logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Uszczelnienie C3

Uszczelnienie C3

Witam.
Mam nastepujaca sprawe: chodzi o wymiane uszczelniacza w miejscu sterowania skrzyni biegow czyli wajchy przelaczajacel biegi. mam tam niewielki, ale upierdliwyw wyciek, moze tez cieknac pod walkiem wylacznika pradu, ktory tez w tym miejscu ma sterowanie.
czy ktos wymienial te uszczelniacze? jakiego sa typu (simmering czy o-ring)? czy to sa moze uszczelniacze wysokocisnieniowe? i najwazniejsze, czy dam rade to zrobic bez zdejmowania skrzyni?
pozdrawiam
Krzychu

Kriss_MustangII / 2004-10-17 19:32:02 /


no chlopaki, nikt tego jeszcze nie robil?

Kriss_MustangII / 2004-10-18 16:27:03 /


Mi kiedys cieklo na tym trzpieniu, odkrecilem nakretke, zdjalem lacznik i dopasowalem tam maly oring, nawet nie wiem czy powinno byc tam cos czy nie, ale skrecilem i przestalo leciec, bez wyjmowania skrzyni oczywiscie.

Mysza liil (EM) / 2004-10-18 17:03:12 /


Spojrzałem na skrzynię którą mam rozebraną.
Pod wyłącznikiem jest oring - bez problemu.
Na ośce od linki redukującej bieg - oring - dostęp po odkręceniu nakrętki 13 i lekkim podważeniu dzwigni - uważać żeby śruba będąca jednocześnie ośką nie wpadła do środka!
Jest jeszcze dzwignia połączona z lewarkiem zmany biegów - tu już trzeba zdjąć miskę i wygląda na to, że też ma swój oring. Ale tu już trzeba działać bardzo rozważnie - w środku jest np. mocna sprężyna, pamiętać w jakim położeniu była dzwignia zmiany biegów.

mtango / 2004-10-18 21:42:25 /


Panowie, jest moze jakas skrzynia pasujaca zamiast c3, ktora ma wiecej biegow niz tylko 3?
wnerwia mnie jazda 90km/h przy 3500rpm, no i to spalanie 25l/100km. watpliwa przyjemnosc.
zamiast zmieniac most na szybszy...

Kriss_MustangII / 2004-10-26 10:32:21 /


cpf> Panowie, jest moze jakas skrzynia pasujaca zamiast c3,
cpf> ktora ma wiecej biegow niz tylko 3?
cpf> wnerwia mnie jazda 90km/h przy 3500rpm, no i to spalanie
cpf> 25l/100km. watpliwa przyjemnosc.
cpf> zamiast zmieniac most na szybszy...

cpf> Kriss_MustangII

cpf> ------------------------------------------------------

Kiedyś się tak jeździło (trzy biegi i 90 km/h), a wszyscy uważali że jest dobrze. IMHO wyskoie spalanie a skrzynia, to dwie rózne rzeczy.
Ty chcesz usuwać skutki a nie przyczyny.

Najlepiej zmień samochód na "nowszy" :-)

W ostateczności poszukaj czysto hydraulicznej wersji skrzyni A4LD (np: stare Scorpio) i możesz rzeźbić: mocowanie do silnika, budy inny wał ...

Gabriel / 2004-10-26 11:12:45 /


chyba mocowanie do silnika i wal beda takie same :)

Mysza liil (EM) / 2004-10-26 11:20:40 /


http://www.samko.pl/samko_pl/index.html dostaniesz komplet uszczelek i symeringów za jedyne 150zł polecam

Krzych33 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-26 11:44:49 /


a może zamiast skrzyni dać inne przełożenie na moście.. jeśli masz 3500 obr przy 80 to most masz od jakiejś bardzo małej pojemości.. więc może od tego zacząć...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-26 12:25:26 /


>>do Gabriel

ja chce usunac przyczyne a nie skytek, przyczyna tego, ze pali 15l na sto jest fakt, ze ma wspomniana skrzyne c3.

a samochodu nie zmienie.

Kriss_MustangII / 2004-10-26 15:14:03 /


a jak sie maja przelozenia w przypadku a4ld? jak jest awaryjnosc takiej skrzyni?

Kriss_MustangII / 2004-10-29 09:08:20 /


jak sie maja przelozenia w przypadku a4ld? jak jest awaryjnosc takiej skrzyni?

Kriss_MustangII
--------------------------------

Awaryjność A4LD - te skrzynie nie mają niestety dobrej prasy, ale czysto hydrauliczne wersje A4LD żyją dłużej niż młodsze wersje z elektronicznym sterowaniem.


Przełożenia - jedyna róznica: A4LD ma overdrive (ok. :-) 0,83:1

Nie wiem dlaczego większość ludzi mysli "BogWieCo" na temat przełozen skrzyn. Przeciez KAZDA czterobiegowa skrzynka reczna i KAZDY trzybiegowy automat maja przelozenie koncowe 1:1

W zasadzie wszystko zalezy wiec od PRZELOZENIA MOSTU, a skrzynia jest zawsze na drugim miejscu. Jezeli ktos coś pokombinowal z mostem i zle zestopniowal cały układ, to ręczna skrzynia piątka lub czterobiegowy automat zwykle nie rozwiaza problemu, tylko zlagodza objawy :-)


Jezeli wiesz jakie obroty silnika chcialbys miec przy danej predkosci poruszania sie, to najpierw przelicz sobie przełożenie mostu dla skrzyni na czwartym biegu (1:1)
Obroty silnika [1/min]
Szukane przelozenie mostu = ----------------------- x srednica kola [m] x 0,188
Predkosc jazdy [km/h]

... a potem szukaj dobrego mostu z przekladnia zblizona do uzyskanych wyników.

Gabriel / 2004-10-29 10:19:23 /


Panowiem, jak jest wylozyskowany walek zdawczy w automacie? panewka? jak sie do niej dostac?

Kriss_MustangII / 2004-11-01 12:43:07 /


wylozyskowany jest zapewne tak jak w manualach, czyli panewka cienkoscienna o dlugosci okolo 70mm (wbita w aluminiowa obudowe skrzyni) w ktorej obraca sie wal napedowy. Zeby ja wymienic w manualu musialem zdjac te ostatnia czesc skrzyni - od awtamata sie tez odkreca. Wtedy wybilem simmering i dopiero panewke.

Mysza liil (EM) / 2004-11-01 12:52:09 /


Witam
Czy idzie jakiś oring w c3 w miejscu gdzie wchodzi rurka od bagnetu w skrzynię? Ze skrzyni wystaje kawałek też takiej rurki. chyba wiadomo o co chodzi ;)

Kilgore / 2015-04-18 14:11:29 /


http://www.capri.pl/library/microfilms/transmission/A03.10 nr 12 wygląda na oring :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-04-18 15:55:07 /