależne wyjścia na nagrzewnice, które idą z pompy, pod kolektorem ssącym, do tyłu silnika. peace!

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-20 21:19:43 /


ps: jakie wymiary rdzenia ma ta chłodnia i skąd ją wyrwałeś? czy zlecałeś wykonanie?

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-20 21:20:50 /


Dzięki Wołek

chłodnia robiona pod wymiar ale wróci na dospawanie uchwytów i wyjscia na zbiorniczek


Hasta / 2013-03-20 22:05:12 /


okolo 61x31

Hasta / 2013-03-20 22:05:59 /


Tak to wygląda w oryginale, może pomoże w składaniu.
Pzdr.

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-21 12:10:10 /


soro bardzo dziekuje przyda sie

Hasta / 2013-03-21 14:15:38 /


jaką pojemność powinien miec zbiornik wyrównawczy przy takim silniku?
niestety machnąłem się i kupiłem chyba za mały bo ma tylko 0.5l ehhh

Hasta / 2013-04-05 09:23:27 /