logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Ile litrów lakieru na Capri/Taunusa/Granadę...

Ile litrów lakieru na Capri/Taunusa/Granadę...

Capri idzie do malowania i pewnie będę to robił sam, lakier najprawdopodobniej metalik ale to tez nie w 100% pewne zatem proszę do speców od malowania wyliczenia ile czego potrzebuję

WERSJA AKRYL
-czarno matowa maska i klapa
-reszta kolor

ile podkładu?
ile czarnego matu?
ile koloru?
ile bezbarwnego?


WERSJA METALIK
-j.w

ile podkładu?
ile czarnego matu?
ile koloru?
ile bezbarwnego?
ile bazy?

Akcja dotyczy Capri MKI

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 21:49:22 /


jeśli będziesz także szpachlował, to byłoby dobrze doliczyć jeszcze podkład epoksydowy jako odcinający. Epoksy jest dosyć wydajny, ale ze 3 litry gotowego wystarczy.

Przy obliczeniach "na gotowo" licz z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem. To ważne, bo czasami stosunek jest 1:1 + 10% rozpuszczalnika.

lakieru trochę więcej, nie kryje tak dobrze, i warstw też sie daje więcej.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 22:15:32 /


Skun lepiej nie maluj sam:)

1. Na akryl zasadniczo nie kładzie się bezbarwnego bo sam w sobie się świeci.

2. Baza = kolor w metaliku.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 22:18:38 /


Tylko z zewnątrz czy komora silnika , wnetrze , bagażnik też ? Jaki kolor ? Żółte i pomarańczowe np. kiepsko kryją więc trzeba ich więcej....

Zależnie od tego jak wydajnie to zrobisz to około litra czarnego matu i jeszcze Ci zostanie i około 2 litrów na zewnątrz potrzebujesz. Tylna klapa w macie to taki sobie pomysł - ale maska oprócz przodu i fragmenty błotników super

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 22:19:16 /


Tylko wymienione środek bez malowania komora tez nie malowana

Dred troche nabiorę wprawy i wyjdzie dobrze :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 22:31:08 /


Mamy doświadzczenie w czarnym macie.

-podkład zbędny, jak ma być super ładnie to warto w myjnie zainwestować przed malowaniem, ale bez woskowania bo lakier może się zważyć.
-lakier niezły jest od grzejników.
Ilość zależy od technologi lakierowania. Najbardziej wydajny jest wałek, starczają 2litry na granadę. Opadowo wychodzi nieco więcej, koło 3 litrów, no i później trzeba szyby skrobać. Kulturalnie pistoletem to ok 3-4l akrylu lub 6 puszek baranka.

Podstawą są również warunki. Świetnie maluje się po 1-2 w nocy bo komary już nie kleją się do świerzego lakieru. Ważne jest też znalezienie miejsca ze świecącą latarnią bo sam księżyc czasem za słabo świeci.

;) technologia potwierdzona wieloletnimi badaniami przeprowadzonymi w zagłębiu czarnego matu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 22:37:02 /


hahah 3 kąt doskonale znam metody uszlachetniania matu :P sasasasaa

Bardziej istotna jest dla mnei sprawa tego drugiego co ma być błyszczacy niczym pupcia niemowlaka :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 22:40:01 /


malowałem ostatnio jasno zielone auto na mat
i starczyło 200ml na element i mniej więcej tak zawsze przyjmowałem pomiędzy 150, a 200ml

…zzzz…. Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 22:56:18 /


3-4l farby czarno-pómatowej do drewna i betonu polifarbu pod pistolet wychodzi dopszszsz... :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-05 23:32:55 /


Dobra jeszcze raz ;)

MAT- maska, klapa
KOLOR lub METALIK - reszta ;)

i głównie o resztę mi bardziej chodzi :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-05 23:49:41 /


z zewnątrz - odliczając maskę wyjdzie ze 2 litry (żółty 3 litry) :-) zależy jak ustawisz pistolet ...

akryl + klar to tez dobry pomysł -- dużo lepiej się błyszczy niż sam akryl .... z metalikiem jest ciężko nie zrobić takich plam perły :) ale próbuj ;-) klaru też 2 litry .... najwazniejsze to i tak nie narobić zacieków :-))))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-06 00:32:17 /


Ja na malowanie podkładami całeeeeego nadwozia po całokowitym piaskowaniu zupełnie wszędzie zużywam łącznie około 30-40L podkładów kładzionych w trzech warstwach. Dopiero później wkracza lakiernik ze swoimi podkładami i lakierami.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-06 20:21:37 /


cooo :P? Zapek 40L ? Ej to ja dziśwyczytałem na jakimś forum lakierniczym że da się auto pomalować 1L jak jest sprawny lakiernik :P ale 40L? hał?

