logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Stukające 2.9

Stukające 2.9

odpalony dziś po 2 tygodniach stania na dworze - silnik zaczął nieregularnie stukać na wolnych obrotach. Stuki metaliczne, raczej nie panewki ( miałem w poprzednim 2,9).
Wcześniej było cichutko. Stuki są tylko na wolnych obrotach, czasem są, czasem silnik chodzi 2-3 minuty i cicho. Moc ma. Pali na wszystkie gary. LPG only na blosie i EFI.
Olej GM 15w40 + dodatek mos2. Miałem jutro wymieniać olej na 10w40 ale w tym wypadku nie wiem czy warto

Filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=DBiyOsaROKk&feature=youtu.be

Zaczęło się od razu po odpaleniu, później ucicho i wróciło, pod obciązeniem nie stuka.
Jeździ normalnie ( oprócz tego okazjonalnego stukania). Wcześniej kilka razy w ciągu zimy odpalany nawet przy -20 i nie było żadnych problemów...
Stawiam na korbę/sworzeń tłoka ale może to tylko szklanka ;)

Diagnozy ?

michalch83 / 2013-03-24 19:27:13 /


przy kręceniu rozrusznikiem z odciętym gazem nie stuka.

michalch83 / 2013-03-24 19:29:12 /


Pojeździj troche i powinno przejść. Wygląda to na stukającą szklankę od regulacji luzu zaworowego.
Wymiana oleju może pomóc.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-03-24 20:22:00 /


Brzmi jak pęknięty flywheel.
Automat?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-03-26 19:52:22 /


no automat, ale jakby zamach padł to by raczej kulał i słabo jechał chyba, a jak jedzie to nie tłucze..
A poza tym słychać, że to dźwięk z silnika, dobrze go słychać w filtrze powietrza ;)

W sobotę dostanie olej 10w40 z płukaniem układu, może to coś da.
Jak go składałem to każdą szklankę osobno rozkładałem, czyściłem i składałem - były oznaczone i siedzą na swoich miejscach, więc może to po prostu wina oliwy...

michalch83 / 2013-03-26 21:12:58 /


dla potomności.
Zdjąłem rozrusznik i sprawdziłem zamach i konwerter, wyglądało ok.
Wypłukałem układ olejowy, zalałem LM 5w40 i dwusiarczkiem i cisza ;)

Jednak to była szklaneczka, coż wcześniej nie miałem Forda z hydrauliką więc i dźwięk był nieznany...

michalch83 / 2013-03-29 19:13:24 /


Dla potomności - przez rozrusznik nie sprawdzisz pękniętego flywheela.
Flywheel gdy pęknie to właśnie tak wrednie stuka. Nastęnie się ukręca i dopiero wtedy nie jedzie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-01 22:27:40 /


Oczywiście, bo pęka przy samym wale. Ukręciłem 4 to wiem. Tylko że to nie puka długo ;)

Mysza liil (EM) / 2013-04-01 22:29:26 /


Uwierz mi, że może długo pukać. Nie pod Twoją nogą, to jasne. Ale jak się z tym pukaniem jeżdi spokojnie, to parę tysi można zrobić. Wiem, bo zrobiłem :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-01 22:32:09 /


zdjąłem rozrusznik i kręciłem zamachem przy podważonej od spodu blaszce dystansowej, było widać aż do śrub zamach i żadnych pęknięć

michalch83 / 2013-04-02 09:20:34 /