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-07 00:11:37 /


Bo Zapek maluje "oszczędną" metodą hydrostatyczną a nie zwykłym pistoletem na spręzone powietrze --- mi na nadwozie po piaskowaniu (Capri Mk1) malowane tradycyjnym pistoletem lakierniczym zeszło 7 litrów podkładu ... - wszystkie zakamarki itp :-)) Takze też sporo schodzi - aha nie malowałem maski i drzwi .... bo tak by wyszło 8 litrów ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-07 01:07:48 /


Dokładnie, stosujemy natrysk hudrodynamiczny i trzy warstwy podkładu. Pamiętajcie, że my malujemy auta wszędzie a lakiernicy jedynie poszycia. Wymalowanie dokładnie wszystkich zakamarków pochłania mnóstwo materiału i masę czasu. Na Capri zejdzie trochę mniej bo furtki są dwie ale generalnie jak się patrzy na wiadro 10L w którym mieszamy farbę to znika to w oczach. Co ciekawe, ostatnio malujemy na najmniejszym ciśnieniu tj. 100bar i zapylenia właściwie nie ma, przy 200barach faktycznie widać było, że sporo leci w powietrze. W porównaniu z tradycyjnym pistoletem nakładamy naprawdę grubo, zwłaszcza epoksyd przy jak się wydaje znacznie mniejszym zapyleniu.
Trzeba by kiedyś zważyć karoserię przed malowaniem i po to będzie jasność o tym ile tej farby faktycznie osiada na karoserii.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-07 10:04:29 /


zawsze mnie zastanawiały ilości podawane przez Ciebie, ostatnio w wątku Dreda podawałeś zużycie epoksydowego oraz reaktywnego- zużycie byłó mniej wiecej takie samo. Reaktywnego kładzie się warstwę liczoną w mikrometrach, a epoksydowego - może być nawet 0,1 mm , więc jakby nie liczyć, 15-20 razy wiecej....

Natomiast potwierdzam- wymalowanie podwozia od wewnątrz i zewnątrz to hektary blachy, zakamarki jeszcze to potęgują. Nikt, kto tego nie zrobił dobrze, nie wie o czym się tu mówi...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-07 10:50:59 /


Zobaczcie sobie zdjęcia mojej granady. Nie da się pomalować tych wszystkich zakamarów bagażnika pistoletem.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-07 10:55:44 /


Dlatego ja nabiłem puszkę reaktywnego w kilka puszek spray , i dodatkową dyszą rozbryzgową na sztywnym weżyku domalowywałem miejsca niedostępne jak poszycia pod wzmocnieniami wewnętrznymi np. słupki C , okolice nadkoli w bagażniku ... prosty sposób ;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-07 11:25:07 /


Dodatkowo jak już się pomaluje wszystko i wszędzie i obróci auto na obrotnicy to jest sto milionów miejsc nie pomalowanych i człowiek się dziwi, "przecież tam malowałem"... ;)
Zgadza się co do niesłychanych ilości farby, też mnie to na początku powaliło ale po solidnej blacharce żal by było oszczędzać na jej zabezpieczeniu więc lejemy tyle ile tego wymaga sprawa, jak to Szymal mówi "jeńców nie bierzemy".

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-08 07:55:32 /


nie zaskakuje mnie ilość, ale proporcje- reaktywnego powinno wyjść mniej niż epoksydowego.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-09 12:16:14 /


Mój lakiernik potrafi 0,5 litrem akrylu całą toyote pomalować.
Ale nie mówmy o patologiach...

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-27 11:52:14 /


chyba się w lakierni ferrari fachu uczył, albo w jakieś fabryce lotniczej.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-28 09:31:09 /


Albo dane są aktualne przy malowaniu z czerwonego na czerwony ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-28 09:32:55 /


metodą jasia fasoli z puszką i granatem... efekt taki jak metoda:)

boncky Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-28 10:41:29 /


Hydrodynamicznie podkładem poliuretanowym prawidłowa grubość powłoki to na ogół między 220 a 180 mikronów w zależności od gęstości farby i innych jej parametrów.

Cisnienie robocze to się dobiera też do gęstości farby i do typu dyszy generalnie staramy się malować jaknajmniejszym ciśnieniem malować jak się da ale tak w zakresie 140 - 180 atm

po 15 VII kilka ton farby mam zamiar psiuknąć w Kędzierzynie Koźlu jak ktoś ciekawy technologi i ma coś do pomalowania zapraszam ;) konstrukcje itp. malujemy poliuretanem podkład reaktywny na to podkład zwykły i dopiero lakier ;)

dyszy i pistoletów mam kilka i raczej wszędzie dojdę ..

Lukruś / 2013-06-28 18:27:32 /